Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het lijkt er op dat er nog een foutje zit in de configurator van de S. (en wellicht de X, niet naar gekeken) De basisversie staat er voor 86K. Als je dan de kleurgehoon zwart laat komt er nog 1.600 voor die kleur bij (zien rechtsonder) - terwijl bij het selectiegedeelte bovenaan er sprake is van extra cost bij elke andere kleur dan zwart,
Schermafbeelding 2019-03-02 om 14.45.08.png


De basisversie is dus 87.600 (alhoewel ik denk dat dit een foutje is - je kan immers moeilijk de auto zonder-kleur kopen.
 
Er is altijd open over gecommuniceerd dat in de prijzen van de S en X een bijdrage van $20K zat voor de ontwikkeling van de M3. Nu de drie (van 35K) er is, kan klaarblijkelijk deze cap er af. Prima - het gaat dat doel alleen maar dichterbij brengen. Het doet me ook wel plezier daar een relatief kleine bijdrage aan geleverd te kunnen hebben. -;)
Klopt, en daar heeft Elon ons ook hartelijk voor bedankt. Hij zou dat nooit vergeten. Wel benieuwd hoe hij ons nu gaat 'bedanken' voor de 10-60K waardevermindering, afhankelijk van type/ouderdom etc. ;)
 
Klopt, en daar heeft Elon ons ook hartelijk voor bedankt. Hij zou dat nooit vergeten. Wel benieuwd hoe hij ons nu gaat 'bedanken' voor de 10-60K waardevermindering, afhankelijk van type/ouderdom etc. ;)

'Thank you' :p

Gewoon lekker lang in blijven rijden dan is het restwaardeverschil verwaarloosbaar. En zo niet dan is de helft toch ten laste van de fiscus.
 
Er is altijd open over gecommuniceerd dat in de prijzen van de S en X een bijdrage van $20K zat voor de ontwikkeling van de M3. Nu de drie (van 35K) er is, kan klaarblijkelijk deze cap er af. Prima - het gaat dat doel alleen maar dichterbij brengen. Het doet me ook wel plezier daar een relatief kleine bijdrage aan geleverd te kunnen hebben. -;)
20-25k klopt, maar 60k?? Anyway wel duurzamer want de meesten zullen nu wat langer met hun wagen doen dan voorheen.
 
Ik waag de bewering dat de montagefabriek in Tilburg zijn langste tijd gehad heeft. Nu Tesla de Model 3 met de boot naar Europa brengt is het een stuk goedkoper geworden om de Model S en X te transporteren en is het verschil in invoerrechten kleiner geworden door de prijsverlaging.

Eens/Oneens?
 
Ik waag de bewering dat de montagefabriek in Tilburg zijn langste tijd gehad heeft. Nu Tesla de Model 3 met de boot naar Europa brengt is het een stuk goedkoper geworden om de Model S en X te transporteren en is het verschil in invoerrechten kleiner geworden door de prijsverlaging.

Eens/Oneens?

het verschil in invoerrechten is nog steeds even groot (relatief gezien); en de prijzen liggen ook in dezelfde grootteorde als 5 jaar terug.
maw : tegenover 6 jaar terug is er weinig veranderd.
Tenzij de druk op Fremont zo fel zou afgenomen zijn, dat ze daar terug méér willen doen.

maw : oneens : ik betwijfel het toch.
 
Ik geef het wel een kans. Als de strategie van Musk is om sales via internet te doen en onderhoud zo veel mogelijk op lokatie, dan zou afleveren bij de klant daar best bij passen. De vraag is inderdaad wat (of) er nog iets bij afhandeling gedaan moet worden.
Financieel is een dergelijke lokatie met personeel ed toch ook een behoorlijke kostenpost. Ik ken de financiële getallen niet, maar het zou zo maar kunnen dat dat de invoerrechten compenseert.

Maw: ik weet het niet, maar je zou zo maar eens gelijk kunnen krijgen.
 
Ik waag de bewering dat de montagefabriek in Tilburg zijn langste tijd gehad heeft. Nu Tesla de Model 3 met de boot naar Europa brengt is het een stuk goedkoper geworden om de Model S en X te transporteren en is het verschil in invoerrechten kleiner geworden door de prijsverlaging.

Eens/Oneens?
Je / jullie vergeten wat misschien nu al wel de belangrijkste taak van Tilburg is. Namelijk ingrijpende werkzaamheden aan Europese auto’s die terugkomen bij Tesla. Ofwel vanwege ingewikkelde storingen, ofwel ernstige schade, ofwel refurbishen van occasions, ofwel daarvoor benodigd overspuiten. Misschien ook demontage en terugsturen van sleutel componenten als accupacks, motoren en computers
Dat kan men niet allemaal op SeC’s, en retour transport naar Californië daarvoor is onbetaalbaar.
Zo lang er geen Europese gigafactory is die dat kan overnemen is dat de belangrijkste taak van Tilburg.
 
Je / jullie vergeten wat misschien nu al wel de belangrijkste taak van Tilburg is. Namelijk ingrijpende werkzaamheden aan Europese auto’s die terugkomen bij Tesla. Ofwel vanwege ingewikkelde storingen, ofwel ernstige schade, ofwel refurbishen van occasions, ofwel daarvoor benodigd overspuiten. Misschien ook demontage en terugsturen van sleutel componenten als accupacks, motoren en computers
Dat kan men niet allemaal op SeC’s, en retour transport naar Californië daarvoor is onbetaalbaar.
Zo lang er geen Europese gigafactory is die dat kan overnemen is dat de belangrijkste taak van Tilburg.

Alle werkzaamheden die jij hier beschrijft kunnen ook door door Tesla opgeleide derden worden gedaan. Tesla kan daarbij goed kijken hoe Apple dat doet. Apple heeft een opleidingstak, uitgevoerd door derden, waar medewerkers van Apple dealers worden opgeleid. Dagprijzen 400 tot 800 euro per medewerker. Apple stuurt alles aan en verdient er nog geld aan ook.
Tesla kan dit ook en dat betekent dat zij wel de kwaliteit van de dienstverlening kunnen waarborgen maar er geen eigen geld in hoeven steken. Ook kan Tesla dan snel de capaciteit vergroten. Die rangers hoeven natuurlijk geen Tesla medewerkers te zijn.
Het enige dat Tesla zelf moet doen is de onderdelenvoorziening op orde brengen. Ook daar moet Tesla even kijken hoe Apple dit doet. Bij Apple is elk onderdeel, ongeacht hoe oud het apparaat is, dat 's avonds voor 20.00 uur wordt besteld, de volgende morgen om 08.00 uur bij de dealer.
De meeste autofabrikanten kunnen dit ook, en dat is echt veel simpeler dan een Crew Dragon naar het ISS sturen.
En weet je wat, zelfs ík weet precies hoe je dit doet.
 
Ik had altijd al mijn twijfels gehad over de bonusregelingen van de Tesla-verkopers. Er werd vanaf het begin gezegd dat zij geen targets en geen bonusregeling hadden.

DIt artikel van Electrek beweert dat de verkoopbonus wel eens groter dan het reguliere salaris kan zijn. Zal wel de situatie in US/Canada betreffen, maar toch. Tesla slashes retail employee compensation, seemingly pushing them out instead of layoffs

6-figures lijkt me ook erg hoog voor autoberkopers. Ik gun het ze van harte, maar het ligt volgens mij ver boven modaal. Lijkt me prima zet. Bovendien scoren de auto’s op zoveel aspecten zo goed dat ze toch wel verkopen.
 
Het lijkt er op dat er nog een foutje zit in de configurator van de S. (en wellicht de X, niet naar gekeken) De basisversie staat er voor 86K. Als je dan de kleurgehoon zwart laat komt er nog 1.600 voor die kleur bij (zien rechtsonder) - terwijl bij het selectiegedeelte bovenaan er sprake is van extra cost bij elke andere kleur dan zwart,
View attachment 382195

De basisversie is dus 87.600 (alhoewel ik denk dat dit een foutje is - je kan immers moeilijk de auto zonder-kleur kopen.

het zwart met witte interieur heeft een meerprijs... bij de Ludi is die weer inbegrepen.. maakt die keuze nog interessanter als je witte bekleding wil.
dus als je configureert zwart met zwart interieur denk ik dat je minder betaald...
 
...ongeacht hoe oud het apparaat is, dat 's avonds voor 20.00 uur wordt besteld, de volgende morgen om 08.00 uur bij de dealer....

Eens...! Dit geldt nota bene zelfs nog voor ons Fendt 203V fruitteelt trekkertje uit 1980. Onderdeel kapot, komt uiteraard zelden voor behalve wanneer ik iets fout doe :rolleyes:, idd 8h volgende ochtend is het hier ! Of gemaakt door een Bosch of zelfs nog de originele onderdelen. In een echte produktieomgeving is dat cruciaal.