You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thelosen moet kennelijk rechtsboven beginnen :tongue:
Bij jou hopelijk helemaal linksonder op het scherm "controls" dan "displays"
(dus je hebt 'm nu eindelijk?)[/QUOTE
ok, ik zit nog op een oude versie... bij mij is de knop niet te zien.
thx
Ik ook nog op 5.6, maar daar kan het niet aan liggen. Raarok, ik zit nog op een oude versie... bij mij is de knop niet te zien.
thx
Zojuist een andere ontvanger geiinstalleerd op de garagedeur. Deze stond in de lijst van homelink. Werkt de eerste keer !
Totale kosten : ontvanger, antenne en afstandsbediening ongeveer 110 euro. Installeren 10 minuten.
De afstandsbediening heb je alleen nodig om te programmeren, hierna kan ie de kast in.
Life With Tesla Model S: Even After Update, Vampire Draw Remains
Weet aub iemand hoe men een S voor een tijdje in winterslaap kan dompelen (voor een paar daagjes b.v.) - zo danig dat ook b.v. de batterij niet verwarmd wordt en het "vampire" verbruik minimaal is ???
Ik heb een duurtest acculeegloop gedaan. MS heeft 7,5 etmaal stilgestaan, zonder bij te laden, Energy saving mode, temperatuur tussen 0 en 10C. Typical range daalde in die periode van 197 naar 168 km. Dat is 3,9 km per etmaal. Waarvan akte.
Stond Energy Save nu juist aan of uit?
Ik mag 'm de 19e ophalen Weten we ook welke boot? Eentje van APL? Gister al even gezocht, maar kon geen aanknoping vinden...Die van mij ook de 20e. Hmm, Vrijdag de 13e.. als dat maar goed gaat :smile:
Gefeliciteerd en mooie foto's. Geniet ervan !!Gisteren, na 2,5 jaar wachten, dan eindelijk op weg om de Model S op te halen in Amsterdam. Met de vouwfiets en trein ben ik om twaalf uur bij Tesla.
Een vriendelijke jongeman haalt direct koffie voor me in afwachting van de aflevering door zijn collega.
Mijn 4-SPP-08 staat midden tussen een groot aantal nieuwe auto’s. Er is overduidelijk hard gewerkt om deze allemaal klaar te maken.
Na tien minuten komt mijn DS Robert S. en we lopen samen rond de auto. Het ziet er allemaal netjes uit. OK, de naden tussen de plaatdelen zijn niet Audi-style, maar de verdeling links rechts klopt goed. Ook het poetswerk ziet er prima uit. De software is versie 5.8. De banden zijn Continental SportContact zomerbanden en zeker geen all-season banden.
Door reflectie van de zon op de tegelvloer is het scherm niet goed te zien. Ik rij de Model S direct naar buiten en Robert start de uitleg. Als ie merkt dat ik goed ben ingevoerd, Tesla forum hé, is ie binnen een half uur klaar. Nadat de papieren zijn getekend rij ik met de vouwfiets in de trunk naar huis. Wow, wat een heerlijk rijdende auto is dit.
Moest ik met de Audi alles zelf doen, de Tesla zet zelf de ruitenwissers aan. Door de tunnel hoef ik ook niet meer aan de lichten te denken, dat doet de Model S helemaal zelf.
Het opladen moet nog even met 220 Volt. Dat gaat met 12 km per uur niet snel, maar ik kan me er tijdelijk mee redden.
Thuis ontdek ik paar kleine krasjes op één van de velgen. Jammer dat ik dat bij Tesla niet heb gezien.
Vanmiddag eerst een paar foto’s maken. Wat een schitterende lijn heeft de zwarte S. De eerste langere rit gaat van De Woude naar Amersfoort. Als ik op een industrieterrein de weg vraag maken enkele automonteurs de opmerking dat ie is afgeslagen. Als ik zonder de motor te starten even later wegblaas vallen ze van verbazing bijna omver.
Van Amersfoort gaat het door de polders en de Houtribdijk naar Enkhuizen. Onderweg is zowel het FM geluid als het DAB+ prima en zonder storingen. Het geluid is wel niet helemaal het Bose niveau van mijn Audi S6, maar het gemak van afstemming en de veelheid van keuzes is prima. Eén keer bevriest het centrale navigatiescherm. Geen probleem, het linker scherm achter het stuur blijft het prima doen. Nadat ik een nieuwe bestemming ingeef werkt alles weer prima en blijft dat ook doen. Prima 3G ontvangst, geen blokjes of vertraagde beeldopbouw. Bij 120 km/u lijkt het of de gevreesde brom optreedt. Niet heel hard maar toch niet prettig om lang naar te luisteren. De stoelen worden nogal eens negatief beoordeeld. En ja, het zijn geen Recaro kuipstoelen die je helemaal omklemmen. Toch zitten ze eigenlijk best goed, veel beter dan de stoelen van de demoversie die vorig jaar in Tilburg stond.
De laatste etappe is weer terug naar De Woude. Totaal 300 km, inclusief een rondje naar Alkmaar met mijn belangstellende buurman. Thuisgekomen heb ik nog ruim 50 km range over.
Al met al ben ik na de tweede lange rit al goed thuis in de Model S.
De foto’s zijn aardig naar mijn zin. Er piept af en toe een waterig zonnetje door de wolken en dat geeft een speels effect op de wulpse flanken van de S.
Nou ja, kijk en vermaak je ermee.
View attachment 36524View attachment 36525View attachment 36526View attachment 36527View attachment 36528View attachment 36529
Dag Wim,
Mooi verslag en wat een mooie kleur! Een ding: waarom denkt het scherm dat de auto rood is?
Da's mijn auto.
@wim.s geweldig dit soort verslagen!
Da's mijn auto.
Stond Energy Save nu juist aan of uit?