Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Herendames, zag net artikel hier:
Automobielmanagement.nl - Tesla worstelt, Mitsubishi zweet, EV-marktaandeel stijgt - Auto Milieu

Lees ff voor de gein. Ik kan enorm iets over het hoofd zien hoor, maar op dit moment is mn gevoel dat ik redelijk niet goed van van dit soort waaaaaaaaardeloze journalistiek.. Ik kon het niet laten meteen 2 reacties onder dit artikel te plaatsen. Heb het genuanceerd gehouden en wellicht zit ik ernaast, maar ben vooral benieuwd wat jullie vinden/denken..
 
Exact 1 dag mijn Model S.

De aflevering verliep vlot. Ondanks het feit dat ik 3 kwartier te vroeg aankwam werd ik toch onmiddellijk ontvangen door DS Nicolas. Ik had de hoop Dirk nog te ontmoeten, maar die was blijkbaar al vertrokken.
De uitleg verliep vlot, weinig bijgeleerd eigenlijk. En dan de weg op.

De auto rijdt super, maar dat is hier al enkele keren benadrukt. Ik kreeg bericht van mijn vrouw dat mijn BlueCorner laadpas was aangekomen thuis, dus na het werk even over huis om die pas te gaan ophalen.
Aangezien ze net gisteren voor mijn deur aan de nieuwe riolering bezig zijn ben ik de komende dagen dus vooral op Goodwill en laadpalen aangewezen. Mijn Keba staat troosteloos te 'idlen' op mijn oprit.
Dus, gisteren gaan laden in Leuven aan het stadskantoor. Ondertussen op de Wifi hotspot van de laadpaal geconnecteerd om even via Stievie naar TV te kijken.
Dan naar de avondles en bij thuiskomst toch maar geprobeerd of ik die 100m lange neopreen 3g2.5mm kon aansluiten. Door de rioleringswerken leek dit me de enige oplossing om thuis te kunnen laden. Spijtig genoeg ging het niet. Maar nog 200+km range over, voldoende om mijn daily commute te doen.

Vanmorgen aangekomen met 140km range over (ongeveer 10km meer verbruikt dan de typical range op een afstand van 50km). Gelukkig kan ik bij mijn klant via een gewoon stopcontact laden, wat mij er vandaag weer een 60-tal km bij opzet. Vanavond naar de ikea nog even bijladen en iets ophalen voor de vrouw en vanavond met een kortere neopreen kabel van een vriend thuis proberen op te laden. Met de hoop dat ik in het weekend mijn eigen laadpaal eens kan testen.

De woorden van Wido spoken door mijn hoofd en ik ga dus altijd op zoek naar laadmogelijkheden. Binnenkort zet mijn klant hier ook laadpalen neer, en die zal ik dan ook gaan gebruiken.

Een beetje een chaotische start van een hopelijk leuke 5 jaren samen met de Model S.
 
Herendames, zag net artikel hier:
Automobielmanagement.nl - Tesla worstelt, Mitsubishi zweet, EV-marktaandeel stijgt - Auto Milieu

Lees ff voor de gein. Ik kan enorm iets over het hoofd zien hoor, maar op dit moment is mn gevoel dat ik redelijk niet goed van van dit soort waaaaaaaaardeloze journalistiek.. Ik kon het niet laten meteen 2 reacties onder dit artikel te plaatsen. Heb het genuanceerd gehouden en wellicht zit ik ernaast, maar ben vooral benieuwd wat jullie vinden/denken..
Is eigenlijk geeneens waard het te lezen. Zie ook de toegevoegde nieuwswaarde niet. Wat willen ze melden met dit artikel is eigenlijk meer mijn vraag??
 
Herendames, zag net artikel hier:
Automobielmanagement.nl - Tesla worstelt, Mitsubishi zweet, EV-marktaandeel stijgt - Auto Milieu

Lees ff voor de gein. Ik kan enorm iets over het hoofd zien hoor, maar op dit moment is mn gevoel dat ik redelijk niet goed van van dit soort waaaaaaaaardeloze journalistiek.. Ik kon het niet laten meteen 2 reacties onder dit artikel te plaatsen. Heb het genuanceerd gehouden en wellicht zit ik ernaast, maar ben vooral benieuwd wat jullie vinden/denken..

Tja, eigenlijk moet je dan reageren onder het oorspronkelijke bericht, dat vind je hier: http://www.zerauto.nl/2013/11/08/tesla-worstelt-mitsubishi-zweet-ev-marktaandeel-stijgt/ Maar enkele anderen hebben ook al iets in die strekking geschreven, en zoals zo vaak geen aanvulling / antwoord / aanpassing van de redactie... Toch beetje vreemd dit bericht, zerauto staat gewoon positief bekend in de wereld van elektrisch rijden!
 
zo net gesproken met tesla en in plaats van 2 december krijg ik nu me auto vrijdag om 12:00!!! Hoppaah ze hebben hun zaakjes nu goed voor elkaar daar volgens mij.

Dat is de plek die is opengevallen omdat ze mijn brom en fluit onderweg zijn kwijtgeraakt. Ik ben nu opgeschoven naar volgende week zaterdag.... Wel goed dat ze de opengevallen plek meteen opvullen. Dat houdt de vaart erin. Veel plezier aanstaande vrijdag!
 
Eindelijk even wat goed nieuws (maar ik wacht ook nog op een antwoord van Mennekes)!

Toch voor de mensen die met hun S (zoals ik) ook al eens naar afgelegen gebieden trekken (chaletjes in de Ardennen... / B&B's / kleine hotelletjes / gewoon bij familie)... en hun S wat willen bijladen op een gewoon huishoudelijk stopcontact dat in orde is... (of een 32A - CEE - blauw - dat veel bij b.v. campers gebruikt wordt)!

Power Cords, PDUs and Shore Power Connections

Mobiele laders (Schuko en blauwe 32A CEE stekker)
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections

Deze portable laders werken inderdaad op de Tesla Model S. (Artikel 31320 of 31323)
Let wel op dat de portable lader met Schuko maar t/m 10A laadt, de portable met blauwe CEE steker kan t/m 16A laden.
U kunt ze gewoon via eNovates bestellen uiteraard.

Met vriendelijke groet / Best regards / mit freundlichen Grüssen/ Saludos cordiales,
Faber Snaak
Ratio Electric B.V.
Ambachtsstraat 12
3861 RH Nijkerk
The Netherlands
Tel: +31 33 245 23 60
Fax: +31 33 245 31 54
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections
KvK Amersfoort 31050275
 
Zo inderdaad even niet online en dan weer tig pagina's achter. En sommige maar denken dat het stil zou worden als we onze auto's eindelijk hebben.

Ik ga van het weekend even proberen een stukje te schrijven over nu 8 dagen Tesla. Mijn ervaringen tot dusver:
- afwerking op aardig niveau, heb slechts een paar kleine puntjes (kunststofafwerking in Frunk zit niet helemaal goed)
- rubber bij bestuurdersdeur rechtsbovenin niet heel mooi
- hemelbekleding niet netjes vast langs de rubbers van de deurstijl
- trillende banden achter als ik boven de 100 km/h rij

Verder twijfel ik ook erg of ik wel of niet een brom heb. Vanaf zo'n 110 km/h komt er een hinderlijk geluid naar boven ten opzichte van de lagere snelheid ervoor. Zou ook wel graag binnenkort even met een Model S willen meerijden van iemand die aangeeft dat ie het niet heeft. Bij voorkeur regio Rotterdam/Dordrecht, dan kan het een keertje in de avond.

Mocht iemand in de gelegenheid zijn bv. morgenavond of zaterdagochtend, dan hoor ik het graag.

Dan nog even een vraagje over laden, het klopt dat nog steeds het laadvermogen zich niet automatisch aanpast naar 32 A als ie merkt dat de paal het wel aan kan? Ik laad nu 's nachts gewoon op 16A, maar soms overdag bij laden, dan moet ik na een minuutje of zo terug om de instelling te verhogen met de hand. Heb versie 5.6 (gelukkig hebben ze vorige week geen update naar 5.8 gedraaid toen ik hem af kwam halen).
 
Ik wordt toch zo flauw van mijn VVE. Nu wordt er ook nog eens tegengehouden om een tijdelijk krachtstroom punt aan te leggen op mijn parkeerplaats :mad:. Er zijn zogenaamd vergaderingen nodig van zowel de ALV als de hoofdsplitsing, en laten deze pas ergens in 2014 plaatsvinden! Nu maar hopen dat er genoeg oplaadpunten rond het centrum van Groningen zijn, komen hier trouwens nog mensen uit Groningen stad? Heb het idee dat het noorden hier maar slecht vertegenwoordigd is!