Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
net van Tesla te horen gekregen dat mijn Signature mid september wordt geleverd.

Graag adviseer ik u dat u levering kunt verwachten van uw Signature in mid september 2013. Voor alle duidelijkheid dit is geen vertraging in de productie, de eerste auto's zullen nog steeds worden gebouwd als per onze productie plan. Het is een verschuiving van de logistieke timeframe voor de verzending van de auto's van Fremont naar Europa. Trans-continentale transport kan een beetje onvoorspelbaar zijn door weer, stakingen en overcapaciteit poorten etc en ons doel als bedrijf is natuurlijk om te vermijden dat wij een onjuiste verwachtings patroon creeeren, waar mogelijk. Mijn veronschuldigingen als dit niet eerder naar u is gecommuniceerd. Het zelfde gebeurde in de VS toen wij met productie begonnen en daar hebben wij nu als jong bedrijf van geleerd. Nogmaals mijn veronschuldigingen voor het ongemak maar wij zijn bezig met uw wagen!


Jij had via Athlon toch?
Wat is je Sig nummer?

Wie binnen Tesla gaf je deze info?
 
Ondertussen schuift de leverdatum op een geniepige manier steeds verder op. Paar weekjes hier, half maandje daar, nog twee weekjes extra.

Voorjaar 2013 werd zomer 2013. Zomer 2013 werd juni-juli. Juni-juli werd juli-augustus. Juli-augustus werd augustus. Augustus werd eind augustus. Eind augustus werd eerste week september (nog wel mid- tot eind-augustus voor de Noren en Zwitsers). Eerste week september wordt nu midden-september. Zul je zien dat we ergens in oktober misschien eens rijden. Misschien.

En ondertussen is er nog steeds 'geen sprake van vertraging'.
 
Nou ja, de VS zijn wel een continent op zich. Met het uitleveren van de auto's binnen de VS zijn behoorlijke problemen geweest en dat ging nog uitsluitend over wegvervoer. De 'pijplijn' van Fremont naar Tilburg ziet er heel wat complexer uit en is van meer variabelen afhankelijk.

wat mij tegenvalt is dat deze problemen ook al 3 jaar geleden bekend waren en dus hadden ze eerder moeten beginnen met plannen/productie.
ik wacht geduldig af maar mocht het kloppen dat er weer een maand vertraging aan komt vind ik het wel slecht
 
zou dit ook graag beter willen begrijpen. Vorige week melde Tesla (Lester) mij nog:

Dank voor uw bericht.
De eerste Europese modellen zijn reeds in productie en het lijkt er op dat u uw wagen in augustus geleverd gaat krijgen!
Moet helemaal goed komen.


----
We kunnen binnen een week weer een maand vertragen? Of is hier verschil omdat Athlon bij Liefhebber er tussen zit...

- - - Updated - - -

"zullen nog steeds worden gebouwd als…"
Klinkt ook niet als "zijn reeds in productie" :confused:
Moeilijke om eerlijke/duidelijke antwoorden te krijgen :(
 
@ Vlamingen.... Wie help mee de Vlaamse minister van Leefmilieu wat onder druk te zetten.... ???
Onder druk zetten om hun nu trieste beleid naar e-auto terug aan te zwengelen + terug iets te doen voor particulieren?

[email protected]

Ik weet het wel, de meeste van jullie zijn ondernemers met een zaak of zo.. maar ik ben particulier... Tot eind verleden jaar hadden particulieren nog een federaal belasting voordeel, een voordeel waar ik op gehoopt had, vermits een Tesla S voor mij zo goed als het water aan de nek is... maar nu dus niet meer....
Ondanks het wegvallen van het belasting voordeel... blijf ik toch voor m'n Tesla gaan... nog steeds hopende dat U en VL dan uiteindelijk toch terug iets gaat doen als stimulans voor de e-auto.

Alvast dikke mercie!

Zonnige groetjes!
 
Dat de communicatie vanuit Tesla niet eenduidig is, levert logischerwijs dit soort verwarring op.
Gisteren kreeg ik nog te horen dat mijn #1435 nog steeds gewoon op sep-oct staat. En dan nu sig#4xx (een van de laatste dus) op mid september.
Ja, dan ga je maar weer eens zitten rekenen.
Dus tussen die sig#4xx en de mijne zitten zo’n 2.000 stuks (plus of min, want het aantal annuleringen&upgrades is mij onbekend).
Als ik eind oktober aan de beurt ben, is dat ± 1.400 / maand.
En na mij ondertussen nog iets van een kleine 3.000 stuks.
En dat zou allemaal nog dit jaar geleverd gaan worden, is ± 1.500 /maand.
Tja, het past nog net, maar is ook wel een erg groot deel van de fabriekscapaciteit op dit moment.

Overigens heb ik wel wat begrip voor de vertragingen. Het is niet dat je binnen een bestaand lang lopend productie- en transportproces een auto besteld. Het is allemaal nieuw, en dan is er meerdere kans dat het ergens (ontwerp/productie/transport) wat langer blijkt te duren. Maar dat “wat langer” is nou wel genoeg
 
@ Vlamingen.... Wie help mee de Vlaamse minister van Leefmilieu wat onder druk te zetten.... ???
Onder druk zetten om hun nu trieste beleid naar e-auto terug aan te zwengelen + terug iets te doen voor particulieren?

[email protected]

Ik weet het wel, de meeste van jullie zijn ondernemers met een zaak of zo.. maar ik ben particulier... Tot eind verleden jaar hadden particulieren nog een federaal belasting voordeel, een voordeel waar ik op gehoopt had, vermits een Tesla S voor mij zo goed als het water aan de nek is... maar nu dus niet meer....
Ondanks het wegvallen van het belasting voordeel... blijf ik toch voor m'n Tesla gaan... nog steeds hopende dat U en VL dan uiteindelijk toch terug iets gaat doen als stimulans voor de e-auto.

Alvast dikke mercie!

Zonnige groetjes!

Ik doe mee. (Vlaanderen zou ook zoiets moeten hebben allow Tesla Motors to sell directly to consumers in all 50 states. | We the People: Your Voice in Our Government)
 
Dat de communicatie vanuit Tesla niet eenduidig is, levert logischerwijs dit soort verwarring op.
Gisteren kreeg ik nog te horen dat mijn #1435 nog steeds gewoon op sep-oct staat. En dan nu sig#4xx (een van de laatste dus) op mid september.
Ja, dan ga je maar weer eens zitten rekenen.
Dus tussen die sig#4xx en de mijne zitten zo’n 2.000 stuks (plus of min, want het aantal annuleringen&upgrades is mij onbekend).
Als ik eind oktober aan de beurt ben, is dat ± 1.400 / maand.
En na mij ondertussen nog iets van een kleine 3.000 stuks.
En dat zou allemaal nog dit jaar geleverd gaan worden, is ± 1.500 /maand.
Tja, het past nog net, maar is ook wel een erg groot deel van de fabriekscapaciteit op dit moment.

Overigens heb ik wel wat begrip voor de vertragingen. Het is niet dat je binnen een bestaand lang lopend productie- en transportproces een auto besteld. Het is allemaal nieuw, en dan is er meerdere kans dat het ergens (ontwerp/productie/transport) wat langer blijkt te duren. Maar dat “wat langer” is nou wel genoeg

Tussen Sig #4xx (400-499) en P # 1435 zitten maar 1500 auto's toch? (geen 2000). En het zou me niet verbazen als 30-40% van de reserveringen is weggevallen. Dan praat je dus over zo'n 1000 auto's ertussen. Dan is oktober nog haalbaar, mits ze ook echt nu beginnen met die bouw en er gelijk een heleboel Sigs en P's achter elkaar worden gebouwd. Minder leuk natuurlijk voor de Sigs als er zo weinig tijdsverschil is met de P's, waarvoor een forse premie is betaald, maar ach, die Sig rijdt er straks niet minder fijn om.
:wink:
 
Tussen Sig #4xx (400-499) en P # 1435 zitten maar 1500 auto's toch? (geen 2000). En het zou me niet verbazen als 30-40% van de reserveringen is weggevallen. Dan praat je dus over zo'n 1000 auto's ertussen. Dan is oktober nog haalbaar, mits ze ook echt nu beginnen met die bouw en er gelijk een heleboel Sigs en P's achter elkaar worden gebouwd. Minder leuk natuurlijk voor de Sigs als er zo weinig tijdsverschil is met de P's, waarvoor een forse premie is betaald, maar ach, die Sig rijdt er straks niet minder fijn om.
:wink:
Er zijn ook nog een hoop R's (minstens 400). Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat % annuleringen in de USA op zo'n 10-15% zat.
Dan blijven er nog minstens 1.700 voor me.
Altijd gehoopt dat ik kort na de Sigs geleverd zou krijgen. De bedoeling was echter wel: ik eerder dan gepland, niet jullie een stuk later
 
Vandaag Tesla maar weer ff gemaild nav het september-verhaal. Dit is het antwoord:

Thank you for your email.
Some cars for the European market have already been completed and others are currently in production. We are definitely going to start deliveries in August. Both your cars are going into production this month and should be delivered by the end of August. It is always difficult to predict the exact delivery date because they are going on a long journey from California, but I would advise you to get ready by end August.

I hope this helps with your planning. Please don’t hesitate to ask me for an update whenever you wish.
Have a great weekend!


oja, het gaat om 2 sig's
 
Toch wel bijzonder dat Tesla aan de ene kant heel stoer roept: levering vóór 2014. Maar tegelijkertijd toch steeds de leverdata opschuiven. Ik weet niet of dit gevolgen gaat hebben voor de verwachte leverdata van alle andere auto's, maar met mijn time-frame van oktober/november zijn dit soort berichten wel spannend :)