Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Is trouwens iedereen hier gebeld door The New Motion? Ik ben 'not amused' om het zo te stellen. Bij het bestellen heb ik aangegeven dat er niemand contact met mij op hoefde te nemen en ineens zijn al mijn gegevens vanuit Tesla zonder pardon aan The New Motion door gespeeld?

Ben een belgje, en ben gisteren ook gebeld.

Hier is waarom TNM iedereen belt:

"The New Motion is door Tesla gemandateerd om contact op te nemen met alle Model S klanten."

Staat in een mail die ik van TNM kreeg.
 
Last edited:
Haha, ja. Heb ook lang zitten wikken en wegen en het uiteindelijk niet gedaan omwille van de prijs. Ach ja... ik denk dat je er hier in Nederland niet veel aan mist.
Tja, hier komen die verwende pubers(mijn eigen schuld) weer om de bocht..... "Leuk dat papa alweer een andere auto wil waar wij niks aan vinden maar waag het niet om ons onze stoelverwarming weer af te nemen" Tsss. Wat mij uiteindelijk over de streep trok was dat bij Tesla er op 3 plekken (heb 3 kids) stoelverwarming achterin zit. Tot nu toe gaf dat nog wel eens reden voor een felle discussie wie er waar moest zitten.
 
Nou laten we Carros dan maar niet uitnodigen. Ik weet dat ik het langs me heen moet laten gaan, maar toch erger ik me rot bij het lezen van dergelijke onzin:
"Tesla belooft 500 kms actieradius, maar de praktijk is dat je rond 320 tot 350 leeg raakt. Let wel: daarvoor moet je dus 'getankt' hebben. Een lachertje, als het niet zo triest was. Met een Porsche Panamera diesel doe je op een tankje 'co2 vriendelijke' olie 1200 kms. En gooi je hem vervolgens overal in anderhalf, twee minuten weer propvol. We reden een Amerikaans gespecificeerde Tesla model S waarvan het enkelfase laadsysteem tweemaal zoveel tijd nodig heeft om via ons Europese 3-fase systeem te laden. Vandaar dat een angstvallig niet leeggereden batterij toch een laadtijd van 16 uren en 40 minuten vergde. U leest het goed. Bijna zeventien uren. Terwijl er na vier (!) ongeduldige wachturen net 118 km's bij waren geladen. Let op: dit alles ook nog op fikse wandelafstand van huis en haard. Een andere belofte van Tesla is dat Europese versies tweemaal zo snel laden, ook dat er een ' supercharger' aan staat te komen die de batterij in een kleine vijf uren oplaadt, maar dat neemt niet weg dat het voor serieus commuter- of zakelijk gebruik een onacceptabele situatie is. Wij lieten de Tesla gedurende de leenperiode dan ook liever staan."

Ik ga niet eens beginnen om alle onzin en onjuistheden te weerleggen. Jullie weten gelukkig hoe het echt zit.
Mensen moeten gewoon leren begrijpen dat je anders rijdt met een ICE dan met een EV.
Een ICE tank je onderweg naar je bestemming. Je onderbreekt dus je route.
Een EV is elke ochtend volledig opgeladen. Elke wagen staat 90% van de tijd stil (idle time). Met een EV gebruik je die tijd om te laden. Terwijl je iets eet, drinkt, werkt, slaapt, TMC Forum leest, etc.
Ik rij nu al een maand met een Tesla Roadster en ik laad nooit onderweg naar mijn bestemming maar enkel als de wagen geparkeerd is. En dan enkel als het nodig is. En dat met Reverse-Range-Anxiety. Ik heb op drie weken meer dan 3.000 km gereden. It's just too much fun ;-)
 
Tja, hier komen die verwende pubers(mijn eigen schuld) weer om de bocht..... "Leuk dat papa alweer een andere auto wil waar wij niks aan vinden maar waag het niet om ons onze stoelverwarming weer af te nemen" Tsss. Wat mij uiteindelijk over de streep trok was dat bij Tesla er op 3 plekken (heb 3 kids) stoelverwarming achterin zit. Tot nu toe gaf dat nog wel eens reden voor een felle discussie wie er waar moest zitten.
Gelukkig heb ik geen kinderen ;-)

95% van de tijd zit ik alleen in de auto. In de overige gevallen is het alleen een bijrijder. Wellicht een héél enkele keer mensen op de achterbank. Beide stoelen voorin hebben toch wel gewoon standaard stoelverwarming?

edit: antwoord = ja, zojuist teruggevonden in de handleiding
 
Netjes! Voor 800 euro had ik het ook wel gedaan. Die 1500 vond ik wat te veel.



Is trouwens iedereen hier gebeld door The New Motion? Ik ben 'not amused' om het zo te stellen. Bij het bestellen heb ik aangegeven dat er niemand contact met mij op hoefde te nemen en ineens zijn al mijn gegevens vanuit Tesla zonder pardon aan The New Motion door gespeeld?

Ik ben daar nogal happig op. Mijn gegevens hoeven niet door naar een andere partij als ik daar geen toestemming voor geef. Nu heeft The New Motion dus de contact gegevens van elke Model S rijder in Nederland (en België?)

Ik geloof juridisch mogen ze deze gegevens niet zomaar doorgeven (wet bescherming persoonsgegevens).
Van de andere kant, een partner heeft toegang tot deze gegevens vanwege het "partnership". Je kunt het een beetje zien dat Tesla een tak erbij heeft die laadmogelijkheden biedt.

Ik wacht wel even af, ik heb nog geen laadpaal of station. Tot nu toe heeft Cohere een aantrekkelijke aanbieding en komt The New Motion totaal niet eens in de buurt qua bedragen...
 
Knipsel.JPG


Toch prettig ;-) Nu nog mijn DS eens te spreken krijgen... kom er alleen net achter dat ik er al 800 euro voor betaal of zou het al per direct in mijn offerte zijn gecorrigeerd??????
 
Last edited:
Ik heb die checkbox 'laat contact met me opnemen' wel aangevinkt, maar ik wordt niet gebeld :biggrin:. Heb het ook al bij Cohere geregeld.
En ik heb drie Bubblebums besteld voor de S, had ik op het officiële forum goede berichte over gelezen. Die beschadigen het leer niet.
Cold weather packet heeft weinig zin met kinderzitjes...
 
Yessss!!!! Vandaag nog eens geïnformeerd naar de levering van Sig 429 en wordt teruggebeld. De eerste datum die kan is 23 september. Vraagje: we hebben 21 september een openingsparty voor de Model S in Nederland. Zou het eerder kunnen? Wel, 21 september om 10.00 uur, is dat mogelijk. Maar natuurlijk!!! Dus met de Roadster naar Tilburg en daarna door naar Waalwijk. Hoeveel oplaadpunten waren er ook al weer beschikbaar? Rol de verlengsnoeren maar vast uit.
 
Is trouwens iedereen hier gebeld door The New Motion? Ik ben 'not amused' om het zo te stellen. Bij het bestellen heb ik aangegeven dat er niemand contact met mij op hoefde te nemen en ineens zijn al mijn gegevens vanuit Tesla zonder pardon aan The New Motion door gespeeld?

Ik ben daar nogal happig op. Mijn gegevens hoeven niet door naar een andere partij als ik daar geen toestemming voor geef. Nu heeft The New Motion dus de contact gegevens van elke Model S rijder in Nederland (en België?)

Ik was daar ook onaangenaam door getroffen. Ze willen graag hun extreem dure laadstations verkopen. De verkoper zei wel dat ook zij bezig zijn met een smart charge oplossing.
Pas als er een betaalbaar laadstation voor 3 x 32A laden met afstemming tussen huisinstallatie en Model S beschikbaar komt, zal ik mijn rode stekker (max. 3 x 16A) weer wegdoen.
Ik heb de verkoper gezegd dat ie dan wel de laadpaal met software zodanig moet maken dat bij een eventuele reductie van het laadvermogen door verhoogd gebruik in huis, het laadvermogen weer verhoogd wordt als de gebruikers in huis minder zijn gaan afnemen. De huidige smart charge oplossingen lijken wel de reductie te regelen, maar het verhogen niet.
 
Yessss!!!! Vandaag nog eens geïnformeerd naar de levering van Sig 429 en wordt teruggebeld. De eerste datum die kan is 23 september. Vraagje: we hebben 21 september een openingsparty voor de Model S in Nederland. Zou het eerder kunnen? Wel, 21 september om 10.00 uur, is dat mogelijk. Maar natuurlijk!!! Dus met de Roadster naar Tilburg en daarna door naar Waalwijk. Hoeveel oplaadpunten waren er ook al weer beschikbaar? Rol de verlengsnoeren maar vast uit.

Hey congratzzzz super. Ik moet nog tot nov wachten maar een bijeenkomst met chronic tesla grin syndroom (ctgs) mensen lijkt me veeet. Tot de 21ste!
 
Yessss!!!! Vandaag nog eens geïnformeerd naar de levering van Sig 429 en wordt teruggebeld. De eerste datum die kan is 23 september. Vraagje: we hebben 21 september een openingsparty voor de Model S in Nederland. Zou het eerder kunnen? Wel, 21 september om 10.00 uur, is dat mogelijk. Maar natuurlijk!!! Dus met de Roadster naar Tilburg en daarna door naar Waalwijk. Hoeveel oplaadpunten waren er ook al weer beschikbaar? Rol de verlengsnoeren maar vast uit.
Bij mij is 27 september 10:00 nu ook definitief! Aangezien de auto nog maar net klaar is zal vervroegen naar 21 september wel niet lukken maar ik ga het wel vragen :smile:.
 
Ik krijg het op mijn systeem van @ton_aarts op Twitter. Zelden iemand zo dom op Tesla zien bashen. Volledig in "Troll" mode.
Hij kickt er natuurlijk op dat wij, die aan Teslaisme "lijden", voor elke domme opmerking die hij maakt op ons paard springen. En zo negatieve aandacht krijgt van andere en de media.
"Je moet natuurlijk niet aan een boom hangen om een Eikel te zijn."