Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En dan vind ik het spannend als mijn balkje van groen naar oranje gaat bij nog 40 km, en ik zie hier dat ie zelfs nog rood kan worden. Wil eigenlijk wel weten hoeveel je kan rijden na 0. Ja 0 km, maar dat is dus niet zo. Wie, we hebben al 8 km in het rood. ik dacht zelfs al gelezen te hebben dat iemand 12 km in het rood heeft gereden.
 
En dan vind ik het spannend als mijn balkje van groen naar oranje gaat bij nog 40 km, en ik zie hier dat ie zelfs nog rood kan worden. Wil eigenlijk wel weten hoeveel je kan rijden na 0. Ja 0 km, maar dat is dus niet zo. Wie, we hebben al 8 km in het rood. ik dacht zelfs al gelezen te hebben dat iemand 12 km in het rood heeft gereden.
Ik meen dat iemand op het US forum het had over omgerekend 20 km, maar dat dat erg slecht voor je accu is en sterk wordt afgeraden.
 
Vlg mij is het ca 25 km na 0, daarna nog eventjes stapvoets


Al een half jaar geleden waren hier toch al posts die uitleggen dat van de 85kWh er 5 gereserveerd zijn als 'bricking reserve' (zodat je auto, incl alle electronica, niet helemaal dood gaat) en 5 als 'driving reserve' (om nog bij een paal te kunnen komen).

Als je rustig aan doet rij je makkelijk onder de 200 Wh/km. Dan kom je dus inderdaad zo'n 25km ver op de reserve.
 
33? Als je op Tesla's website naar de 'Opladen' pagina gaat, geeft ie zo'n 50 kilometer per uur aan met een 3x16A 400V 11kW laadpunt. Hoe kan dat dan 33 zijn?

Typical range bij 3X16A en 241V is 56km/u:
e9u3u7ub.jpg

Maar meestal haal je geen 241V
 
Al een half jaar geleden waren hier toch al posts die uitleggen dat van de 85kWh er 5 gereserveerd zijn als 'bricking reserve' (zodat je auto, incl alle electronica, niet helemaal dood gaat) en 5 als 'driving reserve' (om nog bij een paal te kunnen komen).

Als je rustig aan doet rij je makkelijk onder de 200 Wh/km. Dan kom je dus inderdaad zo'n 25km ver op de reserve.


Voor de duidelijk nogmaals het plaatje:

Tesla battery.png
 
Echt zuur voor je Pebell. Misschien een schrale troost, maar ik hoop wel voor je dat die hele snelle BMW ook een vette prent heeft gekregen. Of heeft ie de 50 nooit gehaald?:crying:

De BMW was heel snel, en ik begon eerlijk gezegd niet vanaf de streep te racen, maar pas toen ik zag dat hij me eruit wilde trekken. Het feit dat ik tot die idiote snelheid doortrok was omdat hij ook heel rap was, en toen pas goed voor hem zat (verderop werd het éénbaans en wou hem ook niet afsnijden). Zodra ik één blik op mijn snelheidsmeter wierp schrok ik me rot (134 waar je 70 mag) liet ik meteen het "gas" los. Dat was waarop de agent had gewacht want hij tikte me af op 131, na correctie 127. Ik werd aan de kant gezet, de BMW mocht doorrijden - maar hij zal echt wel een prent krijgen. Niet dat me dat echt uitmaakt - ik was gewoon stom en kan hem niet de schuld geven.