Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de aflevering van mijn Tesla S in Brussel kreeg ik een laadpas van The New Motion overhandigd. Deze moet je dan registreren op de website van New Motion met de code die op de kaart staat. Daarnaast heb ik een kaart van BlueCorner. Vergeet niet een extra laadkabel te kopen met Mennekes to Mennekes mogelijkheid anders kun je geen gebruik maken van publieke laadpalen! De meegeleverde kabel is voot thuisladen. Indien je beschikt over 2 ingebouwde opladers is het aan te bevelen een 3 fasen 32 amp kabel aan te schaffen van 4 of 8 meter. Hiermee laad je 100 km per uur ofwel 22 kwh. O.a. te koop bij BueCorner. Succes.
Is hier nochtans de laatste maanden uitvoerig besproken.
Maar ik begrijp je frustratie. Hopelijk is de bovenstaande mail aangaande laden een gevolg van het een besef dat hierover niet gecommuniceerd heeft.
Kan je met die New Motion pas ook niet opladen bij BlueCorner punten?
 
Vandaag mail contact gehad met onze grote vriend Lester. Helaas droevige mededeling het wordt niet half november maar half december. Ik heb nu een "slaapzakje" voor mijn FOB, een chargeport opener en alvast nieuwe kentekenverlichting alleen die tesla duurt 4 weken langer. Als ik alle berichten goed bekijk krijgen we wel een verkeersopstopping medio december in Tilburg.

Welke P-nummer heb je?
 
Ik blijf een weekendje slapen dus de snelheid van opladen is geen probleem. Is er iemand die met zekerheid een oplaadpunt weet in de omgeving Gent. Bijvoorkeur 3x32A met koffie.

Beste,

Volgende maand is er aan mijn deur een laadpunt voor Tesla. Zal dit ten gepaste tijde op het lijstje laten zetten. Mijn buren hebben een bed& breakfast (the secret schoolgarden Welkom in Gent). Daar is zeker ook koffie ter beschikking.

Maar voorlopig kan je in Gent op volgende plaatsen opladen: Oplaadpunten Gent - B-Parking-Station-Gent - Oplaadpalen in Oost-Vlaanderen
 
Beste,

Volgende maand is er aan mijn deur een laadpunt voor Tesla. Zal dit ten gepaste tijde op het lijstje laten zetten. Mijn buren hebben een bed& breakfast (the secret schoolgarden Welkom in Gent). Daar is zeker ook koffie ter beschikking.

Maar voorlopig kan je in Gent op volgende plaatsen opladen: Oplaadpunten Gent - B-Parking-Station-Gent - Oplaadpalen in Oost-Vlaanderen

Dank je wel. Dan lijkt Eurodisney Parijs haalbaar vanuit Nijkerk. Laatste onzekerheid is nog de betaling. Kan dat met een Nederlandse Love to load pas?
 
Dank je wel. Dan lijkt Eurodisney Parijs haalbaar vanuit Nijkerk. Laatste onzekerheid is nog de betaling. Kan dat met een Nederlandse Love to load pas?

Zou niet rekenen op "Love tot loadpas". België is nog een derde wereldland op vlak van EV. De eerste missionarissen worden nu pas uitgezonden. Voor Teslarijders zal het bij mij ook zonder Love to load gaan, want gratis.
 
De eerste model S op bezoek gehad in de garage!
IMG_3663.JPG
IMG_3658.JPG
IMG_3660.JPG
 
Last edited:
Afgelopen 2 dagen is mijn MS onderhanden genomen door Peter van Quality Car Care in Amsterdam ZO. Hij heeft een fantastische job gedaan, de auto straalt en is voorlopig super beschermd met keiharde Gyeon Quartz+ coating.

Ik begreep van Peter dat hij volgende week een Zwarte MS onderhanden ging nemen, iemand van hier?

Auto zag er op zich niet slecht uit volgens hem, aantal kleine krassen en de trunk moet anders afgesteld want deze beschadigt de bumper. Verder waren de achterlichten erg mat en die glimmen nu weer :)

Ben wel heel blij hem weer terug te hebben, die Peugot 107 leenwagen was wel afzien ;) - (maar toch bedankt Peter!)

polished.jpg

Foto doet hem geen justice….
 
Vandaag een typische Tesla dag. Natuurlijk ben ik al gewend dat menig collega nog steeds een stukje wil rijden. Maar vandaag was het hoogtepunt dat mijn zoon in groep 7 zijn spreekbeurt hield over Tesla Motors. Niet alleen over de Model S, maar ook over de Tesla historie, wie was Nikola Tesla en wat wil Elon bereiken.

Bij zo'n spreekbeurt mogen ze ook iets mee nemen om aan de klasgenoten te laten zien. Dus je raadt het al, papa mocht als verrassing op het schoolplein gaan staan. Zelden bijna 30 Kids zo zien stuiteren. Dak cool, schem cool, frunk cool, chargeport cool, handgrepen cool. En bij aankomst vroeg een andere klas of het soms een Aston Martin was. S middags kwam er nog een klasgenootje spelen. Of hij even mee mocht rijden. Dus even twee jongetjes in de achterbank geduwd. "Lijkt wel een achtbaan" werd er geroepen. Bij thuiskomst nog even gekke bekken trekken in de achteruit camera.

later vandaag nog even bij een detailing adresje langsgereden. Ook veel gebabbeld over de auto en toen even langs het Tesla service Center in Amsterdam, wat er om de hoek was. Trof een van de inrichters, waar ik ook even mee in gesprek raakte. Gaf aan dat Center morgen bezocht wordt door hoge pieten en snel zal openen. Wist ook dat store op PC Hooft binnen week of zes wel zal openen.

Prompt parkeerde nog een volstrekt vreemde zijn auto achter de Tesla want hij wilde dat ook wel eens zien. Weer tijdje veel lof gekregen en uiteindeljk voorzichtige verzoek om vijf minuutjes een rondje te rijden. Natuurlijk ;-)

Je maakt wat vrienden en vriendjes met zo'n auto.

- - - Updated - - -

Afgelopen 2 dagen is mijn MS onderhanden genomen door Peter van Quality Car Care in Amsterdam ZO. Hij heeft een fantastische job gedaan, de auto straalt en is voorlopig super beschermd met keiharde Gyeon Quartz+ coating.

Ik begreep van Peter dat hij volgende week een Zwarte MS onderhanden ging nemen, iemand van hier?

Auto zag er op zich niet slecht uit volgens hem, aantal kleine krassen en de trunk moet anders afgesteld want deze beschadigt de bumper. Verder waren de achterlichten erg mat en die glimmen nu weer :)

Ben wel heel blij hem weer terug te hebben, die Peugot 107 leenwagen was wel afzien ;) - (maar toch bedankt Peter!)

View attachment 31848
Foto doet hem geen justice….

Schrijf er net een stukje over ;-) Over twee weken gaat mijn zwarte onder behandeling. Peter liet mij zien hoeveel krassen er eigenlijk al op zitten vanuit fabriek. Ben blij met je goede ervaring.
 
Welke P-nummer heb je?

Mijn Vin nummer is 24006

- - - Updated - - -

Zojuist bericht dat ik nog een garantieplek voor levering in 2013 krijg toegewezen. Nu maar kijken welke kleur. Twijffels tussen zwart, grijs en blauw met beige leer en obeche matte.
Toch wel raar mensen die lang zitten te wachten worden naar achteren geschoven en nieuwe mensen krijgen nog een garantieplek. Maar no hard feelings energykart ik ben voor grijs gegaan. Na een een witte auto nu behoefte aan muisgrijs
 
Afgelopen 2 dagen is mijn MS onderhanden genomen door Peter van Quality Car Care in Amsterdam ZO. Hij heeft een fantastische job gedaan, de auto straalt en is voorlopig super beschermd met keiharde Gyeon Quartz+ coating.

Ik begreep van Peter dat hij volgende week een Zwarte MS onderhanden ging nemen, iemand van hier?

Auto zag er op zich niet slecht uit volgens hem, aantal kleine krassen en de trunk moet anders afgesteld want deze beschadigt de bumper. Verder waren de achterlichten erg mat en die glimmen nu weer :)

Ben wel heel blij hem weer terug te hebben, die Peugot 107 leenwagen was wel afzien ;) - (maar toch bedankt Peter!)

View attachment 31848
Foto doet hem geen justice….

Ziet er goed uit. Poetser zit om de hoek bij nieuw Tesla Service Center in Amsterdam. Dat biedt perpectief. Quartz behandeling voor de aflevering....
 
lijstjes....


veel nieuwe leden die langs komen, sommigen al mét S.
Schitterend.

Toch een verzoek naar de nieuwste leden : graag de lijstjes invullen :
- map van reservaties en leveringen : https://www.zeemaps.com/map?group=295135
- map met laadpunten van Leden voor Leden : https://www.zeemaps.com/map?group=672926 (doen !!!)
(PM sturen naar Maurice Gelden voor paswoord, zie deze thread : Relevante lijstjes )
- google-lijstje met BeNl reservaties en leveringen : https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjOOxgQMDoGFdFpvU2Y3QUVEYnEtT01HdjBlZFIzMEE


in bovenvermelde thread staan trouwens nog enkele leuke lijstjes : deelname BYOC (build your own charger); rijvaardigheidstraining etc... Check it out !

en voor diegene die nog laadkabels zoeken (Type2-Type2) : PM LuckyLuke, die heeft al veel leden een kabel bezorgd, naar tevredenheid.
 
Vandaag een typische Tesla dag. Natuurlijk ben ik al gewend dat menig collega nog steeds een stukje wil rijden. Maar vandaag was het hoogtepunt dat mijn zoon in groep 7 zijn spreekbeurt hield over Tesla Motors. Niet alleen over de Model S, maar ook over de Tesla historie, wie was Nikola Tesla en wat wil Elon bereiken.

later vandaag nog even bij een detailing adresje langsgereden. Ook veel gebabbeld over de auto en toen even langs het Tesla service Center in Amsterdam, wat er om de hoek was. Trof een van de inrichters, waar ik ook even mee in gesprek raakte. Gaf aan dat Center morgen bezocht wordt door hoge pieten en snel zal openen. Wist ook dat store op PC Hooft binnen week of zes wel zal openen.

Prompt parkeerde nog een volstrekt vreemde zijn auto achter de Tesla want hij wilde dat ook wel eens zien. Weer tijdje veel lof gekregen en uiteindeljk voorzichtige verzoek om vijf minuutjes een rondje te rijden. Natuurlijk ;-)

Je maakt wat vrienden en vriendjes met zo'n auto.

Schrijf er net een stukje over ;-) Over twee weken gaat mijn zwarte onder behandeling. Peter liet mij zien hoeveel krassen er eigenlijk al op zitten vanuit fabriek. Ben blij met je goede ervaring.
Hoi Ronald, mijn zoon vertelde er al over, al heeft hij hem volgens mij niet gezien op het schoolplein. Maar kennelijk weten ze er in andere klassen ook van. Leuk dat het zo'n succes was!
Ik ben met onze forumvriend Mark de Raaij vorige week ook even bij het SC in A'dam ZO geweest. Ik hoop dat mijn Model S daar geleverd kan worden. Verder ben ik ook heel benieuwd naar je ervaring met Quality Car Care. Zit ik toch ook wel over te denken.