Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gasten, het is maar een auto. En weet wie dit zegt. Auto's, dus ook de S, kunnen nooit en te nimmer de hoofdzaak worden in een mensenleven. Hooguit een (hele) belangrijke bijzaak. Als je jezelf dat blijft voorhouden is er niks aan de hand. Even een stapje terug, beetje afstand nemen, relativeer dit hele gedoe. Het kreng komt wanneer hij komt en dan hebben we 'm. Klaar. Dan gaan we hier berichtjes schrijven over hoe blij we zijn met onze stekkerauto. Hoera, een nieuwe auto. Volgende onderwerp.
De Model S is gewoon een auto en Tesla Motors is gewoon een bedrijf dat winst wil maken. Niet meer en niet minder. Dus elke belofte die Tesla niet nakomt is gewoon omdat ze dat meer oplevert. Mijn auto komt later dan veel non-sigs omdat het goedkoper is om batches van dezelfde auto te produceren. Leaserijders krijgen voorrang want leasemaatschappijen bestellen honderden Tesla´s en de meeste klanten maar 1 in de paar jaar. Gewoon kosten-baten.
 
Ik ben het met iedereen eens dat het maar een auto is. Auto's zijn voor mij normaal gesproken ook nog eens niet meer dan een gebruiksvoorwerpen zoals een hamer is voor een timmerman.

Waar het mij omgaat is dat er vanuit Tesla geen enkele (zichtbare) vooruitgang wordt gebouwd in de wijze waarop ze met klanten omgaan.Natuurlijk krijg je als een van de eerste te maken met alle kinderziektes, onduidelijkheden en ga zo maar door. Het gaat er alleen om hoe men hiermee omgaat.

Als je een Iphone komt is het uitpakken als een kado 'tje....dat is de bedrijfsfilosofie van Apple, dat merk je. Tesla zegt dat ze trots zijn op de mensen die als eerste de Sig's hebben besteld en een risico hebben genomen, juist omdat ze geloven in het bedrijf.

Daar komt mijn teleurstelling uit voort. Willen geloven in de auto en het bedrijf echter als ik echt zou willen klagen kan ik met gemak tien gegronde klachten afgeven die niet nodig waren geweest. Jammer, een fantastische auto en dan zo'n negatieve aankoopervaring mee te maken! Enne...ik heb de auto nog niet maar nieuwe afspraak staat voor een week later.(tis maar 'n weekie...)

Tot slot, ik heb iedere keer mijn voortgang gemeld op het forum om te delen hoe de aflevering verloopt, volgens mij is daar een forum voor bedoeld en mag je daar je eigen mening in vermelden.
 
De Model S is gewoon een auto en Tesla Motors is gewoon een bedrijf dat winst wil maken. Niet meer en niet minder. Dus elke belofte die Tesla niet nakomt is gewoon omdat ze dat meer oplevert. Mijn auto komt later dan veel non-sigs omdat het goedkoper is om batches van dezelfde auto te produceren. Leaserijders krijgen voorrang want leasemaatschappijen bestellen honderden Tesla´s en de meeste klanten maar 1 in de paar jaar. Gewoon kosten-baten.

Mee eens, maar laat je jezelf daarvoor opjutten ? Als ik morgen door allerlei omstandigheden bijvoorbeeld zou gedwongen worden om met zeg maar een VW Up of een aftandse Volvo 855 rond te rijden, ga ik daar echt geen traan voor laten. Daarmee raak ik in de praktijk ook wel waar ik wil zijn...

- - - Updated - - -

Gasten, het is maar een auto. En weet wie dit zegt. Auto's, dus ook de S, kunnen nooit en te nimmer de hoofdzaak worden in een mensenleven. Hooguit een (hele) belangrijke bijzaak. Als je jezelf dat blijft voorhouden is er niks aan de hand. Even een stapje terug, beetje afstand nemen, relativeer dit hele gedoe. Het kreng komt wanneer hij komt en dan hebben we 'm. Klaar. Dan gaan we hier berichtjes schrijven over hoe blij we zijn met onze stekkerauto. Hoera, een nieuwe auto. Volgende onderwerp.

+1 dus :biggrin:
 
Sluit me aan bij het betoog van jm71. Met regelmaat vraag ik me af wanneer er eens iets verschrikkelijk fout gaat met Tesla. Het blijft voor mij een onvoorstelbaar verhaal hoe Musk en z'n makkers in zo'n korte tijd een bedrijf van deze omvang uit de grond stampen. Ooit kocht ik een VW Passat, zou 3 maanden levertijd zijn, werden er 9. Bij aflevering bleek er het verkeerde interieur in te zitten en de prijs inmiddels 1.500 gulden hoger geworden te zijn. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er na levering niet nog wat issues zullen zijn. Bereid jullie er vast maar op voor.
 
Mee eens, maar laat je jezelf daarvoor opjutten ? Als ik morgen door allerlei omstandigheden bijvoorbeeld zou gedwongen worden om met zeg maar een VW Up of een aftandse Volvo 855 rond te rijden, ga ik daar echt geen traan voor laten. Daarmee raak ik in de praktijk ook wel waar ik wil zijn...
Opjutten? Wat bedoel je daarmee? En wat heeft een Up of een aftandse Volvo met mijn post te maken?
 
Gasten, het is maar een auto. En weet wie dit zegt. Auto's, dus ook de S, kunnen nooit en te nimmer de hoofdzaak worden in een mensenleven. Hooguit een (hele) belangrijke bijzaak. Als je jezelf dat blijft voorhouden is er niks aan de hand. Even een stapje terug, beetje afstand nemen, relativeer dit hele gedoe. Het kreng komt wanneer hij komt en dan hebben we 'm. Klaar. Dan gaan we hier berichtjes schrijven over hoe blij we zijn met onze stekkerauto. Hoera, een nieuwe auto. Volgende onderwerp.

- - - Updated - - -

View attachment 30026

Ter compensatie van mijn vorige post - dus zeker niet off-topic:wink:

Helemaal mee eens!! Mag ik de klagers nog even wijzen op een recente post, #7521. Kijk daar nog eens naar en bedenk dan wat echt belangrijk is...
 
Beste Billy,

Ik vind echt dat mensen mogen klagen over een auto zonder dat zij eraan herinnerd moeten worden dat er een groter lijden is. Uiteraard kun je alles relativeren.
Ik kan me heus voorstellen dat je na 2 jaar wachten geen zin hebt in dit soort teleurstellingen. Ik kan me voorts ook zeker voorstellen dat je dan graag je hart wil luchten bij een aantal gelijkgezinden. Mijns inziens moet hier ruimte voor zijn.
De slechtste troost voor iemand met welk probleem dan ook is te refereren aan iets wat nog veel erger is.
 
Mannen, en enkele dame.
Het punt is dat sommige misschien even vergeten dat de koop van deze auto wat anders tot stand komt dan bij een dealer naar binnen stappen.
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik mijzelf er ook wel op betrap. Het verschil dat ik bemerk is dat er niet echt een persoonlijke relatie is net als bij een dealer.
Dat wist ik vanaf dag 1 toen ik in Eindhoven binnen stapte. Toch zelf besloten om de auto met bekende prijsstelling toch maar gewoon vanachter de pc te reserveren, bestellen etc.

Het risico van 'net niet' in voorkomende situatie was ik mij wel van bewust. Uiteraard hopen we geen afloop als Fisker, maar iets wat nieuw is en waar nu nog in opstartfase gaat zit met horten en stoten.
De prikkelbaarheid loopt bij mij ook wel eens op, net als een groot kind in een speelgoedwinkel wil ik het op een gegeven moment hebben ook!

Maar goed, ik weet dan weer dat ik het onbekende ingestapt ben dus het gaat zo als het gaat. Ze zullen zeker hun uiterste best doen wat binnen de mogelijkheden ligt. (hebben ook een toekomstvisie en dat zal geen kort termijn politiek zijn).

Ik mis wel wat terugkoppeling van de vragen op het forum welke gerelateerd zijn aan gebruikerservaring. Dus onze helden die er al als eerste in rijden.
Dus terug naar de orde van de dag; technische vragen/details, ervaringen, do and don,t Tesla Model S :biggrin:
 
Wat een hoop reacties.

Ik probeerde aan te geven dat ik teleurgesteld ben in de gang van zaken binnen Tesla en het gebrek aan ontwikkeling in het leverproces. Ik heb er geen enkele behoefte om dit af te zetten tegen gifgaswolken, andere auto's of zieke kinderen. Het was mijn intentie om mijn ervaring met de levering tot heden als Sig reservationholder te delen.

Bovengenoemde onderwerpen slaan elke discussie dood. Geen fatsoenlijk mens vergelijkt een auto met dergelijke verschrikkelijke zaken.

Als mijn auto er is laat ik het wel weten.
 
Ben ook van mening dat mensen hier hun teleurstelling kwijt moeten kunnen!
De golfbeweging komt overal in voor eerst een paar weken plus dan weer min, eerst crisis dan weer goede jaren etc etc

En het is als early adapter niet altijd leuk geweest! En ja je krijgt er een geweldige auto voor terug!
Als ze met een goede uitleg komen zoals hij heeft schade of Een verkeerde kleur etc is het te accepteren !
Eerlijk gezegd verwacht ik mijn auto ook niet op de afgesproken datum totdat ik die dag wakker word en naar Tilburg rijd! Pas dan begint mijn feestje maar de ds heeft ook gezegd dat het krap is!!

Over 2 maanden zijn we allemaal blij met onze auto en vergeten we bijna alle problemen die we nu hebben
 
Ik heb laatst contact gehad met Cohere voor laadpunten thuis en op de zaak. Dat moet ik nog steeds regelen.
Heeft iemand dat door Cohere laten leveren / uitvoeren?
Wat zijn daar de ervaringen in, of kan iemand foto's delen mbt een geïnstalleerd systeem voor buiten van Cohere?

ps. Sorry hoor Jetje en alle anderen, ik gooi deze vraag toch even tussen alle teleurstellingen door, niet egoïstisch bedoeld. Maar wel voor eigenbelang :wink:
 
Beste Billy,

Ik vind echt dat mensen mogen klagen over een auto zonder dat zij eraan herinnerd moeten worden dat er een groter lijden is. Uiteraard kun je alles relativeren.
Ik kan me heus voorstellen dat je na 2 jaar wachten geen zin hebt in dit soort teleurstellingen. Ik kan me voorts ook zeker voorstellen dat je dan graag je hart wil luchten bij een aantal gelijkgezinden. Mijns inziens moet hier ruimte voor zijn.
De slechtste troost voor iemand met welk probleem dan ook is te refereren aan iets wat nog veel erger is.

Precies wat je zegt. Het gaat om het relativeren. Dat het geen zin heeft om je verschrikkelijk druk te maken om iets redelijk basaals en je je realiseert dat er ergere dingen in het leven zijn. Het heeft weinig zin om je er druk over te maken, want het verandert de situatie niet en je krijgt er alleen maar een vet hart van..

- - - Updated - - -

Wat een hoop reacties.

Ik probeerde aan te geven dat ik teleurgesteld ben in de gang van zaken binnen Tesla en het gebrek aan ontwikkeling in het leverproces. Ik heb er geen enkele behoefte om dit af te zetten tegen gifgaswolken, andere auto's of zieke kinderen. Het was mijn intentie om mijn ervaring met de levering tot heden als Sig reservationholder te delen.

Bovengenoemde onderwerpen slaan elke discussie dood. Geen fatsoenlijk mens vergelijkt een auto met dergelijke verschrikkelijke zaken.

Als mijn auto er is laat ik het wel weten.

Daarbij ben ik ook van mening dat een ieder het recht heeft zijn teleurstelling te uiten. Ik zou teleurgesteld zijn als een datum is gegeven, maar deze wordt uitgesteld. Het moet alleen in het juiste perspectief worden geplaatst. Van mug geen olifant maken dus.

hetzelfde kan natuurlijk ook worden van mijn reactie op je post. Is ook buiten proportie. Excuses.
 
Last edited:
Zijn er al mensen die wat kunnen vertellen over het verschil van geluid met het Sound Package? En of de actieve luchtvering echt aan te raden is? Ik twijfel nog over bepaalde opties!

Welkom op het forum Dylan!
De US model S owners hebben hier al veel over geschreven. Rechts boven kun je met Google het forum doorzoeken. En anders volkerize.com om het Teslamotors forum te doorzoeken
 
Ik heb thuis een paal van e-laad, sinds gisteren en businesabo van Nuon (90 euro p maand voor 500 kWh per maand) ze weten nog niet wat er gebeurt als ik over de 500 kWh per maand ga! Vandaar op 1 sept in laten gaan dan heb ik alvast een halve maand gespaard!

Op de zaak gebruik ik gewoon een krachtstroom punt zoals beschikbaar op de 21e! Daar heb ik geen behoefte aan snel laden of wat dan ook mijn auto is als het goed is in de ochtend altijd vol

Wat betreft luchtvering, ik had geen keus maar had het zo i zo genomen! Heb afgelopen week ergens een post gelezen over een leenauto van Tesla in USA en die had geen luchtvering! Die man vond de auto strakker rijden en minder zacht! Dus ja keuzes!!

Wat dag betreft ben ik soms blij met sig dan zijn alle keuzes beperkt door tesla
 
Vind je dat het er goed uit ziet ??

Een plaatstalen kast die over een jaar of 3 aan de onderzijde begint af te bladderen en over 5 jaar verroest is ??

Er zijn bij ritall ook roestvast stalen ledige kastjes te verkrijgen, dit zou beter geweest zijn

Zal het herschrijven; Afhankelijk van de prijs is dit een prima oplossing om de krachtsroomsteker weg te werken en ervoor zorgen dat de stekker er niet uitgehaald kan worden tijdens het laden. Dacht trouwens dat deze kast grijs plastic was.

Volgende week meer...
 
Ik ben het eens met The Froq. Het gaat niet over de auto maar de wijze waarop Tesla omgaat en communiceert met klanten. En dat jongens en meisjes is een terugkerende frustratie van velen hier - en ik bepaald niet in de laatste plaats. Als je dan na al dat gedoe, in het zicht van de haven, weer een deur in je gezicht krijgt dichtgeslagen kan ik me voorstellen dat je die frustratie uit. En dat mag niet alleen op dit forum, het hoort zelfs op dit forum.

@The Froq: zie een post van een week geleden van mij. Er zijn vanaf 22 augustus alleen 8 Model S' uitgeleverd aan Roadster houders. Alle andere S'en moeten wachten tot na 20 september als de eerste Athlon leveringen gedaan zijn (= deal met Athlon). Vandaar dus ook veel leveringen op 21 september. Ik vermoed dat jouw auto al lang snikkend op z'n baasje staat te wachten in Tilburg en zou daarom Tesla bellen met de vraag/eis dat je 21/9 geleverd wil krijgen en geen dag later.
 
Zijn er al mensen die wat kunnen vertellen over het verschil van geluid met het Sound Package? En of de actieve luchtvering echt aan te raden is? Ik twijfel nog over bepaalde opties!


Hi Dylan, het geluid van de sound Package is Ee hele vooruitgang, maar afhankelijk van wat je nu hebt kun je toch nog twijfelen. Ik heb in mijn 5 serie de speakers destijds laten vervangen door Custom speakers, en vind het geluid van de sound Package daarbij in het niet vallen. Het is ok, maar niet top. Luchtvering is absoluut een aanrader...
 
Bedankt ebullio, ik heb er al wat over gelezen, ook over het plaatsen van custom speakers wat niet zo makkelijk schijnt te gaan. Was benieuwd naar de ervaringen van nl'ers aangezien er toch altijd wel een verschil in het referentiekader zit..

Ik rij nu nog in een Golf 5 met verschrikkelijk geluid dus ik hoop echt dat het af fabriek al een stuk beter is.