Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
sorry , zal wel een domme vraag zijn... maar "Je drukt op een menu keuze en krijgt een aardig dame aan de lijn" en "kunnen m voor je openen" .. hoe werkt dat ? Als ik buiten sta... ?
Ging over één van de andere diensten die ze verlenen. Om te horen waar je m ook al weer geparkeerd had, openen en starten kun je een BMW nummer bellen:smile: Dat dan wel weer met een telefoon....
 
met duo lader kun je 3x32 A laden. Met single lader 3x16A. Beide 3 fasen dus, maar duo is 2 keer zo snel. Moet je wel een laadpunt hebben dat 3x32 levert. De meesten zitten op 3x16.

Ik heb van gisteren mijn laden beperkt op 10A, na een uurtje laden op locatie op een 16A stopcontact gemerkt dat de 3 pinnen van de fasen nogal heet worden. (Niet kant auto, kant CEE)
Ga voorlopig geen risico nemen tot ik weet hoe warm normaal is. Zou graag eend laadpaal proberen om te kijken of de Dostar zelfde probleem heeft. Ik moet zeggen dat men mij al gewaarschuwd hadden dat de mobile connector eigenlijk niet echt bedoeld is om dagelijks thuis te laden. Dus ik ga een charger installeren en ben blij dat ik de tweede lader aan boord heb.
 
LastNLSig,

Wil je evt voor ons ook iets meenemen?

Wij willen graag een tas (Trunk Roling Duffel etc). Hadden besteld en betaald, verzendkosten belachelijk, maar ja, je wilt wat. Vervolgens kwam mail dat ze niet versturen buiten USA, staat nu waarschijnlijk dankzij ons op site vermeld.
Jammer dat accessoires (nog) niet rechtstreeks in NL webshop verkrijgbaar zijn.

Horen graag als je tas wilt meenemen.
 
R330 ook net klaar. Misschien krijgen we ze dezelfde week...
Ik hoop het! Zoals ik zei, R232 komt 26 September al.

Ik heb van gisteren mijn laden beperkt op 10A, na een uurtje laden op locatie op een 16A stopcontact gemerkt dat de 3 pinnen van de fasen nogal heet worden. (Niet kant auto, kant CEE)
Ga voorlopig geen risico nemen tot ik weet hoe warm normaal is. Zou graag eend laadpaal proberen om te kijken of de Dostar zelfde probleem heeft. Ik moet zeggen dat men mij al gewaarschuwd hadden dat de mobile connector eigenlijk niet echt bedoeld is om dagelijks thuis te laden. Dus ik ga een charger installeren en ben blij dat ik de tweede lader aan boord heb.
Interessant informatie, zie mijn reactie: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure - Page 92

Ik probeer alles rondom laden daar centraal te houden. Is makkelijker na lezen voor anderen.
 
Ons laatste nieuws is 1e week oktober, idd weer verschoven en ze kan nog niet mee naar party in Waalwijk.

Begrijp levering ook niet, heb Sig 347 en lees dat sommige P's al in september krijgen?!.

Vreemd, maar lig er niet meer wakker van. Een week of paar dagen langer maakt niet uit na 1 1/2 jaar.
 
Een ervaring wil ik even melden aan de andere afgeleverde MSen en forum leden.

Ik liet een "goede vriend" in mijn P85+ rijden terwijl ik er achter reed met een andere auto.
Je kunt dus de Model S wel degelijk zonder "sleutel miniatuur" berijden, ik had deze namelijk nog op zak toen hij weg reed terwijl ik er naast stond en naar ander auto liep om hem te volgen. De afstand was zeker wel 200 m en de model S gaf geen krimp en ging er vandoor. Het enigste wat hij op het screen melde "geen sleutel aanwezig ", hebben de andere eigenaren al deze ervaring??
Video Tesla Model S rijdt zonder sleutel http://youtu.be/a9QCCO9ScUQ
 
Een ervaring wil ik even melden aan de andere afgeleverde MSen en forum leden.

Ik liet een "goede vriend" in mijn P85+ rijden terwijl ik er achter reed met een andere auto.
Je kunt dus de Model S wel degelijk zonder "sleutel miniatuur" berijden, ik had deze namelijk nog op zak toen hij weg reed terwijl ik er naast stond en naar ander auto liep om hem te volgen. De afstand was zeker wel 200 m en de model S gaf geen krimp en ging er vandoor. Het enigste wat hij op het screen melde "geen sleutel aanwezig ", hebben de andere eigenaren al deze ervaring??
Heb ondertussen wel de AlloyGaters gemonteerd 1 uur werk, gaat eenvoudig met een brug en in sleep mode zetten dan kun je en mag je de wielen vrij draaien, dan tik je ze er zo om met een rubberhamer.
En nog even een tip voor de forum leden die enige problemen hebben met de Lady en het Tesla virus, betrek haar in de zonde. Zoals jullie hebben gezien heb ik mijn vrouw bewust de eerste rit door het cordon van journalisten laten rijden. Ze eet nu uit m'n hand. En het is nu Tesla voor en na, kan niet meer stuk!
Ik heb haar wel als wisselgeld in de Roadster naar huis laten rijden, en ik met big smile in de P85+. Had in de file bij Zaandam veel positief commentaar, en filmende mensen op de rondweg amsterdam.

Ik vermoed dat dit uit veiligheidsoverwegingen is gedaan. Tenslotte wil je een rijdende auto niet onverwacht stoppen en afsluiten op de weg. Ik heb een Espace met een platte keycard als sleutel. Die hoeft alleen maar in de buurt te zijn en de auto gaat open en start. Vervolgens kan je zonder sleutel rijden - met veel hinderlijke waarschuwingen, dat wel. Starten daarna lukt natuurlijk niet meer zonder de sleutel.

Stond je vlakbij de MS toen je vriend erin ging zitten?
 
dat van die sleutel is een bekende - op het US deel stond een verhaal van een kerel die zich door zijn vrouw bij kantoor had laten afzetten, hij stapt uit (met sleutel in zak) - zij rijdt door naar de Mall en kan vervolgens niet meer weg. Via de helpdesk kunnen ze je dan op afstand kennelijk - ook zonder sleutel - nog helpen, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.

Hmm.. ik heb geen enkele ervaring met dit sleutelloze gedoe. Afgezien van die schuivende deurklinken (vind ik een hoog kijk-mij-nou-gehalte hebben) heb ik er nooit echt op gelet. Met mijn ouderwetse metalen sleutel is het draaien, starten, rijden. Je hebt 'm of je hebt 'm niet. Geen sleutel = niet rijden. Naar ik nu begrijp is het bij de S dus soms: geen sleutel = wel rijden!? Lekker dan. Je hebt 'm niet nodig (om een starthandeling te verrichten) maar je hebt 'm wel nodig (om te starten en weg te rijden). Wat is dan het gemak tov. een metalen sleutel? Dat je niet hoeft te draaien of op een knop te drukken? Wauw, dat scheelt zeker een paar seconden. Bovendien kun je je dus vergissen door iemand wel weg te laten rijden en vervolgens elders te laten stranden. Met dit sleutelsysteem schieten we dus weinig op.

ps. Ik vind het eigenlijk wel leuk, een aantal handelingen verrichten voordat je kunt wegrijden. Van die mooie klapschakelaars omzetten: klik. Hoofdstroomschakelaar aan (check), ontsteking aan (check), startknop indrukken en starten, benzinepomp aan (check). Een soort voorspel :wink:
 
Last edited:
ps. Ik vind het eigenlijk wel leuk, een aantal handelingen verrichten voordat je kunt wegrijden. Van die mooie klapschakelaars omzetten: klik. Hoofdstroomschakelaar aan (check), ontsteking aan (check), startknop indrukken en starten, benzinepomp aan (check). Een soort voorspel :wink:

Zoals we van Italianen gewoon zijn he. (veel show) :wink:
 
ps. Ik vind het eigenlijk wel leuk, een aantal handelingen verrichten voordat je kunt wegrijden. Van die mooie klapschakelaars omzetten: klik. Hoofdstroomschakelaar aan (check), ontsteking aan (check), startknop indrukken en starten, benzinepomp aan (check). Een soort voorspel :wink:

Je heb graag hendels in je auto zoiets als dit?
IMG_4893k.jpg