ebullio
Well-Known Member
Achteruitkijkspiegel: - YouTube
einde is wel leuk:smile:
Je bent me net voor, wel weer ongefundeerd gezeik over de range.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Achteruitkijkspiegel: - YouTube
einde is wel leuk:smile:
Je bent me net voor, wel weer ongefundeerd gezeik over de range.
Je bent me net voor, wel weer ongefundeerd gezeik over de range.
En handmatig de spiegels inklappen?
+1 ...Probleem!!! Ik heb geen facebook
View attachment 23423
Net even de test gedaan op http://www.jurassictest.ch/GR/. Leuk bedacht. Nu rij ik regelmatig Baarn - Maastricht, dus die maar eens gesimuleerd. Volgens de simulator zou ik nog ruim 60% batterij overhebben, dat lijkt me iets te optimistisch? Of moet ik parameters anders instellen?
Helemaal mee eens!De simulator van jurrasictest is leuk, al was het maar dat er rekening gehouden word met hoogteverschillen. Zoals eerder al geschreven klopt het ledig gewicht niet en is er dus reden om ook aan de andere variabelen te twijfelen.
Tesla heeft echter aangegeven (ik meen mij een interview van JB Straubel te herinneren) dat de navigatie zo aangepast gaat worden dat het bereik op basis van de condities berekent zal worden en niet eenvoudig over de afstand gedeeld door voorspeld of genormeerd verbruik.
Voor de bereiktwijfelaars: Like it or not, je bent een early adopter en je zult compromissen moeten sluiten en creatief kunnen denken. Begin maar eens een log bij te houden van je ritten nu en kijk hoe vaak je in de problemen zou kunnen komen (ook rekening houden met koude winters en hete zomers). Bij die ritten waarbij problemen zouden kunnen komen moet je nadenken hoe je onderweg tot oplossingen kunt komen. Laadpunten thuis en op de zaak zijn no-brainers, maar denk eens aan laadpunten bij (verre) klanten. Kijk of je ze zo gek kunt krijgen om een laadpunt te plaatsen. Utrecht, Amsterdam en Rotterdam stimuleren het plaatsen van laadpunten. Misschien moet je zelf wel deze info opzoeken en samen met een offerte van een laadpunt aan ze presenteren.
Als je hier geen zin/tijd voor hebt, dan moet je de aanschaf nog eens een keer overwegen, want teleurstellingen liggen dan op de loer. Het niet bestellen heeft ook zijn risico's, want ik denk dat er weinig auto's zijn die zoveel "Freude am Fahren" ( :tongue: )geven.
Helemaal mee eens!
Verder is die calculator echt veel te positief. ~17kWh/100km, is 170Wh/km, ik zou toch echt rekenen met 20kWh/100km, ofwel ~400km op 80kWh.
De accu van de Model S is 85kWh, maar daarvan is 81kWh echt bruikbaar als je hem volledig op laad.
375 ~ 400km blijft een realistische range voor de S. Verder gewoon zo veel mogelijk mensen aansporen een 3-fase 16A laadpunt aan te leggen! Dan komt er 50km/u bij, snel zat in de meeste gevallen. Vergadering van 2 uur? 20kWh er bij.
Second that :-(
Goedemorgen allen,
Ik moet dit weekend de knoop doorhakken voor de definitieve configuratie en dat is niet makkelijk. Nou ja, dat valt eigenlijk ook wel weer mee, over de volgende zaken bestaat geen twijfel (meer):
- 85 kWh accupakket
- performance uitvoering (een hoop geld voor iets meer dan 1 seconde, maar ik vrees dat ik spijt krijg als ik niet voor de Ferrari specs ga)
- tech pakket
- panorama dak
- géén spoiler
- luchtvering (na de ampera ervaringen lijkt mij dit wel handig, zit sowieso in het performance pakket
- beige leer
- carbon details
- zitjes achterin (voor in de toekomst, nu is de kleine man nog geen vier maanden oud)
- hoedenplank (weer een ampera ervaring, wat is het toch met elektrische auto's en hoedenplanken?)
- parkeersensoren
- géén duo lader
- geen performance plus pakket: in mijn optiek te prijzig voor wat het is. Ik vond de "normale" performance al goed genoeg rijden.
Maar dan: welke wielen? Voor wat betreft uiterlijk zou de keuze makkelijk zijn: 21 inch zilver. Maar dan het praktische. Ik rijd per jaar ruim 30.000 km. Ik heb weinig zin om twee keer per jaar bij de bandenboer te staan voor nieuwe (prijzige!) banden. Maar de 19 inch wielen vind ik dan weer enigszins afbreuk doen aan de auto (ik weet het, ik schrijf nu dat ik 19 inch wielen te klein vind, het moet niet gekker worden).
Kunnen jullie nog zinvolle argumenten bedenken om voor de één of de ander te gaan?
Met vriendelijke groet,
Daniel
P.S. Afgelopen vrijdag heb ik van tesla de bevestiging gekregen dat de auto direct na de signature uitvoeringen geleverd zal worden, ergens tussen medio september en begin oktober.
P.S. 2: ik ga vanochtend sleutelen aan de sunbeam alpine, kijken of ik de mechanische (!) brandstofpomp weer aan het werk krijg. Ook om weer even het juiste perspectief te krijgen: die auto heeft géén van de bovenstaande opties en is toch een genot om in te rijden.
And again.
Ook de vrienden van mijn zoon (14jr.) zijn erg nieuwsgierig. Dat wordt vechten wie met mij mag meerijden bij uitwedstrijden.
Zijn generatie, die het de normaalste zaak van de wereld vinden dat je al je gadgets iedere dag moet opladen zullen heel anders met electrische auto's omgaan.
- - - Updated - - -
Hallo Daniel welkom op deze verzamelplek voor Tesla Model S dwangneuroten.
Je maakt de goede keuzes zie ik.
Wat is trouwens je res.nummer?
Welke kleur heb je gekozen - ben ik wel benieuwd naar:wink:
En natuurlijk wil je geen supermarktwinkelwagenzwenkwieltjes onder je S. 19" of niet, de S heeft het vermogen om ze eruit te laten zien als 12".
Beetje jaren-'70-Renault4-vlekkerige-stalen-wieltjes-look. Zeg maar. Niet doen dus. Hooguit voor de winterbanden. Dat klinkt tenminste als een aannemelijke smoes om je S in zo'n ernstige mate af te leuken. Je kunt een S betalen, dus niet moeilijk doen over een paar euri extra voor dat beetje rubber.
ps. Sunbeam Alpine? Er is toch maar 1 serieuze Sunbeam, de Tiger?
ps.ps. Geintje. Velen hier hebben 1 of meer ICE voor erbij - nostalgische neiginkjes die wel wegtrekken met de generaties verwacht ik, haha.
Dus ja het zou heel leuk zijn om database van hotels met laadmogelijkheden.... te ontwikkelen....
Ik stel ook deze vraag even aan Laadpunt plaatsers!
Net even de test gedaan op http://www.jurassictest.ch/GR/. Leuk bedacht. Nu rij ik regelmatig Baarn - Maastricht, dus die maar eens gesimuleerd. Volgens de simulator zou ik nog ruim 60% batterij overhebben, dat lijkt me iets te optimistisch? Of moet ik parameters anders instellen?