Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Laden.nu is inderdaad goed: snel & simpel. en het werkt goed in de userinterface van de auto.
Natuurlijk kan je nog veel toeters en bellen toevoegen.

Ik zou me vooralsnog beperken tot het volgende:
1. "afstand:" weglaten - dat is wel duidelijk uit de data zelf - "kunst van het weglaten"
2. Indicatie snelheid/vermogen van laden opnemen, bv >, >>, >>> voor 3,7 resp 11 en 22 kW. of iets dergelijks.
 
Als je richting aangeeft in je MS hoor je - zoals in elke auto - het geluid van de relais die het knipperlicht aan en uit schakelen. Ik stond gisteren voor het stoplicht en zag in de auto voor me mijn eigen knipperlichten gerefelecteerd, en het viel me op dat het knipperen van de lampen niet synchroon gaat met het geluid (net een andere frequentie), oftewel: het geluid is een digitaal sampletje.

Was voor mij weer even een herinnering dat echt ALLES digitaal is aan deze auto... :biggrin:
 
Als je richting aangeeft in je MS hoor je - zoals in elke auto - het geluid van de relais die het knipperlicht aan en uit schakelen. Ik stond gisteren voor het stoplicht en zag in de auto voor me mijn eigen knipperlichten gerefelecteerd, en het viel me op dat het knipperen van de lampen niet synchroon gaat met het geluid (net een andere frequentie), oftewel: het geluid is een digitaal sampletje.

Was voor mij weer even een herinnering dat echt ALLES digitaal is aan deze auto... :biggrin:

Viel mij van de week inderdaad ook op. Net als de vertraging in het grootlicht, die is net te langzaam voor een snelle knipper.
 
Leuk stukje, wel jammer dat er door die dame zo'n nadruk werd gelegd op (het ontbreken van voldoende) openbare laadpunten, voor het gros vd Tesla rijders is dat minder relevant omdat er (snachts) thuis opgeladen wordt.

Daar heb ik dus als Renault Zoe rijder weer wel meer last van. Volgende week zaterdag wil ik naar Bemmel. De heenweg red ik op één acculading, maar dan sta ik met een lege accu in Bemmel en geen oplaadmogelijkheid op locatie (er staat zo'n speelgoedlader van The New Motion, maar die staat relatief ver weg en dan nog...) Ik moet dus 2x tussenladen bij een 22 kW lader, maar die liggen waarlijk (nog) niet op bijster gunstige punten. Leuk voor jullie als Tesla rijders (zelfs met een S60 zou ik het waarschijnlijk in 1 keer redden), maar de rest moet nog even afzien.
 
Als je richting aangeeft in je MS hoor je - zoals in elke auto - het geluid van de relais die het knipperlicht aan en uit schakelen. Ik stond gisteren voor het stoplicht en zag in de auto voor me mijn eigen knipperlichten gerefelecteerd, en het viel me op dat het knipperen van de lampen niet synchroon gaat met het geluid (net een andere frequentie), oftewel: het geluid is een digitaal sampletje.

Was voor mij weer even een herinnering dat echt ALLES digitaal is aan deze auto... :biggrin:

Dat merkte ik toen ik tijdens rijden het display resette. Richtingaanwijzer werkte nog, maar zonder geluid.
 
Het was vandaag een mooie dag om de Tesla in bad te doen
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1394388327.664597.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1394388327.664597.jpg
    95.3 KB · Views: 354