You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is al jaren een probleem. Tesla heeft dit, in tegenstelling tot de Duitse merken, domweg niet goed op orde.
Terwijl dit toch geen 'rocket science' is. Wordt overigens voor een deel veroorzaakt doordat Tesla talloze wijzigingen doorvoert gedurende de lopende productie. De andere merken ontwerpen een 'modeljaar' en veranderen er vrijwel niks meer aan. Dan is het aanhouden van reservedelen makkelijker.
Voor zover ik weet wel. In eerste instantie leek er weinig aan de hand te zijn en zou ze puur voor controle naar het ziekenhuis gaan, maar ze heeft daar alsnog +/- een week gelegen. Mijn vriendin (die toen reed) heeft haar ook nog bezocht, maar Doetinchem is voor ons een uur rijden, dus je kunt er ook niet makkelijk telkens langs. Toen ze was ontslagen uit het ziekenhuis was er nog wel wat herstel nodig, maar het ging al wel veel beter.@dicktump De fietsende dame is weer op de been?
Ja ik heb ook geen idee. Ik ben inmiddels zelf al op zoek gegaan naar onderdeelnummers, maar het is echt een ander nummer. De voorruit wordt ook gefabriceerd in Mexico. Ik vraag me ook af of ik 'm niet beter naar Carglass kan doen voor de voorruit, die zijn internationaal en hebben naar mijn gevoel toch wat meer kennis van hoe ze aan die dingen moeten komen dan een klein lokaal schadebedrijfje.En wat is er anders aan de voorruit van een electrische Fiat 500 dan die van de fossiele versie vraag ik me dan weer af
Thanks voor de tip. Morgen wil ik weer contact hebben met het schadebedrijf, dus afhankelijk van wat daar uit komt (dus of bekend is wanneer de voorruit nou komt) ga ik dat doen. Ik zou er geen moeite mee hebben om die ruit op een zaterdagje op te halen uit Badhoevedorp als het nodig is. Past wel in de Tesla@dicktump Ik heb mijn 500e bij Fiat dealer Haaker te Badhoevedorp gekocht. Niet direct naast de deur maar wellicht kunnen zij je verder helpen.
Ik zou gaan voor een X100D. Wij hebben een X90D en hebben een tijdje terug een XP100DL loaner gehad. Ik was zo blij toen ik zag dat we dat als loaner kregen, maar een kleine twee weken later vond ik het niet meer zo erg om hem terug te geven. Mijn frustratie was het grote acceleratieverschil tussen een redelijk volle batterij en een iets legere batterij. Bij alle Tesla's is het dat je het maximale vermogen hebt met een redelijk volle batterij (tussen 80% en 50% SOC dacht ik) en wat minder als de batterij leger is en bij die van ons merk je dat ook, maar doordat die algemeen wat trager is, is het verschil minder groot. Maar met die P100DL voelde ietsje trager meteen als heel traag aan en vanaf dat hij onder de 200 km zakte begon ik al te denken waar ik kon laden omdat hij te traag werd naar mijn gevoel. Kortom, zelfs als ik heel veel geld had, zou ik geen P100D(L) of P90D(L) kopen, maar een 100D (en dan daarnaast een nieuwe roadster )
Nog redenen waarom ik voor een nieuwe 100D zou kiezen: een beter rijbereik, dat vind ik toch wel heel belangrijk, zeker met een X die al snel wat meer verbruikt dan je hoopt en zeker als je wat van accelereren houdt, AP2, de 80 000 km garantie en de neerklapbare achterbank.
Beste M-71
In feite is het eenvoudig.
Rationeel kies je voor een full electric. Proficiat.
Irrationeel kies je voor die versie die je het best ligt, financieel en gevoelsmatig.
Succes met je keuze.
Thanks ! ik probeer via LinkedIn. Je zou echt schrik krijgen om nog met een Tesla te rijden - body part damage is echt langer wachten dan een nieuwe Tesla te kopen.
Orgineel schade geval was van September - kon nu pas hersteld worden
Wasn't me. Hopelijk komt het (finaal) goed met de jouwe!Ik vond het opvallend. Op weg naar mijn werk heb ik deze week twee keer een model X (twee keer een zwarte, toevallig iemand van hier?) op een trailer zien rijden vanaf de Ring A10 naar het SuC Amsterdam. Slechte week voor de Model X-en dacht ik nog, en vroeg me tegelijk af wat er aan de hand zou zijn, want het leek me iets van 2013 met die 12V accu problemen toen, maar niet meer van nu.
Wat vervelend !!Ik vond het opvallend. Op weg naar mijn werk heb ik deze week twee keer een model X (twee keer een zwarte, toevallig iemand van hier?) op een trailer zien rijden vanaf de Ring A10 naar het SuC Amsterdam. Slechte week voor de Model X-en dacht ik nog, en vroeg me tegelijk af wat er aan de hand zou zijn, want het leek me iets van 2013 met die 12V accu problemen toen, maar niet meer van nu.
Enfin, gisterenavond rond 19:00 kom ik thuis uit mijn werk, nog 23 km typical range. Ik plug de oplaadkabel in en het laden staat standaard gescheduled om 23:00. Om 23:15 wilde ik naar bed gaan en iets triggerde me. Ik check mijn telefoon en verhip, hij is niet aan het laden. Maar erger nog, de app geeft aan dat de accu stijf leeg is, de typical range werd weergegeven met " ---". Oh, oh....ik naar de auto. Resetten, kabel er uit, kabel er weer in, UMC zelfs geprobeerd...niets. Tesla Support gebeld. Opnieuw resets geprobeerd, wel minutenlang de scrollwieltjes en rem ingedrukt. Nada. Scherm achter het stuur deed het wel, maar center console niet. Geen beweging meer in te krijgen. Issue doorgezet naar een diagnosis specialist in de VS. Die belde uiteindelijk om 01:00 terug. Maar ook van afstand was er niks meer te beginnen. Dus ik ben nu met een kopje koffie aan de eettafel in blijde verwachting van de wegsleepdienst. Zucht...
Het is wel apart trouwens. De app werkt gewoon, de auto reageert nog op de keyfob, het scherm achter het stuur werkt nog, maar de center console werkt niet en hij wil niet meer laden. Maar goed, ik zal wel horen wat er aan de hand is. Mijn grootste vrees is nu de auto weer heel lang kwijt te zijn, in dat opzicht brengt deze model X me nog niet veel geluk sinds september 2017. Playing hard to get deze blauwe dame, maar de liefde is inmiddels diepgeworteld en onomkeerbaar.
Ik vermoed het laatste. Ondertussen leeg gereden en tot 100% geladen. Even in de gaten houden de komende weken.Als de accu goed warm was toen ze hem parkeerde, en daarna tijd genoeg heeft gehad om flink af te koelen (tot bijna nulpunt met dit weer) dan zou dat het nadelig effect van de beschikbare range kunnen verklaren. Maar een klap van 20km is wel vrij flink idd
Dat of het BMS was niet goed gecalibreerd (keer van 100% naar bijna nul rijden kan geen kwaad).
Ik vermoed het laatste. Ondertussen leeg gereden en tot 100% geladen. Even in de gaten houden de komende weken.
Ik vond het opvallend. Op weg naar mijn werk heb ik deze week twee keer een model X (twee keer een zwarte, toevallig iemand van hier?) op een trailer zien rijden vanaf de Ring A10 naar het SuC Amsterdam. Slechte week voor de Model X-en dacht ik nog, en vroeg me tegelijk af wat er aan de hand zou zijn, want het leek me iets van 2013 met die 12V accu problemen toen, maar niet meer van nu.
Enfin, gisterenavond rond 19:00 kom ik thuis uit mijn werk, nog 23 km typical range. Ik plug de oplaadkabel in en het laden staat standaard gescheduled om 23:00. Om 23:15 wilde ik naar bed gaan en iets triggerde me. Ik check mijn telefoon en verhip, hij is niet aan het laden. Maar erger nog, de app geeft aan dat de accu stijf leeg is, de typical range werd weergegeven met " ---". Oh, oh....ik naar de auto. Resetten, kabel er uit, kabel er weer in, UMC zelfs geprobeerd...niets. Tesla Support gebeld. Opnieuw resets geprobeerd, wel minutenlang de scrollwieltjes en rem ingedrukt. Nada. Scherm achter het stuur deed het wel, maar center console niet. Geen beweging meer in te krijgen. Issue doorgezet naar een diagnosis specialist in de VS. Die belde uiteindelijk om 01:00 terug. Maar ook van afstand was er niks meer te beginnen. Dus ik ben nu met een kopje koffie aan de eettafel in blijde verwachting van de wegsleepdienst. Zucht...
Het is wel apart trouwens. De app werkt gewoon, de auto reageert nog op de keyfob, het scherm achter het stuur werkt nog, maar de center console werkt niet en hij wil niet meer laden. Maar goed, ik zal wel horen wat er aan de hand is. Mijn grootste vrees is nu de auto weer heel lang kwijt te zijn, in dat opzicht brengt deze model X me nog niet veel geluk sinds september 2017. Playing hard to get deze blauwe dame, maar de liefde is inmiddels diepgeworteld en onomkeerbaar.
Zuur verhaal,Ik vond het opvallend. Op weg naar mijn werk heb ik deze week twee keer een model X (twee keer een zwarte, toevallig iemand van hier?) op een trailer zien rijden vanaf de Ring A10 naar het SuC Amsterdam. Slechte week voor de Model X-en dacht ik nog, en vroeg me tegelijk af wat er aan de hand zou zijn, want het leek me iets van 2013 met die 12V accu problemen toen, maar niet meer van nu.
Enfin, gisterenavond rond 19:00 kom ik thuis uit mijn werk, nog 23 km typical range. Ik plug de oplaadkabel in en het laden staat standaard gescheduled om 23:00. Om 23:15 wilde ik naar bed gaan en iets triggerde me. Ik check mijn telefoon en verhip, hij is niet aan het laden. Maar erger nog, de app geeft aan dat de accu stijf leeg is, de typical range werd weergegeven met " ---". Oh, oh....ik naar de auto. Resetten, kabel er uit, kabel er weer in, UMC zelfs geprobeerd...niets. Tesla Support gebeld. Opnieuw resets geprobeerd, wel minutenlang de scrollwieltjes en rem ingedrukt. Nada. Scherm achter het stuur deed het wel, maar center console niet. Geen beweging meer in te krijgen. Issue doorgezet naar een diagnosis specialist in de VS. Die belde uiteindelijk om 01:00 terug. Maar ook van afstand was er niks meer te beginnen. Dus ik ben nu met een kopje koffie aan de eettafel in blijde verwachting van de wegsleepdienst. Zucht...
Het is wel apart trouwens. De app werkt gewoon, de auto reageert nog op de keyfob, het scherm achter het stuur werkt nog, maar de center console werkt niet en hij wil niet meer laden. Maar goed, ik zal wel horen wat er aan de hand is. Mijn grootste vrees is nu de auto weer heel lang kwijt te zijn, in dat opzicht brengt deze model X me nog niet veel geluk sinds september 2017. Playing hard to get deze blauwe dame, maar de liefde is inmiddels diepgeworteld en onomkeerbaar.