Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb met mijn model s van 2013 ook dat data steeds wegvalt bij de grens en niet meer terugkomt. altijd een reset nodig.

gisteren bij tesla voor wat puntjes (airco en dit data probleem). Zogezegd beiden opgelost maar nog steeds niet dus. Airco na een korte tijd koud stopt gewoon en komt niet meer terug (enkel AC uitzetten, 30 seconden wachten en dan weer aan fixt het tijdelijk).

Bij dataprobleem hadden ze een multimediabordje vervangen blijkbaar, maar het probleem is er nog. LTE icoon is er, maar spotify, verkeer ed werkt niet. enkel harde reset van mcu lost het op. Erg vervelend als je elke dag de grens passeert voor je woon-werk.
 
Even verduidelijken.
Het is 1520€ om enkel het kleine scherm te vervangen. En SLECHTS 1550€ voor de MCU2 upgrade waar beide schermen vervangen worden. Er is dan geen FM radio meer. Dat is een aparte module van rond de 500€. Zelf ga ik waarschijnlijk de MS verkopen als de nieuwe eraan komt. Maar denk dat ik deze investering bij verkoop zal kunnen recupereren. Zoals je zelf al aangaf is het bijna niet meer te doen om naar het buitenland te rijden. Met de 3g perikelen.
Voor 3G perikelen kun je ook enkel het modem vervangen.
 
Het probleem is eigenlijk dat het allemaal ooit wel goed functioneerde en dat de hardware nog dezelfde is, conclusie is dat de problemen die eigenaars van oudere modellen vooral software gerelateerd is. Te weinig aandacht bij updates voor oudere hardware, en daarbij een groot gebrek aan inzet om fouten recht te zetten voor deze oudere modellen. En het frustrerende is dat we vaak niet eens de keuze hebben om iets bij het oude te laten en updates geforceerd worden.
 
Het probleem is eigenlijk dat het allemaal ooit wel goed functioneerde en dat de hardware nog dezelfde is, conclusie is dat de problemen die eigenaars van oudere modellen vooral software gerelateerd is. Te weinig aandacht bij updates voor oudere hardware, en daarbij een groot gebrek aan inzet om fouten recht te zetten voor deze oudere modellen. En het frustrerende is dat we vaak niet eens de keuze hebben om iets bij het oude te laten en updates geforceerd worden.
3G antennes worden uit de lucht gehaald. Dat is hardware
 
3G antennes worden uit de lucht gehaald. Dat is hardware
Echter heeft kristofL het hier over een grens overgan en niet de 3G. Hij heeft al een 4G modem laten plaatsen. Ik kan dit onderschrijven. De grens over wilde de auto na het weer verbinding maken met 4G geen navigatie meer updaten en internet radio afspelen. Zelf op aankomen van locatie werkt de app ook niet omdat er op een of andere reden geen verbinding is. Elke grensovergang was gewoon een reset nodig om weer verbinding te krijgen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
Echter heeft kristofL het hier over een grens overgan en niet de 3G. Hij heeft al een 4G modem laten plaatsen. Ik kan dit onderschrijven. De grens over wilde de auto na het weer verbinding maken met 4G geen navigatie meer updaten en internet radio afspelen. Zelf op aankomen van locatie werkt de app ook niet omdat er op een of andere reden geen verbinding is. Elke grensovergang was gewoon een reset nodig om weer verbinding te krijgen.
Vreemd dat onze daar geen last van heeft. Zitten er verschillen in het entertainment systeem van 85 en 90D ?
 
Hallo allemaal.

Ik ben sinds 2018 een blije ModelS rijder en heb de full self driving toen gekocht, en een tijdje geleden de hardware-3 computer gekregen.
De kilometer stand gaat gestaag naar de 80K wat volgens mij de grens is van mijn garantie. Ik vroeg me daarom af of bepaald gedrag "normaal" is, of dat ik een service afspraak moet maken.

Het gaat om detecteren van andere autos, specifiek hun positie op de weg. Als een auto voor me rijdt, maar 1 of 2 baantjes naar mijn rechterkant, dan heb ik het idee dat de detectie veel te veel naar mij toe is. Ik heb heel vaak dat de auto op cruise control opeens op de rem staat omdat een auto die netjes in zijn eigen baan zit toch als gevaarlijk gezien wordt.

Vooral vrachtautos zijn vaak niet juist geplaatst. Als ik op de A1 rijdt en naar de midden strook ga, dan zie ik vaak de vrachtautos als rood in mijn scherm terwijl ze nooit uit de rechterbaan zijn gekomen. Zeker als ik stil sta bij een stoplicht is de plaatsing van andere autos een belabberde aangelegenheid waar het weinig met de realiteit te maken heeft.

Is dit "tesla-normaal" ? Ziet iedereen dit?

ps. de upgrade van HW 2.5 naar HW 3.0 had geen effect op al deze dingen.
 
Hallo allemaal.

Ik ben sinds 2018 een blije ModelS rijder en heb de full self driving toen gekocht, en een tijdje geleden de hardware-3 computer gekregen.
De kilometer stand gaat gestaag naar de 80K wat volgens mij de grens is van mijn garantie. Ik vroeg me daarom af of bepaald gedrag "normaal" is, of dat ik een service afspraak moet maken.

Het gaat om detecteren van andere autos, specifiek hun positie op de weg. Als een auto voor me rijdt, maar 1 of 2 baantjes naar mijn rechterkant, dan heb ik het idee dat de detectie veel te veel naar mij toe is. Ik heb heel vaak dat de auto op cruise control opeens op de rem staat omdat een auto die netjes in zijn eigen baan zit toch als gevaarlijk gezien wordt.

Vooral vrachtautos zijn vaak niet juist geplaatst. Als ik op de A1 rijdt en naar de midden strook ga, dan zie ik vaak de vrachtautos als rood in mijn scherm terwijl ze nooit uit de rechterbaan zijn gekomen. Zeker als ik stil sta bij een stoplicht is de plaatsing van andere autos een belabberde aangelegenheid waar het weinig met de realiteit te maken heeft.

Is dit "tesla-normaal" ? Ziet iedereen dit?

ps. de upgrade van HW 2.5 naar HW 3.0 had geen effect op al deze dingen.
Is helaas Tesla-normaal en een serviceafspraak gaat alleen discussie opleveren. Er zijn meerdere draadjes over FSD bijvoorbeeld FSD ontwikkelingen Dan zie je dat je niet alleen bent.
NB. Je hebt het alleen over de weergave van het verkeer om je heen. Besef dat dit weinig relatie heeft met wat de software echt ziet. Anders gezegd: de FSD software heeft waarschijnlijk een veel nauwkeuriger beeld van de omgeving, zeker in de US beta versie.
 
Hallo allemaal.

Ik ben sinds 2018 een blije ModelS rijder en heb de full self driving toen gekocht, en een tijdje geleden de hardware-3 computer gekregen.
De kilometer stand gaat gestaag naar de 80K wat volgens mij de grens is van mijn garantie. Ik vroeg me daarom af of bepaald gedrag "normaal" is, of dat ik een service afspraak moet maken.

Het gaat om detecteren van andere autos, specifiek hun positie op de weg. Als een auto voor me rijdt, maar 1 of 2 baantjes naar mijn rechterkant, dan heb ik het idee dat de detectie veel te veel naar mij toe is. Ik heb heel vaak dat de auto op cruise control opeens op de rem staat omdat een auto die netjes in zijn eigen baan zit toch als gevaarlijk gezien wordt.

Vooral vrachtautos zijn vaak niet juist geplaatst. Als ik op de A1 rijdt en naar de midden strook ga, dan zie ik vaak de vrachtautos als rood in mijn scherm terwijl ze nooit uit de rechterbaan zijn gekomen. Zeker als ik stil sta bij een stoplicht is de plaatsing van andere autos een belabberde aangelegenheid waar het weinig met de realiteit te maken heeft.

Is dit "tesla-normaal" ? Ziet iedereen dit?

ps. de upgrade van HW 2.5 naar HW 3.0 had geen effect op al deze dingen.
Ik zou autopilot opnieuw kalibreren. Menu service en dan kalibratie.

Juist bij stoplichten is het beeld smooth.