Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik maakte het eergisteren bij mijn vader bekend dat ik een Model S ging kopen en hij had er ook al van gehoord. Nochtans niet zo'n autoliefhebber. Ik ben benieuwd naar de reacties. Ik vermoed dat autorijden nooit meer hetzelfde zal zijn. Van de anonieme wagen naar iets heel anders... Het zal wennen worden.

Dat denk ik ook. De Roadsters van ons werken net als een hond. Je hebt de hele tijd aanspraak :) Als de gesprekspartner dan door heeft dat het 100% elektrisch is, is steevast vraag 1: wat is het bereik? Altijd! En het eerlijke antwoord valt dan altijd weer 100% mee bij de toehoorder. Altijd!
 
Ik heb het maar weer eens gevraagd aan Tesla en toen bleek het toch weer iets te vertragen :smile:.

Net toch ook maar weer even gebeld. Dame gaf aan dat ze mikken op "mid August". Juli is niet meer haalbaar, omdat ze wat extra moesten testen mbt 3-fase laden. Maar alles is nu klaar voor productie, dus geen verrassingen meer verwacht. Heb een laag nummer dus "mid to end August" was aannemelijk. En ze zou niet verbaasd zijn als dat nog ietsje versneld zou worden.


Duimen maar! Maar uiteindelijk weten we het pas 30 dagen vooraf zeker...
 
Dat denk ik ook. De Roadsters van ons werken net als een hond. Je hebt de hele tijd aanspraak :) Als de gesprekspartner dan door heeft dat het 100% elektrisch is, is steevast vraag 1: wat is het bereik? Altijd! En het eerlijke antwoord valt dan altijd weer 100% mee bij de toehoorder. Altijd!
Ik vrees het ergste :wink:
Als ik terugdenk aan 9 jaar geleden toen ik als 1 van de eersten de (toen) nieuwe prius reed. Man dat heeft zeker 4 jaar geduurd voor die vragen ophielden.
En dat was slechts een suffige prius.....
 
Deze week van Tesla gehoord dat de orders "bijna" gereed zijn voor productie (heb het over de Signature orders) er is er dus nog geen één geproduceerd. Productie start over twee weken en gaan dan direct de boot op.
Volgens mij is het circa 40 dagen varen dus reken maar uit......het in elkaar zetten hoeft niet zo lang te duren maar eind juli is echt het snels haalbare. Tenzij ze de containers op de trein zetten en vanaf New York overvaren.

Mijn verwachtte leverijd is nu eind juli/begin augsusts
Overigens betekend dit dat de belgen geen vertraging oplopen vanwege het later invoeren van de order.
 
Net toch ook maar weer even gebeld. Dame gaf aan dat ze mikken op "mid August". Juli is niet meer haalbaar, omdat ze wat extra moesten testen mbt 3-fase laden. Maar alles is nu klaar voor productie, dus geen verrassingen meer verwacht. Heb een laag nummer dus "mid to end August" was aannemelijk. En ze zou niet verbaasd zijn als dat nog ietsje versneld zou worden.


Duimen maar! Maar uiteindelijk weten we het pas 30 dagen vooraf zeker...
Liever een maandje later en helemaal goed, dan te snel en net niet helemaal goed.
Maar goed, voor mij zitten zeker 2.000 anderen. Dus mochten de sig's hier toch een minor issue (hoop het echt niet) ondervinden, zou dat tegen de tijd van mijn beurt wel getackeld moeten zijn.

- - - Updated - - -

Overigens betekent dit dat de belgen geen vertraging oplopen vanwege het later invoeren van de order.
Die hebben ook altijd mazzel zeg :wink:
 
Ik wou zonet mijn bestelling afwerken en nu krijg ik bij stap 4 (Place your order) op het eindbedrag (91.840€) enkel de 4.000€ aftrok die ik al betaald had. Ik vraag me dus af waar de 1.700€ (excl. BTW) Early-adopter-korting blijft?
Ze vragen me namelijk akkoord te gaan met een bedrag te betalen bij aflevering van 91.840-4000=87.840€ :confused:
Zijn er nog met deze ervaring of moet ik wachten tot maandag om naar Nederland te bellen? (ik had nu graag wel definitef besteld)
 
@FVO

dat was bij mij ook . maar op de papieren die je moet tekenen staat het er wel mooi bij.
"Model S Early Adoptor Program" -2057.00
ze kunnen dat er pas aftrekken als je binnen de tijd finalizeerd en dan ook niet op voorhand er af trekken. druk maar gerust verder:wink:
Bij mij hetzelfde. En je zit nu nog nergens aan vast, pas als je je nog te ontvangen paperwork tekent
 
en dat zijn allemaal van die details die volgens mij nog niet volledig uitgewerkt zijn, waardoor we ons nog geen zorgen hoeven te maken midden in de vakantie met een aflevering overdonderd te worden.
Met SIG187 zie ik het rustig eind augustus worden, zo niet september. Ze zullen hun best moeten doen alles voor eind 2013 te leveren zoals ze beloofd hebben. Ze zullen overigens daar hun best dan ook echt wel voor doen.
Die toast en kaviaar kan beter nog even bij de Sligro in de vriezer blijven...