Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk om de evolutie van Belgisch/Nederlandse forum eens te analyseren. Er zijn periodes waarin bepaalde mensen toonaangevend zijn. We zitten inmiddels in de 1700 qua posts, en als ik terug ga naar de eerste pagina's van deze thread zie je namen die toch erg actief waren maar die je hier nu nooit meer ziet. Het waren tijden dat we nog niet of nauwelijks een Model S in het echt hadden gezien, Frank postte nog iets bijzonders bij elke 100 posts en bepalende personen als Wiebe en PeterSZ waren nog actief. Maar ook veel andere namen zie je (bijna) niet meer terug. Sommige mensen zijn na levering van de auto de binding met het forum verloren. Het is ook bijna niet bij te houden. Het lijkt ook allemaal zo lang geleden dat we speculeerden over de leveringen en ik op het amerikaanse deel van het forum elke dag zat te kijken naar foto's en nog geen idee had welke kleur of versie ik ging nemen. Mooie tijd.

Ik was er minder lang bij, sinds feb 2013, maar heb nu mijn Sje een half jaar en het forum blijft er in. Ik leer er nog veel van en ik deel mijn kennis graag!
 
Ken iemand de reclame nog van VW dat het kind darth fader is en dat papa dan het licht laat knipperen? Ik had het gisteren avond. Was op bezoek bij mijn zwager en toen we naar huis gingen stonden twee kinderen de auto te bewonderen. We waren nog ver weg en ik pakte mijn telefoon en drukte op de knop flash lights. Echt nog nooit kinderen zo hard zien rennen. :biggrin:
 
  • Funny
Reactions: Rogier P
Ik moet weer even wat kwijt over de Tesla service. Ze leggen de lat zo hoog dat ze zich verontschuldigen dat ze je auto niet hebben gewassen, terwijl ze de (werk)dag ervoor tot half twaalf 's avonds hebben gewerkt om 'm klaar te krijgen.

Afgelopen woensdagochtend reed Hilde, mijn vrouw, met de Model S naar haar werk. Onderweg stopte de auto ermee. Een variant op iets wat we al een paar keer hadden meegemaakt, dat de auto bij het afremmen alle aandrijving verliest en op het scherm de witte D (van Drive) rood wordt. Tot dan toe kon je de auto weer eenvoudig in Drive zetten met de schakelpook, maar dat lukte dit keer niet. Of in ieder geval niet tot na we Tesla hadden gebeld. Uiteindelijk kon Hilde doorrijden naar haar werk in Arnhem Noord.

Daar kwam een monteur vanuit Duiven met een vervangende Tesla de onze ophalen. 's Middags kregen we een belletje dat ze er nog niet achter waren wat het probleem was en dat ze later nog weer zouden bellen. 's Avonds om half 8 een belletje dat ze er nog steeds niet uit waren en met de vraag tot hoe laat ze ons nog konden bereiken om ons op de hoogte te houden. Het verlossende telefoontje kwam om half 10 ('s avonds dus !!), dat ze de aandrijfunit gingen vervangen en of ik de auto de volgende werkdag rond 9 uur weer kon komen ophalen. Hoezo, was mijn reactie, gaan jullie dat nog redden dan? Jazeker, we gaan door tot de auto weer klaar is. Dus.

Ze hebben tot half twaalf 's avonds doorgewerkt in Duiven. Toen ik onze Model S weer kwam ophalen waren ze nog niet helemaal klaar, er waren nog twee proefritjes en de uitlijning werd nog gecheckt, maar voor half tien was alles klaar en reden we weg. En kregen daarbij nog de excuses mee dat ze de auto niet helemaal gepoetst hadden.

Ik vind het ongelooflijk, wat een service, wat een drang om het voor de klant zo goed mogelijk te doen. En dat terwijl we in de tussentijd de beschikking hadden over een hele mooie, verse P85. Dikke pluim, Tesla Duiven bedankt!
 
Zonet flink geschrokken: ik wilde achteruit rijden om ruimte te krijgen om het parkeervak uit te draaien, op de standaard manier half achterom gedraaid in de stoel. Tijdens het omdraaien ving ik een glimp op van het camera scherm, met daarin het overbuurjochie op zijn loopfietsje, pal achter de auto... Die had ik zonder camera dus nooit gezien, en de auto was al lichtjes aan het rollen...

Hart in de keel, uitgestapt, jongetje naar de kant gedirigeerd... Elon/Tesla, ontzettend bedankt dat jullie die camera standaard in de S hebben gemonteerd, het heeft een leven gered of in ieder geval een behoorlijk letsel voorkomen...