Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Peter, long time no see. Goed te lezen dat alles goed gaat.
-hier achterbanden vervangen op 48.000Km
-condens in achterlichten
-gisteren spiegelklepje afgebroken !

Die spiegelklepjes zijn inderdaad een zwakke schakel. Die van mijn vrouw brak bij de eerste keer openen af, die van mij was al los zonder dat ik ooit in het spiegeltje had gekeken. Zal een toeleverancier zijn geweest die de zaakjes niet op orde heeft. Tesla heeft de klepjes netjes vervangen, gelukkig nu ook zonder irritante Amerikaanse stickerwinkel.

Toch nog weinig tesla's in duitsland, gisteren heen vandaag terug (stuttgart) steeds alleen in wilnsdorf en bad rappenau

Dan is Nederland wel anders. Gisteren op mijn dagelijkse rit Gorinchem-Elst 7 x een Model S gezien. Mijn eigen Sig Red is wel zeldzaam: 1 keertje bij Waalwijk (een bekende uiteraard) en 1 keertje bij Den Bosch.

Peter, kerel, je leeft nog:eek:. Hoe rij jij dan in die S tov je "Fiat"? Heb er nu bijna 19.000km opzitten en alle 4 de banden zijn bijna weg. Mijn ATA is 248wh/km.

Je houdt wel van gummen en in de bochten hangen, vermoed ik. Ik heb er nu 25.000 km op zitten met de zomerbanden (en 10.000 km met de winterbanden) en die hebben nog bergen profiel over. Wel al een keer gewisseld van achteren naar voren. Ik haal zeker 40.000-50.000 km per set. En ik hou wel van optrekken hoor. Maar wel weinig bochten en veel asfalt.
 
Last edited:
Hoi Peter hoest i? Nu wiebe nog!

WAalwijk en Denbosch in sig. Rood grote kans dat ik dat was!
Hier in waalwijkse is het niet meer zo leuk in een tesla! Zwaaien word lastiger kan ik beter gewoon een hand op mijn Voorruit plakken! Dagelijks 2 tot 9 tesla's soms wel meer en niet altijd de zelfde
Maar ben dus wel zeer blij met sig rood die zie je dan weer niet zoveel

Achterbanden 21 inch na 16000 k weg maar ja altijd kleine stukjes en veel sprintjes! Voorbanden nog wel ok
10000 op winterbanden en die zijn nog perfect! Nog even uitzingen dus op mijn slicks achter en dan omwisselen naar winter en volgend jaar zomer nieuw setje achter

Verder blijf ik me verbazen over toch nog de WoW factor na ruim 1 jaar en ook soms het onbekende van tesla! Had dat niet verwacht
 
Wat blijft er toch veel gebruikersdata achter in zo'n loaner...
3728d4660dc743f2393e11e15473b366.jpg


e23c0e3bb67bcb44ed2587930e58212f.jpg


Zelfs ook nog opgeslagen WiFi netwerken.
 
Goed dat ik geen Iphone heb.. Deze loaner heb ik niet gehad..
Maar wel even goed in de gaten houden dat ik de mijne moet verwijderen uit de loaner als deze vandaag wordt opgehaald.

Trouwens, nog een ander leuk nieuwtje betreffende de 3G verbinding.

Via mijn opdracht hier te horen gekregen dat Orange contract heeft getekend met Tesla dat ze de sim-kaarten gaan leveren voor de Tesla modellen.
Toekomstige Tesla's gaan dus een Orange sim kaart erin krijgen. Weet even niet welke netwerk ze gebruiken (Vodafone, KPN, T-Mobile ???).
 
Goed dat ik geen Iphone heb.. Deze loaner heb ik niet gehad..
Maar wel even goed in de gaten houden dat ik de mijne moet verwijderen uit de loaner als deze vandaag wordt opgehaald.

Trouwens, nog een ander leuk nieuwtje betreffende de 3G verbinding.

Via mijn opdracht hier te horen gekregen dat Orange contract heeft getekend met Tesla dat ze de sim-kaarten gaan leveren voor de Tesla modellen.
Toekomstige Tesla's gaan dus een Orange sim kaart erin krijgen. Weet even niet welke netwerk ze gebruiken (Vodafone, KPN, T-Mobile ???).

Tesla heeft afgelopen maandag de sim kaart vervangen, mogelijk heeft dat hiermee te maken.
 
Goed dat ik geen Iphone heb.. Deze loaner heb ik niet gehad..
Maar wel even goed in de gaten houden dat ik de mijne moet verwijderen uit de loaner als deze vandaag wordt opgehaald.

Trouwens, nog een ander leuk nieuwtje betreffende de 3G verbinding.

Via mijn opdracht hier te horen gekregen dat Orange contract heeft getekend met Tesla dat ze de sim-kaarten gaan leveren voor de Tesla modellen.
Toekomstige Tesla's gaan dus een Orange sim kaart erin krijgen. Weet even niet welke netwerk ze gebruiken (Vodafone, KPN, T-Mobile ???).

Ah, dan krijg je misschien ook een NL IP-nummer. Ik wordt gek van die Spaanstalige reclames op de internetradio.
 
Goed dat ik geen Iphone heb.. Deze loaner heb ik niet gehad..
Maar wel even goed in de gaten houden dat ik de mijne moet verwijderen uit de loaner als deze vandaag wordt opgehaald.

Trouwens, nog een ander leuk nieuwtje betreffende de 3G verbinding.

Via mijn opdracht hier te horen gekregen dat Orange contract heeft getekend met Tesla dat ze de sim-kaarten gaan leveren voor de Tesla modellen.
Toekomstige Tesla's gaan dus een Orange sim kaart erin krijgen. Weet even niet welke netwerk ze gebruiken (Vodafone, KPN, T-Mobile ???).
Ik had gewoon graag Vodafone NL gehad met een LTE/4G modem er in :)

Ooit komt dat wel denk ik!
 
Ik had gewoon graag Vodafone NL gehad met een LTE/4G modem er in :)

Ooit komt dat wel denk ik!

LOL ik denk iedereen wil dat wel.
Vodafone NL is, naar mijn idee, het beste netwerk.
Echter in Duitsland .. it sucks balls..

Ik ben benieuwd hoe het orange abonnement is.
Vandaag de auto terug gekregen van servicecenter. Moet nog wachten op de email met wat ze allemaal hebben gedaan...