Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hi Dylan, het geluid van de sound Package is Ee hele vooruitgang, maar afhankelijk van wat je nu hebt kun je toch nog twijfelen. Ik heb in mijn 5 serie de speakers destijds laten vervangen door Custom speakers, en vind het geluid van de sound Package daarbij in het niet vallen. Het is ok, maar niet top. Luchtvering is absoluut een aanrader...

Hoe weet je dat van die luchtvering ? Heb je in beide gereden ?
 
Bedankt ebullio, ik heb er al wat over gelezen, ook over het plaatsen van custom speakers wat niet zo makkelijk schijnt te gaan. Was benieuwd naar de ervaringen van nl'ers aangezien er toch altijd wel een verschil in het referentiekader zit..

Ik rij nu nog in een Golf 5 met verschrikkelijk geluid dus ik hoop echt dat het af fabriek al een stuk beter is.

Vanuit een standaard golf geluid systeem ga je heel blij zijn...
 
Ik heb laatst contact gehad met Cohere voor laadpunten thuis en op de zaak. Dat moet ik nog steeds regelen.
Heeft iemand dat door Cohere laten leveren / uitvoeren?
Wat zijn daar de ervaringen in, of kan iemand foto's delen mbt een geïnstalleerd systeem voor buiten van Cohere?

ps. Sorry hoor Jetje en alle anderen, ik gooi deze vraag toch even tussen alle teleurstellingen door, niet egoïstisch bedoeld. Maar wel voor eigenbelang :wink:

Ik laat het ook doen door Cohere, maar hij is nog niet geplaatst. Afhandeling was wel prettig en eenvoudig vanachter je pc te regelen. Vond de keuzemogelijkheden ook helder weergegeven. Ik hou het zelf bij 11kw vanwege verhoging van je vastrecht bij 22 kw. 11 kw lijkt me ruim voldoende voor 's nachts laden, en als het een beetje meezit laad ik gewoon overdag gratis in de parkeergarage:cool:
 
Een verhaal van een Duitser die zijn eerste lange road trip gemaakt heeft van 900km:

My first Model S road trip Munich - Paris


En iemand die de trip Tilburg - Madrid maakt:

1750kms in a weekend from Tilburg to Madrid

Denk dat beide heren een beetje te optimistisch zijn geweest met het plannen van hun lange trip, zo kort na ontvangst van een nog onbekende en zonder het Supercharger-netwerk. Vooral de Spanjaard speelt met vuur. Ik ga geen lange trips maken zonder dat het Supercharger-netwerk me dat toestaat, voor mij geen geklooi met al dan niet geschikte chargers, wel of geen betrouwbare info van hotels, parkeergarages en elektriteitsbedrijven, wel of niet werkende pasjes, geknutsel met zelfgebouwde adapters, enzovoorts. Ik ben geen elektro-Rambo/McGyver.
 
Beide hebben ook een roadster, en zijn denk ik wel wat gewend.
Zelf had ik op het stuk Tilburg- Parijs nog bijgeladen in Brussel.

Wel opmerkelijk dat draften of achter een vrachtwagen blijven rijden, bij de S niet veel uitmaakt. Dit zal wel te maken hebben met de toch al lage luchtweerstand van de S.
 
mijn echtgenote heeft een manier gevonden om mijn aandacht te trekken! :smile:

DSC08792.JPG
 
Uit de nieuwsbrief van vanmiddag:
"If you have already placed an order for Model S and would like to know when your car will be delivered, look out for an email from your Delivery Experience Specialists. They will contact you approximately four weeks before your delivery date to run through the final details. If you order
a Model S today, the anticipated delivery date is approximately
January 2014."
Nu dus vier maanden levertijd... (zeggen ze)
 
Last edited:
Uit de nieuwsbrief van vanmiddag:
"If you have already placed an order for Model S and would like to know when your car will be delivered, look out for an email from your Delivery Experience Specialists. They will contact you approximately four weeks before your delivery date to run through the final details. If you order
a Model S today, the anticipated delivery date is approximately
January 2014."
Nu dus vier maanden levertijd... (zeggen ze)

Ik bekijk het van de andere kant. Ze verwachten de al bestelde auto's nog voor januari te leveren ?:smile:
 
Ik laat het ook doen door Cohere, maar hij is nog niet geplaatst. Afhandeling was wel prettig en eenvoudig vanachter je pc te regelen. Vond de keuzemogelijkheden ook helder weergegeven. Ik hou het zelf bij 11kw vanwege verhoging van je vastrecht bij 22 kw. 11 kw lijkt me ruim voldoende voor 's nachts laden, en als het een beetje meezit laad ik gewoon overdag gratis in de parkeergarage:cool:

E-Rik, ik heb ook een paal van Cohere. Overigens wel mijn meterkast aren aanpassen, maar de Tesla wordt mijn hoofdauto en wil dus gewoon zo snel mogelijk vol zijn. Er komt iemand het grondwerk en paal doen en een installateur komt enkele dagen later de kast plaatsen, aansluiten en ook de aansluiting (zie kastje rechts van mijn installatie dit is de aansluiting van de laadpaal) de meterkast doet hij.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    709.5 KB · Views: 355
  • image.jpg
    image.jpg
    830.3 KB · Views: 347
Na een aantal Sound-Studio-topics gelezen te hebben (vooral farting noise in package - NORMAL! vond ik interessant)
Vroeg ik me af hoe de huidige S-eigenaren hierover denken.
Zijn er inderdaad "fart"-geluiden (trillende luidsprekers bij zware bassen) bij bijvoorbeeld symphonische muziek op Klara of de Techno-rap combinatie van The Opposites (vb. Yellow Claw The Opposites - Thunder - YouTube

Kortom, wat vinden jullie van de geluidskwaliteit? En een High-end auto waardig?
 
Een verhaal van een Duitser die zijn eerste lange road trip gemaakt heeft van 900km:

My first Model S road trip Munich - Paris


En iemand die de trip Tilburg - Madrid maakt:

1750kms in a weekend from Tilburg to Madrid

Ik vind het vinden van een laadpaal in NL ook nog wel eens lastig. Met de Ampera in Arhem laatst:

- paal 1: weg
- paal 2: bezet door ICE
- paal 3: bezet door een electrische scootmobiel-achtig ding begroeid met mos
- paal 4: achter de slagboom van een kantoor
- Paal 5: bezet door ICE

Ik was een half uur te vroeg, maar die was wel besteed na dit rondje Arnhem. Dan maar op benzine terug... Recent op bezoek bij forumlid in Hoog Catharijne bleek het ook nog lastig. Op de app van The New Motion staat het daar vol met laadpalen, maar meestal binnen in garages. Het is heel lastig te zien of je nu in P1, 2 of 3 moet zijn, en binnen ook waar die dingen zitten. Het staat ook niet aangegeven aan de buitenkant. Na 10 minuten de zoektocht opgegeven. Dat is nog wel een puntje van aandacht voor de app-bouwers, het vergt nu teveel voorbereiding om een paal te vinden. Naast een adres zou ook een foto of een aanwijzing (parkeren op P6, 3 verdieping noordzijde oid) goed zijn. En een telefoonnummer van de ICE wegsleepdienst voor elke stad..
 
Ik vind het vinden van een laadpaal in NL ook nog wel eens lastig. Met de Ampera in Arhem laatst:

- paal 1: weg
- paal 2: bezet door ICE
- paal 3: bezet door een electrische scootmobiel-achtig ding begroeid met mos
- paal 4: achter de slagboom van een kantoor
- Paal 5: bezet door ICE

Ik was een half uur te vroeg, maar die was wel besteed na dit rondje Arnhem. Dan maar op benzine terug... Recent op bezoek bij forumlid in Hoog Catharijne bleek het ook nog lastig. Op de app van The New Motion staat het daar vol met laadpalen, maar meestal binnen in garages. Het is heel lastig te zien of je nu in P1, 2 of 3 moet zijn, en binnen ook waar die dingen zitten. Het staat ook niet aangegeven aan de buitenkant. Na 10 minuten de zoektocht opgegeven. Dat is nog wel een puntje van aandacht voor de app-bouwers, het vergt nu teveel voorbereiding om een paal te vinden. Naast een adres zou ook een foto of een aanwijzing (parkeren op P6, 3 verdieping noordzijde oid) goed zijn. En een telefoonnummer van de ICE wegsleepdienst voor elke stad..

De laatste maanden let ik meer op laadpalen, zowel in de bebouwde kom als langs de snelweg. Mijn alles behalve empirische onderzoekje geeft aan dat je het in de stad nagenoeg wel kan vergeten. Veel ICE's en kansloze hybrids waarvoor het vooral lekker parkeren is. Met de tsunami van belastingsvriendelijke ICE's met fopstekker die aanstonds is kunnen we het wel helemaal vergeten vrees ik.

Mijn persoonlijke conclusie: zorg voor goede laadpunten thuis en op werk en plan lange ritten met gebruik van laadpalen in de buurt van de snelweg en straks de SC's.