Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb vandaag mijn testrit gemaakt. Jammer dat het een Performance was, had graag de non-perf gereden, aangezien ik de performance niet ga nemen (deels uit zelfbescherming, deels omdat ik het interieur niet mooi vind). Leuke route, net iets te weinig snelweg, maar toch wel een goed beeld. Dingen die me opvielen: de instap is niet al te ruim, de hoofdsteun zit ongemakkelijk laag, geluid van het panoramadak is wel duidelijk aanwezig (het waaide vandaag ook wel). Verder helemaal omver geblazen. Wat een auto....
 
Heb vandaag mijn testrit gemaakt. Jammer dat het een Performance was, had graag de non-perf gereden, aangezien ik de performance niet ga nemen (deels uit zelfbescherming, deels omdat ik het interieur niet mooi vind). Leuke route, net iets te weinig snelweg, maar toch wel een goed beeld. Dingen die me opvielen: de instap is niet al te ruim, de hoofdsteun zit ongemakkelijk laag, geluid van het panoramadak is wel duidelijk aanwezig (het waaide vandaag ook wel). Verder helemaal omver geblazen. Wat een auto....

Beste Z1970, hoe weinig snelweg is weinig. Heb aan Gert Jan bij mijn reservering van 20 april gevraagd om toch minimaal 10 minuten te kunnen rijden op de snelweg (wordt voor mij toch zijn natuurlijke habitat). Verder wil ik eens even kloten met de auto in een parkeervak, want met 40.000 km per jaar sta ik ook vaak in parkeervakken en eens even zien hoe dat gaat. Maar ik wacht af. Anders plan ik gewoon nog een testrit verder op in de zomer (wellicht kan ik dan gewoon langer rijden bv. 1 uur of zo). Krijg hem toch pas in oktober of november denk ik.

@allen: nog steeds erg stil in ready to order mail land. Heeft niemand meer de afgelopen twee weken een Tesla kunnen configureren. Of zijn toevallig die mensen niet op dit forum, dat kan natuurlijk ook. Hoewel met ruim 1100 visitors, heb je toch een aardig pakketje van de mensen te pakken.
 
Beste Z1970, hoe weinig snelweg is weinig. Heb aan Gert Jan bij mijn reservering van 20 april gevraagd om toch minimaal 10 minuten te kunnen rijden op de snelweg (wordt voor mij toch zijn natuurlijke habitat). Verder wil ik eens even kloten met de auto in een parkeervak, want met 40.000 km per jaar sta ik ook vaak in parkeervakken en eens even zien hoe dat gaat. Maar ik wacht af. Anders plan ik gewoon nog een testrit verder op in de zomer (wellicht kan ik dan gewoon langer rijden bv. 1 uur of zo). Krijg hem toch pas in oktober of november denk ik.

@allen: nog steeds erg stil in ready to order mail land. Heeft niemand meer de afgelopen twee weken een Tesla kunnen configureren. Of zijn toevallig die mensen niet op dit forum, dat kan natuurlijk ook. Hoewel met ruim 1100 visitors, heb je toch een aardig pakketje van de mensen te pakken.
Weinig als in 2 of 3 minuten. Totale rit was ongeveer 25 minuten. Ik heb overigens niet het gevoel dat de auto tegen zal vallen op lange snelwegritten. Parkeervak zal wel een uitdaging worden, de auto is groot en de draaicirkel niet bepaald klein. De "off-centre" achteruitrijd camera helpt iets, maar vertekent ook. De camera in mijn vijf jaar oude Lexus is handiger, ook al is het beeld niet HD.

kortom, kleine dingen die wat beter kunnen, of waar je aan moet wennen (richtingaanwijzer!), maar verder een super auto waar je na je testrit nog dagen van gaat dromen (vermoed ik:)
 
Ik zou hem niet willen met 19". Is dan qua uitstraling een heel andere auto. Velgen maken de auto, is altijd al zo geweest.
Is iets persoonlijks denk ik. Ik zie de beschadigingen op mijn huidige velgen en denk.... Misschien beter maar 19". Na lang bestuderen van foto's en de paar S-en die ik in het echt gezien heb ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat de 19" de auto een wat klassiekere uitstraling geven en de 21" een wat sportievere uitstraling. Klassiek past beter bij mij.

oh, en ik moet mijn signature nog aanpassen, maar weet niet meer hoe dat moet. Ik wilde oorspronkelijk ook de 21" (althans, mijn vrouw)
 
Is iets persoonlijks denk ik. Ik zie de beschadigingen op mijn huidige velgen en denk.... Misschien beter maar 19". Na lang bestuderen van foto's en de paar S-en die ik in het echt gezien heb ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat de 19" de auto een wat klassiekere uitstraling geven en de 21" een wat sportievere uitstraling. Klassiek past beter bij mij.

oh, en ik moet mijn signature nog aanpassen, maar weet niet meer hoe dat moet. Ik wilde oorspronkelijk ook de 21" (althans, mijn vrouw)

Het is inderdaad iets persoonlijks, ieder heeft zijn eigen associaties bij een bepaalde bandenmaat. Ik kan me voorstellen dat iemand die 19" mooier of fijner vindt dan de 21". En andersom. Ik ben persoonlijk wat verwend geraakt met de 22" van mijn Karma.

Ik neem aan dat je de Signature al definitief hebt besteld. Dan zul je wel je best moeten doen om nog een wijziging aan te brengen. De productie begint pas in juni, maar Tesla Europa moet schijnbaar toch nog wel wat toeren uithalen om zo'n order nog terug te halen en te wijzigen, dus het zal denk ik niet eenvoudig zijn om dat voor elkaar te krijgen. Wacht er in elk geval niet te lang mee.

---

Edit: je bedoelt met signature natuurlijk je avatar! Daar staat nog een plaatje met 21". En ik maar denken dat je het over je Signature-bestelling had :biggrin:
 
Het is inderdaad iets persoonlijks, ieder heeft zijn eigen associaties bij een bepaalde bandenmaat. Ik kan me voorstellen dat iemand die 19" mooier of fijner vindt dan de 21". En andersom. Ik ben persoonlijk wat verwend geraakt met de 22" van mijn Karma.

Ik neem aan dat je de Signature al definitief hebt besteld. Dan zul je wel je best moeten doen om nog een wijziging aan te brengen. De productie begint pas in juni, maar Tesla Europa moet schijnbaar toch nog wel wat toeren uithalen om zo'n order nog terug te halen en te wijzigen, dus het zal denk ik niet eenvoudig zijn om dat voor elkaar te krijgen. Wacht er in elk geval niet te lang mee.

---

Edit: je bedoelt met signature natuurlijk je avatar! Daar staat nog een plaatje met 21". En ik maar denken dat je het over je Signature-bestelling had :biggrin:
Haha, inderdaad, de signature onder mijn posts. Is inmiddels wel aangepast in de tekst. Maar het plaatje nog niet.

Overigens, die Tesla vestiging in Eindhoven is echt gewoon het bezemhok van de Aston Martin dealer ernaast zeg. Ergens wel stoer dat ze met een dergelijke NON luxe auto garage wel een auto van een ton verkopen.
 
Is iets persoonlijks denk ik. Ik zie de beschadigingen op mijn huidige velgen en denk.... Misschien beter maar 19". Na lang bestuderen van foto's en de paar S-en die ik in het echt gezien heb ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat de 19" de auto een wat klassiekere uitstraling geven en de 21" een wat sportievere uitstraling. Klassiek past beter bij mij.

oh, en ik moet mijn signature nog aanpassen, maar weet niet meer hoe dat moet. Ik wilde oorspronkelijk ook de 21" (althans, mijn vrouw)

Ik ben het eens met de opmerking van Right_Said_Fred, ik vind velgen ook heel bepalend voor hoe de auto als geheel oogt. Maar ik ga er vanuit dat mijn auto in oktober geleverd wordt, en als er uberhaupt al eens een eind komt aan deze Siberische omstandigheden hier heb ik tegen die tijd toch echt winterbanden nodig. Al kun je je afvragen in hoeverre die 19" all-season banden dan toereikend zijn...