Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Van het springende kontje had ik ook last op een van de ( wat langere) testritten zeker bij volle regen maar je zult het ook deze ochtend met vochtig weer nog geregeld hebben!

Veel plezier en geniet geniet en geniet!

Het springende kontje is geen ontwerpfout maar een bewuste keuze bij de afstelling van de MSP en de MSP+ modellen. Ze hebben die versie echt wat meer als sportauto willen neerzetten en daarom besloten de veiligheidssystemen (tractiecontrole, ESC, ABS etc.) wat later te laten ingrijpen (geloof dat ik dat in het Discovery programma 'MegaFactories' had gezien). Je krijgt wat extra speelruimte dus. Vraagt wel iets meer van de capaciteiten van de chauffeur in kwestie:cool:.
 
Zijn er de laatste tijd nog statusveranderingen geweest? Met 200 auto's per week (?) voor Europa zou je toch verwachten dat het regent van de 'in productie' mededelingen, zodat ze over zes weken mid-oktober geleverd gaan worden.

@RsVanarthur: gave foto's! Van harte!

@Jetje: ik ga er niet bijzijn de 21ste. Mijn bedrijf heeft gemeend juist op die betreffende zaterdag te moeten gaan verkassen naar een nieuw kantoor. Moet daar wel bij aanwezig zijn. Ik start om 9.00h, geen idee hoe laat ik weg kan. Tot hoe laat is gepland dat het feest loopt?
 
De Supercharger op de IAA in Frankfurt is slechts tijdelijk, deze wordt verwijdert als de IAA in Frankfurt voorbij is. Het is dus niet een permanente Supercharger locatie op de route van Amsterdam naar Munchen. Over het totaal aantal te realiseren Superchargers op de route van Amsterdam naar Munchen wordt helaas nog geen uitspraak gedaan.
 
Noldendraaier, even reactie op Google sheet

Openbaarvervoer naar Waalwijk!

Stap 1: trein naar Denbosch
Stap 2 bus naar Waalwijk zodra je instapt even bellen of posten op het forum
stap 3 : Uitstappen op vredesplein in waalwijken!
Stap 4 : 1 van ons komt je wel ophalen met een Tesla
stap 5 :brengen we je wel optijd naar Tilburg! Dit is een leuk ritje met een model s dus zal er geen bezwaar zijn!

Zoals je leest alle problemen opgelost in 1 minuut


Je bent een wereldgozer, oprecht!
Ik volg de ontwikkelingen voor de Launch party - een geweldig initiatief en mooie saamhorigheid - op de voet en vond het tijd wat van mij te laten horen op het moment dat het opportuun is vandaar de 'misschien' variant ingevuld. De kans is groot dat je ons zaterdag 21 september ziet en we deelgenoot zijn van dit mooie feestje. Ik zal tijdig de status op de Google sheet updaten als ik zekerheid kan geven en je anders ook nog even PM-en.
 
Vét!
Van harte!
Sluit niet uit dat ik mezelf een keer uitnodig als ik in de buurt ben;-)

yrwlcm :)

- - - Updated - - -

Het springende kontje is geen ontwerpfout maar een bewuste keuze bij de afstelling van de MSP en de MSP+ modellen. Ze hebben die versie echt wat meer als sportauto willen neerzetten en daarom besloten de veiligheidssystemen (tractiecontrole, ESC, ABS etc.) wat later te laten ingrijpen (geloof dat ik dat in het Discovery programma 'MegaFactories' had gezien). Je krijgt wat extra speelruimte dus. Vraagt wel iets meer van de capaciteiten van de chauffeur in kwestie:cool:.

Aha! wel apart dat ze de veel sportievere Roadster dan wel voor een oud vrouwtje hebben afgesteld. Als je daarmee in een bocht op het gas gaat heb je vaak het gevoel dat hij wel heel erg inhoudt.
 
Helemaal niet belangrijk, maar wel opmerkelijk is dat we in één keer van kentekens met de K (zie auto's die in augustus werden afgeleverd) naar kentekens met de S zijn gegaan. Wat is er gebeurd met de L, N, P en R?
Als dat zo doorgaat krijg ik 8-TSL-88 :biggrin:
Van Nederlands kenteken - Wikipedia :

"Het eerste kenteken in sidecode 8 voor personenauto's (1-KBB-00) werd op 5 maart 2013 uitgereikt. Voor personenauto's worden in deze sidecode alleen de beginletters K, S, T, X en Z gebruikt."
 
Last edited:
De Supercharger op de IAA in Frankfurt is slechts tijdelijk, deze wordt verwijdert als de IAA in Frankfurt voorbij is. Het is dus niet een permanente Supercharger locatie op de route van Amsterdam naar Munchen. Over het totaal aantal te realiseren Superchargers op de route van Amsterdam naar Munchen wordt helaas nog geen uitspraak gedaan.
Dat is nog eens groot nieuws! Mobiele superchargers!!!
 
De Supercharger op de IAA in Frankfurt is slechts tijdelijk, deze wordt verwijdert als de IAA in Frankfurt voorbij is. Het is dus niet een permanente Supercharger locatie op de route van Amsterdam naar Munchen. Over het totaal aantal te realiseren Superchargers op de route van Amsterdam naar Munchen wordt helaas nog geen uitspraak gedaan.

Dat is inderdaad zo. In een tweet van Tesla Motors Europe zit de link naar een foto :

BTzb8a6CYAAzQSD.jpg


Als je heel erg goed kijkt zie je dat er op de korte kant gaten in zitten waar je een heftruck kunt onder schuiven. Die kunnen ze dus blijkbaar overal neerzetten ! :eek:

BTW: Zoë gespot :tongue:
 
Dat is inderdaad zo. In een tweet van Tesla Motors Europe zit de link naar een foto :

Als je heel erg goed kijkt zie je dat er op de korte kant gaten in zitten waar je een heftruck kunt onder schuiven. Die kunnen ze dus blijkbaar overal neerzetten ! :eek:
Als je nog beter kijkt zie je de toevoer kabels ook rechts.

Ik had de foto nog niet in deze resolutie gezien.

BTW: Zoë gespot :tongue:
Ik zie hem!

Gisteren op kantoor bij ons, vanaf boven hoor ik ineens: "ZOE, ZOE, ZOE!!!!!"

Kwam er een zwarte Zoe voorbij rijden, mijn collega (Roadster eigenaar) werd helemaal blij ;)
 
Vraagt wel iets meer van de capaciteiten van de chauffeur in kwestie:cool:.

Hmmm...is dat werkelijk zo? Een ingeprogrammeerd toestaan van een stapje opzij voelt welliswaar spectaculairder, maar is er uitsluitend bij de gratie van de electronische waakhond. Je kunt het 'oproepen' maar hebt er vervolgens zelf geen enkele regie meer over. Saai. Zo kan iedere nitwit doen alsof ie kan rijden (not). "Voet omlaag kun je een aap ook leren", zei Hans Deen al tegen ons klasje in 1988.

Dus: alles uit en vervolgens 'full opposite lock' op de maximale sliphoek de hoek om :cool:
 
Helemaal niet belangrijk, maar wel opmerkelijk is dat we in één keer van kentekens met de K (zie auto's die in augustus werden afgeleverd) naar kentekens met de S zijn gegaan. Wat is er gebeurd met de L, N, P en R?

In verband met exportkentekens, brommers, scootmobielen zijn alleen de letters K S T X en Z beschikbaar. Ik hoop nog steeds op 0-SST-00 (geen uitstoot en sssssstil ):biggrin: