Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Een vraagje aan alle <F5>-adepten in deze draad ;-)

Betekent het iets als op de MyTesla pagina je reserveringsnummer vervangen is door een chassisnummer (of ik denk toch dat het om een chassisnummer gaat: 5YJSA2DP2DFP24692)?

Dat wil zeggen dat je een VIN nummer of chassis nummer toegekend hebt gekregen. Dan is het nog even wachten vooraleer de status verandert naar 'in productie'
 
razajyhu.jpg
 
Ik heb een setje winterbanden (Bridgestone) + velgen bij de lokale bandenboer besteld. Ik betaal iets meer dan 2.000€ voor een setje + banden. En de bandenboer zegt achteraf nog de TPMS sensoren vast te kunnen krijgen ook.

Mijn bandenman durfde er niet aan voor wat betreft de velgen. Blijkbaar zijn de velgen nog niet gekeurd voor de Tesla MS. Wel vreemd, want als je naar geschikte velgen op amerikaanse sites zoekt, vind je die. Deze zijn vervolgens ook in duitsland leverbaar.
Ik vraag me af of ik die sensoren wel nodig heb. Tesla geeft geen bandenspanning weer, alleen maar een waarschuwing. Als zo'n band lek is, merk je dat snel genoeg ;-)

Weet iemand hoe het nu zit met de velgen. Ze moeten blijkbaar erg sterk zijn omdat er nogal wat krachten op komen te staan. Overigens geldt er een ET waarde van 40. Is die heilig?
 
Mijn bandenman durfde er niet aan voor wat betreft de velgen. Blijkbaar zijn de velgen nog niet gekeurd voor de Tesla MS. Wel vreemd, want als je naar geschikte velgen op amerikaanse sites zoekt, vind je die. Deze zijn vervolgens ook in duitsland leverbaar.
Ik vraag me af of ik die sensoren wel nodig heb. Tesla geeft geen bandenspanning weer, alleen maar een waarschuwing. Als zo'n band lek is, merk je dat snel genoeg ;-)

Weet iemand hoe het nu zit met de velgen. Ze moeten blijkbaar erg sterk zijn omdat er nogal wat krachten op komen te staan. Overigens geldt er een ET waarde van 40. Is die heilig?

Die TPMS is niet echt nodig. Maar er brandt natuurlijk wel heel de tijd een lichtje als ge geen sensoren hebt. Maar ik ga de eerste winter zonder rijden.

Qua velgen heb ik alles aan de bandenboer gegeven. Specs dan die ik in de Owners manual vond. Ik neem aan dat hij de nodige checks gedaan heeft. Het was de eerste bandenboer die mij direct 4 velgen kon voorstellen. Mijn andere aanvragen bij bandenboeren stoppen meestal na de eerste mail waarin ze mij een set kleinere velgen proberen aan te raden. Nu worden het dus 19 ".

Als ik de foto bekijk en op het internet zoek denk ik dat het deze gaan worden :
http://www.rimstyle.com/alloywheels/wheel/?wheel=genesis-line_volt_gbpo&colour=gloss_black_polished

Past hopelijk toch wat bij het grijs.
 
@ NoldenDraaier!

Heeel graag gedaan!!!!
We moeten mekaar echt helpen in dit pionierswerk...
Hopelijk lukt het jou allemaal.. hou me aub op de hoogte.. als ik m'n S heb (beloofd half nov.) dan ga ik het laatste WE van nov. ook naar Keulen.. en wil hem daar laden...
Je moet je wel aanmelden... dus niet vergeten.. en als het niet via de website lukt: hen effe mailen.... want een Belgisch postnummer + mob. tel. nr. wordt niet aangenomen...

Hierbij de aanmeld info om aan te melden:
RheinEnergie Stromtankstelle: Lungengasse in Köln - Deutschland #50
Dan bij "kosten" het knopje "registrierung" zo dat je op
Registrierung - RheinEnergie AG
komt...
en dan invullen maar...

Hopelijk lukt het jou, anders mailtje naar Jörn Hansen - misschien met mijn referenties!!!

Heel veel succes gewenst!
 
The New Motion - Partner van Tesla EU!
The New Motion, prefferred supplier voor Tesla Motors Europe!

Publiek laden in België
Informatiesheet voor de nieuwe EV rijder – Update 2013/08
1. Waar vind ik online informatie over elektrisch rijden in het algemeen en publieke
laadpalen in het bijzonder? Zoek op laadpaal, oplaadpaal, laadpunt of oplaadpunt.
The New Motion - Homepage
Elektrischrijden.be
Home - ASBE
Elektrisch rijden stimuleren in Vlaanderen - Elektrische Voertuigen in Actie
Laadpalen.nl - Schone Energie
Mobimix
Oplaadpunten|Oplaadpalen|Elektrische Fiets|Auto|Scooter|Opladen|Belgie
Alles over de elektrische auto | eGear.be
2. Hoe kan ik bij deze laadpalen laden?

• GRATIS: nog heel veel publieke laadpunten zijn momenteel gratis te gebruiken.
Gewoon inpluggen en de laadsessie begint vanzelf. In hoofdzaak gaat het hier
over laadpunten die aangeboden worden door de lokale overheid. Ze zijn vaak te
vinden op een gemeentelijke parking of aan gemeentelijke infrastructuur zoals
gemeentehuis, sporthal of cultuurcentrum.
• SMS: Sommige laadpalen kunt u activeren door een sms te sturen naar een
verkort nummer, gevolgd door uw nummerplaat. Om de sessie te stoppen kunt u
een bepaalde code of letter sturen naar datzelfde verkort nummer. Deze informatie
staat op de laadpaal. De kostprijs van de laadsessie beperkt zich doorgaans tot de
kostprijs van uw twee SMSjes. Het laden op zich is meestal gratis voor u. De
stroom wordt vergoed door de eigenaar van de laadlocatie. Vaak gaat het hier
over locaties waarvan de locatiehouder een extra dienstverlening wil aanbieden
voor EV rijders. Bv. Ziekenhuizen, bioscoopcomplexen of commerciële sportcentra.
• KEY: de eigenaar van de laadpaal beschikt in dit geval over een manager key die
de laadpaal kan activieren en desactiveren. Het gaat hier veeleer over laadlocaties
die geplaatst zijn door bedrijven, actief in de automobiel – of
duurzaamheidssector. Bv. Autogarage van een bepaald merk of installateur van
zonnepanelen.
• OPLAADPAS: sommige laadpalen zijn uitsluitend te activeren en deactiveren door
middel van een op naam uitgegeven laadpas. De afrekening van uw laadsessies
gebeurt conform uw laadpascontract met de exploitant van het laadpunt.
3. Hoeveel kost het laden met een gratis laadpas van The New Motion?
• AC langzaam = Euro 1,60 per uur
• AC en DC snel = Euro 2,50 per aansluiting + Euro 0,25 per kWh


Voor meer informatie, hierbij onze contactgegevens:
The New Motion België
 
vraag:

Hoe zijn de ervaringen met 3g / internet verbinding in de auto? Bij mijn s is navigatie niet te gebruiken omdat het scherm vrijwel geheel grijs blijft. Het lijkt of de data maximaal geknepen is. Internet radio doet het helemaal niet.
Geen enkel probleem! Ik ben net van Middelburg naar Amsterdam gereden en nog wat tussenstops gemaakt waar ik de navigatie voor nodig had, geen enkel probleem gemerkt.

Overigens leuk, ik heb geen standaard charge gedaan. ~230km gereden en heb nu nog 98km typical over, ik zou dus op de standaard charge zo'n 320km kunnen rijden.

Heb gewoon 120km/h gereden waar toegestaan, 3 personen in de auto, climate control aan en me niet in gehouden met inhalen en invoegen.

Staat nu weer lekker 3x16A te trekken en ga met 6 uurtjes weer naar huis met een stampvolle accu in standaard charge.
 
vraag:

Hoe zijn de ervaringen met 3g / internet verbinding in de auto? Bij mijn s is navigatie niet te gebruiken omdat het scherm vrijwel geheel grijs blijft. Het lijkt of de data maximaal geknepen is. Internet radio doet het helemaal niet.
Ik heb hier veel klachten gehoord over de 3G, maar ik moet zeggen dat ik in de afgelopen anderhalve week dat ik de auto heb eigenlijk altijd prima de navigatie heb kunnen gebruiken. Mijn lange ritten tot nu toe: Tilburg - Leiden (over Utrecht) en Leiden - Deventer en terug (over Amsterdam, 2x). Ik heb nog geen enkele hapering in Google Maps gemerkt, en als ik bijvoorbeeld switch tussen "foto" en "kaart" modus zie ik de grijze vierkantjes wel, maar dat duurt doorgaans maar een paar seconden voordat de hele kaart is bijgewerkt. Internet Radio nooit geprobeerd, heb 64Gb USB stickje met mijn eigen collectie, en gebruik Spotify via iPhone bluetooth voor al het andere. Dat werkt, tussen haakjes, ook ongekend stabiel.
 
Ben benieuwd hoe jou thuisfront erop reageerde. Die van mij was er niet zo heel blij mee, na de 911 eindelijk een gezinsauto en dan nu binnen een paar maanden naar de model S :biggrin:.

Eh, de Q7 een gezinsauto en de Model S niet?!?

vraag:

Hoe zijn de ervaringen met 3g / internet verbinding in de auto? Bij mijn s is navigatie niet te gebruiken omdat het scherm vrijwel geheel grijs blijft. Het lijkt of de data maximaal geknepen is. Internet radio doet het helemaal niet.

Nauwelijks meer problemen (na de eerste paar dagen). Slechts heel af en toe is het bereik van de 3G schijnbaar onvoldoende, in landelijk rivierenland, maar meestal werkt het perfect. En internetradio is geweldig, enorm veel keus.

------

Dan even een algemene opmerking: kunnen de posts over laadpunten en laadpassen bij voorkeur in het subtopic dat daarvoor speciaal is opgezet? Het is een enorme berg posts waar we steeds doorheen moeten spitten.
 
Tesla Model S crasht en vliegt in brand - Autovisie | Het laatste nieuws over auto's op Autovisie.nl van De Telegraaf [Tesla]

Krijg meteen al eerste emails en vragen. Terwijl die net zo goed een ICE had kunnen zijn wordt dit natuurlijk maximaal opgepakt door de pers en iedereen dit een mening meent te moeten vormen over de MS

- - - Updated - - -

vraag:

Hoe zijn de ervaringen met 3g / internet verbinding in de auto? Bij mijn s is navigatie niet te gebruiken omdat het scherm vrijwel geheel grijs blijft. Het lijkt of de data maximaal geknepen is. Internet radio doet het helemaal niet.
Regelmatig grijzen vlakken (of soms grijs scherm). Laad traag en kan vaak rijsnelheid niet echt bijhouden. Zoeken in Maps duurt vaak te langs (voor een leuke demo aan geïnteresseerde). Browsersnelheid ook niet al te best maar interesseert mij niet echt ;)
 
Tesla Model S crasht en vliegt in brand - Autovisie | Het laatste nieuws over auto's op Autovisie.nl van De Telegraaf [Tesla]

Krijg meteen al eerste emails en vragen. Terwijl die net zo goed een ICE had kunnen zijn wordt dit natuurlijk maximaal opgepakt door de pers en iedereen dit een mening meent te moeten vormen over de MS

Yep, de wereld is f*cked up. Er zijn jaarlijks 250.000 autobranden in de VS (1 op de 1000 auto's) en nu vliegt een van de 15.000 Model S'en in brand na een aanrijding met een voorwerp (waarna de bestuurder alle tijd heeft om veilig uit te stappen) en dan is het ineens groot nieuws. Tendentieuze berichtgeving, waar alle haters meteen opspringen. En iedereen stapt vervolgens zonder na te denken in een 'rijdende brandstofbom'.

Ik ga er vanuit dat dit wel zal overwaaien omdat duidelijk is dat het een freak incident is. Het imago van Tesla kan wel een stootje hebben.
 
Tesla Model S crasht en vliegt in brand - Autovisie | Het laatste nieuws over auto's op Autovisie.nl van De Telegraaf [Tesla]

Krijg meteen al eerste emails en vragen. Terwijl die net zo goed een ICE had kunnen zijn wordt dit natuurlijk maximaal opgepakt door de pers en iedereen dit een mening meent te moeten vormen over de MS

Is wel normaal denk ik. Tesla heeft veel belangstelling de laatste maanden (zelfs al in de 'locale' belgische pers) en elk incident wordt dan ook overal opgevolgd. Van Lambo's en Ferrari's die in de fik staan maak je geen nieuws meer. Anderzijds, de 'nay-sayers' hebben weer een kluifje om op te knabbelen. Het dipje in de koers was zich echter al weer aan het herstellen, zien hoe dat nog verloopt. (Met de shutdown in US kan dat nog eens iets worden)

Ik kijk er eigenlijk meer naar uit wat Tesla nog als response hierop gaat geven. Hoe gaan ze dit behandelen.