Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
http://www.teslamotors.com/nl_NL/about/press/releases/tesla-model-s-sales-exceed-target
Het klinkt bijna als een 1 april grap, maar blijkbaar is het waar: geen 40kw modellen, dat worden range gelimiteerde 60's. Alle 60's schijnen Super Charging hardware aan boord te hebben en dat wordt nu enabled. Kortom, je krijgt een 40kw met SC. Is bijna nog interessant ook, mits er genoeg SC's zijn natuurlijk. Ben benieuwd of de 85kw modellen ook range gelimiteerd zijn. Iemand merkte ooit al op dat de 60kw een betere range/kw verhouding heeft.
 
http://www.teslamotors.com/nl_NL/about/press/releases/tesla-model-s-sales-exceed-target
Het klinkt bijna als een 1 april grap, maar blijkbaar is het waar: geen 40kw modellen, dat worden range gelimiteerde 60's. Alle 60's schijnen Super Charging hardware aan boord te hebben en dat wordt nu enabled. Kortom, je krijgt een 40kw met SC. Is bijna nog interessant ook, mits er genoeg SC's zijn natuurlijk. Ben benieuwd of de 85kw modellen ook range gelimiteerd zijn. Iemand merkte ooit al op dat de 60kw een betere range/kw verhouding heeft.

Ik wacht met mijn reactie maar even tot morgen... :confused::mad::biggrin::confused:
 
http://www.teslamotors.com/nl_NL/about/press/releases/tesla-model-s-sales-exceed-target
Het klinkt bijna als een 1 april grap, maar blijkbaar is het waar: geen 40kw modellen, dat worden range gelimiteerde 60's. Alle 60's schijnen Super Charging hardware aan boord te hebben en dat wordt nu enabled. Kortom, je krijgt een 40kw met SC. Is bijna nog interessant ook, mits er genoeg SC's zijn natuurlijk. Ben benieuwd of de 85kw modellen ook range gelimiteerd zijn. Iemand merkte ooit al op dat de 60kw een betere range/kw verhouding heeft.

Lijkt me zeer goed nieuws. de 60Kw met de hardware van de SC aan boord, en op aanvraag te activeren en de 40kw idem als de 60kw met electronische beperking ,ook op aanvraag (mits betaling) te activeren naar een volwaardige 60kw. Dit moeten ze dan ook maar ineens voor Europa aanbieden.
Misschien is dit wel de grote aankondiging van Elon Musk voor morgen.:love: en eigenlijk nog net op tijd, vooraleer de productieversie's moeten finalizeren in Europa.

blijkbaar zit iedereen te wachten op het "grote nieuws"
Teslas Big Announcement: An Electric Revolution? - YouTube

de Tesla aandelen zijn vandaag met ongeveer 15% gestegen:smile:
 
Last edited:
Lijkt me zeer goed nieuws. de 60Kw met de hardware van de SC aan boord, en op aanvraag te activeren en de 40kw idem als de 60kw met electronische beperking ,ook op aanvraag (mits betaling) te activeren naar een volwaardige 60kw. Dit moeten ze dan ook maar ineens voor Europa aanbieden.
Misschien is dit wel de grote aankondiging van Elon Musk voor morgen.:love: en eigenlijk nog net op tijd, vooraleer de productieversie's moeten finalizeren in Europa.
Ik zou zelf wel een 60kw willen met de optie om naar 85kw te upgraden. Ik twijfel erg tussen die twee, omdat ik weet dat 60kw in 80-90% van de gevallen genoeg voor me zal zijn. Ik rij zakelijk nog geen 15.000 per jaar, 1250 per maand, dus gemiddeld 60 per dag. De keren dat ik meer dan 250 per dag rij zijn schaars, en vaak kan ik dan ook nog wel ergens opladen of de Outlander PHEV van mijn vrouw meenemen.

Ben ondertussen toch wel erg benieuwd naar wat Elon morgen te vertellen heeft.
 
Het Q1 nieuws sijpelt zelfs door naar de landelijke media:

Eerste winst voor elektrische automaker Tesla

De Amerikaanse maker van elektrische auto's Tesla, heeft in het net afgesloten eerste kwartaal voor het eerst in zijn geschiedenis winst geboekt. Het bedrijf, dat nu 3 jaar een beursnotering heeft, profiteerde van sterke verkoopcijfers van zijn volledig elektrische sedan. Dat maakte het bedrijf maandag bekend, zonder een winstcijfer te geven.
In het laatste kwartaal van 2012 leed het bedrijf nog een verlies van 75 miljoen dollar. Het bedrijf heeft sinds de productie begon in juni vorig jaar, al meer dan 4750 Model S Sedans verkocht, terwijl het zelf had gerekend op een aantal van 4500 stuks in het vorige kwartaal.

Hoewel de 'Model S' veel prijzen kreeg, ontving het onlangs vernietigende kritiek in de New York Times. De auto zou bij koude weersomstandigheden een veel beperkter bereik hebben dan de maker belooft.

Tesla is in Nederland bekend van het sportmodel Roadster.
©ANP
http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2013/14/eerste-winst-voor-elektrische-automaker-tesla.xml
 
tja, doet mij denken aan 'onze' Belgische pers.
Onvolledig, oppervlakkig en een beetje tendentieus.
Je beschrijft net ALLE pers :) Maar goed, ondertussen zitten we op nieuws van onze eigen "Steve Jobs" te wachten. Wat gaat hij aankondigen? Gratis vloermatten bij een Tesla Model S? Superperformamce voor de Performance en Performance voor de standaard 85? Of heeft hij ontdekt hoe je batterijen twee keer zo lang kan laten meegaan? We are all waiting for The big anouncement!

- - - Updated - - -

Tesla site down.... Spannend. De aankondiging gaat dus (schijnbaar) over Tesla....
 
Elon zal waarschijnlijk willen vertellen dat hij vrijdag persoonlijk Wiebe zijn model S komt afleveren:biggrin:

momenteel 846 users online op dit forum,
zal binnen een uur het record van 1088 users op 09-08-2011 sneuvelen?


1061 users online en nog een half uur te gaan
 

Attachments

  • usersonline02042013.jpg
    usersonline02042013.jpg
    722.7 KB · Views: 241
Last edited: