Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik ergens parkeer en ik zou iets waardevol in de auto laten, zorg ik ervoor dat het al op z'n plek ligt voor ik parkeer. Zo ziet niemand hoe ik een waardevol ding in de auto leg.

Ik laat altijd mijn vrouw in de auto wachten.... zo in het zicht... maar als ik terugkom is mijn ruit altijd nog heel en zit zij er nog steeds in....... Moet dus anders begrijp ik....
 
Als ik ergens parkeer en ik zou iets waardevol in de auto laten, zorg ik ervoor dat het al op z'n plek ligt voor ik parkeer. Zo ziet niemand hoe ik een waardevol ding in de auto leg.
precies en als ik al iets waardevols bij me heb zet ik de tas in de trunk en het waardevolle in de kelder-trunk, onder mijn rommel-kist. (als het plat is werkt onder een vloermat ook prima)

Edit: En ja op dat soort P-lokaties liggen ze op de loer en is tassen verplaatsen binnen de auto vragen om problemen ook bij conferentie-gelegenheden. Overigens heb ik van een braak-diefstal bij een SuC nog nooit iets gehoord, dus daar neem ik nog wel eens de gok. Iemand anders negatieve ervaringen bij een SuC?
 
Last edited:
Inderdaad erg stom. Maar ik zag weinig alternatieven, de laptop meezeulen in mijn golftas leek geen optie. Een volgende keer vraag ik naar een veilig plekje in het clubhuis, maar het kwaad is dit keer al geschied.
Overigens waren er vier slachtoffers. We hebben inderdaad gefilosofeerd over de vraag hoe de laptops zijn opgespoord. De ene had hem aanstaan, de andere niet. Ik ben er van overtuigd dat die gasten op een afstandje hebben staan toekijken en precies hebben gezien hoe ik de rugtas (met laptop) uit het zicht in de trunk heb gezet. Bij de andere auto's hadden ze ook precies het zijraampje ingeslagen waarmee ze met één greep de laptoptas konden pakken. Het is stom en overkomt me niet meer. Tot gisteren zou ik precies zoals jij gereageerd hebben.

Hoe dan ook, mijn zorg is nu een zo snel mogelijke reparatie, en ik hoop inderdaad dat ik hier bij een carglass of totaalglas voor terecht kan. Ik vroeg me af of die gasten ervaring hebben met een falcon wing door, want die moet helemaal open gemaakt worden. Je hoort de glasscherven rinkelen vanuit het binnenste van de deur.

Misschien de laptop en andere waardevolle spullen in de frunk leggen, want daar komen ze zonder sleutel niet in.
Of de inbraak gaat te lang duren als ze er wel in willen...
 
Het is al eerder gezegd, maar de frunk is NIET veilig. Deze kan van buitenaf geopend worden. Onder de frunk zitten die grote gele labels waar de brandweer bij moet kunnen. Hoe je de frunk kunt openen verschilt, en ik ga hier niet zeggen hoe ivm meelezend crimineel volk.
En toch denk ik dat de kans dat je laptop uti de frunk wordt gestolen veel kleiner is dan dat deze uit de kofferbak wordt gestolen.
 
O,nee een aanrijding! Wat kan er gebeurd zijn, mijn vrouw belt op dat ze achterop gereden is bij een andere auto. Op de afrit liet ze het 'gas' los auto ging regeneratief remmen, ze lette niet op en reed alsnog achter op een gloednieuwe Porsche (gevalletje oeps). Ik snap niet hoe het kan, maar goed ik was er niet bij. Jammer kan gebeuren. Maar waarom remt mijn gloednieuwe Model S 2.5 niet zelf!?!? Geen enkele melding of actie. Eerder zette ze de autopilot uit omdat ze daar gek van werd, maar dan moet de wagen toch nog steeds zelf ingrijpen? Dat was toch een van de redenen dat ik hem kocht? Schade valt gelukkig mee, schrammetje, en bruekje in de bumper porsche en onderspoiler tesla op de maarja de kosten, zullen wel de pan uit riijzen...
 
O,nee een aanrijding! Wat kan er gebeurd zijn, mijn vrouw belt op dat ze achterop gereden is bij een andere auto. Op de afrit liet ze het 'gas' los auto ging regeneratief remmen, ze lette niet op en reed alsnog achter op een gloednieuwe Porsche (gevalletje oeps). Ik snap niet hoe het kan, maar goed ik was er niet bij. Jammer kan gebeuren. Maar waarom remt mijn gloednieuwe Model S 2.5 niet zelf!?!? Geen enkele melding of actie. Eerder zette ze de autopilot uit omdat ze daar gek van werd, maar dan moet de wagen toch nog steeds zelf ingrijpen? Dat was toch een van de redenen dat ik hem kocht? Schade valt gelukkig mee, schrammetje, en bruekje in de bumper porsche en onderspoiler tesla op de maarja de kosten, zullen wel de pan uit riijzen...
Zonde!
Als je AP UIT zet zal hij nooit voldoende remmen om een aanrijding te vermijden. Daarom AP (iig Tacc) aanzetten als je nooit iemand voorwaarts wilt raken en vergeet niet dat zelf remmen beide uitzet . Sterkte.
 
O,nee een aanrijding! Wat kan er gebeurd zijn, mijn vrouw belt op dat ze achterop gereden is bij een andere auto. Op de afrit liet ze het 'gas' los auto ging regeneratief remmen, ze lette niet op en reed alsnog achter op een gloednieuwe Porsche (gevalletje oeps). Ik snap niet hoe het kan, maar goed ik was er niet bij. Jammer kan gebeuren. Maar waarom remt mijn gloednieuwe Model S 2.5 niet zelf!?!? Geen enkele melding of actie. Eerder zette ze de autopilot uit omdat ze daar gek van werd, maar dan moet de wagen toch nog steeds zelf ingrijpen? Dat was toch een van de redenen dat ik hem kocht? Schade valt gelukkig mee, schrammetje, en bruekje in de bumper porsche en onderspoiler tesla op de maarja de kosten, zullen wel de pan uit riijzen...

Misschien heeft de auto wel ingegrepen door vaart te minderen. Het is echt niet zo dat als je met flinke snelheid een andere auto van achteren nadert, en niet aan het opletten bent (afgeleid door mobiel of iets anders?) de Tesla binnen een paar meter stil staat. De schade valt mee, schrijf je zelf. Dat lijkt dus te duiden op een aanrijding met weinig vaart, wellicht een indicatie dat de auto wel degelijk de schade beperkt heeft weten te houden.
 
Asking for a friend. Is er hier iemand met een Rode Model S in omgeving Den Bosch die 5 juni beschikbaar is voor het goede doel Dream4Kids om Tiaro een onvergetelijke dag te geven? Zie voor meer info Wil jij sponsoren? Droom van Tiaro.
Voor contactgegevens met organisatie graag een PM, dan hoef ik het e-mailadres niet publiekelijk te delen.

Veel te laat en ook niet rood (maar blauw), maar mocht er nog behoefte aan zijn ben ik beschikbaar! Woon in Den Bosch.
 
O,nee een aanrijding! Wat kan er gebeurd zijn, mijn vrouw belt op dat ze achterop gereden is bij een andere auto. Op de afrit liet ze het 'gas' los auto ging regeneratief remmen, ze lette niet op en reed alsnog achter op een gloednieuwe Porsche (gevalletje oeps). Ik snap niet hoe het kan, maar goed ik was er niet bij. Jammer kan gebeuren. Maar waarom remt mijn gloednieuwe Model S 2.5 niet zelf!?!? Geen enkele melding of actie. Eerder zette ze de autopilot uit omdat ze daar gek van werd, maar dan moet de wagen toch nog steeds zelf ingrijpen? Dat was toch een van de redenen dat ik hem kocht? Schade valt gelukkig mee, schrammetje, en bruekje in de bumper porsche en onderspoiler tesla op de maarja de kosten, zullen wel de pan uit riijzen...
Jammer die blikschade. Onze tweede wagen is een MB zonder AP en zonder TACC zelfs, maar wel met Emergency Braking. Mocht ik daarbij onoplettend op een voorganger inrijden ga ik toch niet verbolgen zijn op MB, want mijn eigen schuld. Overigens - ook al hou je niet van AP - er is op de Tesla nog steeds TACC en daarmee zou er geen aanrijding geweest zijn, vermoed ik.
 
O,nee een aanrijding! Wat kan er gebeurd zijn, mijn vrouw belt op dat ze achterop gereden is bij een andere auto. Op de afrit liet ze het 'gas' los auto ging regeneratief remmen, ze lette niet op en reed alsnog achter op een gloednieuwe Porsche (gevalletje oeps). Ik snap niet hoe het kan, maar goed ik was er niet bij. Jammer kan gebeuren. Maar waarom remt mijn gloednieuwe Model S 2.5 niet zelf!?!? Geen enkele melding of actie. Eerder zette ze de autopilot uit omdat ze daar gek van werd, maar dan moet de wagen toch nog steeds zelf ingrijpen? Dat was toch een van de redenen dat ik hem kocht? Schade valt gelukkig mee, schrammetje, en bruekje in de bumper porsche en onderspoiler tesla op de maarja de kosten, zullen wel de pan uit riijzen...

Ik denk dat onder een bepaalde snelheid (ik dacht 50km/u) de emergency braking niet werkt. Je zo niet deftig kunnen parkeren anders. Of door een smalle opening rijden (Italiaanse dorpjes).
Het is voorzien om slachtoffers te vermijden, niet zozeer om de ongevallen 100% te voorkomen. Zou te veel false positives geven.
Best altijd minstens TACC opzetten.
 
  • Like
Reactions: gelden and PaulusdB
Iemand wel eens eerder bij normaal weer (18 graden vandaag) de gele strepen van de accu beperking/ bescherming gezien?
20190613_182134.jpg
Het viel mij ook op dat er.een fan hard aan het blazen was. Auto had de hele dag stil gestaan en had dus een koude accu.
 
nog eentej in de gedachte 'how to' iemand hier vast al ervaring mee: eind juni loopt mijn 6 maanden free super charging af. in julie ga ik op vakantie: hoe gaat het superchargen dan verrekend worden? Wordt dat automatisch op mijn account gecharged? en hoe dan betaald?
 
nog eentej in de gedachte 'how to' iemand hier vast al ervaring mee: eind juni loopt mijn 6 maanden free super charging af. in julie ga ik op vakantie: hoe gaat het superchargen dan verrekend worden? Wordt dat automatisch op mijn account gecharged? en hoe dan betaald?
Als je account gekoppeld is aan een credit card schrijven ze het daar af. Anders bij SEC onderhoud komt het weer tevoorschijn ;)
 
nog eentej in de gedachte 'how to' iemand hier vast al ervaring mee: eind juni loopt mijn 6 maanden free super charging af. in julie ga ik op vakantie: hoe gaat het superchargen dan verrekend worden? Wordt dat automatisch op mijn account gecharged? en hoe dan betaald?
Bij mij gaat het direct van mijn creditcard af. Ik weet niet precies hoe het gaat als je geen creditcard hebt op je account.