Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Afijn, een Performance op 19" werkt _NIET_. Die 19" banden kunnen de power van die performance gewoon niet aan. Zelfs bij de 80 a 90 gaat de achterkant dansen als je hem op zijn staart trapt. Neem dus de 21" als je een P85 neemt.
Is dat wel zo?
Maakt het niet veel meer uit welk type banden er gemonteerd is en de staat hiervan? Zijn er nog steeds van die gare winter/allseason banden gemonteerd op die witte demo auto waar je in gereden hebt?
Het contactoppervlak is niet zo heel veel groter bij de 21" immers, en ook een groot deel van de reeds geleverde Amerikaanse P's zijn voorzien van 19", zonder dat het forum vol staat met "help ik heb geen grip op mijn 19" banden".
 
kunnen wij, Belgen, daar ook terecht? ('k heb in ieder geval al een contact formulier ingevuld)

Beste Xfrank, even voor je nagevraagd: zie de reactie van Cohere

Hoi Raymond,

Gert-Jan hebben we inderdaad gesproken en we gaan binnenkort wat informatie van ons bij Tesla leggen zodat mensen ons weten te vinden. Die Model S is nog gespecialiseerd werk, dus dat geeft ons en onze installateurs goede focus.
Wij kunnen ook plaatsingen in Belgie doen inderdaad. Heb je iemand die iets zoekt?


Veel plezier met de proefrit. Ik hoop binnenkort een proefritje te kunnen krijgen :)


Groet,
Michael
 
Ha ha, welke afslag is dat? Kan ik me vast voorbereiden “geloofwaardig” die ook te missen ;-) (ga de 24e).

Had Geert-Jan nog info over verwachte levering?
De afslag vanaf de A2 naar de N2, daar kwam ik er even niet tussen. Vervolgens ben je een heel stuk naar het zuiden door aan het rijden.

Ik heb verder niet al te veel vragen gesteld, gewoon lekker wezen socializen en een beetje rond gereden.

Is dat wel zo?
Maakt het niet veel meer uit welk type banden er gemonteerd is en de staat hiervan? Zijn er nog steeds van die gare winter/allseason banden gemonteerd op die witte demo auto waar je in gereden hebt?
Het contactoppervlak is niet zo heel veel groter bij de 21" immers, en ook een groot deel van de reeds geleverde Amerikaanse P's zijn voorzien van 19", zonder dat het forum vol staat met "help ik heb geen grip op mijn 19" banden".
Het waren nog wel die all-season dingen ja. Dat zou het inderdaad wel goed kunnen zijn geweest.
 
Ik lees dat 4 jaar (max. 80.000 km) onderhoud € 2.200 incl. BTW kost bij vooruitbetaling. Dat is dus € 455 ex. BTW per jaar of per 20.000 km.

Wel vraag ik mij af of je gedurende die 4 jaar (max. 80.000 km) ook garantie hebt op de hele auto inclusief de aandrijving. Weet iemand hier iets over ?

De algemene garantie op de Model S is inderdaad 4 jaar of 80.000 km. Op de accu zit een garantie van 8 jaar en onbeperkte kilometers (bij de 60 kWh is dat beperkt tot 200.000 km).
 
Okay hier is het performance plus verhaal. Na contact met Elon en nu net een open telefoongesprek met iemand in de UK die de opvolging hiervan deed blijkt dat het Performance Plus Package zonder 21' velgen is. Dat wil zeggen je moet dus 21' velgen kiezen om de upgrade naar Performance Plus te kunnen maken.
Dit is op dit moment niet goed weergegeven in de USA configurator (te snel doorgevoerd door te snel willen - zijn ook meer een software company in dit soort zaken) maar dit wordt ASAP aangepast.

Je betaald dus niet dubbel, de vraag wordt meer of je de 6.600 euro voor alleen de vering en grotere velgen/banden achter, waard vind.

Verder nog over sensors en service kosten gesproken, over het laatste krijg ik nog een mail. Over de sensors, dit zouden zeer kleine sensors zijn en lijkt er op dat ze niet in kleur gespoten gaan worden (maar vallen door size bijna niet op, was zijn comment).

More to follow...

Jeroens,

Hoe zit het met de Signature Performance heb je daar ook iets over gehoord? Of moeten die nog steeds de € 6600 betalen voor het Performance Plus Pakket?
 
De afslag vanaf de A2 naar de N2, daar kwam ik er even niet tussen. Vervolgens ben je een heel stuk naar het zuiden door aan het rijden.

Ik heb verder niet al te veel vragen gesteld, gewoon lekker wezen socializen en een beetje rond gereden.

Het waren nog wel die all-season dingen ja. Dat zou het inderdaad wel goed kunnen zijn geweest.

Ik had bij mijn proefrit in Antwerpen er ook een op 19" winterbanden, die bij 1 keer accelereren twee keer grip zocht, maar het was ook een graad of 2 toen.
Wilde toen nog voor de 60 gaan, maar nu ondertussen de 85, "non P" trouwens. Dan kan je er ook mee op vakantie naar zuid Frankrijk gaan.
Zat al te kijken voor autotrein tickets, die zijn ook niet goedkoop als je een eigen coupe wil zit je zo aan 2K!
 
Vraagje voor de Belgen : Het is jammer dat het VAA toch nog redelijk hoog is, hoewel we volledig elektrisch rijden. Eigenlijk klopt het ook niet dat je meer VAA krijgt omdat je bvb 85 ipv 60 zou nemen (verschil tussen gewone en P is misschien wel te verantwoorden).
Weet iemand bvb hoe VAA berekend wordt bij Renault, waar accu eigenlijk gehuurd wordt?
 
Elon heeft gisteren nog een follow-up mail gestuurd.
Ik ben echt zeer onder de indruk, super om zo'm makkelijk 'bereikbare', gepassioneerde en reactieve CEO te zien!


From: Elon Musk

Subject: Re: Discontent European Signature reservationists… Perf+

Date: April 13, 2013 10:18:20 AM GMT+02:00

To: Jeroen S


Sorry for the error. Should be fixed soon.


Perf plus is over and above the 21" wheels, so pretty expensive, but very worthwhile. Probably the best upgrade since Model S start of production.

Ik ben verkocht... :biggrin:
 
van een heleboel replies terug, toch wat meer info over het performance plus pakket:

The Performance Plus suspension tune was developed with the driver in mind. The re-tuned dampers add a very comfortable, yet firm ride that help to transform the Model S into a driver’s car. The dampers work with an updated rear suspension, which boasts an array of new bushings that increase the lateral stiffness and help to spice up the back of the car without compromising comfort. The steering response comes as a direct effect of the dampers and bushings, reducing the delay between the driver input and the vehicle response. This brings you more in tune to your Tesla, and the road beneath it. To tie your Model S Performance Plus to the road, the 21” wheels are wrapped in larger Michelin Pilot Sport PS2 tires on the rear, which helps the driver unleash what the Model S Performance Plus is truly capable of; precision handling that allows the driver to maintain a desired trajectory without any correction.

Below is a list of upgraded components and how they help to create the Model S Performance Plus:

Stabilizer Bars – In a typical “performance car”, large stabilizer bars can corrupt the steering and degrade the ride; but not in Model S Performance Plus. Thanks to our low center of gravity, we have increased the stabilizer bar size front and rear without the negative side effects, allowing greater body control and more predictable handling.

Damping – Tesla’s philosophy on damping is to maintain good handling behavior with good control, while also adhering to a supple ride. The damping characteristics available on the Performance Plus help to bring feedback from the road to the driver to enhance your driving experience, but still manages to encompass road undulations with ease.

Bushings – Tesla focused their attention on increasing lateral stiffness at the rear suspension to improve steering and overall vehicle response. This has been achieved by new and improved compliance characteristics throughout the suspension, thus allowing the springs and dampers to work more efficiently.

Tires – Performance Plus sports new Michelin Pilot Sport 2 tires on a wider rear wheel, which allows its higher performance threshold to take advantage of the improved lateral stiffness of the car.
 
Op de US option page zeggen ze nu ook:

Performance Plus Package
Performance Plus takes one of the world's best sedans into supercar handling territory, while also improving ride quality and range. After hundreds of iterations affecting every detail of the suspension, our vehicle dynamics team was able to achieve the rare outcome of simultaneously improving performance, comfort and efficiency. In addition to upgraded dampers, bushings, stabilizer bars and tires (Michelin Pilot Sport) , the rear wheels are 20 mm wider and staggered for improved acceleration on low grip surfaces. Range improvement is 8 to 12 miles. Requires 21" Wheels, available in Grey or Silver.
 
Hoe veel mail moet Elon Musk wel niet krijgen op een dag? Wie zegt verder dat het ook écht Elon is die op de mail antwoord? Zou me niets verbazen als hij 1 of 2 mannetjes heeft die voor hem schrijven en hij alleen "Ack" zegt.
 
mijn keuze staat voor 99% vast. het zal de rode worden hoogstwaarschijnlijk
2013-04-12%2016_24_11-2.jpg
2013-04-12%2015_59_04.jpg
2013-04-12%2016_23_42.jpg