Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De instelling is hier te vinden onder "energy saving":
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    109 KB · Views: 294
Zojuist een andere ontvanger geiinstalleerd op de garagedeur. Deze stond in de lijst van homelink. Werkt de eerste keer !
Totale kosten : ontvanger, antenne en afstandsbediening ongeveer 110 euro. Installeren 10 minuten.
De afstandsbediening heb je alleen nodig om te programmeren, hierna kan ie de kast in.
 
Life With Tesla Model S: Even After Update, Vampire Draw Remains

Weet aub iemand hoe men een S voor een tijdje in winterslaap kan dompelen (voor een paar daagjes b.v.) - zo danig dat ook b.v. de batterij niet verwarmd wordt en het "vampire" verbruik minimaal is ???

Ik heb een duurtest acculeegloop gedaan. MS heeft 7,5 etmaal stilgestaan, zonder bij te laden, Energy saving mode, temperatuur tussen 0 en 10C. Typical range daalde in die periode van 197 naar 168 km. Dat is 3,9 km per etmaal. Waarvan akte.

...
 
Gisteren, na 2,5 jaar wachten, dan eindelijk op weg om de Model S op te halen in Amsterdam. Met de vouwfiets en trein ben ik om twaalf uur bij Tesla.
Een vriendelijke jongeman haalt direct koffie voor me in afwachting van de aflevering door zijn collega.
Mijn 4-SPP-08 staat midden tussen een groot aantal nieuwe auto’s. Er is overduidelijk hard gewerkt om deze allemaal klaar te maken.
Na tien minuten komt mijn DS Robert S. en we lopen samen rond de auto. Het ziet er allemaal netjes uit. OK, de naden tussen de plaatdelen zijn niet Audi-style, maar de verdeling links rechts klopt goed. Ook het poetswerk ziet er prima uit. De software is versie 5.8. De banden zijn Continental SportContact zomerbanden en zeker geen all-season banden.
Door reflectie van de zon op de tegelvloer is het scherm niet goed te zien. Ik rij de Model S direct naar buiten en Robert start de uitleg. Als ie merkt dat ik goed ben ingevoerd, Tesla forum hé, is ie binnen een half uur klaar. Nadat de papieren zijn getekend rij ik met de vouwfiets in de trunk naar huis. Wow, wat een heerlijk rijdende auto is dit.
Moest ik met de Audi alles zelf doen, de Tesla zet zelf de ruitenwissers aan. Door de tunnel hoef ik ook niet meer aan de lichten te denken, dat doet de Model S helemaal zelf.
Het opladen moet nog even met 220 Volt. Dat gaat met 12 km per uur niet snel, maar ik kan me er tijdelijk mee redden.
Thuis ontdek ik paar kleine krasjes op één van de velgen. Jammer dat ik dat bij Tesla niet heb gezien.


Vanmiddag eerst een paar foto’s maken. Wat een schitterende lijn heeft de zwarte S. De eerste langere rit gaat van De Woude naar Amersfoort. Als ik op een industrieterrein de weg vraag maken enkele automonteurs de opmerking dat ie is afgeslagen. Als ik zonder de motor te starten even later wegblaas vallen ze van verbazing bijna omver.
Van Amersfoort gaat het door de polders en de Houtribdijk naar Enkhuizen. Onderweg is zowel het FM geluid als het DAB+ prima en zonder storingen. Het geluid is wel niet helemaal het Bose niveau van mijn Audi S6, maar het gemak van afstemming en de veelheid van keuzes is prima. Eén keer bevriest het centrale navigatiescherm. Geen probleem, het linker scherm achter het stuur blijft het prima doen. Nadat ik een nieuwe bestemming ingeef werkt alles weer prima en blijft dat ook doen. Prima 3G ontvangst, geen blokjes of vertraagde beeldopbouw. Bij 120 km/u lijkt het of de gevreesde brom optreedt. Niet heel hard maar toch niet prettig om lang naar te luisteren. De stoelen worden nogal eens negatief beoordeeld. En ja, het zijn geen Recaro kuipstoelen die je helemaal omklemmen. Toch zitten ze eigenlijk best goed, veel beter dan de stoelen van de demoversie die vorig jaar in Tilburg stond.
De laatste etappe is weer terug naar De Woude. Totaal 300 km, inclusief een rondje naar Alkmaar met mijn belangstellende buurman. Thuisgekomen heb ik nog ruim 50 km range over.

Al met al ben ik na de tweede lange rit al goed thuis in de Model S.

De foto’s zijn aardig naar mijn zin. Er piept af en toe een waterig zonnetje door de wolken en dat geeft een speels effect op de wulpse flanken van de S.
Nou ja, kijk en vermaak je ermee.

WIM_5659.jpg
WIM_5611.jpg
WIM_5638.jpg
WIM_5653.jpg
WIM_5617.jpg
WIM_5644.jpg
 
Last edited:
Gisteren, na 2,5 jaar wachten, dan eindelijk op weg om de Model S op te halen in Amsterdam. Met de vouwfiets en trein ben ik om twaalf uur bij Tesla.
Een vriendelijke jongeman haalt direct koffie voor me in afwachting van de aflevering door zijn collega.
Mijn 4-SPP-08 staat midden tussen een groot aantal nieuwe auto’s. Er is overduidelijk hard gewerkt om deze allemaal klaar te maken.
Na tien minuten komt mijn DS Robert S. en we lopen samen rond de auto. Het ziet er allemaal netjes uit. OK, de naden tussen de plaatdelen zijn niet Audi-style, maar de verdeling links rechts klopt goed. Ook het poetswerk ziet er prima uit. De software is versie 5.8. De banden zijn Continental SportContact zomerbanden en zeker geen all-season banden.
Door reflectie van de zon op de tegelvloer is het scherm niet goed te zien. Ik rij de Model S direct naar buiten en Robert start de uitleg. Als ie merkt dat ik goed ben ingevoerd, Tesla forum hé, is ie binnen een half uur klaar. Nadat de papieren zijn getekend rij ik met de vouwfiets in de trunk naar huis. Wow, wat een heerlijk rijdende auto is dit.
Moest ik met de Audi alles zelf doen, de Tesla zet zelf de ruitenwissers aan. Door de tunnel hoef ik ook niet meer aan de lichten te denken, dat doet de Model S helemaal zelf.
Het opladen moet nog even met 220 Volt. Dat gaat met 12 km per uur niet snel, maar ik kan me er tijdelijk mee redden.
Thuis ontdek ik paar kleine krasjes op één van de velgen. Jammer dat ik dat bij Tesla niet heb gezien.


Vanmiddag eerst een paar foto’s maken. Wat een schitterende lijn heeft de zwarte S. De eerste langere rit gaat van De Woude naar Amersfoort. Als ik op een industrieterrein de weg vraag maken enkele automonteurs de opmerking dat ie is afgeslagen. Als ik zonder de motor te starten even later wegblaas vallen ze van verbazing bijna omver.
Van Amersfoort gaat het door de polders en de Houtribdijk naar Enkhuizen. Onderweg is zowel het FM geluid als het DAB+ prima en zonder storingen. Het geluid is wel niet helemaal het Bose niveau van mijn Audi S6, maar het gemak van afstemming en de veelheid van keuzes is prima. Eén keer bevriest het centrale navigatiescherm. Geen probleem, het linker scherm achter het stuur blijft het prima doen. Nadat ik een nieuwe bestemming ingeef werkt alles weer prima en blijft dat ook doen. Prima 3G ontvangst, geen blokjes of vertraagde beeldopbouw. Bij 120 km/u lijkt het of de gevreesde brom optreedt. Niet heel hard maar toch niet prettig om lang naar te luisteren. De stoelen worden nogal eens negatief beoordeeld. En ja, het zijn geen Recaro kuipstoelen die je helemaal omklemmen. Toch zitten ze eigenlijk best goed, veel beter dan de stoelen van de demoversie die vorig jaar in Tilburg stond.
De laatste etappe is weer terug naar De Woude. Totaal 300 km, inclusief een rondje naar Alkmaar met mijn belangstellende buurman. Thuisgekomen heb ik nog ruim 50 km range over.

Al met al ben ik na de tweede lange rit al goed thuis in de Model S.

De foto’s zijn aardig naar mijn zin. Er piept af en toe een waterig zonnetje door de wolken en dat geeft een speels effect op de wulpse flanken van de S.
Nou ja, kijk en vermaak je ermee.

View attachment 36524View attachment 36525View attachment 36526View attachment 36527View attachment 36528View attachment 36529
Gefeliciteerd en mooie foto's. Geniet ervan !!
 
Jongens en Meisjes,

The deed is done. Misschien komt het door mijn getrol op dit fenomenale forum (dat hoop ik niet) maar Tesla heeft zonder mankeren mijn mistlampen én... parkeersensoren er in geschroefd! Het ging zelfs een beetje vreemd. Ik had een afspraak gemaakt omdat 3G en FM ontvangst echt waardeloos was, FM viel in open veld zomaar weg en kwam daarna weer terug. 3G kennen we. Omdat ik van Jetje wist dat hier iets aan te doen was met medeweten van Athlon Tesla gebeld en een afspraak gemaakt. Keurig netjes teruggebeld.

Toen Tesla's Golden Question: "kunnen we nog meer voor u doen?". Eeeuh ja, maar dat valt m.i. buiten de scope van deze service call. "Wat kunnen we nog meer doen dan?" Nou, parkeersensoren, mistlampen, maar dat zal wel niet gaan. "Jawel hoor, geen probleem". Ik viel stil. Afspraak gemaakt. Gedacht dat ik misschien onduidelijk had gesproken door de telefoon. Eerst zien, dan geloven, dat idee.

Afgelopen vrijdag mijn auto ingeleverd in A'dam ZO. Vriendelijke mannen, kopje koffie, nog voor openingstijd. Bevlogen, enthousiast, je bent welkom. Nogmaals de bevestiging: komt helemaal goed. 3G was al recent al opgelost door de update opgelost en DAB+ deed het sindsdien ook top. Dus de parkeersensoren, FM en mistlampen bleven over. Vrijdagmiddag gebeld: klaar.

Zaterdagmorgen de auto opgehaald waarbij Tesla A'dam ZO ook weer voor openingstijd open was. Druk. Ongetwijfeld afleveringen. Toch een vriendelijk woord en opnieuw de vraag "Wat kunnen we nog meer doen?" Even meelopen naar je auto. Handje hier, handje daar. Deze gasten zijn gaaf! Gaan voor de klant. Toen ik er was waren er ook telefoontjes met wat problemen maar die bieden ze het hoofd naar beste kunnen. Op die manier win je klanten voor je - zo ook yours truly.

Chapeau Tesla, zo kan het ook! En, eerlijk is eerlijk, daar moet ik dan ook van getuigen. Onderstaand een foto van de PDC, die is echt top! Note voor de freaks: de sensoren worden in de bestaande bumpers en grill gemonteerd waarna de sensoren worden overgespoten. "sorry meneer, we konden uw auto niet wassen omdat mogelijk de lak op de sensoren nog niet droog is". Dan laat je me smelten.

Het ziet er prachtig uit en ik kan het niet van fabrieks-af onderscheiden. Vakwerk.

Ik ga m'n handtekening op dit forum aanpassen. Dat is dan ook wel zo eerlijk.

Parkeersensoren.jpg
 
Last edited: