Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ten aanzien van leasen en de Tesla app: dit lijkt me dus geen probleem, je krijgt gewoon een nieuw account bij Tesla. Dat tik je in op je app en klaar ben je.

ja. als het zo makkelijk was... punt is natuurlijk de Tesla systemen die jouw ID met de auto koppelen... alles is oplosbaar zoals altijd met software, maar vreemde is natuurlijk dat ze er klaarblijkelijk nog niet over hebben nagedacht en het dus niet standaard in hun on-line functionaliteit zit...

- - - Updated - - -

Grappig, in de Volkskrant staat een stukje over het stroomnet en dalende elektriciteitprijzen: Meer goedkope Duitse stroom naar Nederland - Nieuws - VK. Goed voor de elektrische rijders, dat terwijl de benzineprijs stijgt :) Maar er staat ook dat een mWh ongeveer 40 a 50 euro doet op de energiemarkt: da's 4 cent per kWh! Weet iemand hoe de opbouw van de consumentenprijs in elkaar zit? Ik meen dat de grootverbruikersprijs ergens rond de 10 cent ligt?

http://www.nuon.nl/energie/energieprijzen/opbouw-energieprijs.jsp
 
Net even langs de oude Skoda-garage gereden, en ja hoor, druk bezig met de inrichting van het Amsterdamse Tesla service center! Ik mocht even binnen komen, om het werk te bekijken. Ze gaan ook vanuit deze locatie auto's uitleveren, de beroemde rode muur was al geplaatst. Ze denken met de inrichting eind deze week klaar te zijn. De witte expoxy vloer in de onderhoudsruimte was er al, enkele Tesla-rode bruggen, en de bureau's werden uitgepakt. Electra was nog een issue, ze hadden 250 iets nodig (3x250A? 250kW?), maar dat heeft Liander even niet snel liggen :)

Verder waren ze ook al ver in de PC Hooft wist iemand mij te vertellen. Ik kreeg overigens ook de indruk dat het onderhoud wellicht op korte termijn nog even in Tilburg blijft. Verder ook hier de bekende gekte, de auto's zijn niet aan te slepen. En ook het enthousiasme was wel aanstekelijk, ook de interieur-mannen heb last van het Tesla virus.

Kan kloppen. Mijn leasebedrijf had het er vandaag over dat een andere klant volgende week in Amsterdam geleverd krijgt. Moet mijn DS maar eens polsen. A'dam is aanzienlijk dichterbij.
 
Zou voor mij totaal onaanvaardbaar zijn. De Tesla-API en koppeling aan de MyTesla account lijkt me meer en meer de achillespees van de Model S. Niets onoverkomelijk, maar iets waar Tesla toch wel aandacht mag beginnen aan besteden. Wat als je de wagen wil doorverkopen... hoe zal dat dan in zijn werk gaan? Je MyTesla account ook meegeven?

Ik ben er zeker van dat er wel een oplossing zal komen, doch volgens Tesla planning waarschijnlijk.

Als je de API bekijkt kan je wel de info per vehicle id opvragen. Dus daar lijkt het al mogelijk.
 
Ik heb net een knagend onderbuikgevoel bevestigd gekregen van Tesla. Mijn MS is "operational lease" bij Athlon, en hoewel ze bij Athlon hadden aangegeven dat het issue zou zijn opgelost ten tijde dat de auto's daadwerkelijk zouden worden uitgeleverd, kunnen ze NIET "mijn" Model S koppelen aan mijn teslamotors.com account.

En daarmee kan ik dus niet de Mobile App gebruiken!

En als ik zeg "ik", dan bedoel ik "alle (operational) leaserijders bij Athlon". Ik neem aan dat een aantal van jullie hier op het forum hier ook onder vallen? Was dit jullie bekend? Ben ik de enige die hier heel, heel erg teleurgesteld over is??

Ik ga er vanuit dat dit wordt opgelost. En met enige spoed...
 
ja. als het zo makkelijk was... punt is natuurlijk de Tesla systemen die jouw ID met de auto koppelen... alles is oplosbaar zoals altijd met software, maar vreemde is natuurlijk dat ze er klaarblijkelijk nog niet over hebben nagedacht en het dus niet standaard in hun on-line functionaliteit zit...

Ja, zo makkelijk is het. Jij hebt ooit een ID aangemaakt (net als ik) en later de auto via Athlon besteld. Tesla's normale workflow voorziet er in dat je vanuit je ID besteld en dan worden je auto gegevens aan je ID gekoppeld. Maar dat overrule je door nu via Athlon te bestellen. Dus maken ze een nieuw account/ID aan. Dat is wat ik van Athlon heb doorgekregen.

Athlon is geen standaard deal en werkwijze voor Tesla dus maken ze deze workaround. Natuurlijk kan software daar in voorzien maar ik denk dat ze wat anders te doen hebben en kiezen voor de snelste weg op dit moment. Maakt het uit? Het gaat om het resultaat en dat is hetzelfde.
 
Last edited:
Ja, zo makkelijk is het. Jij hebt ooit een ID aangemaakt (net als ik) en later de auto via Athlon besteld. Tesla's normale workflow voorziet er in dat je vanuit je ID besteld en dan worden je auto gegevens aan je ID gekoppeld. Maar dat overrule je door nu via Athlon te bestellen. Dus maken ze een nieuw account/ID aan. Dat is wat ik van Athlon heb doorgekregen.

Athlon is geen standaard deal en werkwijze voor Tesla dus maken ze deze workaround. Natuurlijk kan software daar in voorzien maar ik denk dat ze wat anders te doen hebben en kiezen voor de snelste weg op dit moment. Maakt het uit? Het gaat om het resultaat en dat is hetzelfde.

geloof er niets van.. zo netjes zal die software wel niet in elkaar zitten.. Draai lang genoeg mee in IT om te weten wat voor puinhoop je van je backoffice systemen kunt maken als je die niet vanuit een goed doordachte (en bewaakte..) architectuur hebt opgezet.. Ben het met je eens: denk dat ze nu wel wat anders te doen hebben.. Komt ook wel goed - vraag is alleen hoe lang dat gaat duren...
 
geloof er niets van.. zo netjes zal die software wel niet in elkaar zitten.. Draai lang genoeg mee in IT om te weten wat voor puinhoop je van je backoffice systemen kunt maken als je die niet vanuit een goed doordachte (en bewaakte..) architectuur hebt opgezet.. Ben het met je eens: denk dat ze nu wel wat anders te doen hebben.. Komt ook wel goed - vraag is alleen hoe lang dat gaat duren...

Als Tesla bij de inrichting van de administratieve systemen er geen rekening mee gehouden heeft dat de auto ooit een tweede eigenaar zal krijgen, dan moeten ze toch eens een hartig woordje met de functioneel ontwerper gaan spreken.
 
Er is mij door Athlon verteld dat ik gewoon mijn iPhone kan gebruiken om jouw Model S te monitoren/besturen!

maar niet zonder mijn ID en paswoord... dat is het punt ook niet - Tesla heeft dat inderdaad niet goed ontworpen lijkt het. als je de gegevens eenmaal heb opgegeven zal het wel in meerdere systemen worden doorgekopieerd.. hier en daar een Excelletje ertussen.. als je dat aan 1 kant zo maar wijzigt wordt het inderdaad een puinhoop.
Maar ach - komt tzt best wel goed .. het is maar software..
 
Grappig, in de Volkskrant staat een stukje over het stroomnet en dalende elektriciteitprijzen: Meer goedkope Duitse stroom naar Nederland - Nieuws - VK. Goed voor de elektrische rijders, dat terwijl de benzineprijs stijgt :) Maar er staat ook dat een mWh ongeveer 40 a 50 euro doet op de energiemarkt: da's 4 cent per kWh! Weet iemand hoe de opbouw van de consumentenprijs in elkaar zit? Ik meen dat de grootverbruikersprijs ergens rond de 10 cent ligt?

Het grootste deel zit hem in de energie belasting en de BTW: Wat zijn de tarieven van de energiebelasting? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
 
Dat is handig Wiebe. Daar kun je een mooie service omheen bouwen. Bijvoorbeeld dat we jou kunnen bellen om de standkachel aan te zetten.
mij is verteld dat het nog wat complexer ligt. Athlon betaalt jouw auto en staat derhalve als owner in het systeem. Hun software is zo opgebouwd dat als ze jou eigenaar willen maken ze de auto moeten crediteren en opnieuw moeten factueren... denk dat ik maar eens een acquisitie belletje ga doen, dat kan ik beter voor ze regelen...

zit met hetzelfde probleem: de 1 van de 29 productieplekken van een particuliere investeerder gekocht, zit in een portaal waarin veel auto's staan met de eigenaar etc. Kan zelfs hun thuisadres veranderen etc....
 
Ben geen actieve poster maar lees met regelmaat de ontwikkelingen..wellicht kan ik iets bijdragen..

Het verhaal over Athlon en de app is vreemd. Ik lease via de Lage Landen bij Athlon (financial lease ivm subsidie) en heb vanaf het begin wel alles via de Tesla site kunnen volgen. Heb daar ook mijn auto geconfigureerd overigens.

Het lijkt er dus op dat het meer met gemakzucht dan met onmogelijk te maken heeft. Het enige dat de Lage Landen heeft gedaan is het contract opstellen, verder is alles via Athlon verlopen. Ook de uitnodiging voor de uitlevering van vrijdag a.s...
 
Ben geen actieve poster maar lees met regelmaat de ontwikkelingen..wellicht kan ik iets bijdragen..

Het verhaal over Athlon en de app is vreemd. Ik lease via de Lage Landen bij Athlon (financial lease ivm subsidie) en heb vanaf het begin wel alles via de Tesla site kunnen volgen. Heb daar ook mijn auto geconfigureerd overigens.

Het lijkt er dus op dat het meer met gemakzucht dan met onmogelijk te maken heeft. Het enige dat de Lage Landen heeft gedaan is het contract opstellen, verder is alles via Athlon verlopen. Ook de uitnodiging voor de uitlevering van vrijdag a.s...

dat is inderdaad apart!
 
Ben geen actieve poster maar lees met regelmaat de ontwikkelingen..wellicht kan ik iets bijdragen..

Het verhaal over Athlon en de app is vreemd. Ik lease via de Lage Landen bij Athlon (financial lease ivm subsidie) en heb vanaf het begin wel alles via de Tesla site kunnen volgen. Heb daar ook mijn auto geconfigureerd overigens.

Het lijkt er dus op dat het meer met gemakzucht dan met onmogelijk te maken heeft. Het enige dat de Lage Landen heeft gedaan is het contract opstellen, verder is alles via Athlon verlopen. Ook de uitnodiging voor de uitlevering van vrijdag a.s...
Ik heb ook een financial lease via de Lage Landen. Maar ik heb zelf mijn productieplek gereserveerd op mijn account. Dus ik had al aanbetaald voordat ik naar Lage Landen ging. Misschien maakt dat het verschil?
 
Ik heb ook een financial lease via de Lage Landen. Maar ik heb zelf mijn productieplek gereserveerd op mijn account. Dus ik had al aanbetaald voordat ik naar Lage Landen ging. Misschien maakt dat het verschil?
Daarom gaf ik inderdaad in mijn oorspronkelijke post aan dat het in mijn geval om "operational lease" gaat. Voor financial lease werkt Athlon wel met individuele berijdersaccounts. Maar voor O.L. Is het dus niet zo simpel als Wiebe zegt: we krijgen niet zomaar een nieuw accountje waar onze auto aan gekoppeld is. "Er wordt gewerkt aan een oplossing, maar onze prio is het uitleveren van alle auto's", is de strekking van de mail die ik vandaag kreeg. Oftewel: "don't hold your breath".

Klinkt logisch - maar ik denk niet dat de mensen die dit probleem moeten/kunnen oplossen dezelfde zijn die het druk hebben met het uitleveren van auto's. Ik heb per mail duidelijk mijn ongenoegen geuit, en daar werd snel en strikt genomen netjes op gereageerd, maar tussen de regels door viel wel héél duidelijk te lezen: waar maakt u zich druk over, wat maakt dat appje nou uit, het is toch vooral informatief, meer niet. Ik hoop dat als meer mensen die remote access toch wel belangrijk vinden, ze dit ook aan Tesla laten weten..
 
Last edited:
Ben geen actieve poster maar lees met regelmaat de ontwikkelingen..wellicht kan ik iets bijdragen..

Het verhaal over Athlon en de app is vreemd. Ik lease via de Lage Landen bij Athlon (financial lease ivm subsidie) en heb vanaf het begin wel alles via de Tesla site kunnen volgen. Heb daar ook mijn auto geconfigureerd overigens.

Het lijkt er dus op dat het meer met gemakzucht dan met onmogelijk te maken heeft. Het enige dat de Lage Landen heeft gedaan is het contract opstellen, verder is alles via Athlon verlopen. Ook de uitnodiging voor de uitlevering van vrijdag a.s...

Een G55 AMG?
Van een zwaar overgemotoriseerde baksteen-op-wielen naar de S. Wow.
Dat is echt een quantum leap.
Heb je psychologische ondersteuning voor na de aflevering. :biggrin: