Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Update:

“Yesterday, a Model S collided with a large metallic object in the middle of the road, causing significant damage to the vehicle. The car’s alert system signaled a problem and instructed the driver to pull over safely, which he did. No one was injured, and the sole occupant had sufficient time to exit the vehicle safely and call the authorities. Subsequently, a fire caused by the substantial damage sustained during the collision was contained to the front of the vehicle thanks to the design and construction of the vehicle and battery pack. All indications are that the fire never entered the interior cabin of the car. It was extinguished on-site by the fire department.”

All is well :)

Ik denk dat we een batterijbrand uit kunnen sluiten, tenzij je de 12V accu bedoeld.
 
De hoofdaccu begint achter de voorwielen en de brand is aan de voorkant.
Achter de voorwielen is nog steeds de voorkant, voor de achterportieren ook ;)
Lithium als het lekt kan voor zeker een brand geven voor het pack. Tesla lijkt dit ook niet te ontkennen.

We zullen af moeten wachten. Ik maak me zeker geen zorgen en heeft goede afloop gehad maar 'all is well' - zo zie ik het zeker niet, kijk ook maar naar de beurs...
 
Achter de voorwielen is nog steeds de voorkant, voor de achterportieren ook ;)
Lithium als het lekt kan voor zeker een brand geven voor het pack. Tesla lijkt dit ook niet te ontkennen.

We zullen af moeten wachten. Ik maak me zeker geen zorgen en heeft goede afloop gehad maar 'all is well' - zo zie ik het zeker niet, kijk ook maar naar de beurs...

Filmpje gezien ? dat is weel heel veel brand voor een lege frunk.. brandstof kan het niet zijn...
 
en ja hoor. mail van de spareparts manager gehad. De 19"velgen / winterbanden prijs is nog niet definitief, maar is significant verhoogd, in lijn met US (aldaar van $2600 naar $4000). zal hier dus wel van 2.600 eu naar 4.000 eu gaan, nog nader te bepalen. gaat ze serieus omzet kosten, geen mens betaalt dit ervoor. Willen ze nou gewoon deze dienst niet leveren? snap oprecht niet waarom dit gebeurt...

- - - Updated - - -

Haha. Grappig. Volgens mij hebben we er bij de Boschhoeve BBQ nog over staan te praten :biggrin:


- - - Updated - - -



Vanochtend trouwens nog even langs de showroom gereden. Stond nu een zwarte met beige leer. Heel mooi hoor. Ik zag in je profile dat je een blauwe met beige hebt genomen. Ook heel mooi. Heb ook nog nagedacht over 21" maar vindt ze wat aan de forse kant.

briljant, dus toch besteld? Q7 al kwijt? spring anders begin nov ff binnen (oktober vrijwel hele maand op reis), doen we een wijntje en wisselen we wat wijsheden uit... en met 19"zijn die wielkasten wel heel leeg hoor... plus geen performance +, ook zonde na een 911!
 
en ja hoor. mail van de spareparts manager gehad. De 19"velgen / winterbanden prijs is nog niet definitief, maar is significant verhoogd, in lijn met US (aldaar van $2600 naar $4000). zal hier dus wel van 2.600 eu naar 4.000 eu gaan, nog nader te bepalen. gaat ze serieus omzet kosten, geen mens betaalt dit ervoor. Willen ze nou gewoon deze dienst niet leveren? snap oprecht niet waarom dit gebeurt...

- - - Updated - - -



briljant, dus toch besteld? Q7 al kwijt? spring anders begin nov ff binnen (oktober vrijwel hele maand op reis), doen we een wijntje en wisselen we wat wijsheden uit... en met 19"zijn die wielkasten wel heel leeg hoor... plus geen performance +, ook zonde na een 911!

Ja Q7 was ik vrij snel kwijt via Marktplaats. Was meer de vraag of het nog zou gaan lukken met de Model S. Ging hard de laatste weken. Ik heb uiteindelijk nog een plekje bij Lage Landen weten te bemachtigen. Jammer dat je dan aan een lease constructie vastzit maarja we hebben er wel een nu.

De buren 2 deuren verderop zijn na de enthousiaste verhalen nu ook maar eens gaan kijken naar electrisch rijden (nou ja hybride dan, een Outlander). Dus nog even en we kunnen een group buy doen bij Essent.

Is leuk om een keer van gedachten te wisselen over de model S. Ben benieuwd hoe jou thuisfront erop reageerde. Die van mij was er niet zo heel blij mee, na de 911 eindelijk een gezinsauto en dan nu binnen een paar maanden naar de model S :biggrin:. Ik vindt de 21" velgen wel super gaaf, maar het kost wel een bak centen en scheelt veel kwa comfort. Wat betreft prestaties komt de non-performance overigens aardig overeen met die van de 911 alleen is de model S een wolf in schaapskleren :cool:.
 
Ja Q7 was ik vrij snel kwijt via Marktplaats. Was meer de vraag of het nog zou gaan lukken met de Model S. Ging hard de laatste weken. Ik heb uiteindelijk nog een plekje bij Lage Landen weten te bemachtigen. Jammer dat je dan aan een lease constructie vastzit maarja we hebben er wel een nu.

De buren 2 deuren verderop zijn na de enthousiaste verhalen nu ook maar eens gaan kijken naar electrisch rijden (nou ja hybride dan, een Outlander). Dus nog even en we kunnen een group buy doen bij Essent.

Is leuk om een keer van gedachten te wisselen over de model S. Ben benieuwd hoe jou thuisfront erop reageerde. Die van mij was er niet zo heel blij mee, na de 911 eindelijk een gezinsauto en dan nu binnen een paar maanden naar de model S :biggrin:. Ik vindt de 21" velgen wel super gaaf, maar het kost wel een bak centen en scheelt veel kwa comfort. Wat betreft prestaties komt de non-performance overigens aardig overeen met die van de 911 alleen is de model S een wolf in schaapskleren :cool:.

U heeft een PM :)
 
View attachment 31977

finally... de onderdelen zijn terecht.:smile:

- - - Updated - - -



jalopnik = troll.

Idem hier. Na 2 weken mijn VIN is hij vannacht in productie gegaan

en ja hoor. mail van de spareparts manager gehad. De 19"velgen / winterbanden prijs is nog niet definitief, maar is significant verhoogd, in lijn met US (aldaar van $2600 naar $4000). zal hier dus wel van 2.600 eu naar 4.000 eu gaan, nog nader te bepalen. gaat ze serieus omzet kosten, geen mens betaalt dit ervoor. Willen ze nou gewoon deze dienst niet leveren? snap oprecht niet waarom dit gebeurt...

Ik heb een setje winterbanden (Bridgestone) + velgen bij de lokale bandenboer besteld. Ik betaal iets meer dan 2.000€ voor een setje + banden. En de bandenboer zegt achteraf nog de TPMS sensoren vast te kunnen krijgen ook.
 
Jalopnik schrijft zeker wel objectief over Tesla en is een site met een zeer grote en actieve groep 'contributers'.
Persoonlijk vind ik dit een erg scherpe opmerking over de burning Tesla:
"It's no secret that the Model S is a very impressive performer. Maybe it was just trying to compete with Ferrari in the wrong ways."
Ik zie daar wel een mooie vorm van ironie in :)