Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zogenaamd REAL WORLD test... okay IPV dat we 30km/h gaan we 70km/h!

Ik zit gemiddeld 1/9 op mijn ICE, maar als ik 70kmh ga, dan haal ik makkelijk 1/18
Mee eens.

Mijn Auris Hybride kan dan 1:30 en misschien wel 1:35 halen en dan kom ik zo'n 1200km op die tank waar ik nu vaak met 600km leeg ben.

Nee, sorry, maar 70km/h vind ik geen realistische test. Had er minimaal 90 van gemaakt.

YES! YES! YES! Zojuist mijn eerste Tesla gezien in het "wild" om 11:08. Kortenberg de autostrade afkomen en daar stond hij.
Wel met duitse nummerplaten, dus denk dat het testrit was.
Mijn dag kan al niet meer stuk!
Dat moet mij nog overkomen, maar zal vast snel zijn!
 
WhoopWhoop!

Mijn SIG105 komt op 16-17 september aan en wordt die week in elkaar gesleuteld. vanmorgen met DS de levering afgesproken op maandag 23 september. Nog geprobeerd om daar vrijdag de 20e van te maken ivm feestje op de 21e, met coulance als het niet zou lukken, en dan werd het gewoon de 23e. Dat was even een serieuze optie totdat de DS daar op terug moest komen omdat die vrijdag helemaal volgeboekt is voor leveringen aan Athlon klanten. Vind ik daar wat van? Ja, want Athlon heeft een jaar na mij pas gereserveerd, maar leg me maar neer bij recht van de grootste...

Belangrijkste nieuws is dat de 1ste Tesla op maandag 23 september in Krommenie rijdt en tevreden aan de laadpaal zal bijkomen van de trip vanuit Tilburg. Nog 4,5 week = nog hooguit 2 keer tanken :smile:
 
Belangrijkste nieuws is dat de 1ste Tesla op maandag 23 september in Krommenie rijdt en tevreden aan de laadpaal zal bijkomen van de trip vanuit Tilburg. Nog 4,5 week = nog hooguit 2 keer tanken :smile:
Gefeliciteerd! Mooi vooruitzicht. Blijft toch bijzonder dat in het nietige Krommenie er straks al 3 Model S-en rijden (jij en ik, en nog iemand als ik die Google Maps kaart moet geloven), en dan ook nog Wim in De Woude om de hoek. Hoge dichtheid van verstandige mensen in onze omgeving ;-)
Als je het niet erg vindt kom ik na de 23e een keer stiekem een blik werpen. Ik verwacht de mijne voorlopig nog niet, zal op zijn vroegst eind oktober worden gok ik.
 
WhoopWhoop!

Mijn SIG105 komt op 16-17 september aan en wordt die week in elkaar gesleuteld. vanmorgen met DS de levering afgesproken op maandag 23 september. Nog geprobeerd om daar vrijdag de 20e van te maken ivm feestje op de 21e, met coulance als het niet zou lukken, en dan werd het gewoon de 23e. Dat was even een serieuze optie totdat de DS daar op terug moest komen omdat die vrijdag helemaal volgeboekt is voor leveringen aan Athlon klanten. Vind ik daar wat van? Ja, want Athlon heeft een jaar na mij pas gereserveerd, maar leg me maar neer bij recht van de grootste...

Belangrijkste nieuws is dat de 1ste Tesla op maandag 23 september in Krommenie rijdt en tevreden aan de laadpaal zal bijkomen van de trip vanuit Tilburg. Nog 4,5 week = nog hooguit 2 keer tanken :smile:

Cool! Vraagje Ik heb ook een Signature besteld, sinds gister/deze week deze notificatie " Production Complete Your Model S Signature is being prepared for pickup or delivery. " Hoe snel kan ik mijn Sig verwachten? Via Athlon besteld.
 
In een van de filmpjes (volgens mij was het deze: http://www.youtube.com/watch?v=rBxHSw6PWaA)
zeggen ze dat ze op de snelweg zo'n 70 km/h rijden. Niet gemiddeld dus.
Dat heb je zo met recordpogingen. Dan ga je proberen om het maximum eruit te halen. De les die je hieruit kunt halen is dat als je in de problemen komt met de verwachte range, het meestal voldoende zal zijn om gewoon even wat rustiger aan te doen.

De 500km als opgegeven range is dus al een beetje realistisch. Ik houdt rekening met een "worst case" range van 350km. Dat is voldoende voor ons dagelijks gebruik...
 
@JM Je bent van harte welkom. Overigens sprak ik laatst nog iemand uit Krommeniedijk die er ook een besteld heeft. Kwam met hem in contact via installatiebedrijf dat de laadpaal en zonnepanelen bij mij heeft geplaatst.

- - - Updated - - -

@JayGerlofsma Bij mij verscheen die status vorige week vrijdag. Kennelijk weten ze de leverdatum pas echt als de auto op de boot staat. Volgens mij zag ik ook al happy Athlon klant die op 19e de auto krijgt. En dus op de 20e de hele dag. Zou Athlon eens bellen als ik jou was ;-)
 
Gefeliciteerd! Mooi vooruitzicht. Blijft toch bijzonder dat in het nietige Krommenie er straks al 3 Model S-en rijden (jij en ik, en nog iemand als ik die Google Maps kaart moet geloven), en dan ook nog Wim in De Woude om de hoek. Hoge dichtheid van verstandige mensen in onze omgeving ;-)
Als je het niet erg vindt kom ik na de 23e een keer stiekem een blik werpen. Ik verwacht de mijne voorlopig nog niet, zal op zijn vroegst eind oktober worden gok ik.

Mogen wij ook meedoen Oostzaan behoord tenslotte tot de "Zaanstreek" ? onze levering pas in december. Moet nog de nodige graafwerkzaamheden verrichten, ga voor de "krachtstroom" aansluiting op 3x25 A hoofzekering.
 
@JM Je bent van harte welkom. Overigens sprak ik laatst nog iemand uit Krommeniedijk die er ook een besteld heeft. Kwam met hem in contact via installatiebedrijf dat de laadpaal en zonnepanelen bij mij heeft geplaatst.

- - - Updated - - -

@JayGerlofsma Bij mij verscheen die status vorige week vrijdag. Kennelijk weten ze de leverdatum pas echt als de auto op de boot staat. Volgens mij zag ik ook al happy Athlon klant die op 19e de auto krijgt. En dus op de 20e de hele dag. Zou Athlon eens bellen als ik jou was ;-)

Ik heb net contact gehad met Athlon. Teleurstellend nieuws: de productie modellen zouden pas in november komen. Op dit moment kan nog geen exactere datum worden gegeven. Ik begrijp dat het moeilijk is om afspraken te maken met tesla.

Dit betekent dat ik in mijn suffe ampera moet meedoen aan de Amsterdam E/challenge. En in de ampera naar het feestje op de 22 moet.

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
Ik heb net contact gehad met Athlon. Teleurstellend nieuws: de productie modellen zouden pas in november komen. Op dit moment kan nog geen exactere datum worden gegeven. Met vriendelijke groet,

Daniel

Waarom zou Athlon meer weten dan Tesla medewerkers die ons (naar eer en geweten) informeren?
Mij is verteld dat mijn S begin september (9) van de band rolt.
Daarna transport (6 weken) dus levering medio oktober.

Ben ze wel dankbaar voor mijn uitgebreide proefrit vorig jaar july, zeker.
Maar blijf wel van mening dat lease duurder is dan zelf op de balans zetten - mits je uit eigen middelen kunt financieren.
Verder zouden ze zich beter kunnen onthouden van mededelingen over auto's die niet via hen geleverd gaan worden.
 
Tesla heeft overduidelijk een afleveringsprogramma per land. Check Noorwegen, Zwitserland. Als ik zou moeten kiezen tussen Neederland en België dan zou ik het ook wel weten. Het is dat wij op dit forum de Belgisch/Nederlandse integratie al voor zijn en hand in hand leven, helaas is dit in de echte wereld niet zo.

Kortom, niets vreemds onder de zon. Heeft geheid ook te maken met invoerrechten, toelatingseisen, papierwinkels, belastingdiensten etc, dus simultane levering in ieder Europees land is onmogelijk m.i., en dan heb je ook nog met logistiek te maken. Het lijkt me vrij logisch allemaal.

Nog even jongens en meisjes, ik weet het. Naarmate HET MOMENT dichterbij komt wordt iedere minuut langer. Hou vol!
Dat mag voor jou dan overduidelijk zijn, het is niet conform de belofte. Ik weet niet hoe jij zaken doet maar als ik iets beloof kom ik dat na en als ik het door omstandigheden waar ik niets aan kan doen niet kan dan communiceer ik naar de klant waarom het niet kan en stel ik de klant zoveel mogelijk schadeloos. Lijkt me niet meer dan normaal.
 
Anders heb ik nog wel tip voor installatiebedrijf in de Zaanstreek.

Ronald, daar ben ik ook nog wel benieuwd naar. Ik ben bezig met Cohere en wil het zeker via hen doen, maar wie via Cohere de installatie gaat doen is momenteel nog niet helemaal zeker. En wat voor laadpunt heb jij genomen (vergeef me de luiheid om dit elders op het forum terug te zoeken als je dat al gemeld hebt)
 
Zo nu en dan probeer ik de vinger op de zere plek te leggen en uit te leggen dat de Model S alles behalve milieuvriendelijk is. Dat wordt natuurlijk weggewuifd door de groengekkies maar zie hier, het harde bewijs!

Een prachtige, decennia oude boom moet het loodje leggen omdat een of andere mafkees anders die brede Model S niet op z'n oprit kan parkeren. Schande!

Prachtige-boom-wijkt-voor-M.jpg
 
YES! YES! YES! Zojuist mijn eerste Tesla gezien in het "wild" om 11:08. Kortenberg de autostrade afkomen en daar stond hij.
Wel met duitse nummerplaten, dus denk dat het testrit was.
Mijn dag kan al niet meer stuk!
Ik heb er net mee gereden. Leuke ervaring trouwens.

De Tesla medewerkster zei dat ze deze week de eerste exemplaren in België uitleveren.
Ze kon me geen update over mijn levering geven.

Maar wat een auto!! Ok, ik ben een voormalig diesel rijder en dus hele lange tijd gewoon geweest van altijd plankgas te geven en nauwelijks vooruit te komen, maar dit is toch wel heel wat anders. Van Tesla service center in Woluwe, de R0 op, dan E19 richting Antwerpen om er in Vilvoorde af te gaan en zo door te steken naar E40 via Steenokkerzeel - Nossegem en dan via E40 terug naar Service Center. Leuk ritje, enkele keren goed de performance kunnen voelen.

Ik heb geen tijd gehad om met de gadgets te spelen. Hij had al wel een Firmware 5.0. De map kon dus gedraaid worden.

Dit ritje maakt de 3 komende maanden wachten alleen maar moeilijker.
 
Last edited: