Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag controle/boekenonderzoek van de belastingdienst gehad, getriggerd door de voorbelasting van de MS aanschaf. Ik had als worst-case scenario voor ogen dat we door de benzinebonnetjes van 2013 zouden moeten ploegen, maar dat viel allemaal wel mee. Controle ging dus goed, na afloop heb ik nog even de auto laten zien en even rondje gereden, was wel geschikte vent. Zo kan het ook. :smile:
 
Het lijkt me toch dat er geschiktere tijden en kanalen zijn om dat soort feedback te geven. Ik mag toch hopen dat iedereen morgen met een positieve benadering uit de hoek komt, alleen al uit soort van respect voor wat die Elon tot nu toe al allemaal heeft neergezet.

Ik lach mij rot om de reacties van mijn mede forumgenoten. Jullie hebben toch wel de smiley gezien welke ik aan het einde van mijn post had geplaatst.

Blijkbaar niet :tongue:

En toch zou ik best willen weten of Elon bekend is met de irritaties welke leven onder toch aardig wat MS rijders inzake lowering, gebrekkige communicatie etc.
 
Het lijkt me toch dat er geschiktere tijden en kanalen zijn om dat soort feedback te geven. Ik mag toch hopen dat iedereen morgen met een positieve benadering uit de hoek komt, alleen al uit soort van respect voor wat die Elon tot nu toe al allemaal heeft neergezet.

Wat ik er tot nu toe van gezien heb is dat Elon niet het type is dat op een schouderklopje zit te wachten. Hij staat erom bekend dat hij vooral en direct wil weten wat er mis is.
Dus zal hij het helemaal niet erg vinden om ongezouten kritiek te krijgen (met verbetering als gezamenlijk doel).

Overigens verwacht ik niet dat we veel directe interactie zullen krijgen. Verwacht toch meer een (geregistreerde) 'looking good' party waarin hij nog wat nieuwtjes en PR kwijt kan. Zeker als er ook pers bij is.

Laten we hopen dat ik het mis heb.
 
Ik ben er ook bij. Hoe je het ook bekijkt - hij is wel een van de Grote Ondernemers van dit moment ter wereld.
Van het niveau Jobs / Bezos / Branson etc.

Deze vent zit in de categorie "shut up & listen".
De enige vraag die ik 'm misschien ga stellen is - can I have your autograph?
Met hem op de foto zal er niet in zitten ;-)
 
Ik krijg een waarschuwing over lage bandendruk, maar ik weet niet tot hoeveel bar ik de banden moet pompen, ik ben bang dat ik ze straks te veel oppomp.

Ik heb de standaard 19 inch zomerbanden die mee geleverd worden met de auto.

Iemand enig idee? Word niet wijzer van het stickertje bij de voordeur.

Had ik dinsdag ook, even gestopt en de banden naar 2,9 bar geblazen, overal moest lucht in. Deze banden liggen er nu 2000 km onder (heb nieuwe gekregen na 3500 km omdat de banden niet rond waren). Ik heb 21"
 
Hahaha +1

Munich event is afgelopen, live stream gezien met haperingen maar OK.

Enige punten die ik me kan herinneren : In Duitsland hebben ze een deal met een Bank en reen Lease Maatschappij dat je voor Euro. 500,- / maand een Model S kan leasen. Details hiervan worden morgen bekend. Er is voor de toekomst voor alle modellen vrij laden bij de super chargers. In Maart kan je met 32 A laden, hiervoor is een hardware aanpassing op de auto nodig wat de service stations gaan uitvoeren, duurt een half uurtje. Eind 2014 is heel Europa van Super Chargers voorzien. In Duitsland gaan men van 120A naar 135A update later dit jaar, ik neem aan in heel Europa ?
 
Verschillen P85 en P85+

Na 5 maanden in een P85 19inch gereden te hebben vandaag voor het eerst een P85+ als leenauto meegekregen. New- 1900 km op de teller.
Vond de verschillen heel duidelijk merkbaar:

- bij lage snelheid veel meer geluid van de banden - echt goed hoorbaar. Was direct blij 19 inch te hebben. Dit valt echter weg op de snelweg.
- veel nerveuzer - je moet echt voorzichter "electronen" geven in bv een bocht oprit snelweg, of vanuit stilstand. Gevoelsmatig ook veel sneller. Moest daar echt aan wennen, wagen slipte de eerste keren op de achterwielen. van 0-100 op 100% vermogen stuitert de auto op z'n wielen. heb ik niet met de P85
- als ik met de P85+ zo zou optrekken als ik gewoon ben met de P85 heb ik elke 15K km nieuwe banden nodig..
- voor m n gevoel is acceleratie ook groter bij vanuit hogere snelheid
- de wagen was veel stiller bij hoge snelheden - direct Amsterdam gebeld om daar bij mijn auto nog eens naar te kijken (dit zal meer iets over mijn auto zeggen overigens)

Ging na de snelwegervaring me toch afvragen of ik niet liever de + versie had gehad -;)
maar zal dan wel het bijna stile cruisen op de provinciale wegen missen..
 
Mocht iemand een rode adapter hebben en die niet gebruiken en toevallig ook naar Amsterdam gaan morgen....ik zit te springen om een rode adapter! Ik woon in het noord-oosten en na een ritje randstad vv moet de Tesla 24 uur laden en kan ik geen kant op. Ik ben er morgen en heb een licht oranje shirt aan of stuur nog snel even een bericht dan stuur ik mijn 06.
Alvast bedankt.
Pieter
 
Trucje dat je kunt gebruiken in een ICE met een (koppelomvormer) automaat om sneller weg te zijn, nl. rem intrappen en dan alvast al een beetje gasgeven, werkt niet in een MS.
Groen licht is dan vooral rem los ipv. gas omlaag. Niet goed voor de bak maar scheelt behoorlijk. De S heeft die extra tienden niet nodig natuurlijk maar ik dacht laten we het 'ns proberen.
In de S krijg je dan een waarschuwing: "attentie! twee pedalen tegelijk ingetrapt".
:biggrin:
 
Vandaag controle/boekenonderzoek van de belastingdienst gehad, getriggerd door de voorbelasting van de MS aanschaf. Ik had als worst-case scenario voor ogen dat we door de benzinebonnetjes van 2013 zouden moeten ploegen, maar dat viel allemaal wel mee. Controle ging dus goed, na afloop heb ik nog even de auto laten zien en even rondje gereden, was wel geschikte vent. Zo kan het ook. :smile:

Ik had een vragenbrief gehad en kreeg gisteren toevallig de teruggaaf beschikking thuis dus het geld komt eraan..