Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag bij bmw geweest (voorstelling 3 GT) en ook wat gevraagd over de i3. Volgens de zaakvoerder is die niet (echt) bestemd voor de europese markt. Enkel voor California en Shangai eigenlijk. De echte introductie van EV's is volgens hem pas echt voor binnen 15-20 jaar. Te kleine range, te duur, geen oplaadmogelijheden. Te duur kan ik best geloven, want een oplaadstation thuis kost volgens hem 8000 euro! Dan hoop ik toch dat het een snellader zal zijn, die met de frankenplug (SAE).

Die man zou zich zeker wat beter moeten informeren. Maar toch. Met een 350 km range, een een budget van pakweg 80 K, en het feit dat veel mensen gewoon niet bereid zijn een omweg te doen of te wachten om te laden duurt het nog wel even. Als hij zegt 'pas echt', dan doelt hij misschien op een reele marktpenetratie.
Hoe lang duurt het tot ongeveer 30% van de wagens full electric zijn? Toch wel zeker 10 jaar, lijkt mij. Ik realiseer best dat velen hier alle dagen aan Tesla denken, maar de huidige full-EV marktpenetratie is wat? 0.01%? Technologie is een zaak, maar verandering van gedrag vergt nog meer tijd. Laat staan dat velen maar om de vijf jaar van wagen veranderen, en dat de bestaande fabrikanten toch maar heel weinig inspanning doen om dit te versnellen...

Binnen tien jaar denken we al aan de reservatie van de Gen V! ( en wanneer die uiteindelijk geleverd wordt...! )
 
hoelaat is het dan hier?

ps peter ik zit nu restant worstenbrood te eten van gisteren :biggrin: hoe was jouw lunch

wiebe zie ik nou rode staan!!! het was toch zwart wat de enige kleur was! ik heb net mijn order afgezegd omdat jij dat vind :biggrin: en nu ga je voor een rode model z, en je bedoeld productie 2020 leveren 2022
 
Last edited:
hoelaat is het dan hier?

ps peter ik zit nu restant worstenbrood te eten van gisteren :biggrin: hoe was jouw lunch

wiebe zie ik nou rode staan!!! het was toch zwart wat de enige kleur was! ik heb net mijn order afgezegd omdat jij dat vind :biggrin: en nu ga je voor een rode model z, en je bedoeld productie 2020 leveren 2022

Dat is vrijdagochtend 5 uur, om 6:30h is er een video beschikbaar.

- - - Updated - - -

Ik ben benieuwd. Zouden we het nog mee in onze bestelling kunnen nemen?
Ik verwacht/hoop dat dit al bij het ontwerp meegenomen is, maar had toch liever al Metal air oplossing gezien
 
Elon Musk@elonmusk
Live pack swap demo on Thurs night at 8pm California time at our design studio in Hawthorne. Seeing is believing.
Het gaat toch gebeuren!!!

Gisteren nog deze video bekeken, skip naar het einde met de vragen (de rest ken je al lang): 1:02:00

Eerst stukje SC, dan battery swap vraag ivm BetterPlace en dan grappig: eerst 'personal opinion': NO WAY! En dan later (~1:04:40) de beschrijving hoe hij zelf de aansluiting voor de batterij heeft ontwikkeld en hoe die heel makkelijk en snel kan verwisseld worden.

Dus de vraag blijft: word het swappen iets dat mogelijk zal zijn 'on the road' of niet?
 
Last edited by a moderator:
wiebe zie ik nou rode staan!!! het was toch zwart wat de enige kleur was! ik heb net mijn order afgezegd omdat jij dat vind :biggrin: en nu ga je voor een rode model z, en je bedoeld productie 2020 leveren 2022

Hoho, PeterSZ is de zwart fetisjist, ik niet! Ik heb een beetje een hekel aan zwart, behoudens chocola en koffie...

Ik ga donderdag vroeg opstaan. Iemand een linkje?
 
Die man zou zich zeker wat beter moeten informeren. Maar toch. Met een 350 km range, een een budget van pakweg 80 K, en het feit dat veel mensen gewoon niet bereid zijn een omweg te doen of te wachten om te laden duurt het nog wel even. Als hij zegt 'pas echt', dan doelt hij misschien op een reele marktpenetratie.
Hoe lang duurt het tot ongeveer 30% van de wagens full electric zijn? Toch wel zeker 10 jaar, lijkt mij. Ik realiseer best dat velen hier alle dagen aan Tesla denken, maar de huidige full-EV marktpenetratie is wat? 0.01%? Technologie is een zaak, maar verandering van gedrag vergt nog meer tijd. Laat staan dat velen maar om de vijf jaar van wagen veranderen, en dat de bestaande fabrikanten toch maar heel weinig inspanning doen om dit te versnellen...

Binnen tien jaar denken we al aan de reservatie van de Gen V! ( en wanneer die uiteindelijk geleverd wordt...! )
Als tegen die tijd 30% ev rijdt, kunnen ze in Antwerpen nu wel beginnen met Lange Wapper, of tunnel aan te leggen. Het probleem van fijn stof, wat ze nu nog hebben, is dan ook opgelost wanneer de ring klaar is.