Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Is er al iemand gebeld vandaag die gisteren Production Complete heeft gekregen door Tesla. Meestal werd je de andere dag gebeld voor het maken van een ophaalafspraak. Zal wel te maken hebben met het feit dat de boot in eens een week langer onderweg is. En we wachten, en wachten, en wachten....
Mijn auto was completed op 4 oktober. Ik belde afgelopen dinsdag naar Tesla en kreeg 7 tot 14 november als window. DS gaat mij 2 weken van tevoren bellen voor een afspraak. Er zit dus ruimte in het schema.
 
Zakelijk gebruik stroom

Ik kreeg te horen van mijn buurman (die rijdt zelf een Volt) dat, behalve het feit dat de kosten van het opladen natuurlijk als kosten aftrekbaar zijn, een groot gedeelte van de kosten van een 1 KhW bestaat uit belastingen (oa btw etc) en dat dit gedeelte kan worden teruggevorderd. Weet iemand hier meer van (bijvoorbeeld een verdeling van de kostencomponenten van 1 KwH.
 
Toen ik vorige week terug was voor de nieuwe inverter (wat een stil zoeven sindsdien!) werd me verteld dat ik alsnog de ontbrekende stekker of adapter had gekregen. Maar ik heb niets kunnen vinden. Weet iemand hoe dat ding eruit ziet en waar in de auto die zich zou kunnen bevinden?

Bij mij hadden ze hem in het tasje van de UMC gedaan... Ik wacht ook nog op de blauwe...
Heb ook maar vast een inschrijving gedaan op de europese chademo-adapter. Hoop dat ie niet €1000 wordt, want dat is echt een beetje belachelijk.
 
Ik zou vooral blij worden van een adaptieve regen, die zich aanpast aan de snelheid. Nu zit ik te switchen tussen standaard regen in de stad en light regen op de snelweg (om te voorkomen dat steeds het remlicht oplicht als ik gas loslaat). Met een adaptieve regen, waarbij minder hard wordt afgeremd op hoge snelheid, is dit te ondervangen. Zou mooi zijn als Tesla dat via een software-update zou regelen. Maar nu ze dat na een jaar nog niet hebben gedaan, zal het er wel niet van komen.

Ik heb vooral problemen met de re-gen in combinatie met het uitschakelen van de cruise control. De CC uitzetten met het pookje doe je typisch als remmen niet direct je intentie is (dan zou je immers de rem gebruiken om de CC uit te schakelen) maar de auto juist wilt laten rollen (even iets inhouden voor die wat tragere auto die voor jou een vrachtwagen inhaalt)
Nu moet je eerst op het gas om de re-gen op te vangen cq te voorkomen.
Een langzaam oplopende re-gen ipv direct voluit na het uitschakelen van de CC zou toch softwarematig mogelijk gemaakt moeten kunnen worden en veel zinniger zijn.

Er zitten trouwens meer bugs in de CC. Als je inschakelt laat hij eerst standaard het 'gas' los om vervolgens weer te accelereren.
Ook een tandje/kilometertje erbij gaat veel te lomp/schokkerig.

Verbaast me allemaal een beetje. Je zou inderdaad verwachten dat ze daar in de VS al veel feedback over gehad hebben.
 
Ik heb vooral problemen met de re-gen in combinatie met het uitschakelen van de cruise control. De CC uitzetten met het pookje doe je typisch als remmen niet direct je intentie is (dan zou je immers de rem gebruiken om de CC uit te schakelen) maar de auto juist wilt laten rollen (even iets inhouden voor die wat tragere auto die voor jou een vrachtwagen inhaalt)
Nu moet je eerst op het gas om de re-gen op te vangen cq te voorkomen.
Een langzaam oplopende re-gen ipv direct voluit na het uitschakelen van de CC zou toch softwarematig mogelijk gemaakt moeten kunnen worden en veel zinniger zijn.

Er zitten trouwens meer bugs in de CC. Als je inschakelt laat hij eerst standaard het 'gas' los om vervolgens weer te accelereren.
Ook een tandje/kilometertje erbij gaat veel te lomp/schokkerig.

Verbaast me allemaal een beetje. Je zou inderdaad verwachten dat ze daar in de VS al veel feedback over gehad hebben.

In de roadster ervaar ik dit absoluut niet als een probleem, het went na enkele dagen en is dan prima op te vangen met de rechter voet. Komende week mag ik de Model S ophalen, ben benieuwd of er wat dat betreft verschil is
 
In de roadster ervaar ik dit absoluut niet als een probleem, het went na enkele dagen en is dan prima op te vangen met de rechter voet. Komende week mag ik de Model S ophalen, ben benieuwd of er wat dat betreft verschil is
Is absoluut vervelend bij de MS, ik onderschrijf volledig wat LastSigNL zegt. Ik vind regen remmen heerlijk, file rijden is een genot (nou ja, je begrijpt wat ik bedoel) - maar CC loslaten met het pookje en dan snel proberen dat op te vangen met je rechtervoet voordat je met 60kW regen "in de ankers gaat" is niet intuitief en ben ik na 3 weken nog steeds absoluut niet aan gewend.

Iets anders wat ik heel suf vind: stel je rijdt op een 100km/h weg op CC, en de weg gaat over in een 120km/h weg. In al mijn vorige auto's accelereerde ik dan met het gaspedaal naar 120, en "klikte de CC dan opnieuw vast" op de nieuwe snelheid. Bij de MS kan dat bij mijn weten niet. Je moet eerst de CC uitklikken, en dan pas kan je hem opnieuw "setten". "Pookje naar je toe" is "recall" als CC niet actief is, maar heeft geen enkele functie als CC wel actief is. Zou heel logisch zijn om dat te gebruiken om de nieuwe snelheid vast te zetten als CC nog actief is.
 
Is absoluut vervelend bij de MS, ik onderschrijf volledig wat LastSigNL zegt. Ik vind regen remmen heerlijk, file rijden is een genot (nou ja, je begrijpt wat ik bedoel) - maar CC loslaten met het pookje en dan snel proberen dat op te vangen met je rechtervoet voordat je met 60kW regen "in de ankers gaat" is niet intuitief en ben ik na 3 weken nog steeds absoluut niet aan gewend.

Iets anders wat ik heel suf vind: stel je rijdt op een 100km/h weg op CC, en de weg gaat over in een 120km/h weg. In al mijn vorige auto's accelereerde ik dan met het gaspedaal naar 120, en "klikte de CC dan opnieuw vast" op de nieuwe snelheid. Bij de MS kan dat bij mijn weten niet. Je moet eerst de CC uitklikken, en dan pas kan je hem opnieuw "setten". "Pookje naar je toe" is "recall" als CC niet actief is, maar heeft geen enkele functie als CC wel actief is. Zou heel logisch zijn om dat te gebruiken om de nieuwe snelheid vast te zetten als CC nog actief is.

Natuurlijk is het met de rechtervoet op te vangen. Maar de coordinatie is lastig omdat je vooraf geen terugkoppeling hebt over hoe ver je het 'gas' hebt ingedrukt en hoeveel re-gen er minder zal zijn. Pas als je accelereert weet je dat je het gas te ver hebt ingedrukt (maar versnellen was nu net niet de bedoeling). Maar belangrijkste argument: 'zonder voeten' is nu juist het hele idee van de CC.

CC vastzetten op de hogere snelheid kan wel, maar ook daar is iets raars. Soms lukt dat met pookje omlaag (zou de standaard 'set' moeten zijn), maar soms moet hij omhoog (versnellen). Maar af en toe pakt hij er direct ook de +5km/h bij. Heb de logica erachter nog niet helemaal door (als het al reproduceerbaar is).

Volop ruimte voor verbetering dus