Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wilde ook eigenlijk wel iets anders, na zoveel jaar. En een X is meer anders dan een S van nu anders is dan de S van toen. De ruimte van de X is ook verslavend, vind ik. De lagere, sportievere zit van de S mis ik totaal niet, al is het ook niet zo dat ik nou direct zweer bij de hoge zit van de X, wat voor sommigen juist weer wel een selling point is. Ik vind een X iets exclusiever, je struikelt werkelijk over de S-en onderweg.
Wel heb ik met mijn X veel meer kleine probleempjes dan ik met de classic S ooit gehad heb. Word er gek van, mijn liefde voor Tesla word er danig mee op de proef gesteld. Vraag me serieus af of mijn volgende auto nog wel een Tesla wordt, al weet ik dat er nog niet echt alternatieven zijn en die verwacht ik ook niet binnen een paar jaar. Zou ondertussen prettig zijn als Tesla ein-de-lijk eens met een structurele oplossing komt voor dat irritante trillen bij acceleratie van een X. Ik heb laatst een kennis een proefrit laten maken in mijn auto, dat was niet zo'n goed idee.
Goed, dat was mijn eerste bijdrage in weken op dit forum :D;)

Ach Jeffrey, wat een narigheid. D'r rijden wel veel S-en rond, maar de X is inmiddels ook een gewone auto.
Voor mijn zoon is zijn X zo'n gewone auto dat hij de hele zomer met winterbanden heeft gereden. Onder het motto 'het is maar een auto, en dan liggen de winterbanden er alvast maar op'.
Zoek gewoon een achterwiel aangedreven S, word je weer blij met een Tesla en je kunt het SeC vergeten ;)
 
Hoogspanning op die Schotse buiten eilanden :)


871763E5-0C9C-43C8-90FA-CEE4511486BD.jpeg
 
Realiseert iedereen zich wel eens wat een enorme progressie het Tesla laadnetwerk heeft gemaakt? Toen de eersten van ons sept/okt 2013 een Tesla mochten ophalen waren er welgeteld 5 SuC's in Europa - in Noorwegen. Inmiddels staan er op 423 locaties ruim 4.000 laadpunten en zijn er zeker 5.000 DeC's beschikbaar - en dat netwerk breidt zich nog steeds verder uit. De voorsprong van Tesla op dit gebied tov "concurrenten" is gigantisch. Gegeven de noodzakelijke vergunningen trek je dat netwerk nu eenmaal maar niet zo uit de grond.
Pics zeggen meer dan duizend woorden.

Schermafbeelding 2018-09-27 om 12.12.45.png
IMG_4678 (2).jpg
 
Nou, de classic is weg, op een trailer naar Oostenrijk.
teslabye.jpg


Nou valt me wel iets op:
Ik heb gisteren een factory reset gedaan, en toen stond de locatie op scherm en in de app weer ingesteld op de fabriekslocatie in Fremont. Maar dat bleef zo. Dus vanmorgen een paar meter met de auto gereden, en toen werd de positie aangepast.
Vervolgens de auto op de trailer gereden. sindsdien zie ik in de app de locatie waar ik hem op de trailer reed. De trailer is al lang weg, maar de locatie in de app wordt niet meer aangepast.
Het lijkt er dus op dat de locatie alleen wordt geupdate als de auto echt rijd (zelf dus, niet op een trailer). Klopt dat? Dan heeft die locatie tracking niet zo veel zin als dieven met een aanhangwagen langs komen.. Valt me tegen. En vind ik vreemd.
 
Nou, de classic is weg, op een trailer naar Oostenrijk.
View attachment 338806

Nou valt me wel iets op:
Ik heb gisteren een factory reset gedaan, en toen stond de locatie op scherm en in de app weer ingesteld op de fabriekslocatie in Fremont. Maar dat bleef zo. Dus vanmorgen een paar meter met de auto gereden, en toen werd de positie aangepast.
Vervolgens de auto op de trailer gereden. sindsdien zie ik in de app de locatie waar ik hem op de trailer reed. De trailer is al lang weg, maar de locatie in de app wordt niet meer aangepast.
Het lijkt er dus op dat de locatie alleen wordt geupdate als de auto echt rijd (zelf dus, niet op een trailer). Klopt dat? Dan heeft die locatie tracking niet zo veel zin als dieven met een aanhangwagen langs komen.. Valt me tegen. En vind ik vreemd.


Als dit klopt dan hebben we hier een mogelijk onderdeel van het probleem wanneer de gps zijn positie vasthoud.
 
Realiseert iedereen zich wel eens wat een enorme progressie het Tesla laadnetwerk heeft gemaakt? Toen de eersten van ons sept/okt 2013 een Tesla mochten ophalen waren er welgeteld 5 SuC's in Europa - in Noorwegen. Inmiddels staan er op 423 locaties ruim 4.000 laadpunten en zijn er zeker 5.000 DeC's beschikbaar - en dat netwerk breidt zich nog steeds verder uit. De voorsprong van Tesla op dit gebied tov "concurrenten" is gigantisch. Gegeven de noodzakelijke vergunningen trek je dat netwerk nu eenmaal maar niet zo uit de grond.
Pics zeggen meer dan duizend woorden.

View attachment 338594 View attachment 338595


Ik weet dat Tesla geen directe reclame maakt, maar naar mijn mening zouden ze middels het laten zien van het Supercharger netwerk toch in 1 klap duidelijk kunnen maken dat ze jaren voorop lopen?

Meer antwoord op alle aankondigingen van andere “duitse” merken is toch niet nodig.

Ik verbaas mij dagelijks over het feit dat 90% van de mensen geen weet lijkt te hebben van het bestaan van Superchargers. (Die denken dat dit de Fastned stations zijn.)

Iedere keer weer leg ik uit dat ik niet met een losse kabel opzoek moet gaan naar een laadpaal in de stad, dat ik niet bij Fastned hoef te staan, dat de Suc’s doorgaans bij hotels langs de weg staan, dat ik deze op de kaart in de auto zie, dat ik gewoon kan reizen, dat dit enkel voor Tesla is, en dat het ook nog eens gratis is, etc. etc.

Zeker nu de Ipace er is, (4000 stuks dit jaar, betekend toch wachten aan de Fastned stations met 2 kabels, of zie ik dat verkeerd?) probeer ik, zonder op een ander merk af te geven, het grote verschil uit te leggen: De Superchargers.

Voor mij dé reden om Tesla te blijven rijden, en volgens mij ook het antwoord op alle slechte berichtgeving over het voortbestaan van het merk..
 
Zouden nagenoeg gesloten velgen beter zijn dan het huidige design?
Uiteraard aërodynamischer maar ook mogelijk? En zijn er zulke velgen beschikbaar voor de Tesla?

Ik vroeg mij dit af omdat je bij veel concept cars maar andere evs gesloten designs voorbij ziet komen.
Gesloten velgen zijn zeer veel beter als het op maximale aërodynamische eigenschappen aankomt. Kan zo maar 10% of meer schelen.
 
Zouden nagenoeg gesloten velgen beter zijn dan het huidige design?
Uiteraard aërodynamischer maar ook mogelijk? En zijn er zulke velgen beschikbaar voor de Tesla?

Ik vroeg mij dit af omdat je bij veel concept cars maar andere evs gesloten designs voorbij ziet komen.
Er zijn door de jaren heen verschillende varianten van nagenoeg dichte velgen voorbij gekomen.
Zo vind ik zelf deze Lorinser velgen (voor Mercedes Benz) wel geslaagd.
6D587839-38DD-4054-B515-5EAE189174BC.jpeg

Waarschijnlijk komen er in de nabije toekomst wel meer dergelijke ontwerpen op de markt. Het helpt echt voor het bereik en de afvoer van remhitte is minder relevant bij EV’s. Zolang het geen Performance modellen zijn, tenminste,
 
  • Like
Reactions: Fransananas