Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De volhouders vooral.
Er zijn spijtig genoeg al veel fossielen verdwenen.

Sommige vonden het weinig toevoegen, anderen waren misschien (zo te lezen) geërgerd dat ook "gewone mensen" die nog wel een MODEL 3 konden betalen "het niveau van het forum omlaag haalden" of konden als gevolg daarvan het fors toegenomen aantal posts niet meer handelen.
Ik ben een tussenin- of laat-komer en moet zeggen dat het forum op dit moment goed leesbaar en bruikbaar is en zie dat velen de etiquette ook zonder daarop voortdurend gewezen te worden "overnemen". In een verder polariserende wereld gaat dat (desondanks) heel goed.
Bedankt allen!
 
Sommige vonden het weinig toevoegen, anderen waren misschien (zo te lezen) geërgerd dat ook "gewone mensen" die nog wel een MODEL 3 konden betalen "het niveau van het forum omlaag haalden" of konden als gevolg daarvan het fors toegenomen aantal posts niet meer handelen.
Ik ben een tussenin- of laat-komer en moet zeggen dat het forum op dit moment goed leesbaar en bruikbaar is en zie dat velen de etiquette ook zonder daarop voortdurend gewezen te worden "overnemen". In een verder polariserende wereld gaat dat (desondanks) heel goed.
Bedankt allen!
Ik denk dat de grootste problemen die we gehad hebben zich voordeden voor de M3 er bij kwam. Het etikettedraadje is van september 2017 trouwens.
Ook de overkill aan berichten was nog van voor die tijd denk ik. Ik heb het daar ook wel eens moeilijk gehad.
 
Ook op het Model Y draad(je)wordt er vandaag na wat schermutselingetjes zonder zwaar ingrijpen ingebonden.
Ik zeg: blijf een beetje van de "disagree" knop weg, want dat wordt als "dislike" ervaren en wekt dan aan weerszijden van de discussie onnodig wrevel op. We willen elkaar vast gewoon helpen en moeten soms iets meer doen om de ander in zijn (altijd goede) intenties te begrijpen voor we reageren.
 
Ik denk dat de grootste problemen die we gehad hebben zich voordeden voor de M3 er bij kwam. Het etikettedraadje is van september 2017 trouwens.
Ook de overkill aan berichten was nog van voor die tijd denk ik. Ik heb het daar ook wel eens moeilijk gehad.
Ja er zijn ook leden (in ieder geval 1) met goede bedoelingen gewoon weggepest, ze hielden zich niet in en het wegpesten (b)leek een doel op zich, want ik heb ook de pesters daarna niets meer zien bijdragen (gelukkig).
 
Van polarisatie is nog niet veel goeds gekomen. Daarom volg ik nog dit forum omdat hier leden nog erg goed met elkaar omgaan en er interessante nieuwtjes van niet alleen tesla's voorbij komen. All het openbare media en social media gebeuren trekt mij niet, als ik daar commentaren bekijk dan is de eerste reactie zucht en kom ik terug naar TMC waar ik in een oase van redelijkheid terug kom. Ga zo door!
 
Last edited:
Dit is plots gekomen, lijkt een folie die wegtrekt maar zit achter het glas. Valt vooral op met open dak als er licht binnen valt. Iemand hier ervaring mee? Trekt dit verder door over het hele scherm en beïnvloed dit de weergave? Weet iemand de prijs van dit scherm om te laten vervangen?
 

Attachments

  • 152FBB72-E508-4AB8-BF8E-6D73B617523F.jpeg
    152FBB72-E508-4AB8-BF8E-6D73B617523F.jpeg
    257.1 KB · Views: 63
Dit is plots gekomen, lijkt een folie die wegtrekt maar zit achter het glas. Valt vooral op met open dak als er licht binnen valt. Iemand hier ervaring mee? Trekt dit verder door over het hele scherm en beïnvloed dit de weergave? Weet iemand de prijs van dit scherm om te laten vervangen?
Bubbels achter het scherm is een bekend MCU1 euvel, schijnt te komen omdat de LCD schermen niet hittebestendig genoeg zijn om te gebruiken in auto. Oplossing = MCU2 upgrade.
 
Dit is plots gekomen, lijkt een folie die wegtrekt maar zit achter het glas. Valt vooral op met open dak als er licht binnen valt. Iemand hier ervaring mee? Trekt dit verder door over het hele scherm en beïnvloed dit de weergave? Weet iemand de prijs van dit scherm om te laten vervangen?
Bij mij is dit een paar maand geleden ook begonnen. En is iedere dag slechter geworden. Het is de lijmlaag die los komt. Nu is het rondom het scherm. Volgende maandag gaat er een gans nieuw infotainment in. Beide schermen aan 1550€ btw inclusief. Enkel het kleine scherm vervangen was 1520€.
 
Ik dacht even na vijf jaar dat de Model S afgeschreven was om wat te kunnen genieten, maar vorig jaar reeds 3.000 euro kosten door een vaste handrem en oververhitte remschijf, dit jaar weer 1.500 of 3.000 euro voor wat schermen...

Ik heb nog een wagen van 2015 pre facelift, de MCU 2 upgrade heeft die dan ook streaming video? Ik heb integenstelling tot vele andere nog altijd geen probleem met mijn center console scherm, geen gele randen of zo. Het is alleen enkel een beetje traag.. en de grensovergangen zijn sinds een half jaar een echte pain in the ass en moet ik zo goed als altijd een reset toen om de visualisatie van de kaarten te laden (ook al maakt hij LTE verbinding in het buitenland, de kaarten volgen niet meer mee). En ik krijg ook al enkele maanden geen visualisatie van verkeersdrukte meer op mijn kaarten... Een MCU2 upgrade zou al deze frustraties wegnemen (samen met mijn radio)?

Het was eigenlijk het plan om de auto "op te rijden" tot hij 8 jaar was en de garantie op de batterij vervalt. Ik zou dus nog twee jaar van de upgrade aan schermen kunnen genieten, ik neem aan dat het op doorverkoopwaarde geen enkele invloed heeft.
 
Ik dacht even na vijf jaar dat de Model S afgeschreven was om wat te kunnen genieten, maar vorig jaar reeds 3.000 euro kosten door een vaste handrem en oververhitte remschijf, dit jaar weer 1.500 of 3.000 euro voor wat schermen...
Even verduidelijken.
Het is 1520€ om enkel het kleine scherm te vervangen. En SLECHTS 1550€ voor de MCU2 upgrade waar beide schermen vervangen worden. Er is dan geen FM radio meer. Dat is een aparte module van rond de 500€. Zelf ga ik waarschijnlijk de MS verkopen als de nieuwe eraan komt. Maar denk dat ik deze investering bij verkoop zal kunnen recupereren. Zoals je zelf al aangaf is het bijna niet meer te doen om naar het buitenland te rijden. Met de 3g perikelen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Die grens overgangen waren heel herkenbaar. Bij mij gebeurde het net voor verkoop van de auto en ik was erg gehecht aan de fm. Ik heb toen zelf het scherm vervangen. Met een screen protector erop, dit was niet te onderscheiden. Het betekend wel dat je dus dan nooit meer een lek kunt krijgen 😉
Het was een avond werk.
20220618_211403.jpg
20220618_213443.jpg
20220618_214402.jpg
20220618_215507.jpg
20220618_224136.jpg


De prijs is wat gestegen van het scherm zie ik.

€ 174,75 5%OFF | 12.3 inch LA123WF1-SL01 LCD Display screen For 2014 Tesla model S Car Instrument parts For Tesla model X LA123WF4-SL01
 
Last edited:
Even verduidelijken.
Het is 1520€ om enkel het kleine scherm te vervangen. En SLECHTS 1550€ voor de MCU2 upgrade waar beide schermen vervangen worden. Er is dan geen FM radio meer. Dat is een aparte module van rond de 500€. Zelf ga ik waarschijnlijk de MS verkopen als de nieuwe eraan komt. Maar denk dat ik deze investering bij verkoop zal kunnen recupereren. Zoals je zelf al aangaf is het bijna niet meer te doen om naar het buitenland te rijden. Met de 3g perikelen.

Ik heb echter al enige tijd de 4G modem. Maar waarschijnlijk zit de fout toch eerder bij de MCU dan in de modem, want er is wel gewoon een overgang van ontvangst en Spotify werkt meestal wel terug als de switch gemaakt is. Voor de google earth kaarten moet ik echt resetten.

Bedankt voor de verduidelijking, 1.520 euro is voor mij ok als dat inderdaad beide schermen zijn en ik van een hoop frustraties verlost ben. Radio beluister ik amper, nog geen 5% van de tijd, enkel als mijn ouders eens meerijden, want dan moet Nostalgie op of zo, maar dat kan ook via TuneIn. Ik ga meteen de service aanvraag indien in de app.