Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla heeft een terugkoopgarantie voor de Model S gelanceerd voor leasemaatschappijen in Nederland. Het restwaarderisico van de elektrische auto's ligt dan bij Tesla, in plaats van bij de leasemaatschappij.

De auto wordt na 36 of 48 maanden tegen respectievelijk 46 en 43 procent van de aankoopprijs weer teruggekocht. Daarbij moet er wel aan een maximaal kilometrage voldaan worden.

ALD Automotive is de eerste leasemaatschappij die werkt met de terugkoopgarantie.

Lees meer op Fleet&Mobility.
 
Wat een slecht artikel weer. Ik vind het echt anti reclame voor de elektrische auto als je op dit moment nog gaat beweren dat opladen een hoop gedoe is en lang duurt. Ik laad alleen publiek en heb nog nooit een probleem gehad met laden de afgelopen 38.000 km. Met een bezineauto was ik meer tanktijd kwijt geweest dan nu met een elektrische auto, de incidentele roadtrip met oplaadstops meegerekend.
Dit is echt het verhaal voor mensen die zelf geen elektrische auto hebben en nog in tankstations denken. Het is veel belangrijker dat het netwerk op bestemming / binnen de steden verder uitgebreid wordt en flexibeler wordt (keuze langzaam en snel laden). Fastned zal volgens mij alleen een rol vervullen in een transitiefase waarbij het batterijvermogen nog beperkt is en het normale laadnetwerk nog gaten vertoont.
Inderdaad! We worden de nieuwe Shell... Lol, whatever zoon van Ruud Lubbers. :p
 
Inderdaad! We worden de nieuwe Shell... Lol, whatever zoon van Ruud Lubbers. :p

Haha, en de PR dame heeft blijkbaar geleerd van het vorige verslag op TV waar hij in zijn Outlander aan komt rijden en beweert dat hij niet anders kan dan een plug in te rijden omdat in het noorden nog niet voldoende laadmogelijkheden waren... Sure.. Kwam nu in een i3 aanzetten. Ook zei de verslaggever dat ze de bij fastned alle EV's voor deur hebben staan waarop Lubbers aangaf, behalve een Tesla model S. Geeft wel beetje aan wat dus idd de doelgroep gaat zijn.
 
Haha, en de PR dame heeft blijkbaar geleerd van het vorige verslag op TV waar hij in zijn Outlander aan komt rijden en beweert dat hij niet anders kan dan een plug in te rijden omdat in het noorden nog niet voldoende laadmogelijkheden waren... Sure.. Kwam nu in een i3 aanzetten. Ook zei de verslaggever dat ze de bij fastned alle EV's voor deur hebben staan waarop Lubbers aangaf, behalve een Tesla model S. Geeft wel beetje aan wat dus idd de doelgroep gaat zijn.

Tja, en die doelgroep zal het af laten weten wanneer over een jaar of twee/drie de nieuwe Tesla III gaat komen voor dezelfde prijs als een I3 maar met een range van 350 km en aansluiting op het SUC netwerk (gratis tanken). Tegen die tijd zullen er misschien wel 300 SuC's in Europa staan en zal ook het secundaire netwerk van Tesla (22 kW wall connectors, op strategische plaatsen, gekocht door uitbaters als restauranthouders maar stroom gratis van Tesla en beschikbaar voor auto's die SuC fähig zijn) al aan het uitrollen zijn waardoor de behoefte aan onderweg laden steeds kleiner zal worden.

Ik verwacht ook dat de urban SuC's, zoals ook nu al vier in Londen, in of rond onze grote steden er gaan komen.

Ik ben optimist maar zoals het tot nu toe loopt lijkt het optimisme wel gerechtvaardigd.

Eind deze maand ben ik op een tweedaags congres in Rotterdam over EV mobiliteit. Ben benieuwd welke inzichten men daar heeft.

Fastned zie ik steeds minder zitten. Op langere termijn worden hybrides niet meer verkocht (het is helemaal niet meer nodig om een dubbel systeem mee te slepen terwijl de hybriderijder nu ook al vindt dat de auto elektrische het lekkerst rijdt. Daarnaast gaan die echt niet hun kleine batterij een half uur staan laden om enkele tientallen kilometers verder te kunnen komen.

Benieuwd hoe het met de waarde van de tussencategorie auto's, waaronder onze Leaf, gaat wanneer Model III concreter wordt met al de voordelen.
Ik denk dat dat een issue gaat worden, zeker wanneer de fiscale voordelen afnemen.
 
Haha, en de PR dame heeft blijkbaar geleerd van het vorige verslag op TV waar hij in zijn Outlander aan komt rijden en beweert dat hij niet anders kan dan een plug in te rijden omdat in het noorden nog niet voldoende laadmogelijkheden waren... Sure.. Kwam nu in een i3 aanzetten. Ook zei de verslaggever dat ze de bij fastned alle EV's voor deur hebben staan waarop Lubbers aangaf, behalve een Tesla model S. Geeft wel beetje aan wat dus idd de doelgroep gaat zijn.

We hebben over FastNed een mooi apart topic: Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

Zullen we daar verder gaan?
 
Tjongejonge wat een hoop nieuwe namen hier - zal wel aan mij liggen. Niet zo actief meer.
De S still going strong. Binnenkort maar voor de eerste beurt. Hij is bijna een jaar oud, 15 november.
Gemiddeld verbruik over bijna 39.000km is 217 wh/km. Achterbanden bijna versleten.
Belangrijkste actiepunten voor het service-centre:
- condens in achterlichten
- spiegelklepjes van beide zonnekleppen afgebroken
- soms een rammeltje en soms een fluitje in het schuifdak (maar meestal niks, dus misschien maar gewoon afblijven?)
- defecte LED's in derde remlicht
- krasjes in linker voorruit, lijken van binnenuit te komen?
- brom in de motor - niet heel sterk, maar toch.

Was laatst bij Supercharger in Emsburen. Zag er netjes en nieuw uit. Was de enige. Vier laders actief, vier binnenkort.
1 'coming soon' hoesje was gestolen. Horeca was niet vlakbij, loopafstand ca.5 min schat ik.
 
Tesla heeft een terugkoopgarantie voor de Model S gelanceerd voor leasemaatschappijen in Nederland. Het restwaarderisico van de elektrische auto's ligt dan bij Tesla, in plaats van bij de leasemaatschappij.

De auto wordt na 36 of 48 maanden tegen respectievelijk 46 en 43 procent van de aankoopprijs weer teruggekocht. Daarbij moet er wel aan een maximaal kilometrage voldaan worden.

ALD Automotive is de eerste leasemaatschappij die werkt met de terugkoopgarantie.

Lees meer op Fleet&Mobility.

IJkpunten
De ijkpunten voor de terugkoopregeling zijn 36 maanden en 48 maanden. Bij een contract van 36 maanden is maximaal 25.000 kilometer per jaar toegestaan, en 30.000 kilometer per jaar bij een contract van 48 maanden. Tesla betaalt na 36 maanden 46 procent van de oorspronkelijke basis aankoopprijs van de Model S en 43 procent van de aankoopprijs van alle opties. Bij 48 maanden is het terug te betalen bedrag 39 procent van de oorspronkelijke basis aankoopprijs en 31 procent van de aankoopprijzen van alle opties. Daarmee zit Tesla een paar procentpunt boven de restwaarde-inschatting van Autotelex.
 
IJkpunten
De ijkpunten voor de terugkoopregeling zijn 36 maanden en 48 maanden. Bij een contract van 36 maanden is maximaal 25.000 kilometer per jaar toegestaan, en 30.000 kilometer per jaar bij een contract van 48 maanden. Tesla betaalt na 36 maanden 46 procent van de oorspronkelijke basis aankoopprijs van de Model S en 43 procent van de aankoopprijs van alle opties. Bij 48 maanden is het terug te betalen bedrag 39 procent van de oorspronkelijke basis aankoopprijs en 31 procent van de aankoopprijzen van alle opties. Daarmee zit Tesla een paar procentpunt boven de restwaarde-inschatting van Autotelex.


Alle informatie staat op de site van Tesla: Tesla Terugkoopgarantie, veelgestelde vragen | Tesla Motors
De 85kWh meerprijs wordt als een optie beschouwd t.o.v. de 60 kWh accu met dus een lager percentage restwaarde.
Merkwaardig gezien het feit dat ik verwacht dat na 48 maanden en afname accu capaciteit de 85 de meest aantrekkelijke keuze zal zijn.
 
Tjongejonge wat een hoop nieuwe namen hier - zal wel aan mij liggen. Niet zo actief meer.
De S still going strong. Binnenkort maar voor de eerste beurt. Hij is bijna een jaar oud, 15 november.
Gemiddeld verbruik over bijna 39.000km is 217 wh/km. Achterbanden bijna versleten.
Belangrijkste actiepunten voor het service-centre:
- condens in achterlichten
- spiegelklepjes van beide zonnekleppen afgebroken
- soms een rammeltje en soms een fluitje in het schuifdak (maar meestal niks, dus misschien maar gewoon afblijven?)
- defecte LED's in derde remlicht
- krasjes in linker voorruit, lijken van binnenuit te komen?
- brom in de motor - niet heel sterk, maar toch.

Was laatst bij Supercharger in Emsburen. Zag er netjes en nieuw uit. Was de enige. Vier laders actief, vier binnenkort.
1 'coming soon' hoesje was gestolen. Horeca was niet vlakbij, loopafstand ca.5 min schat ik.
Peter, kerel, je leeft nog:eek:. Hoe rij jij dan in die S tov je "Fiat"? Heb er nu bijna 19.000km opzitten en alle 4 de banden zijn bijna weg. Mijn ATA is 248wh/km.
 
Wat een slecht artikel weer. Ik vind het echt anti reclame voor de elektrische auto als je op dit moment nog gaat beweren dat opladen een hoop gedoe is en lang duurt. Ik laad alleen publiek en heb nog nooit een probleem gehad met laden de afgelopen 38.000 km. Met een bezineauto was ik meer tanktijd kwijt geweest dan nu met een elektrische auto, de incidentele roadtrip met oplaadstops meegerekend.
Dit is echt het verhaal voor mensen die zelf geen elektrische auto hebben en nog in tankstations denken. Het is veel belangrijker dat het netwerk op bestemming / binnen de steden verder uitgebreid wordt en flexibeler wordt (keuze langzaam en snel laden). Fastned zal volgens mij alleen een rol vervullen in een transitiefase waarbij het batterijvermogen nog beperkt is en het normale laadnetwerk nog gaten vertoont.

+1 wel mooi voor het polygoonjournaal tzt

- - - Updated - - -

Het valt me overigens op dat recent (sinds v6.0) als ik de auto instap, de muziek niet verder gaat waar 'het afspelen' de vorige keer was gebleven? Was voorheen wel altijd zo.

Ik heb energy saving staan op 'nightly' met 'always connected'. Ook overdag tussen 2 ritjes in gebeurt dit me.

Wilson Philips begon vanochtend gewoon verder te spelen vanaf de USB stick op 1:34. Maar dat nummer heette "Hold on" :rolleyes:
 
Tja, en die doelgroep zal het af laten weten wanneer over een jaar of twee/drie de nieuwe Tesla III gaat komen voor dezelfde prijs als een I3 maar met een range van 350 km en aansluiting op het SUC netwerk (gratis tanken). Tegen die tijd zullen er misschien wel 300 SuC's in Europa staan en zal ook het secundaire netwerk van Tesla (22 kW wall connectors, op strategische plaatsen, gekocht door uitbaters als restauranthouders maar stroom gratis van Tesla en beschikbaar voor auto's die SuC fähig zijn) al aan het uitrollen zijn waardoor de behoefte aan onderweg laden steeds kleiner zal worden.

Ik verwacht ook dat de urban SuC's, zoals ook nu al vier in Londen, in of rond onze grote steden er gaan komen.

Ik ben optimist maar zoals het tot nu toe loopt lijkt het optimisme wel gerechtvaardigd.

Eind deze maand ben ik op een tweedaags congres in Rotterdam over EV mobiliteit. Ben benieuwd welke inzichten men daar heeft.

Fastned zie ik steeds minder zitten. Op langere termijn worden hybrides niet meer verkocht (het is helemaal niet meer nodig om een dubbel systeem mee te slepen terwijl de hybriderijder nu ook al vindt dat de auto elektrische het lekkerst rijdt. Daarnaast gaan die echt niet hun kleine batterij een half uur staan laden om enkele tientallen kilometers verder te kunnen komen.

Benieuwd hoe het met de waarde van de tussencategorie auto's, waaronder onze Leaf, gaat wanneer Model III concreter wordt met al de voordelen.
Ik denk dat dat een issue gaat worden, zeker wanneer de fiscale voordelen afnemen.

Hans, even in Tesla termen blijven denken: er wordt door Tesla gesproken over 350 km, dat wordt dus in de praktijk ca. 250 km max range....:crying:
 
Looking forward to having my drive unit replaced next week. In the meantime my motor makes a noise like its slicing carrots when moving at walking speed. At 50kph it sounds like some kind of cheap Chinese toy. At 130 with a full load, taking my foot the go peddle results in a skull resonating drone that raises eyebrows all round. Introduces a Tesla frown on top of the Tesla grin.
 
Looking forward to having my drive unit replaced next week. In the meantime my motor makes a noise like its slicing carrots when moving at walking speed. At 50kph it sounds like some kind of cheap Chinese toy. At 130 with a full load, taking my foot the go peddle results in a skull resonating drone that raises eyebrows all round. Introduces a Tesla frown on top of the Tesla grin.
Haha. Would love to hear this sound!
Can you put a recording on the forum please?
 
IJkpunten
De ijkpunten voor de terugkoopregeling zijn 36 maanden en 48 maanden. Bij een contract van 36 maanden is maximaal 25.000 kilometer per jaar toegestaan, en 30.000 kilometer per jaar bij een contract van 48 maanden. Tesla betaalt na 36 maanden 46 procent van de oorspronkelijke basis aankoopprijs van de Model S en 43 procent van de aankoopprijs van alle opties. Bij 48 maanden is het terug te betalen bedrag 39 procent van de oorspronkelijke basis aankoopprijs en 31 procent van de aankoopprijzen van alle opties. Daarmee zit Tesla een paar procentpunt boven de restwaarde-inschatting van Autotelex.

En toch...... het deel (restwaarde / investering) dat terugbetaald zou moeten worden van de MIA na 48 maanden (bij verkoop aan Tesla), zou het een stuk aantrekkelijker moeten maken om tot 60 maanden te wachten.....
Wellicht dat een leasemaatschappij anders rekent, maar ik zou een paar duizend euro minder restwaarde wel slikken denk ik...