Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag nog een wijziging doorgegeven na korte proefrit, performance plus toch maar toegevoegd. Nu is ie full options :)
Ik kreeg vandaag ook te horen van een van de verkopers dat ze zeker met een Chademo adapter gaan komen. Daarnaast te horen gekregen dat de originele 19"velgen met winterbanden 2.600 eu gaan kosten.... Heb nu geen smoezen meer om voor de 5e keer een proefrit te gaan maken, hij is finalized :(
 
Vandaag kleine 300 km gereden. Van Tilburg naar Hengelo met een flinke omweg ivm een afspraak. Onderweg niet bijgeladen. Thuis nog 20 km over. Jammer van het hondeweer vandaag, maar kan iig melden dat hij op de snelweg stortbuiproof is. Nu hangt hij aan de 3 x 16 A bij te tanken. Ik kom uit een Audi A4 en af en toe een Roadster. Met beide auto's een groot verschil. Man, wat een gave bak! Ruim, soepel, megapower. Maar ja dat hoef ik hier niet uit te leggen. Paar dingen die tot nu toe opvielen:

- klokje voor de tijd staat 10 uur te vroeg. Zou volgens DS vanzelf op tijd moeten komen, maar tot op heden niet. Ook geen mogelijkheid gevonden om zelf in te stellen.
- traction control werkt minder goed dan in Roadster. Paar keer doorslaande wielen gehad, incl klein stapje opzij. Dat doet de Roadster niet, zelfs niet op nat.
- app werkt zowel op iOs als Windows Phone
- in ons (zaak) MyTesla account zit nu 1 MS, maar er komen er meer. App kan nog niet meerdere MSsen binnen 1 account aan. Wordt aan gewerkt.
- app is leuke afleiding tijdens vergadering ;-)
- er staan in Tilburg naar mijn schatting een kleine 100 MSsen te wachten op hun baasje. Echt veel!
- mistlampen worden nageleverd
- files zijn (nog) niet erg. Lekker spelen met de iPad :)
- je wordt af en toe gefotografeerd en gefilmd op de snelweg
- ik vond laden van nav-kaarten best snel gaan
- internetradio ook zonder gehaper

RSvarthur ben erg benieuwd tot donderdag.
 
Vandaag kleine 300 km gereden. Van Tilburg naar Hengelo met een flinke omweg ivm een afspraak. Onderweg niet bijgeladen. Thuis nog 20 km over. Jammer van het hondeweer vandaag, maar kan iig melden dat hij op de snelweg stortbuiproof is. Nu hangt hij aan de 3 x 16 A bij te tanken. Ik kom uit een Audi A4 en af en toe een Roadster. Met beide auto's een groot verschil. Man, wat een gave bak! Ruim, soepel, megapower. Maar ja dat hoef ik hier niet uit te leggen. Paar dingen die tot nu toe opvielen:

- klokje voor de tijd staat 10 uur te vroeg. Zou volgens DS vanzelf op tijd moeten komen, maar tot op heden niet. Ook geen mogelijkheid gevonden om zelf in te stellen.
- traction control werkt minder goed dan in Roadster. Paar keer doorslaande wielen gehad, incl klein stapje opzij. Dat doet de Roadster niet, zelfs niet op nat.
- app werkt zowel op iOs als Windows Phone
- in ons (zaak) MyTesla account zit nu 1 MS, maar er komen er meer. App kan nog niet meerdere MSsen binnen 1 account aan. Wordt aan gewerkt.
- app is leuke afleiding tijdens vergadering ;-)
- er staan in Tilburg naar mijn schatting een kleine 100 MSsen te wachten op hun baasje. Echt veel!
- mistlampen worden nageleverd
- files zijn (nog) niet erg. Lekker spelen met de iPad :)
- je wordt af en toe gefotografeerd en gefilmd op de snelweg
- ik vond laden van nav-kaarten best snel gaan
- internetradio ook zonder gehaper

Erg gaaf man,
Ben stinkend jaloers!
Jammer van die regen, die doorslaande wielen hebben iets meer gewicht (en koppel?) te verwerken dan de roadster lijkt me.
 
Hoeveel Supercharger locaties zullen er tussen Amsterdam en Munchen gerealiseerd worden (voor april 2014)?
Minimaal 4, maar 5 (of zelfs 6) zou natuurlijk veel beter zijn.
Heeft iemand een mening hierover?

ik heb even het lijntje geanaliseerd dat op de SC pagina van Tesla staat en kom tot de volgende route:
Amsterdam
Arnhem
Duisburg
Keulen
Koblenz
Frankfurt (een omweggetje via IAA)
Mannheim
Heilbronn
Stuttgart
Augsburg
München

Gezien locatie IAA zou het best eens zo kunnen zijn dat SC's niet direct aan of dichtbij de hoofdroute liggen. Rekening houden met extra km's dus (en keuzes maken) Wat doe je als je de keus hebt tussen 22 kW dicht bij de snelweg of 120 kW via een omweg van een km of 50....? Waarschijnlijk toch het laatste. Laat maar komen die SC's!
 
Vandaag kleine 300 km gereden. Van Tilburg naar Hengelo met een flinke omweg ivm een afspraak. Onderweg niet bijgeladen. Thuis nog 20 km over. Jammer van het hondeweer vandaag, maar kan iig melden dat hij op de snelweg stortbuiproof is. Nu hangt hij aan de 3 x 16 A bij te tanken. Ik kom uit een Audi A4 en af en toe een Roadster. Met beide auto's een groot verschil. Man, wat een gave bak! Ruim, soepel, megapower. Maar ja dat hoef ik hier niet uit te leggen. Paar dingen die tot nu toe opvielen:

- klokje voor de tijd staat 10 uur te vroeg. Zou volgens DS vanzelf op tijd moeten komen, maar tot op heden niet. Ook geen mogelijkheid gevonden om zelf in te stellen.
- traction control werkt minder goed dan in Roadster. Paar keer doorslaande wielen gehad, incl klein stapje opzij. Dat doet de Roadster niet, zelfs niet op nat.
- app werkt zowel op iOs als Windows Phone
- in ons (zaak) MyTesla account zit nu 1 MS, maar er komen er meer. App kan nog niet meerdere MSsen binnen 1 account aan. Wordt aan gewerkt.
- app is leuke afleiding tijdens vergadering ;-)
- er staan in Tilburg naar mijn schatting een kleine 100 MSsen te wachten op hun baasje. Echt veel!
- mistlampen worden nageleverd
- files zijn (nog) niet erg. Lekker spelen met de iPad :)
- je wordt af en toe gefotografeerd en gefilmd op de snelweg
- ik vond laden van nav-kaarten best snel gaan
- internetradio ook zonder gehaper

Dat van die mistlampen is me nog niet helemaal duidelijk. Zaten die niet oorspronkelijk in het tech pack? Of is het nu iets exclusiefs voor de Sigs?
Verder heb ook jij, na Fuzzylogic, na een lange dag rijden dus de ervaring dat je zo'n 320 a 330 km rijdt. Ik moet bekennen dat dat me best tegenvalt, al zal ik straks in vrijwel alle gevallen zo'n 70km per dag rijden en maak ik me zorgen om niks. Wel gaaf te lezen dat je de auto zo geweldig vindt!

Ik zag vanavond in de avondspits op de zeiknatte ring A10 nog een witte Roadster rijden, met een blauw met rode tekst 'voormedia' er op. Iemand van jullie?
Ook een roadster blijft nog een zeldzaamheid om te zien.
 
- er staan in Tilburg naar mijn schatting een kleine 100 MSsen te wachten op hun baasje. Echt veel!
- mistlampen worden nageleverd
- files zijn (nog) niet erg. Lekker spelen met de iPad :)
- je wordt af en toe gefotografeerd en gefilmd op de snelweg
- ik vond laden van nav-kaarten best snel gaan
- internetradio ook zonder gehaper

die honderd wachtenden zullen wel voor Athlon zijn en diegenen waarvan de accu nog onderweg zijn
 
Dat van die mistlampen is me nog niet helemaal duidelijk. Zaten die niet oorspronkelijk in het tech pack? Of is het nu iets exclusiefs voor de Sigs?
Verder heb ook jij, na Fuzzylogic, na een lange dag rijden dus de ervaring dat je zo'n 320 a 330 km rijdt. Ik moet bekennen dat dat me best tegenvalt, al zal ik straks in vrijwel alle gevallen zo'n 70km per dag rijden en maak ik me zorgen om niks. Wel gaaf te lezen dat je de auto zo geweldig vindt!

Goed om erbij te vermelden dat ik hem niet afgetopt meekreeg. Volgens mij met 360 km "practical range" in de accu. Mijn gemiddelde verbruik vandaag was 224 Wh/km. Net onder 200 Wh/km lukt ook als je 105 km/h op de cruisecontrol zet. Donderdag doe ik langere snelwegrit (Hengelo-Rotterdam-Hengelo) waarvoor ik hem in rangemode laad. Ik hoop bij Ray in rotjeknor nog wat te kunnen bijladen maar het geeft wel info over dat soort range anxiety ritten ;-)
 
Toch nog iets wat me wat dwarszit, maakt nu niet meer uit (aanschaf is al rond) maar toch: Elon Musk wil de dealers uitschakelen, die verdienen nodeloos en zijn lastig. Situatie in NL: paar leasemaatschappijen, dealers en particuliere slimmeriken kopen de helft van alle beschikbare auto's op en belasten een meerprijs tot 5k (heb ik gelukkig niet betaald) hiervoor door.... wat klopt hier niet??? :)
 
Oja, paar fotootjes.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
mooie foto's, erg jaloers!!!

vwb winterbanden het volgende van het amerikaanse forum geplukt:
Darn,
I posted this info in another thread before I saw this one. I hate to cross post, but here it is:
Got an email today from Tesla listing new tire and wheel packages for purchase. Here's a quote:
Tesla Motors has released new information on wheel/tire pricing. If you have not seen it already, here it is:
19” Winter Wheel/Tire Package with Pirelli Winter Tires
o $2400
19” Winter Studded Wheel/Tire Package with Nokian studded winter tires
o $2800
19” Wheel Package -- set of 4 19” wheels
o $1000
19 “ Wheel (single)
o $275
21” Wheel/Tire Package -- set of 4 21” Silver Wheels with Performance Tires
o $5,200
21” Wheel (single)
o $950
End quote.
The items which do not say "tires" are for rims only. Sorry about the awkward formatting, but that is pretty much the way it came.
 
Er werd zelf gesproken over 10k op sommige autoblogs maar volgens mij is dat een fabeltje

Kom ik er met 2k nog goed vanaf. Had eerst een Outlander PHEV besteld op 4.3.2013 daar ik toen dacht dat een Tesla MS niet meer in 2013 geleverd zou kunnen worden. Kreeg Mutsifoetsie problemen met de accu's waardoor ze de productie een 1/2 jaar hebben stil gelegd. Mensen die na 1.3.13 besteld hadden zouden niet meer hun auto geleverd konden krijgen in 2013. Dat ding afbesteld en toen kreeg ik te horen dat leasebijtellingvrij (ook nu) nog reserveringsplekken over had daar ze die begin dit jaar hadden ingekocht. Uiteindelijk dus toch wat ik initieel wilde een MSP+! Kan gek lopen soms in het leven. Voor mij een gevalletje 'ment to be'.
 
Kom ik er met 2k nog goed vanaf. Had eerst een Outlander PHEV besteld op 4.3.2013 daar ik toen dacht dat een Tesla MS niet meer in 2013 geleverd zou kunnen worden. Kreeg Mutsifoetsie problemen met de accu's waardoor ze de productie een 1/2 jaar hebben stil gelegd. Mensen die na 1.3.13 besteld hadden zouden niet meer hun auto geleverd konden krijgen in 2013. Dat ding afbesteld en toen kreeg ik te horen dat leasebijtellingvrij (ook nu) nog reserveringsplekken over had daar ze die begin dit jaar hadden ingekocht. Uiteindelijk dus toch wat ik initieel wilde een MSP+! Kan gek lopen soms in het leven. Voor mij een gevalletje 'ment to be'.

Heb zelf 2.5 betaalt, snel terugverdiend met bijtelling 0%...
 
Noldendraaier, even reactie op Google sheet

Openbaarvervoer naar Waalwijk!

Stap 1: trein naar Denbosch
Stap 2 bus naar Waalwijk zodra je instapt even bellen of posten op het forum
stap 3 : Uitstappen op vredesplein in waalwijken!
Stap 4 : 1 van ons komt je wel ophalen met een Tesla
stap 5 :brengen we je wel optijd naar Tilburg! Dit is een leuk ritje met een model s dus zal er geen bezwaar zijn!

Zoals je leest alle problemen opgelost in 1 minuut

- - - Updated - - -

Rsvarthur, ziet er gaaf uit, ben zeer blij da de auto nu al goed bevalt ( had niet anders verwacht) ik ben ook blij met de foto van Tesla Tilburg! Het zijn namelijk veel andere kleuren als vorige week toen ik er even was! ( of ze staan op andere plaatsen)
Wat mij wel opvalt als ik in Tilburg ben is dat ik regelmatig model s op een trailer voorbij zie komen! Ik denk van en naar de poetser!

Van het springende kontje had ik ook last op een van de ( wat langere) testritten zeker bij volle regen maar je zult het ook deze ochtend met vochtig weer nog geregeld hebben!

Veel plezier en geniet geniet en geniet!