Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En wij die dachten dat Tesla het neusje van de zalm was?
Have a look at this: http://www.nanoflowcell.com/en#home

Dat ding rijdt op water!
Van 0 naar 100 in 2.8 seconden!
925 pk!
400 tot 600 km range!

Wooooow!

Mooi apparaat. Zelf denk ik dat dit meer de toekomst zal zijn dan enkel puur batterij gebruik. Deze auto is een combinatie van batterij en powercell.
Is alleen de vraag, waar ga je tanken ? Zoals ik het nu begrijp, zijn er 2 tank-doppen waar je ieder afhankelijke vloeistof in moet doen (ik lees 200liter volumes etc)..

Naja, hoe dan ook. Leuk concept en ik hoop dat ze hier een goede tegenvariant maken voor Tesla. Maakt het allemaal alleen maar leuker :)

Mee eens. Maar eigenlijk zijn de auto en de indrukwekkende cijfers natuurlijk bijzaak, het gaat hier om de batterijtechnologie.
Volgens mij is dit redox/flow technologie waarbij je een tank met negatief en een tank met positief geladen vloeistof hebt, gescheiden door een membraan.
Die vloeistoffen hoef je niet bij te vullen, je laadt de batterij gewoon op zoals je ook een Model S oplaadt.
Dus de auto rijdt niet op water, maar op elektriciteit (die gewoon uit de energiecentrale of zonnepanelen komt).
Het water is slechts medium voor opslag van de elektronen (net als het accuzuur in een standaard 12V accu).

Ik heb laatst een filmpje op youtube over die technologie gezien, even kijken of ik die terug kan vinden. Ah hier: HOW THE VANADIUM REDOX BATTERY (VRB) WORKS - YouTube
 
Ik weet dat er een aparte thread is, maar vind geen oplossing. Zijn er visible tesla gebruikers bij? Sind donderdag in het bezit van mijn model S en de iOS App werkt perfect. Maar Ik kan niet inloggen op Visible Tesla. Als ik een verkeerd paswoord geeft zegt ie dat het verkeerd is. Maar als ik het juiste geef. Geeft ie na enkele seconden proberen gewoon niet. Hetzelfde scherm. En ik kan geen andere tabs aanklikken behalve het pref-tab.

Dit op 2 mac een windows server 2008 r2 en een windows 7 systeem. VREEMD, aangezien er geen foutmeldingen zijn. Ook ben ik al eens uit de iOS app uitgelogd en de auto stond stil of reed, dus was WAKKER. Maar geen effect.

Kan iemand me verderhelpen?
 
Ik weet dat er een aparte thread is, maar vind geen oplossing. Zijn er visible tesla gebruikers bij? Sind donderdag in het bezit van mijn model S en de iOS App werkt perfect. Maar Ik kan niet inloggen op Visible Tesla. Als ik een verkeerd paswoord geeft zegt ie dat het verkeerd is. Maar als ik het juiste geef. Geeft ie na enkele seconden proberen gewoon niet. Hetzelfde scherm. En ik kan geen andere tabs aanklikken behalve het pref-tab.

Dit op 2 mac een windows server 2008 r2 en een windows 7 systeem. VREEMD, aangezien er geen foutmeldingen zijn. Ook ben ik al eens uit de iOS app uitgelogd en de auto stond stil of reed, dus was WAKKER. Maar geen effect.

Kan iemand me verderhelpen?

In de directory waar je Visibel Tesla draait, wordt altijd een logfile aangemaakt, bijvoorbeeld visibletesla-01.log Staat daar mogelijk wat nuttigs in?

Normaal gesproken krijg je een pop-up als je auto slaapt na het succesvol inloggen, je kunt dan kiezen voor 'Wake it up' of 'Let it sleep'.

Het moet overigens wel in een directory draaien waar je schrijfrechten hebt, anders wordt de logfile niet eens aangemaakt. Vroeger stierf de app dan een stille dood. Anyway, belangrijkste aanwijzing is of er überhaupt een logfile te vinden is....
 
In de directory waar je Visibel Tesla draait, wordt altijd een logfile aangemaakt, bijvoorbeeld visibletesla-01.log Staat daar mogelijk wat nuttigs in?

Normaal gesproken krijg je een pop-up als je auto slaapt na het succesvol inloggen, je kunt dan kiezen voor 'Wake it up' of 'Let it sleep'.

Het moet overigens wel in een directory draaien waar je schrijfrechten hebt, anders wordt de logfile niet eens aangemaakt. Vroeger stierf de app dan een stille dood. Anyway, belangrijkste aanwijzing is of er überhaupt een logfile te vinden is....

Dit eens verder getest op mijn server. Als ik correct inlog, al is het 10 keer, is de logfile leeg.
Als ik 1x verkeerd inlog en dus een error krijg dan staat er dat ik een failed login heb gedaan. mrt 24, 2014 5:57:14 PM org.noroomattheinn.tesla.Tesla loginINFO: Login Failure:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Portal</title>
<script src="/assets/application-a5592d882a1bdc39d6b26c108a8ffbe0.js" type="text/javascript"></script>
<meta content="authenticity_token" name="csrf-param" />
<meta content="ZdaRsg7BP6A/RIJOm5MjXjiOPL0bVKrajryovuNlDEE=" name="csrf-token" />
<meta name="csrf-token" content="ZdaRsg7BP6A/RIJOm5MjXjiOPL0bVKrajryovuNlDEE=">


<link href='/images/favicon.ico' rel='shortcut icon'>


</head>
<body>
<header>
<li><a href="/login">Login</a></li>
</header>


<div class='flash error'>You do not have access.</div>


</body>
</html>

Verder niets. de log 2 en 3 zijn ook leeg. ? Wat staat er normaal als ge gewoon goed inlogd? Wordt dat opgeslagen in de log-file?
 
Het draait bij mij ook op verschillende systemen en overal hetzelfde probleem. Als ik inlog logt ie toch niet in. De log-file blijft ook leeg.
Als ik een fout paswoord geef, krijg ik wel een foutmelding en komt het ook in de log.

Heel vreemd. Kom gewoon niet verder dan het login screen.
 
Gisteren voor de derde keer aangehouden... nee ik reed totaal niet opvallend. En ik zat nog op een gemiddelde van 171 Wh/km =p

"Mag ik vragen hoe u aan deze auto komt?"
"Wat voor werk doet u?"
"U begrijpt dat een jong persoon met zo'n auto opvalt"

Terwijl mijn vorige auto veel meer op een drugsauto leek, maar ok.
 
Gisteren voor de derde keer aangehouden... nee ik reed totaal niet opvallend. En ik zat nog op een gemiddelde van 171 Wh/km =p

"Mag ik vragen hoe u aan deze auto komt?"
"Wat voor werk doet u?"
"U begrijpt dat een jong persoon met zo'n auto opvalt"

Terwijl mijn vorige auto veel meer op een drugsauto leek, maar ok.

hoe oud ben je dan?

Zover ik de model S op de weg heb gezien lijkt het wel dat de de gemiddelde leeftijd boven de 40 ligt. Volkomen begrijpbaar gezien de aanschafprijs.

Ik zal dan ook wel veel aangehouden worden, ik ben 34 en bruin... In de tijd dat ik een nieuwe 3 serie coupe rond reed werd ik ook veel aangehouden, nu ik een nieuwe 3 touring (papa auto) rijd helemaal niet meer.
Zelfde verhaal met vliegen naar USA, ik word standaard "randomly selected" voor een check. Als ik met me kids reis gelukkig niet.
 
De politie houdt sowieso duurdere auto's veel sneller aan, want misschien doe je wel iets fout en kunnen ze een 'jaloezieboete' geven. Randomly selecteddeed me trouwens denken aan deze :biggrin::

87d4eb3eb8524552ef9695067838bc5a.jpg
 
hoe oud ben je dan?

Zover ik de model S op de weg heb gezien lijkt het wel dat de de gemiddelde leeftijd boven de 40 ligt. Volkomen begrijpbaar gezien de aanschafprijs.

Ik zal dan ook wel veel aangehouden worden, ik ben 34 en bruin... In de tijd dat ik een nieuwe 3 serie coupe rond reed werd ik ook veel aangehouden, nu ik een nieuwe 3 touring (papa auto) rijd helemaal niet meer.
Zelfde verhaal met vliegen naar USA, ik word standaard "randomly selected" voor een check. Als ik met me kids reis gelukkig niet.
Is dat de (licht) blauwe 3-serie touring die ik laatst tegenkwam in Forepark ter hoogte van Wittebrug?
 
Het draait bij mij ook op verschillende systemen en overal hetzelfde probleem. Als ik inlog logt ie toch niet in. De log-file blijft ook leeg.
Als ik een fout paswoord geef, krijg ik wel een foutmelding en komt het ook in de log.

Heel vreemd. Kom gewoon niet verder dan het login screen.
Wel java draaiend? Ik meen mij te herinneren dat dat beslist nodig is. 't Is maar een idee....
 
Het draait bij mij ook op verschillende systemen en overal hetzelfde probleem. Als ik inlog logt ie toch niet in. De log-file blijft ook leeg.
Als ik een fout paswoord geef, krijg ik wel een foutmelding en komt het ook in de log.

Heel vreemd. Kom gewoon niet verder dan het login screen.

na het inloggen krijg ik dit in de logfile (v0.26) als eerste regels:

mrt 24, 2014 5:01:42 PM org.noroomattheinn.visibletesla.MainController$DoLogin run
INFO: Vehicle Info: {"color":null,"display_name":null,"id":16646,"option_codes":[knip....]}
mrt 24, 2014 5:05:31 PM org.noroomattheinn.visibletesla.MainController$DoLogin run
INFO: Waking up your vehicle
 
Sinds gisteren Tesla in mijn bezit. Joehoe. Gezien mijn garage onder het huis is ben ik echte fan van de hill-assist, hill hold functie. Volgens mijn nog steeds niet mogelijk bij de model S? iemand trucjes hiervoor.

Tweede, de sensoren aan de voorkant werken niet als je achteruit rijdt. Klopt? Vreemd, want uit een parking wegrijden met zo een lange bak is moeilijk als er achter je niet veel plaats is. En je moet dus vroeg beginnen draaien. Iemand hier een oplossing voor? Of is er een functie om ze toch te activeren?

Herkenbaar, ik leef op een helling en moet omhoog achteruit. Ik gebruik de twee voeten techniek. Linker op de rem rechter op het gas. Als je rem te lang vasthoud geeft ie wel een melding en even later valt de power weg maar met enige oefening moet het lukken. Mijn vrouw kan het ook...
Sensoren werken lijken inderdaad alleen in de stand waar je in rijdt R dan D. Dus al achteruitrijdend van R naar D overschakelen is ook link weet ik uit ervaring.
 
Gisteren voor de derde keer aangehouden... nee ik reed totaal niet opvallend. En ik zat nog op een gemiddelde van 171 Wh/km =p

"Mag ik vragen hoe u aan deze auto komt?"
"Wat voor werk doet u?"
"U begrijpt dat een jong persoon met zo'n auto opvalt"

Terwijl mijn vorige auto veel meer op een drugsauto leek, maar ok.
Ik ben met 27 ook een van de jongeren hier denk ik, maar ik ben nog nooit aan de kant gezet! Rijd ook vaak rondom Rotterdam en Amsterdam.
 
Gisteren voor de derde keer aangehouden... nee ik reed totaal niet opvallend. En ik zat nog op een gemiddelde van 171 Wh/km =p

"Mag ik vragen hoe u aan deze auto komt?"
"Wat voor werk doet u?"
"U begrijpt dat een jong persoon met zo'n auto opvalt"

Terwijl mijn vorige auto veel meer op een drugsauto leek, maar ok.

Waarschijnlijk waren ze meer geïnteresseerd in de auto dan in jou.... :)