Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Er staat ook een Audi A1 met plaat PVH tussen. Dus Paul hoeft niet meer naar België te verhuizen.
Ik zie ook een plaat CLIO-RS, beetje kortzichtig, tenzij je een verzamelaar bent en nooit een auto verkoopt.

.... verdulleme... Had nochtans zo gaarne naar België verkast..... oh, maar was er niet iets met elektra tekort? Nee hoor, België zijn mijn vrinden!
 
...his D*ck misschien (vrij om een klinker in te vullen)

Duck...?

0009-Duck-Commander-Tradema.png
 
Vanochtend overviel mijn vrouw me met iets dat haar stoorde in de werking van onze geliefde wagen. Vanaf het moment dat je hem in P zet gaan de handvaten naar buiten en is de auto open. Ze vindt dat in sommige situaties onveilig. Even parkeren en op iemand wachten. In de file even rusten en in P zetten.

Ze heeft wel een punt. Best blijft de auto afgesloten tot je zelf uitstapt of de wagen ontgrendeld.

Iemand hier nog last van? Nuttig om in een update te stoppen toch?
 
Vanochtend overviel mijn vrouw me met iets dat haar stoorde in de werking van onze geliefde wagen. Vanaf het moment dat je hem in P zet gaan de handvaten naar buiten en is de auto open. Ze vindt dat in sommige situaties onveilig. Even parkeren en op iemand wachten. In de file even rusten en in P zetten.

Ze heeft wel een punt. Best blijft de auto afgesloten tot je zelf uitstapt of de wagen ontgrendeld.

Iemand hier nog last van? Nuttig om in een update te stoppen toch?

Ik weet wat je bedoelt. Heb zelf ook wel eens in een buurt stil gestaan waar het niet echt lekker aanvoelt, zeker niet als je toch al opvalt met je Tesla. Maar ik doe in zo'n situatie via het scherm de auto op slot ("lock").
 
Vanochtend overviel mijn vrouw me met iets dat haar stoorde in de werking van onze geliefde wagen. Vanaf het moment dat je hem in P zet gaan de handvaten naar buiten en is de auto open. Ze vindt dat in sommige situaties onveilig. Even parkeren en op iemand wachten. In de file even rusten en in P zetten.

Ze heeft wel een punt. Best blijft de auto afgesloten tot je zelf uitstapt of de wagen ontgrendeld.

Iemand hier nog last van? Nuttig om in een update te stoppen toch?

helemaal mee eens.
Ik heb ondertussen geleerd de wagen in 'park' te zetten via het scherm.
Dan springt deze vanzelf in neutraal, blijven de deuren dicht en het licht uit.

Om te starten moet je dan hem/haar wel weer in D (of R) gooien.
Bij andere merken heb je zo'n (elektronische ?) handrem oplossing die 'los springt' van de moment dat je het (gas)pedaal terug induwt, maar terwijl je de wagen in D laat staan.
Dat lijkt me het meest comfortabele voor onze TESLA's, op voorwaarde dat je dit via 1 toetsaanslag kan opzetten.

Om dit 'backwards compatible' te maken (i.e. oude gedrag behouden) zou men het gedrag van de 'P' toets kunnen laten parametreren via de instellingen, zoals bv creep, regen, ... ?
 
Er is een oplossing voor dit probleem. Als je stil staat even extra stevig het rempedaal intrappen.
Nu gaat automatisch de parkeerrem erop en blijven de deurhendels naar binnen.
Om weer weg te rijden voet op de rem en in Drive zetten.

Helaas kan dit niet bij de Model S, maar het schijnt dat het wel bij sommige MB's kan.
 
Er is een oplossing voor dit probleem. Als je stil staat even extra stevig het rempedaal intrappen.
Nu gaat automatisch de parkeerrem erop en blijven de deurhendels naar binnen.
Om weer weg te rijden voet op de rem en in Drive zetten.

Helaas kan dit niet bij de Model S, maar het schijnt dat het wel bij sommige MB's kan.

yep: the Brake Hold onderdeel van Sensotronic "brake by wire" remmen. in 2001 voor het eerst geleverd en bij de E-klasse (2003-2006) door de vele problemen weer vervangen door conventionele remmen. zelf met de verbeterde versie zonder problemen gereden, top!

eigenlijk gaat het best prima met de Tesla remmen, voet eraf en hij blijft staan mits de weg maar vlak is en dat is helaas niet altijd zo.... De P stand gebruiken anders dan bij het einde van de rit vind ik maar niks, dan maar voet op de rem bij hellend wegdek in de file.