Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet zeggen dat als ik naar de "Winter 2014" situatie kijk, ze zich bij Tesla wel zwaar op internationale routes richten. Terwijl 95% van de tijd Europeanen toch vooral tussen de steden binnen het eigen land rijden.

Neem Frankrijk nou. Vanuit Nederland is het best mooi geregeld dat je kan kiezen voor de "oostelijke" of "westelijke" route naar het zuiden, waarmee een flink stuk van het land vanuit ons gezien te bereiken is (gelukkig hoeven we de Peripherique niet meer te nemen, met de Tesla ;-D). Maar een Fransman die in het midden of zuidelijker woont kan met zijn Tesla niet van oost naar west rijden (Lyon - Bordeaux bijvoorbeeld).

Wij hebben maar mazzel met ons piepkleine landje :)
Vergeet niet dat deze routes het uitgangspunt vormen, maar dat je natuurlijk prima van oost naar west (of andersom) kunt reizen met gebruik van de superchargers langs deze routes. Vandaar dat er in Frankrijk waarschijnlijk twee routes zijn opgenomen. Ik neem aan dat de opladers bij voorkeur worden aangelegd in de buurt van kruispunten van snelwegen, zodat ook de 'horizontale' routes van de opladers kunnen profiteren.
 
Ik moet zeggen dat als ik naar de "Winter 2014" situatie kijk, ze zich bij Tesla wel zwaar op internationale routes richten. Terwijl 95% van de tijd Europeanen toch vooral tussen de steden binnen het eigen land rijden.

Dat eerste wat je noemt is precies waar deze superchargers voor bedoeld zijn: lange afstandsritten cq roadtrips.
Voor het tweede punt wat geeft, de ritjes tussen steden binnen eigen land, daarvoor laad je gewoon thuis op of bij je werk of bij je hotel etc.

Kan niet wachten tot ik met de auto naar Frankrijk of Spanje kan karren! Al is het maar "because I can" ;)
 
IVM de superchargers en de afstanden er tussen:
in Noorwegen staan er nu dus reeds 6 op 3 routes richting Oslo; de afstand tussen die charger op 1 route bedraagt nu tussen de 150 a 180 km.
Ik schat dat op de route Amsterdam-München minstens een 4 tal stations komen te staan. waarvan reeds 1 in Frankfurt, volgens het persbericht("including one on-site at IAA")
 
net even de laatste hand gelegd aan wat zaken voor 21 sept, drankjes en hapjes is geregeld, chips en films voor de kids ook afgevinkt, oppas voor de kinderen ter plaatsen, afgevinkt
@Mark de Raaij, zie je wel, geen enkele belemmering meer om te komen, dit wordt de middag van hun leven voor je kids. Alleen even op die kleinste letten zodat die niet over de alcantara stukken spuugt, verder kunnen we alles met een doekje afnemen. We rekenen op je!
 
IVM de superchargers en de afstanden er tussen:
in Noorwegen staan er nu dus reeds 6 op 3 routes richting Oslo; de afstand tussen die charger op 1 route bedraagt nu tussen de 150 a 180 km.
Ik schat dat op de route Amsterdam-München minstens een 4 tal stations komen te staan. waarvan reeds 1 in Frankfurt, volgens het persbericht("including one on-site at IAA")

Een Supercharger on-site bij de IAA? Dat mag ik niet hopen. Als je op doorreis bent door Duitsland wil je niet de binnenstad van Frankfurt in om op te laden! Dan wil je zo snel mogelijk verder naar de eindbestemming (die vrijwel nooit Frankfurt zal zijn) en dan is een locatie langs de snelweg veel logischer. Of zouden ze niet letterlijk 'on-site' bedoelen?
 
Een Supercharger on-site bij de IAA? Dat mag ik niet hopen. Als je op doorreis bent door Duitsland wil je niet de binnenstad van Frankfurt in om op te laden! Dan wil je zo snel mogelijk verder naar de eindbestemming (die vrijwel nooit Frankfurt zal zijn) en dan is een locatie langs de snelweg veel logischer. Of zouden ze niet letterlijk 'on-site' bedoelen?
Ik neem aan dat er rond het IAA een ruime parking is, en de IAA (of Frankfurt Messe) ligt naast de 648 snelweg.
 
jm71, ik heb een schoonmaakbedrijf (je) dus doekjes zat! de dame die terplekken op de kinderen past is ook mijn oppas! en die zorgt nu soms ook voor een baby van 10 weken dus die 6 maanden van mark moet makkelijk lukken!

badges doe ik hier even dat is zo gebeurt 1 lay-out maken en dan de namen erbij! ik zit vrijdag de hele dag alleen op kantoor dus dat word weer vervelen dan kan ik hier mee beginnen!
als er hulp nodig is schakel ik wiebe in en als die er niet uitkomt dan kijken we op het forum verder!

1 ding is zeker er champagne en er is bier!

2 nee ik denk niet dat ellon komt en zo wel dan nooit met video link dan moet hij hier ook echt staan anders doe ik hier niet aan mee!!! hij is wel uitgenodigd! maar ik zie zijn naam ook niet op de google doc lijst


foto.JPG
:biggrin:

pasje is af (zit te twijfelen om er gaatje en key-koort bij te doen of een speld/klem op te plakken! voor personeel doe ik gaatje en key-koort dan hoef je niet in je kleren te prikken (ik doe het alleen voor de forum namen niet de vrouw van en kind van :) )
 
Last edited:
Hij is fantastisch! Later meer :)

Haha, eerst ben je natuurlijk iedereen die je kent even aan het rondrijden. Jammer alleen van het weer, nattigheid bederft de stilte.

- - - Updated - - -

Ik neem aan dat er rond het IAA een ruime parking is, en de IAA (of Frankfurt Messe) ligt naast de 648 snelweg.

Je hebt gelijk. Het ligt weliswaar midden in de stad, maar vanaf de snelweg is het maar een paar kilometer rijden.
 
Heeft iemand een idee waarom de kleuren van het interieur zo lijken te verschillen? Op sommige foto's en videos lijken ze veel lichter dan van wat ik bij de dealer in Eindhoven zag. Het grijs wat daar aan de muur hing was vrij donker grijs en het bruine leer was ook vrij gelig. Keuze wordt zo nog moeilijker.
 
Vandaag kleine 300 km gereden. Van Tilburg naar Hengelo met een flinke omweg ivm een afspraak. Onderweg niet bijgeladen. Thuis nog 20 km over. Jammer van het hondeweer vandaag, maar kan iig melden dat hij op de snelweg stortbuiproof is. Nu hangt hij aan de 3 x 16 A bij te tanken. Ik kom uit een Audi A4 en af en toe een Roadster. Met beide auto's een groot verschil. Man, wat een gave bak! Ruim, soepel, megapower. Maar ja dat hoef ik hier niet uit te leggen. Paar dingen die tot nu toe opvielen:

- klokje voor de tijd staat 10 uur te vroeg. Zou volgens DS vanzelf op tijd moeten komen, maar tot op heden niet. Ook geen mogelijkheid gevonden om zelf in te stellen.
- traction control werkt minder goed dan in Roadster. Paar keer doorslaande wielen gehad, incl klein stapje opzij. Dat doet de Roadster niet, zelfs niet op nat.
- app werkt zowel op iOs als Windows Phone
- in ons (zaak) MyTesla account zit nu 1 MS, maar er komen er meer. App kan nog niet meerdere MSsen binnen 1 account aan. Wordt aan gewerkt.
- app is leuke afleiding tijdens vergadering ;-)
- er staan in Tilburg naar mijn schatting een kleine 100 MSsen te wachten op hun baasje. Echt veel!
- mistlampen worden nageleverd
- files zijn (nog) niet erg. Lekker spelen met de iPad :)
- je wordt af en toe gefotografeerd en gefilmd op de snelweg
- ik vond laden van nav-kaarten best snel gaan
- internetradio ook zonder gehaper
 
Je hebt gelijk. Het ligt weliswaar midden in de stad, maar vanaf de snelweg is het maar een paar kilometer rijden.

ik had dat eigenlijk geinterpreteerd als een tijdelijk SC ten behoeve van, en voor de duur van het salon. Misschien maar met een enkel laadpunt of zo. Eerder hadden we iets gezien dichtbij de luchthaven, langs een autoweg: dat is zeker meer zinvol.