Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
It was always there.

Nu komt de herinnering in me naar boven dat bij de presentatie van het prototype destijds (in 2009 dacht ik) er werd gezegd dat men het wisselen van het batterijpack in het ontwerp wil meenemen (ik ga het eens opzoeken op youtube). Project Better Place was toen ook volop reclame aan het maken voor hun idee.
Men heeft er tot nu toe mee gewacht omdat ze niet zeker waren of het zou werken denk ik.

Het feit dat men het pack kan wisselen in 5 minuten bevestigd mijn eerdere stelling dat men het ontwerp zo simpel mogelijk heeft gehouden en ze dus in Tilburg ook niet teveel handelingen meer moeten doen om de auto's te assembleren.

Edit: kijk even op Tesla Model S - Technicals - YouTube op 3:11
 
Last edited:
"
June 19, 2013
Partial Recall
By Elon Musk, Chairman, Product Architect & CEO
TAGS: CORPORATE / MODEL S /
0 comments
After a careful examination, we have concluded that some Model S vehicles manufactured between May 10, 2013 and June 8, 2013 may contain a defect. Specifically, the attachment strength of the mounting bracket for the left hand latch of the second row seat could be weaker than intended. This reduces our confidence that the left hand seat back will be properly retained in the event of a crash.

As designed, the striker bracket is both bonded and welded to the vehicle body, either one of which would be sufficient by itself. This is consistent with the primary design goal of the Model S, which is first and foremost to maximize safety. However, we discovered that, due to body side alignment adjustments in the factory, the bonded section of the joint was compromised and the welded section of the joint was weakened in some cars.

We do not wish to cause undue alarm, so it is perhaps worth clarifying that:

The weld has not actually detached on any car
There have been no customer complaints
We are not aware of any injuries or near injuries
No regulatory agency brought this to our attention
However, given the paramount importance of safety, we would like to reinforce the left striker bracket on cars produced during this period. This work has already been performed on cars that were in the factory, so the recall applies only to cars delivered in mid to late May and early June.

Affected Model S owners will be contacted in the next few days and we will arrange for their car to be picked up, the bracket reinforced and the car returned to their possession. To be clear, the Model S does not need to be brought to our service center by the owner. Tesla will pick up the car at a location of the owner’s convenience, provide a Model S loaner if needed, perform the work and bring the car back to the owner a few hours later.

Apologies for the inconvenience,
Elon
"

Kijk dat doet ie goed,
Geruststellen en je krijgt een loaner if needed
 
Last edited:
ik denk dat ik vanwege dit mijn order maar wel afzeg! je wil toch geen auto waarbij de achterbank los kan laten? tenzij mijn schoonmoeder er op zit!
daar heeft alon er genoeg van gehad dus misschien was dat wel de rede een soort van jump seat :biggrin:
 
Betreft dus tussen 10 mei en 8 juni geproduceerde wagens.
Tesla recalls about 800 Model S vehicles - MarketWatch
Dus maar een deel van die productie, of is de productie afgenomen. Oh, ik snap het al, betreft alleen US-wagens. De EU-sigs zijn 100% goed (of fixen ze in Tilburg, hoeft er ook geen melding worden gedaan).

Een groot deel van de auto's met dit probleem(pje) is al aangepakt op de productielijn, die waren nog niet afgeleverd aan US-klanten. Dat verklaart het lage aantal. Was het maar waar dat er honderden EU-auto's gebouwd waren tussen 10 mei en 8 juni... :wink:
 
Beter vrijdag doen en dan niet te vroeg. Demo wordt kennelijk niet live uitgezonden.
@elonmusk: Video of battery pack swap will be posted to the Tesla website around 9:30pm, so those attending will see this first.

Dank, scheelt weer een nacht. Musk heeft gezegd dta de video om 9:30 (San Francisco, Pacific time) online staat. Is 06:30 bij ons. Dan heb ik al gedouched, eerste koffie. Ben benieuwd!
 
Met 4 Belgen gepland Zaterdag middag naar Eindhoven te gaan voor een testrit. Tesla heeft ons liggen: tegelijk plannen ze weer testrit in de Holiday Inn in Brussel volgende week Di en Wo. Nafte voor niets verbrande, dus. Anyway, 't is gepland zaterdag, dan gaan we maar... Maar toch wat frustrerend.

Iets anders: als ik een MS koop, dan is dat om die alle dagen, als enige wagen te gebruiken. Ik wil dus redelijk zeker zijn geen verassingente heeben. Ik heb heel dit eindeloze thread gelezen, alsook de initiele B en NL threads (!), en alle relevante info in een document samengebracht (cut/paste en een beetje editing). Het is wel belgisch georienteerd (sorry, ik deed het voor mijzelf), en een beetje een talen mix EN, NL en een klein beetje FR (zo werkt mijn hoofd;-). Is wel gesorteerd per categorie (fiskaal, opties, kleuren, interessante links, wielen, laden, ...). 18 blz ondertussen. Is daar interesse voor? Of is er een plaats waar dat kan opgeslaan worden?
 
Met 4 Belgen gepland Zaterdag middag naar Eindhoven te gaan voor een testrit. Tesla heeft ons liggen: tegelijk plannen ze weer testrit in de Holiday Inn in Brussel volgende week Di en Wo. Nafte voor niets verbrande, dus. Anyway, 't is gepland zaterdag, dan gaan we maar... Maar toch wat frustrerend.

Iets anders: als ik een MS koop, dan is dat om die alle dagen, als enige wagen te gebruiken. Ik wil dus redelijk zeker zijn geen verassingente heeben. Ik heb heel dit eindeloze thread gelezen, alsook de initiele B en NL threads (!), en alle relevante info in een document samengebracht (cut/paste en een beetje editing). Het is wel belgisch georienteerd (sorry, ik deed het voor mijzelf), en een beetje een talen mix EN, NL en een klein beetje FR (zo werkt mijn hoofd;-). Is wel gesorteerd per categorie (fiskaal, opties, kleuren, interessante links, wielen, laden, ...). 18 blz ondertussen. Is daar interesse voor? Of is er een plaats waar dat kan opgeslaan worden?
Je kan hem op Google Drive zetten en hem sharen of via dropbox. Of maak er een PDF'je van en gooi hem ergens online.
 
Wow
image.jpg