Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik ken iemand die naar San Francisco gaat van 11/05 tem 16/05 (naar Nappa Valley - en terug).
Iemand enige ervaring met huren van model S ginderachter ?
getaround.com is een site waar particulieren hun model S te huur aanbieden: enige ervaring hiermee ?
 
Last edited:
Heb vorig jaar gevalletje gehad waarbij ik werd geflitst met 173 waar ik 100 mocht. Niet staande gehouden, dat is jouw pech (en mijn geluk) geweest. Moest voorkomen, 9(!) maanden later. Ben eerlijk geweest tegen de rechter.
Ik had geen historie. Gezegd dat ik geen smoes had, spijt van, niet trots op. Dat hoefde ik niet te spelen, was echt zo. Standaard eis OvJ is in deze gevallen 4mnd onvoorwaardelijk met 2jr proeftijd. De letterlijke woorden van de rechter waren: "uw houding siert u" OvJ en Rechter waren duidelijk gewend om naar een onuitputtelijke stroom smoezen te luisteren. De 'proefrit' is kennelijk een veelgebruikte, want dat vroegen ze twee keer. De Fiat werkte duidelijk niet in mijn nadeel - zulke auto's vragen kennelijk om proefritten. Misschien dat de Model S dat voordeel ook wel heeft. Mijn Mea Culpa kwam voor hen duidelijk als een verfrissing. De OvJ formuleerde vervolgens haar eis als 4mnd voorwaardelijk en de rechter nam dat over. "Wilt u daar nog bezwaar tegen maken?" vroeg hij. Na een korte aanvechting om na zoveel geluk nog iets extra's uit het vuur te slepen koos ik toch maar voor mijn rijbewijs. Ik hou me al 4,5mnd braaf aan de snelheid en heb Flitsmeister voor de zekerheid op het scherm. Nog 19,5 maanden. PM me als je meer wil weten over aanpak en procedure etc.
Bedankt voor dit verhaal en het aanbod. Ik was inderdaad ook van plan om het boetekleed aan te trekken en geen enkel excuus te maken - en net als jij beschrijft zal me dat geen moeite kosten want het was gewoon oerstom. Het enige waar ik het lastig mee ga hebben met op mijn tong bijten is dat ik in totaal maar twee à drie seconden boven de invorderingsgrens heb gezeten, en zodra ik het zag meteen weer mijn snelheid verlaagd heb. Ik zal met mijn advocaat overleggen of dit als "verzachtende omstandigheid" of als "smoesje" gezien gaat worden. Ik wil geen smoesjes maken, wie zich brandt moet op de blaren zitten, maar als ik bij "wegmisbruikers" zie hoe ze het gemiddelde van een kilometers lange trajectmeeting gebruiken, waardoor mensen die tijdenlang ver boven de invorderingsgrens hebben gezeten toch hun rijbewijs kunnen houden, vind ik de situatie waarin een agent wacht met "schieten" tot de absolute top wordt bereikt, al duurt die maar twee seconden, wel een heel ander verhaal.

Maar nu ik dit zo lees denk ik toch : tong afbijten ;)
 
De BMW was heel snel, en ik begon eerlijk gezegd niet vanaf de streep te racen, maar pas toen ik zag dat hij me eruit wilde trekken. Het feit dat ik tot die idiote snelheid doortrok was omdat hij ook heel rap was, en toen pas goed voor hem zat (verderop werd het éénbaans en wou hem ook niet afsnijden). Zodra ik één blik op mijn snelheidsmeter wierp schrok ik me rot (134 waar je 70 mag) liet ik meteen het "gas" los. Dat was waarop de agent had gewacht want hij tikte me af op 131, na correctie 127. Ik werd aan de kant gezet, de BMW mocht doorrijden - maar hij zal echt wel een prent krijgen. Niet dat me dat echt uitmaakt - ik was gewoon stom en kan hem niet de schuld geven.

I would guess that many of us have done something similar and are fortunate to have gotten away with it - I know I have, though not in the Tesla. To be honest the Tesla is so damned quick that I tend to be much more circumspect with it than I was with my XKR. I'd like my Tesla grin to last a long time and not be wiped out by me making a foolish mistake. It matters not to me how fast the other guy's ICE is - he's driving last century technology and there's absolutely no chance that his grin / sense of satisfaction is bigger than mine!

Deepest commiserations to you pebell. Next time just stick the ultimate sense of total superiority that comes with driving an MS! You can't get a ticket for it...
 
Ohoh, wat blijft het toch leuk! Vannacht uit gegaan in Antwerpen (Is voor mij om de hoek). Uiteraard met de S gegaan :)

Aangekomen bij de club (The Villa) komen we bij het parkeerterrein en wordt me gezegt: "Parkeert u daar voor de ingang maar achter die BMW". Ja hoor, dat was direct voor de ingang. Daar werden alle "luxe/dure" auto's neer gezet. Daar stond de S mooi recht voor de deur te glimmen.

Om 05:00 was het toch maar eens tijd om terug te gaan. Sta voor het verkeerslicht komt er een mooie blonde dame naast me in haar Fiat 500 Abarth die duidelijk zin had in een stoplichtrace. Wat deze blondine niet wist is dat ook een standaard Model S een heel stuk sneller is. Wel een pittige tante, want ze bleef het toch zeker 5 stoplichten achter elkaar proberen....

Op een of andere manier is het in België heel anders. Daar zien ze weinig Model S'en denk ik. Ook heb ik het gevoel dat Belgen het meer kunnen waarderen dan Nederlanders.

Wel was het verbruik vannacht bizar hoor. Reed netjes 120km/h ( ;-) ) en zat op 394Wh/km gemiddeld naar huis toe! Rare snelweg die A58.
 
Je moet bij zo'n stoplichtsprintje de ander ook niet vernederen, Wido.
(Zeker niet als het een 'mooie blonde dame' is.)
Het is veel leuker als ze het gevoel hebben dat ze een kans hadden, als ze maar sneller zouden reageren of beter schakelen. :p

En het was maar goed dat je ECO banden hebt, anders was het verbruik nog hoger geweest.

(Las ik niet ergens over die banden dat die het ook prima doen bij 200 km/h?) :eek:
 
Tesla trok vandaag veel bekijks op het Vrijthof in Maastricht als hoofdsponsor van het daar gehouden polo tournooi:

image.jpg


image.jpg
 
Ohoh, wat blijft het toch leuk! Vannacht uit gegaan in Antwerpen (Is voor mij om de hoek). Uiteraard met de S gegaan :)

Aangekomen bij de club (The Villa) komen we bij het parkeerterrein en wordt me gezegt: "Parkeert u daar voor de ingang maar achter die BMW". Ja hoor, dat was direct voor de ingang. Daar werden alle "luxe/dure" auto's neer gezet. Daar stond de S mooi recht voor de deur te glimmen.

Om 05:00 was het toch maar eens tijd om terug te gaan. Sta voor het verkeerslicht komt er een mooie blonde dame naast me in haar Fiat 500 Abarth die duidelijk zin had in een stoplichtrace. Wat deze blondine niet wist is dat ook een standaard Model S een heel stuk sneller is. Wel een pittige tante, want ze bleef het toch zeker 5 stoplichten achter elkaar proberen....

Op een of andere manier is het in België heel anders. Daar zien ze weinig Model S'en denk ik. Ook heb ik het gevoel dat Belgen het meer kunnen waarderen dan Nederlanders.

Wel was het verbruik vannacht bizar hoor. Reed netjes 120km/h ( ;-) ) en zat op 394Wh/km gemiddeld naar huis toe! Rare snelweg die A58.

Waarderen? Ik denk eerder dat het met nuchterheid te maken heeft :)
 
En wij die dachten dat Tesla het neusje van de zalm was?
Have a look at this: http://www.nanoflowcell.com/en#home

Dat ding rijdt op water!
Van 0 naar 100 in 2.8 seconden!
925 pk!
400 tot 600 km range!

Wooooow!

Mooi apparaat. Zelf denk ik dat dit meer de toekomst zal zijn dan enkel puur batterij gebruik. Deze auto is een combinatie van batterij en powercell.
Is alleen de vraag, waar ga je tanken ? Zoals ik het nu begrijp, zijn er 2 tank-doppen waar je ieder afhankelijke vloeistof in moet doen (ik lees 200liter volumes etc)..

Naja, hoe dan ook. Leuk concept en ik hoop dat ze hier een goede tegenvariant maken voor Tesla. Maakt het allemaal alleen maar leuker :)
 
Na de succesvolle Zuid-Holland Tour met 6 enthousiaste Tesla eigenaren, organiseert Urgenda de Zeeland Tour van 11-12-13 juni. Wie wil met zijn/haar Tesla Model S chauffeur zijn in de Urgenda karavaan?

Het verslag van de Zuid-Holland Tour vind je hier. Daar komt binnenkort ook het programma van de Zeeland Tour. Iedereen mag bij de activiteiten aanwezig zijn of bij de karavaan aansluiten. Als je interesse hebt, stuur een PM.
 
En wij die dachten dat Tesla het neusje van de zalm was?
Have a look at this: http://www.nanoflowcell.com/en#home

Dat ding rijdt op water!
Van 0 naar 100 in 2.8 seconden!
925 pk!
400 tot 600 km range!

Wooooow!

Deze cijfers zijn voor ons (Teslarijders) nog aanvaardbaar. Het cijfer waar ik het meest van duizelde was het koppel!! 4x 2900Nm !!!!

Ik gok op een kostprijs rond 200.000Euro
 
Last edited:
De BMW was heel snel, en ik begon eerlijk gezegd niet vanaf de streep te racen, maar pas toen ik zag dat hij me eruit wilde trekken. Het feit dat ik tot die idiote snelheid doortrok was omdat hij ook heel rap was, en toen pas goed voor hem zat (verderop werd het éénbaans en wou hem ook niet afsnijden). Zodra ik één blik op mijn snelheidsmeter wierp schrok ik me rot (134 waar je 70 mag) liet ik meteen het "gas" los. Dat was waarop de agent had gewacht want hij tikte me af op 131, na correctie 127. Ik werd aan de kant gezet, de BMW mocht doorrijden - maar hij zal echt wel een prent krijgen. Niet dat me dat echt uitmaakt - ik was gewoon stom en kan hem niet de schuld geven.

Jij racetje tenminste nog tegen iemand. Ik knalde gewoon een lege weg op, helemaal alleen, ff die V8 lekker laten doorjanken. Ik hoorde het waarschuwingspiepje nogbij 160 en zag de 180 nog in beeld verschijnen. Dat verduistere VW-flitsbusje in de berm nog bijna helemaal gemist. "U heeft het record van vandaag!" Zei die rechter ook nog met een glimlach, toen ik binnenkwam voor mijn zaak. "Maar dat is niets om trots op te zijn, hoor." Voegde hij er onmiddelijk aan toe. Het was achteraf wel het eerste signaal dat de afloop wel 'ns gunstig kon worden. Ken ook verhalen dat drie of vier zaken tegelijk aan bod komen en dan heb je minder kans jezelf gunstig te profileren. Wiebe kan daar nog wel over vertellen. Succes ermee. Ik was mentaal al zó voorbereid op een paar maanden achterin zitten in mijn eigen auto (krantje lezen, bellen, lekker ontspannen) dat het bijna een teleurstelling was dat dat niet doorging. Bíjna... :wink: