Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand nog een ideetje aangaande het aanschaffen van een tweede Tesla?
Ik neem aan dat ik er dit jaar geen een meer kan krijgen, helaas. Maar als ik dit jaar er een bestel heb ik dan alle zelfde voordelen als bij de eerste behalve 4% bijtelling? Dan zou het toch wel de moeite waard kunnen zijn.
 
Heeft iemand nog een ideetje aangaande het aanschaffen van een tweede Tesla?
Ik neem aan dat ik er dit jaar geen een meer kan krijgen, helaas. Maar als ik dit jaar er een bestel heb ik dan alle zelfde voordelen als bij de eerste behalve 4% bijtelling? Dan zou het toch wel de moeite waard kunnen zijn.

Hmm ik geloof de ENIGE manier is om zo'n kant en klaar model bij de autohandelaren te bestellen.

Snel de betaling maken zodat hij op jouw naam komt te staan en voila, de voordelen van 2013.
Ook al krijg je de auto in 2014 geleverd, voor de fiscus is de registratiedatum die telt, niet de daadwerkelijke leverdatum.

NOTA Wel ervan uitgaan dat er nog wagen over zijn dan..
Even zoeken op google...

/edit : Van de andere kant, 4% bijtelling is nog niet zo slecht hoor.
 
Hmm ik geloof de ENIGE manier is om zo'n kant en klaar model bij de autohandelaren te bestellen.

Snel de betaling maken zodat hij op jouw naam komt te staan en voila, de voordelen van 2013.
Ook al krijg je de auto in 2014 geleverd, voor de fiscus is de registratiedatum die telt, niet de daadwerkelijke leverdatum.

NOTA Wel ervan uitgaan dat er nog wagen over zijn dan..
Even zoeken op google...

En nu aanbetalen en 2014 leveren heb je dan nog wel de hele Kia en zo? Dan is 4% bijtelling wel acceptabel.
 
En nu aanbetalen en 2014 leveren heb je dan nog wel de hele Kia en zo? Dan is 4% bijtelling wel acceptabel.

Betaling even terzijde, het gaat om de registratie op naam van jou die belangrijk is. Is deze na 31 december 2013, dan krijg je de 4% bijtelling.
Ik durf even niet te zeggen hoe het nu zit met de MIA en KIA.
Ik geloof de KIA zowiezo, zolang je geen groot bedrijf bent.

De MIA durf ik niet te zeggen. Het laatste wat ik heb gelezen ergens is dat ze MIA niet meer wilde toestaan voor auto's voor het MKB (oerstom naar mijns inzicht, maarja kabinet zijn we dit jaar al meer van gewend he?).

Wil je de 4% vermijden, dan moet deze voor 31 december 2013 op jouw(of bedrijf) naam staan.

Hoe dat met de betaling gaat..ben ik niet helemaal zeker of de factuur een datum mag hebben in 2014... Zal je een accountant eens moeten vragen.
 
Betaling even terzijde, het gaat om de registratie op naam van jou die belangrijk is. Is deze na 31 december 2013, dan krijg je de 4% bijtelling.
Ik durf even niet te zeggen hoe het nu zit met de MIA en KIA.
Ik geloof de KIA zowiezo, zolang je geen groot bedrijf bent.

De MIA durf ik niet te zeggen. Het laatste wat ik heb gelezen ergens is dat ze MIA niet meer wilde toestaan voor auto's voor het MKB (oerstom naar mijns inzicht, maarja kabinet zijn we dit jaar al meer van gewend he?).

Wil je de 4% vermijden, dan moet deze voor 31 december 2013 op jouw(of bedrijf) naam staan.

Hoe dat met de betaling gaat..ben ik niet helemaal zeker of de factuur een datum mag hebben in 2014... Zal je een accountant eens moeten vragen.

Mia en Vamill kunnen worden aangevraagd als dit jaar nog een overeenkomst is gesloten. Let wel op dat voor de Mia en Vamill een pot geld gereserveerd is. Op moment van aanvragen wordt bepaald of deze ook toegewezen wordt. Is de pot dan leeg dan heb je pech ;-)

Voor de bijtelling telt de datum dat de auto tenaam is gesteld.

- - - Updated - - -

Al zoekende kwam ik bijgaande link tegen waar de Tesla Superchargers op Google Maps worden getoond. Te gebruiken voor routeplanning etc. Maurice - wellicht iets om toe te voegen aan "relevante lijstjes". Of hebben we al ergens zoiets voor Europa ? Superchargers

Dit lijstje zit ook in de navi van de Tesla ;-)
 
Hallo medeforummers, ik heb sinds dinsdag de 10e het p85+ ruimteschip en geniet er dagelijks van! Geen rammeltjes, kraakjes, piepjes, krasjes of wat dan ook, dus de afwerking is perfect! Ik heb helaas wel 2 serieuze akkefietjes gehad. Bij aflevering stond mijn rechter voorwiel iets teveel naar voren waarbij hij bij het achteruitrijden in een bocht aanliep tegen binnenkant spatbord? Dit heeft tesla amsterdam meteen in de avonduren verholpen waarna ze de auto nog mijn werk hebben afgeleverd ook, topservice!

Helaas stond ik vanavond achterop de sleepauto nadat mijn rechtervoorwiel was lek gereden over "iets" op de weg, kortom band lek en velg beschadigd. Dat doet wel erg zeer als je de auto nog niet eens een week in het bezit hebt... Ik ben met de anwb nog het stuk weg even terug gereden en we konden in het pikkedonker helaas niets vinden. Wat ik dus wel weet is dat de 21inch velgen behoorlijk kwetsbaar zijn, ik hoop dus echt dat het morgen een kwestie van een nieuwe band is en niet ook nog eens een nieuwe velg :-( Ik vraag mij sowieso ook af of dit onder de verzekering valt die ik via Tesla heb (ism centraal beheer). Iemand al ervaring met dergelijke schade?

groet ingmar

Spijtig om te horen. Ik geloof dat de verzekering het pas dekt als er twee banden/velgen tegelijk beschadigd zijn :frown:

- - - Updated - - -

ROFL. heb je de commentaren gelezen ?
The patrolhead are "pissed".

Ja, en ze vragen zich op Autoblog massaal af hoe dat nou toch gekomen is, die eindsprint...

De meeste vinden het toch wel een terechte winnaar. Wel leuk ook hoe die 'Motoragent' het voor de Model S opneemt. Ik heb er zelf ook nog maar wat bijgezet over de Superchargers in Nederland en Duitsland.


----

Mijn vrouw zag me vanochtend rijden (via de ipad; ze wilde weten of ik al op de zaak was) en vroeg me waarom ik toch ineens in een paar seconden van 115 naar 160 ging, en daarna weer terug. Tsja, als ik een Karma tegenkom, dan trek ik natuurlijk wel eventjes bij hem weg. :wink:
 
Afgelopen vrijdagmiddag laat mijn mooie blauwe Model S x-SVB-xx opgehaald in Tilburg. Ze leveren deze dagen 40 (!) auto's per dag af in Tilburg. Ik bericht nu pas omdat ik het hele weekend er mee onderweg was, en ook de eerste klantenbezoeken heb ik er inmiddels meegedaan. De nummerplaat klopt het helemaal, het is inderdaad een Super Vette Bak !! Heb er inmiddels al meer dan 650 km op staan en het begint allemaal al wat te wennen. Vooral de afmetingen zijn nog wat onwennig, super voorzichtig bij de stoeprandjes en fileparkeren, zeker tot zaterdag a.s. de Alloygators er samen met de winterbanden op komen.

Wel heeft de 3G nog een slecht bereik, bij mij thuis geen data, terwijl mijn Vodafone alle streepjes vol heeft. Ik heb ook al 2x moeten rebooten om hoe dan ook on-line te kunnen komen. Ook ben ik ben bang dat ik de beruchte 'brom' heb. Tussen 120 en 130 km/u is hij niet meer echt stil, wat hij volgens mij de eerst 150 km rijden wel was.

Maar, dat mag de pret niet drukken, de wagen is een belevenis om in te rijden. De supercharger natuurlijk ook getest, waanzinnig je te realiseren dat er op die kabel zo maar 400V DC staat en dan een stroom tot bijna 300A door loopt ! De wagen en de infrastructuur zijn een schitterend stuk techniek. Ik merkte nu al dat ik moest wennen toen ik voor een kort ritje de Audi A4 moest nemen. Als ik naar mijn auto toe loop is er steeds weer die glimlach dat ik de mooiste wagen van het rijtje mee mag nemen. De Tesla-grin is er zelfs als de wagen nog stil staat :)
 
Ja, en ze vragen zich op Autoblog massaal af hoe dat nou toch gekomen is, die eindsprint...

De meeste vinden het toch wel een terechte winnaar. Wel leuk ook hoe die 'Motoragent' het voor de Model S opneemt. Ik heb er zelf ook nog maar wat bijgezet over de Superchargers in Nederland en Duitsland.
Ik vind de reacties vermakelijk! Zeker omdat wij hier niets mee te maken hebben...! Geniaal dat in petrolhead bolwerk de Model S Auto van het jaar wordt!
Iemand anders ook vanmiddag een update ontvangen? De mijne is nu bezig.

Enne klopt het dat de lampen dan vaak aan gaan gedurende de update?
Ik denk dat jij de update krijgt die wij eerder al kregen, een paar dagen terug.

Tijdens de update gaat de auto idd raar doen, lekker zo laten.
 
Spijtig om te horen. Ik geloof dat de verzekering het pas dekt als er twee banden/velgen tegelijk beschadigd zijn :frown:

- - - Updated - - -

Nou, eigenlijk was ik er flink ziek van, maar dan ook echt ziek. Echter, ik ben via centraal beheer (de deal met tesla) voor een appel en een ei verzekerd en alles wordt maximaal vergoed zonder dat het gevolgen heeft voor je bonus malus treden festijn. Top geregeld dus!!! Sowieso, goede service bij tesla Amsterdam, ik ben er zeer over te spreken :)
 
Ik vind de reacties vermakelijk! Zeker omdat wij hier niets mee te maken hebben...! Geniaal dat in petrolhead bolwerk de Model S Auto van het jaar wordt!
Ik denk dat jij de update krijgt die wij eerder al kregen, een paar dagen terug.

Tijdens de update gaat de auto idd raar doen, lekker zo laten.

En of wij er iets mee te maken hebben...zonder de actie Maarten op dit forum was de MS gewoon 4de geworden waarschijnlijk.

Trouwens; dit is weer een nieuwe update, kreeg hem ook voorgeschoteld vanochtend.

- - - Updated - - -

En of wij er iets mee te maken hebben...zonder de actie Maarten op dit forum was de MS gewoon 4de geworden waarschijnlijk.

Trouwens; dit is weer een nieuwe update, kreeg hem ook voorgeschoteld vanochtend.

Als er een korte note met nieuwe features getoond zou worden en niet alleen een voorgestelde downloadtijd, zou wel informatief zijn.
 
Heb vandaag m'n auto opgehaald en werd echt weer compleet opnieuw verrast door de acceleratie :) wat een beest :) Verder ging alles top qua aflevering.
Ik heb 'm nu aan een 11kW paal hangen en hij laad met 50km p/u, ik dacht dat dat vanwege een bug nog iets van 44 zou zijn? Of is dat misschien met die laatste update meegekomen?
 
Heb vandaag m'n auto opgehaald en werd echt weer compleet opnieuw verrast door de acceleratie :) wat een beest :) Verder ging alles top qua aflevering.
Ik heb 'm nu aan een 11kW paal hangen en hij laad met 50km p/u, ik dacht dat dat vanwege een bug nog iets van 44 zou zijn? Of is dat misschien met die laatste update meegekomen?

Hangt ervan af of je een dual charger besteld hebt