Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of andere forumleden die de MS hebben besteld bij Athlon de afgelopen dagen hun Vin en reserveringsnummer hebben ontvangen, ik in ieder geval niet. Elke keer wordt er weer wat beloofd en elke keer komt Athlon vervolgens haar afspraak niet na. En het erge is dat er dan vervolgens niet wordt gecommuniceerd. Je wordt er doodziek van. Het motto "Klant is koning" hoort duidelijk niet bij Athlon. En ik ben toch echt wel vergevingsgezind. Dat zou mijn aanspreekpunt bij Athlon toch wel moeten weten. Gek wordt je er van.

Ook niets vernomen. Geen reactie op mail ook :-(
Hoe moeilijk kan het zijn?
 
Ook niets vernomen. Geen reactie op mail ook :-(
Hoe moeilijk kan het zijn?

Ook ik heb nog geen datum gekregen. Maar ik heb het idee dat het vooral aan de communicatie vanuit tesla naar athlon ligt. Van mijn contactpersoon (WdeW) krijg ik te horen dat tesla keer op keer belooft informatie te verstrekken maar vervolgens deze beloftes niet nakomt. Natuurlijk moet de communicatie daarover aan de klanten van athlon ook beter zijn.
 
Ook ik heb nog geen datum gekregen. Maar ik heb het idee dat het vooral aan de communicatie vanuit tesla naar athlon ligt. Van mijn contactpersoon (WdeW) krijg ik te horen dat tesla keer op keer belooft informatie te verstrekken maar vervolgens deze beloftes niet nakomt. Natuurlijk moet de communicatie daarover aan de klanten van athlon ook beter zijn.

Ik heb nog geen datum, maar toen ik bestelde was het half december, en nu werd er gezegd dat mijn auto in november verwacht wordt.

Weet iemand eigenlijk de capaciteit van de assemblage in Tilburg?
 
Dat was een fraai eerbetoon aan de aanrichter van dit alles! Maarruhh.... wat zou hij er zelf van vinden? Ondergedoken?
Werken! Dat moet ook nog gebeuren om die Model S te betalen :)

Heb een hele grote elektrische "auto" gereden richting Londen, schijnen ze de Eurostar te noemen.

Maar super gaaf Frank! Ik voel me vereerd :) Ik ben allang weer blij thuis te zijn en mijn Model S te kunnen rijden!
 
Zelfde hier als het gaat om de Athlon communicatie. Begrijp dat zij ook niet veel kunnen zonder medewerking van Tesla, maar aan de andere kant vraag je je ook af hoe dat kan,...... 250 auto's bestellen en dan geen concrete afspraken kunnen maken met de leverancier van die auto's.....

Wanneer ze die koppeling tussen klant en reserveringsysteem meteen vanaf het begin hadden gedaan, kon iedereen lekker zelf meekijken en was er niks aan de hand geweest. Nu hebben ze passievolle autoliefhebbers achter hun broek aan die elke week / dag even bellen om meer helderheid te krijgen.
 
foto 2.JPG
foto 1.JPG


Vandaag 3x16A geïnstalleerd klaar om te gebruiken. Ik zal de lokatie in het bestand zetten.
 
Zelfde hier als het gaat om de Athlon communicatie. Begrijp dat zij ook niet veel kunnen zonder medewerking van Tesla, maar aan de andere kant vraag je je ook af hoe dat kan,...... 250 auto's bestellen en dan geen concrete afspraken kunnen maken met de leverancier van die auto's.....

Wanneer ze die koppeling tussen klant en reserveringsysteem meteen vanaf het begin hadden gedaan, kon iedereen lekker zelf meekijken en was er niks aan de hand geweest. Nu hebben ze passievolle autoliefhebbers achter hun broek aan die elke week / dag even bellen om meer helderheid te krijgen.

Aan alle mede Athlon forumleden.

Ik heb dan eindelijk mijn VIN nummer welke in relatie staat tot mijn reseveringsnummer ontvangen. Eindelijk. Alleen jammer dat ik ook nu weet dat de melding welke bij mijn VIN nummer hoort luidt: We have gegun sourcing parts for your model S. Verwachte levering zal volgens Athlon zijn eind november/begin december.
 
Aan alle mede Athlon forumleden.

Ik heb dan eindelijk mijn VIN nummer welke in relatie staat tot mijn reseveringsnummer ontvangen. Eindelijk. Alleen jammer dat ik ook nu weet dat de melding welke bij mijn VIN nummer hoort luidt: We have gegun sourcing parts for your model S. Verwachte levering zal volgens Athlon zijn eind november/begin december.
Voor wat het waard is: ik heb direct bij Tesla besteld, mijn status is ook 'sourcing parts' en ook mijn geplande leverdatum is eind nov/begin dec. Dat komt dus overeen. VIN 22791.

- - - Updated - - -

Ik zie dat er een nieuwe site is gelanceerd met accessoires voor de Tesla:http://teslaftermarket.com
Daarop ook een alternatief voor Alloygators: http://teslaftermarket.com/gobadges-rb05-black-rim-blade-set-of-4/
 
Voor wat het waard is: ik heb direct bij Tesla besteld, mijn status is ook 'sourcing parts' en ook mijn geplande leverdatum is eind nov/begin dec. Dat komt dus overeen. VIN 22791.


Mijn VIN is 24483. Heb jij bij Tesla rechtstreeks besteld of via Athlon. Volgens mij kan je als je via Athlon hebt besteld niet met je VIN nummer via Tesla het voortgangsproces in de gaten houden. Klopt dit?
 
Ze reageren bij mij niet supertraag, maar ook niet supersnel. Ik vraag me af of dat verholpen kan worden, het is waarschijnlijk inherent aan het systeem. Overigens heb ik nog nooit een auto gehad waarvan de parkeersensoren snel reageerden, vooral aan de voorzijde niet. Gewoon niet te gehaast te werk gaan.

Trage parkeersensoren? Dat heb ik bij nog geen enkele auto gemerkt. Een keer heb ik zelfs schade kunnen vermijden, toen ik nogal impulsief achteruit reed (straat geblokkeerd) en niet doorhad dat degene achter me al aan het omkeren was geslagen, dus dwars op de weg stond. Toen de eerste piep klonk, dacht ik WTF? en ging voluit op de rem. Ik stond stil op minder dan een millimeter van een portier, dat anders aardig in de kreukels had gelegen. :redface::smile:

Maar die van Model S zijn dus traag? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Als je te snel beweegt? Nadat je de achteruit hebt ingeschakeld?
 
Mijn VIN is 24483. Heb jij bij Tesla rechtstreeks besteld of via Athlon. Volgens mij kan je als je via Athlon hebt besteld niet met je VIN nummer via Tesla het voortgangsproces in de gaten houden. Klopt dit?
Ik heb dus direct bij Tesla besteld (financial lease via Alphera/BMW, maar die hebben niets met mijn bestelproces te maken). Ik heb inderdaad begrepen dat je als Athlon klant niet zelf kunt inloggen. Wordt aan gewerkt (in ieder geval voor na aflevering via de app).
 
Flat-bed

20131011_124242[1].jpg

Mijn eerste (en hopelijk laatste) flat-bed momentje. Gepland welliswaar. De auto is opgehaald om gerepareerd/gereviseerd/gespoten etc. te worden.
Mannen van het transport waren door Tilburg gewaarschuwd dat 'de klant' weleens slecht te pas zou kunnen zijn vanwege de problemen met zijn auto:biggrin:. Dat viel weer mee. Maar het weer niet, het zeek van de regen... (dus foto snel geschoten en weer rap naar binnen)
Heb hem er zelf opgereden. Dat gaat monster met zo'n auto. Niks ronkende motoren en/of slippende en/of verbrandende koppelingsschijven. Gewoon heel beheerst omhoog.


Zelfde ervaring trouwens deze week in de parkeergarage. Hellinkjetrekken is een eitje geworden.
Verder viel die parkeergarage wel tegen overigens (korte, krappe draai naar de hellingen tussen de verdiepingen). Voel je je toch onzeker zonder die alukrokodillen. Overigens wel erg fijn dat er ook nog mensen in Format S rijden, dan blijft er plaats voor een Model S:

20131008_122240.jpg

PS krijg de niet gebruikte/inserte maar wel geuploade attachment niet weg dus als toetje nog een slechte foto...
 

Attachments

  • 20131011_124230[1].jpg
    20131011_124230[1].jpg
    1.8 MB · Views: 433