Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit hier ondertussen gezelig in mijn Model S op de mega iPad het forum bij te lezen.

Waarom in de Model S en niet lekker thuis in de zetel?

In Parijs vind je enkel Type 1 & 3 laders en de Tesla UMC werkt ook niet op stopcontacten in Frankrijk.

Gelukkig ben ik op de terugweg nog net in de IKEA Paris Nord geraakt met nog 4 km range op de teller!

Dus nu nog steeds gratis aan het laden tot 23:30 @108 km/hr 245v 26A(3f)/62A.

Als ze de poort van de parking straks maar niet afsluiten kan ik hopelijk om 23:30 terug naar Erps-Kwerps vertrekken (307km)
 
Ik zit hier ondertussen gezelig in mijn Model S op de mega iPad het forum bij te lezen.

Waarom in de Model S en niet lekker thuis in de zetel?

In Parijs vind je enkel Type 1 & 3 laders en de Tesla UMC werkt ook niet op stopcontacten in Frankrijk.

Gelukkig ben ik op de terugweg nog net in de IKEA Paris Nord geraakt met nog 4 km range op de teller!

Dus nu nog steeds gratis aan het laden tot 23:30 @108 km/hr 245v 26A(3f)/62A.

Als ze de poort van de parking straks maar niet afsluiten kan ik hopelijk om 23:30 terug naar Erps-Kwerps vertrekken (307km)

Het wordt tijd voor superchargers! Een Ikea parkeerplaats lijkt mij, zeker 's avonds, niet de meest leuke plaats om te zijn. Sterkte!

Ps. nog 9 uur en 55 minuten voor ik mijn MS in ontvangst mag nemen...
 
@yoda 888
Zin om eens gratis te tanken op Kaageiland? Mijn Mennekes wandlader is vandaag geïnstalleerd maar mijn MS wordt pas 10 december geleverd. Kunnen wij eens kennis maken en weet ik of hij het doet. Pm maar even als je wil langskomen.

Doe ik. Auto staat nu bij schadebedrijf voor de 'Kaag' schade. Eens kijken of ik de volgende keer wel ongeschonden het eiland af kan komen. :)
 
Ik zit hier ondertussen gezelig in mijn Model S op de mega iPad het forum bij te lezen.
Waarom in de Model S en niet lekker thuis in de zetel?
In Parijs vind je enkel Type 1 & 3 laders en de Tesla UMC werkt ook niet op stopcontacten in Frankrijk.
Gelukkig ben ik op de terugweg nog net in de IKEA Paris Nord geraakt met nog 4 km range op de teller!
Dus nu nog steeds gratis aan het laden tot 23:30 @108 km/hr 245v 26A(3f)/62A.
Als ze de poort van de parking straks maar niet afsluiten kan ik hopelijk om 23:30 terug naar Erps-Kwerps vertrekken (307km)

Heb je die 2 BP stations aan de ring niet meer geprobeert? Dat waren beiden type 2 volgens de map.
Succes met de terugreis en deel je ervaringen.
 
Wiebe, écht goed nieuws, man! Enjoy!

P.S. Mijn auto hadden ze niet gewassen omdat de lijm van het pano dak nog moest drogen. Verzinnen ze bij iedereen een smoesje? ;-D

- - - Updated - - -


Sta je al op de zeemap? Het viel ons al op dat het vooralsnog erg leeg bleef daar in het hoge noorden :)

Ik sta nog niet op de zeemap, ik heb ook nog geen laadpunt. Waarschijnlijk na het weekend van 8 December, zodra ik een echt laadpunt heb zal ik 'm aanmelden, wordt in principe 11kW, misschien iets meer (hoofdbeveiliging blijft 3x25A, heb wel 8kWp zonnepanelen).
 
Ik zit hier ondertussen gezelig in mijn Model S op de mega iPad het forum bij te lezen.

Waarom in de Model S en niet lekker thuis in de zetel?

In Parijs vind je enkel Type 1 & 3 laders en de Tesla UMC werkt ook niet op stopcontacten in Frankrijk.

Gelukkig ben ik op de terugweg nog net in de IKEA Paris Nord geraakt met nog 4 km range op de teller!

Dus nu nog steeds gratis aan het laden tot 23:30 @108 km/hr 245v 26A(3f)/62A.

Als ze de poort van de parking straks maar niet afsluiten kan ik hopelijk om 23:30 terug naar Erps-Kwerps vertrekken (307km)


succes Byron. veilige trip terug.

ik heb begrepen : plan A, en dan plan B als backup, én plan C in de achterzak als B in het water valt.

- - - Updated - - -

Exact 1 dag mijn Model S.

De aflevering verliep vlot. Ondanks het feit dat ik 3 kwartier te vroeg aankwam werd ik toch onmiddellijk ontvangen door DS Nicolas. Ik had de hoop Dirk nog te ontmoeten, maar die was blijkbaar al vertrokken.
De uitleg verliep vlot, weinig bijgeleerd eigenlijk. En dan de weg op.

Dag Jeroen,
ik was zelf ook wat te vroeg, en verder dezelfde ervaring als jij, ttz vlot en weinig nieuws; en dus ook vroeg weg.
We hebben mekaar maar net mislopen, ik zal iets na 11 vertrokken zijn - had nog een drukke dag.

Ik ga volgende week dinsdag wel naar het Tuesday-event. Zal wel moeten laden, anders raak ik niet thuis. Laden met 13A, monofaze gaat niet vooruit, en laadstation is nog niet klaar. Beetje problemen met Eandis.



Ikzelf heb twee kleine probleempjes (nog niet gemeld naar Tesla) tot nu
1. kofferdeksel vooraan niet helemaal goed uitgelijnd.
2. iets vervelender : ontwaseming van linker-zijraam is niet goed. Lijkt dat er geen lucht komt. Iemand dit ook gemerkt ?
 
6-SRV-37 t/m 6-SRV-41 staan als Tesla vermeld


Niet helemaal waar. Tesla (en andere dealers) krijgen 'bulk' kentekens aangeleverd op datum A, en op datum A+n zetten ze de auto's pas op naam. De reeks die die dag wordt uitgegeven is dan al weer verder. Dwz dat als jouw auto midden december uitgeleverd worden en dan op datum gezet wordt, dat de kentekenreeks dan van even daarvoor is. Met andere woorden we lopen allemaal nog een SRV risico :)

- - - Updated - - -

Je hebt nu toch wel zo'n Schuko 7/7 naar Schuko 7/7 verloopje gemaakt?
 
Niet helemaal waar. Tesla (en andere dealers) krijgen 'bulk' kentekens aangeleverd op datum A, en op datum A+n zetten ze de auto's pas op naam. De reeks die die dag wordt uitgegeven is dan al weer verder. Dwz dat als jouw auto midden december uitgeleverd worden en dan op datum gezet wordt, dat de kentekenreeks dan van even daarvoor is. Met andere woorden we lopen allemaal nog een SRV risico :)

- - - Updated - - -

Je hebt nu toch wel zo'n Schuko 7/7 naar Schuko 7/7 verloopje gemaakt?
Uhm,

volgens mij gaf ik aan vandaag op kenteken gezet en niet uitgeleverd. Iemand die de auto volgende week geleverd krijt, kan dus goed SRV krijgen. Die van mij wordt 7 december geleverd. We zullen zien.:biggrin:

- - - Updated - - -

6-SRV-37 t/m 6-SRV-41 staan als Tesla vermeld
Ik bedoel maar...:smile:
 
Beste mensen,

1) Even ter info: voor wie een Facebook account heeft: ik tracht alle nuttige Tesla S info bondig en duidelijk te concentreren op mijn Facebook groep "Tesla Model S BENELUX fans & owners"
https://www.facebook.com/groups/73308694679/
=> zie "bestanden"
En als iemand kan helpen met de groep of met het verzamelen van deze info... graag!

2) antwoord op verschillende vragen i.v.m. het Schuko laadprobleem én oplossing!
Ik neem aan dat het Schuko laadprobleem opgelost is met de kabels van
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections
=> wel zelf een keuze maken voor Schuko stekker of blauwe 32A CEE ... Maar een verloopstekker kan je dan ook weer bestellen (Schuko <=> blauwe 32A CEE) bij Famatel CEE Adapters
Wel oppassen: laadstroom in auto instellen op max. 6A / 10A of max 16A...
N.B.: Ik moet wel voort gaan op wat me leveranciers zeggen, dus NIET uit eigen ervaring (dat komt nog: ik ga zeker een kabel van Enovates of Mennekes bestellen).. Ik heb wel het volste vertrouwen in die mensen!

Opmerking: ik wacht nog op een antwoord van Mennekes. Mennekens heeft dus een vergelijkbare kabel met instelbare laadstromen.. Nog even geduld dus! Ik hou jullie op de hoogte of deze kabel ook het "schuko" laadprobleem kan oplossen!

Prijs Portable Charger?
bij Enovates: 448€ excl. BTW

Waar bestellen?

BE:
[email protected]
+32 (0) 3370771
eNovates: Laadoplossingen en Software

NL:
Voor Leveranciers / bestelling in NL: aub even ratio contacteren!
 
Last edited:
Dag Jeroen,
ik was zelf ook wat te vroeg, en verder dezelfde ervaring als jij, ttz vlot en weinig nieuws; en dus ook vroeg weg.
We hebben mekaar maar net mislopen, ik zal iets na 11 vertrokken zijn - had nog een drukke dag.

Ik ga volgende week dinsdag wel naar het Tuesday-event. Zal wel moeten laden, anders raak ik niet thuis. Laden met 13A, monofaze gaat niet vooruit, en laadstation is nog niet klaar. Beetje problemen met Eandis.



Ikzelf heb twee kleine probleempjes (nog niet gemeld naar Tesla) tot nu
1. kofferdeksel vooraan niet helemaal goed uitgelijnd.
2. iets vervelender : ontwaseming van linker-zijraam is niet goed. Lijkt dat er geen lucht komt. Iemand dit ook gemerkt ?

Ik kom dinsdag ook.

En daar heb ik niets van gemerkt. Ik heb wel een lichte brom bij +120 km/u, maar niet echt storend. Je hoort hem gewoon zoemen.
Vannacht voor de eerste keer aan de laadpaal thuis kunnen laden met 3 fase - 20A. Gaat goed vooruit. Hij was om middernacht al volledig opgeladen. En vanmorgen met een volle (90%) batterij de weg op.

Ik ben zeer tevreden van die actieve ophanging. Gewoon omdat ik hem nu op 'Very High' kan zetten en door de wegwerkzaamheden richting huis en laadpaal kan rijden. Gisteren wel effe de onderkant licht geschuurd bij het afrijden van de oprit, maar vanmorgen er anders afgereden.
 
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier maar volg het forum al een tijd. Op 20 December kan ik mijn blauwe P85+ ophalen in Kesteren (van Leeuwen).

Moet je bij het nemen van drempels e.d. de luchtvering handmatig op "zetten"?

Voor drempels geen enkel probleem. Hij gaat automatisch hoger en lager aan de hand van de snelheid. Nu denk ik wel dat als je tegen 90 km/u een drempel neemt hij misschien te laag kan hangen. Maar nog niet uitgetest.

Ik heb nog niet ontdekt bij welke snelheid welke stand gebruikt wordt, maar als ik het goed begrijp wordt dit allemaal configureerbaar bij een nieuwe update ergens volgend jaar.
De "Very High" stand moet ik wel forceren (als ik door de werkzaamheden in mijn straat wil rijden).
 
Heb mijn P85 na 10 dagen gebruik nu 24 uur bij detailen bedrijf voor waxoil behandeling.
Ik mis haar (volgens mijn kinderen is het een meisje, maar wel een stoer meisje...) al volop.
Ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik heb ook het leer laten behandelen. Ondanks de 4 kleine kinderen heb ik toch voor tan leer gekozen dus leek een extra protectie laag me wel een goed idee.
Vanuit Amsterdam krijg ik de rubber mattenset, ook wel prettig als ik een half hockeyteam moet vervoeren.
Waxoil van de buitenkant kost 175 euro (in Friesland, dat dan weer wel...) zou 1,5 jaar mee moeten gaan. Mijn Daimler doublesix heeft een protech behandeling gehad van meer dan 1000 euro en daar was het resultaat na een jaar ook verdwenen, dus ik ga nu eens voor de goedkopere optie.
Als ik tijd heb zal ik vanmiddag enkele foto's plaatsen.
 
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier maar volg het forum al een tijd. Op 20 December kan ik mijn blauwe P85+ ophalen in Kesteren (van Leeuwen).

Moet je bij het nemen van drempels e.d. de luchtvering handmatig op "zetten"?

In een grijze P85+ hoeft dat ik elk geval niet :wink:

Moet daar wel bij zeggen dat ik drempeltjes altijd heel rustig neem; een erfenis van de vorige auto. En in de SZ moet je bijna stilstaan en er schuin overheen rijden. SZ kan ook omhoog maar dat duurt me dan weer te lang.