Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.

stel dat men de tesla hiermee zou uitrusten en een vergelijkbare capaciteit van 85kW/h zou hebben, dan zou men de supercharger moeten uitrusten met een kabel die minstens 8 keer zo dik moet zijn. dit zou een praktisch probleem zijn, denk ik dan. enkel als men supergeleiding op kamertemperatuur kan vinden, is dit probleem opgelost, en staat er niets in de weg om zo snel te laden.
 
stel dat men de tesla hiermee zou uitrusten en een vergelijkbare capaciteit van 85kW/h zou hebben, dan zou men de supercharger moeten uitrusten met een kabel die minstens 8 keer zo dik moet zijn. dit zou een praktisch probleem zijn, denk ik dan. enkel als men supergeleiding op kamertemperatuur kan vinden, is dit probleem opgelost, en staat er niets in de weg om zo snel te laden.

Heb ik ook zitten denken. Men weet niet waarover men praat. De batterij zou het misschien wel aankunnen, maar met zoiets het net belasten??? Eandis zal content zijn...
 
Aanschaf 21" ging deze winter op laatste moment niet door.
Ik heb nu besloten zomerbanden op mijn 20" Brocks te laten zetten.
Ik heb in het geheel geen verstand van banden.
Welke banden adviseren jullie mij? Ik vind range belangrijker dan raceprestaties.
Ik hoop dat jullie gemeenschappelijk wijsheid mij tot een antwoord leidt.
 
stel dat men de tesla hiermee zou uitrusten en een vergelijkbare capaciteit van 85kW/h zou hebben, dan zou men de supercharger moeten uitrusten met een kabel die minstens 8 keer zo dik moet zijn. dit zou een praktisch probleem zijn, denk ik dan. enkel als men supergeleiding op kamertemperatuur kan vinden, is dit probleem opgelost, en staat er niets in de weg om zo snel te laden.

Precies wat jij zegt.
Zou de kabel. De MS opladen is niet meteen het probleem. Tesla heeft al laten zien dat het opladen van een batterij heel snel kan gaan. Het probleem is het vermogen aanleveren.

Vergelijkbaar in bezine-termen. Indien het gat van de tank groter is, zou het niet sneller gaan als ze dikte van de slang van de pomp enkel een rietje is...
 
Aanschaf 21" ging deze winter op laatste moment niet door.
Ik heb nu besloten zomerbanden op mijn 20" Brocks te laten zetten.
Ik heb in het geheel geen verstand van banden.
Welke banden adviseren jullie mij? Ik vind range belangrijker dan raceprestaties.
Ik hoop dat jullie gemeenschappelijk wijsheid mij tot een antwoord leidt.
Verkeerde draadje, excuus. Zet het nu in velgen en banden.
 
Tesla heeft patent op een systeem (energiemanagement) met twee accu's. Eén voor hogere vermogen en één voor capaciteit.

Volgens mij ging dat om een combinatie van Li-ion voor dagelijks gebruik (en vermogen) en een MetalAir batterij als een soort range extender (veel capaciteit, maar weinig vermogen en moet na circa 1000 km nieuwe platen krijgen). Of had jij ook iets van Tesla gezien over supercapacitors?
 
Ze nemen inderdaad als voor beeld MetalAir maar patent is veel breder http://www.faqs.org/patents/assignee/tesla-motors-inc/ er wordt ook gesproken in patent over capacitor http://www.faqs.org/patents/app/20130187591 .

Volgens mij ging dat om een combinatie van Li-ion voor dagelijks gebruik (en vermogen) en een MetalAir batterij als een soort range extender (veel capaciteit, maar weinig vermogen en moet na circa 1000 km nieuwe platen krijgen). Of had jij ook iets van Tesla gezien over supercapacitors?