Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ecar vs petrol head.jpg


Een sticker die ik ooit liet ontwerpen en maken in de VS... (en verkocht zonder veel succes) om op een Petrol head te plakken... Kan nu ook dienen voor een e-auto...
:biggrin:
En ga hem zeker op m'n S plakken! :wink:

Info te vinden op facebook:
https://www.facebook.com/groups/260079586041/?fref=ts
 
Last edited:
20 juni spreekt Musk weer. Op het Amerikaanse forum is wel heel veel buzz over een swappable battery, een verwisselbare batterij dus. Ben nu wel heel erg benieuwd, dat zou ons leven wel heel mooi maken. Tenzij je die batterij in Tilburg moet halen...

Ik zou me goed kunnen voorstellen dat het een lucht-zink of een lucht-aluminium batterij is. Heeft een vier keer zo grote energiedichtheid maar heeft wel water nodig. Zo'n batterij, een accu is het eigenlijk niet, kan uitstekend dienen als incidentele range extender. De batterij kan bij de fabriek opnieuw worden 'geladen'. Deze batterijen zouden bij Tesla servicestations kunnen worden gehuurd voor bijv. een vakantierit. De frunk is de gedroomde plaats voor zo'n batterij. Mooi tussen de voorwielen.
 
Tesla-website is down, aanpassingen op komst.


Ik zou me goed kunnen voorstellen dat het een lucht-zink of een lucht-aluminium batterij is. Heeft een vier keer zo grote energiedichtheid maar heeft wel water nodig. Zo'n batterij, een accu is het eigenlijk niet, kan uitstekend dienen als incidentele range extender. De batterij kan bij de fabriek opnieuw worden 'geladen'. Deze batterijen zouden bij Tesla servicestations kunnen worden gehuurd voor bijv. een vakantierit. De frunk is de gedroomde plaats voor zo'n batterij. Mooi tussen de voorwielen.

Dat zou een doorbraak van formaat zijn. De technologie is er, maar of ze productieklaar is ?
Ik hoop van wel.

(in het jaarverslag werd trouwens ook gewag gemaakt van een tweede batterij.)

- - - Updated - - -

Hoe groter en moeilijker het is om de sticker te verwijderen, hoe meer agressie dit opwekt. Mocht je met je Model S in de directe omgeving staan, reken er dan op dat je vroeg of laat een kras of deuk in je auto aantreft. Een kleine, nog redelijk te verwijderen sticker, brengt de boodschap ook over.

Is er een software-genie op het forum ? Wido ? Volgende app te ontwikkelen :
Een app waarmee we kunnen bijhouden welke nummerplaten we al 'gestickerd' hebben.

-> als er een ice staat op een laadplaats, nummerplaat ingeven.
App registeert plaats (automatisch, via GPS) en tijd van stickeractie, en ook aantal keren dat deze wagen/eigenaar al gestickerd is.

Hoe meer vaststellingen, hoe groter de sticker en hoe harder we hem aanbrengen....
 
Last edited:
Even eens terug naar onze MS. Heeft er iemand eigenlijk nog iets gehoord over de middenconsole? Ik heb daar een aantal weken terug eens wat foto's van gezien, en meende dat Tesla deze ook zou aanbieden, of was dat van een ander bedrijf?

Beide, er is een ander bedrijf (de CCI) en Tesla heeft ook 1 aangekondigd. Staat in de store en wordt verwacht Zomer 2013 (wellicht optijd voor onze leveringen ;)
 
Vandaag bij bmw geweest (voorstelling 3 GT) en ook wat gevraagd over de i3. Volgens de zaakvoerder is die niet (echt) bestemd voor de europese markt. Enkel voor California en Shangai eigenlijk. De echte introductie van EV's is volgens hem pas echt voor binnen 15-20 jaar. Te kleine range, te duur, geen oplaadmogelijheden. Te duur kan ik best geloven, want een oplaadstation thuis kost volgens hem 8000 euro! Dan hoop ik toch dat het een snellader zal zijn, die met de frankenplug (SAE).

Het viel me alweer op hoe weinig ze op de hoogte zijn van de EV markt. Tesla roadster en Fisker kende hij, de Model S niet, Mercedes SLS ED ook niet. En tevens ook hoe ze uit de hoogte doen tov EV's. (zelfs dus hun eigen i3 en i8)

Dus ik hoop dat Tesla (en jullie) veel succes oogsten met de Model S, zodat mijn volgende wagen een GenIII mag zijn.

Als het deze week dan toch de battery-swap demo wordt, dan is dat alweer een extra positief punt. Ik ben een tijd heen en weer gegaan tussen swap en Metal-Air battery, en swap is sterk aan het winnen. De vele referenties (reeds sinds 2010) naar de mogelijkheid ervan geven het de grootste kans. Het flauwe argument dat het niet kan, "zie maar BetterPlace", geloof ik niet. BetterPlace had veel infrastructuur en geen wagens, dus geen gebruikers. Ook de wagens hadden behalve thuisladen geen alternatief. Nu hebben we wagens die reeds verkocht zijn, met vele superchargers in de planning. Geef die consumer base dan eens het vooruitzicht van een battery-swap en alle redenen tot wantrouwen ivm de Model S zijn dan van de baan.

Spannende week dus, maar ik ben al blij met de aankondiging van WiFi.
 
ik had bij e-laad genoeg aan een bevestiging van aanbetaling, moet ik wel bij vermelden dat ik bij gemeente wat mensen ken maar volgens mij ligt de beoordeling over de documenten bij e-laad dus dat zou het zelfde moeten zijn.

ik had mijn aanbetaling gedaan, schrijven gekregen met handtekening van tesla dat het betaald was, foto's van mijn situatie en klaar binnen een week een brief van de gemeente dat ze van iemand in de straat een aanvraag voor een paal hadden gekregen via e-laad en dat de gemeente hier geen bezwaar in zag, verkeersplan gewijzigd = 6 weken de tijd voor omwonende om te klagen,geen klachten na de 6 weken binnen 2 weken stond de paal er, nu ruim een jaar word soms gebruikt (ook door forum mensen die gewoon geen koffie komen drinken)

zat een storing in de paal! net monteur gesproken en gezien hoe alles werkt is best grappig! ze kunnen op afstand het vermogen omhoog of omlaag zetten!
ik heb hem meteen op 22kw/h laten schroeven aan 1 stekker! dit kon niet alle 2 de stekker ivm vermogen dus 1 helft is 11 kw/h de andere 22 kw/h.

koste me een bak koffie en worstebrood :biggrin:
Ik denk dat er hier gewoon meer vraag was of de bureaucraten wat scherper. De gemeente neemt ook een deel van de kosten voor haar rekening. Mijn aanbetaling was onvoldoende om te concurreren met de mensen die echt een orderbevestiging hadden. Op dat moment kon ik natuurlijk ook nog op elk moment van de auto af.
 
Vandaag bij bmw geweest (voorstelling 3 GT) en ook wat gevraagd over de i3. Volgens de zaakvoerder is die niet (echt) bestemd voor de europese markt. Enkel voor California en Shangai eigenlijk. De echte introductie van EV's is volgens hem pas echt voor binnen 15-20 jaar. Te kleine range, te duur, geen oplaadmogelijheden. Te duur kan ik best geloven, want een oplaadstation thuis kost volgens hem 8000 euro! Dan hoop ik toch dat het een snellader zal zijn, die met de frankenplug (SAE).

Het viel me alweer op hoe weinig ze op de hoogte zijn van de EV markt. Tesla roadster en Fisker kende hij, de Model S niet, Mercedes SLS ED ook niet. En tevens ook hoe ze uit de hoogte doen tov EV's. (zelfs dus hun eigen i3 en i8)

Dus ik hoop dat Tesla (en jullie) veel succes oogsten met de Model S, zodat mijn volgende wagen een GenIII mag zijn.

Als het deze week dan toch de battery-swap demo wordt, dan is dat alweer een extra positief punt. Ik ben een tijd heen en weer gegaan tussen swap en Metal-Air battery, en swap is sterk aan het winnen. De vele referenties (reeds sinds 2010) naar de mogelijkheid ervan geven het de grootste kans. Het flauwe argument dat het niet kan, "zie maar BetterPlace", geloof ik niet. BetterPlace had veel infrastructuur en geen wagens, dus geen gebruikers. Ook de wagens hadden behalve thuisladen geen alternatief. Nu hebben we wagens die reeds verkocht zijn, met vele superchargers in de planning. Geef die consumer base dan eens het vooruitzicht van een battery-swap en alle redenen tot wantrouwen ivm de Model S zijn dan van de baan.

Spannende week dus, maar ik ben al blij met de aankondiging van WiFi.

15 tot 20 jaar??!! Terwijl alle door hem genoemde bezwaren al vervallen met de Model S en het Supercharger-netwerk!! Dat krijg je bij zo'n moloch, ze zien niet dat de autowereld snel gaat veranderen en nooit meer hetzelfde zal zijn. Die EV's van BMW (en Audi) maken ze alleen maar voor de bühne, omdat het nu eenmaal moet (in Californië om aan de regelgeving te voldoen en ICE's te kunnen blijven verkopen). Ik vind het voorlopig prima. Laat Tesla maar een voorsprong opbouwen die niet meer kan worden ingehaald. Dat was altijd nog een beetje mijn angst: dat als de grote jongens er miljarden tegenaan gooien, Tesla het moeilijk krijgt omdat mensen dan toch vallen voor een EV van het 'vertrouwde' merk. Maar zolang die EV's in vele opzichten inferieur zijn aan die van Tesla - en met zulke hautaine standpunten zal dat wel even zo blijven - heeft Tesla nog niet veel te vrezen.
 
15 tot 20 jaar??!! Terwijl alle door hem genoemde bezwaren al vervallen met de Model S en het Supercharger-netwerk!! Dat krijg je bij zo'n moloch, ze zien niet dat de autowereld snel gaat veranderen en nooit meer hetzelfde zal zijn. Die EV's van BMW (en Audi) maken ze alleen maar voor de bühne, omdat het nu eenmaal moet (in Californië om aan de regelgeving te voldoen en ICE's te kunnen blijven verkopen). Ik vind het voorlopig prima. Laat Tesla maar een voorsprong opbouwen die niet meer kan worden ingehaald. Dat was altijd nog een beetje mijn angst: dat als de grote jongens er miljarden tegenaan gooien, Tesla het moeilijk krijgt omdat mensen dan toch vallen voor een EV van het 'vertrouwde' merk. Maar zolang die EV's in vele opzichten inferieur zijn aan die van Tesla - en met zulke hautaine standpunten zal dat wel even zo blijven - heeft Tesla nog niet veel te vrezen.

En zo is het!
 
Ik zit eigenlijk wel te wachten op een soort uitnodiging... Q2 nadert haar einde, qua delivery window nog 6 weken af van uiterlijke levering (voor wat het waard is) ...en aangezien er 30 dagen van te voren contact opgenomen zou worden.
Ik sta op het punt om een advent kalender aan te schaffen :) met billige chocolade erin! Bring it on!