Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn 6 a 7 laadplaatsen morgen, let op: rode stekker, geen Mennekes type 2! Deze zijn in een bedrijfsruimte, geen ICE's dus.

Ik heb een auto gezien met de parkeersensoren en tenminste meerdere mensen gesproken die ze wel hadden besteld maar niet geleverd gekregen. Dit lijkt op een bestelfout tussen Athlon en Tesla, dus als je 'm niet leased gaat het wellicht wel goed.

- - - Updated - - -

De spoilert kijk ik nog even aan, misschien wen ik eraan. Anders laat ik 'm eraf zagen door Tesla als de parkeersensoren en mistlampen er in gaan. Daarna kan ie wat mij betreft naar iemand zonder smaak ;-)

- - - Updated - - -

Nog een paar dingetjes die me opgevallen zijn:

Die 21 inch velgen zijn EXTREEM gevoelig. Zelfs als je heel langzaam (parkeren) heel zachtjes een stoep raakt: schade aan de velg. Combineer dat met de ruime draaicirkel van de MS in de stad en je weet het. Ik adviseer iedereen die Alloygators.

Ik rij al jaren met parkeersensoren dus ik ben misschien bevooroordeeld maar ik verlang echt naar de sensoren. Het niet hebben ervan maakt je wat onzeker, de camera geeft een beeld maar de meerdere dode hoeken geven je niet het gevoel van zekerheid dat je even vlotjes achteruit gaat. Misschien verdwijnt dat na verloop van tijd maar nu was het 0,1 Km/uur achteruit op z'n egeltjes!
 
Besteld in juli 2010, en geleverd in december????!!!!???
Hoe meer ik het forum lees, hoe ongeruster ik word. Ik blijf hopen op eind oktober, maar ik hou mezelf denk ik compleet voor de gek en ik begin zoetjes aan te vrezen dat Tesla (in Fremont, bij het transport of bij de leveringen in Tilburg) het tempo niet aankan. Ik wil niet te somber zijn, maar er zijn weinig signalen waar ik hoop aan ontleen.
En dan morgen...ik ga gek worden nadat ik al dat moois bij elkaar gezien heb en nog geen idee heb wanneer ik hem heb.

Ik begrijp je ongerustheid, maar ik zie ook "Finalisering Juli 2013" Staan. Daarna wordt normaliter pas een productieplek ingepland en dat is voor de "gewone" klanten waarschijnlijk de reden dat de productie later wordt ingepland. De enigen die daaraan ontkomen zijn diegenen die via de leasemaatschappijen hebben besteld (productieplek vastgelegd voordat er is gefinaliseerd).

Dus.... ga even na wanneer je hebt gefinaliseerd, en vraag voor de zekerheid je geplande "end of line" datum na.....

Succes!
 
Ik heb ze niet geteld maar er stonden heel veel auto's, mijn collega schatte enige honderden.

Dat ziet er dan veelbelovend uit! Wel heel vervelend, de onjuiste configuratie, vooral de ontbrekende parkeersensoren. Was ook wel te verwachten met dat knullige bestelproces bij athlon. Ik heb per e-mail mijn configuratie door moeten geven. Ik heb daar nog specifiek bij gezet dat ik GEEN spoiler wil. Ik ben benieuwd!
 
Dat ziet er dan veelbelovend uit! Wel heel vervelend, de onjuiste configuratie, vooral de ontbrekende parkeersensoren. Was ook wel te verwachten met dat knullige bestelproces bij athlon. Ik heb per e-mail mijn configuratie door moeten geven. Ik heb daar nog specifiek bij gezet dat ik GEEN spoiler wil. Ik ben benieuwd!

Nou, bereid je maar voor op een spoilert. Maar goed, die kan eraf. Vervolgens voor 1000,- op eBay?

Tesla heeft de parkeersensoren niet doorgekregen van Athlon zei men. Deze stonden ook niet op mijn bevestiging van Athlon destijds waarop ik direct gereageerd heb dat deze er wel op moesten. Zou goed komen was het antwoord.

Ik raad iedereen aan die via Athlon of indirect besteld heeft de configuratie nogmaals goed door te nemen met het verzoek dit te dubbel checken met Tesla, desnoods dit zelf te doen. Dubbel genaaid houdt beter.

- - - Updated - - -

Voor de genen die hem allemaal vandaag hebben gekregen, van harte!! Zoals het er nu uitziet ben ik er mogen gewoon bij, met drie kinderen dat wel.

Die gene die hem reeds hebben opgehaald, hebben jullie de checklist gebruikt?

Leuk dat je er bent! Checklist? Ik heb geen checklist gezien. Wel lijstje met ontbrekende dingen maar die zal je wel niet bedoelen.
 
Last edited:
"Ik heb ze niet geteld maar er stonden heel veel auto's, mijn collega schatte enige honderden."

Stond er een groene bij?

Ik wilde me eens in het net melden. Ik lees al een poosje mee hier. Eind juli heb ik er ook een besteld. Levering derde of vierde week van dec dit jaar.

Spannend.
 
Hey forumvrinden, vraagje. Iemand vroeg mij vandaag hoeveel MS er einde van dit jaar nou in Nederland rond rijden. Ik had eigenlijk géén idee. Ik weet dat Athlon er op enig moment 170 had besteld, maar als ik zo rondkijk op het forum is dat volgens mij maar een klein deel van het totaal. Valt hier iets over te roepen?

Had begrepen dat er zo'n 1050 besteld waren begin augustus. Met de extra van Athlon dus misschien wel in totaal 1100 dit jaar. Prinsjesdag 4% bijtelling dus wie weet hoeveel er in 2014 bijkomen.

Iedereen veel plezier met het ontmoeten van elkaar en verlekkert kijken naar elkaars wagen, vind het erg leuk om dit zo met elkaar te delen. Mijn vrouw en zoon zijn van de partij, ben helaas aan het werk in het buitenland grrrrr.
 
"Ik heb ze niet geteld maar er stonden heel veel auto's, mijn collega schatte enige honderden."

Stond er een groene bij?

Nee, die heb ik niet gezien maar wel naar uitgekeken. De "gewone" S die ik aanvankelijk gereserveerd had was in het groen. Tenslotte ben ik een milieuliefhebber pur sang! Later is dit via Ahlon een Sig geworden en dan kan groen niet meer. Daarom was ik benieuwd naar de groene kleur in het echt maar niet gezien. Wel een blauwe, die vond ik wat donker maar wel mooi. Verder zwart, zwart, zwart, grijs, grijs, grijs. En twee witte. En een Sig rode. Met zwarte spoilert...
 
Winterwielen met pirelli's ineens naar 4000$. Wat is dat nou voor onzin? Teleurgesteld...

Sinds ik voor enkele duizenden dollars Tesla spullen kwam halen heb ik goede contacten bij de online sales afdeling...
Dus gelijk maar even nagevraagd. Het antwoord is even nietszeggend als veelzeggend:

'All the wheel prices were adjusted by the finance and market value team on the 17[SUP]th[/SUP]. The production group had adjusted the prices previously and the aftermarket team is just catching up now.'

Nu dus dezelfde overpricing als bij af-fabriek optie. Nietszeggend omdat er geen duidelijke reden wordt aangegeven. Veelzeggend omdat het volledig in lijn is met een opmerking in een van mijn eerder posts: Tesla is er niet om de wereld te verbeteren maar om zoveel mogelijk dollars uit jouw zak in de Tesla zak te krijgen.
Het 'Finance and market value team' is er om dat proces te optimaliseren.
De hamvraag daar is: hoe gek kun je de prijs maken voordat de meerderheid van de klanten je de vinger geeft en elders gaat shoppen.

Datzelfde team zal ongetwijfeld ook de prijs voor de servicebeurt hebben vastgesteld.