Sorry dat ik dit zeg maar 10 jaar later is het gewoon een automerk zoals de rest geworden en staat de technologie en vooruitstrevendheid een beetje stil.
Dat lijkt mij wat overdreven gesteld, maar toch. 7 jaar geleden was het waauw effect enorm bij mij. Vooral de AP(1).
Vorig jaar, met de overschakeling naar de MY was de ontgoocheling ook enorm. AP was eerder achteruit dan vooruit gegaan.
Ondertussen is AP door upgrades en gewenning weer op niveau en zelfs verbeterd, maar loste de verwachtingen, die ik van 6 jaar doorontwikkelingen had, niet in.
Er gebeurt ondertussen wel veel onder de motorkap wat niet opgemerkt wordt. AP is veel betrouwbaarder heworden, hoewel er aan de functionaliteit niets bruikbaar veranderd is (NOA beschouw ik als niet bruikbaar).
Er zijn gigantische ontwikkelingen gebeurd op gebied van BMS. Voorverwarmen, conditionering…
Er zijn de nieuwe modellen (in aantocht).
Er is de factory en de plannen voor nieuwe
Er is FSD in de US (waarvoor ik nog sterke twijfels heb ivm de bruikbaarheid, cf NOA).
Er is de uitbouw van het servicenet inclusief de overschakeling naar een volledig nieuwe IT daar, met vallen en opstaan.
Veel waar je als eigenaar niet veel aan hebt, maar waar wel veel energie en tijd in kruipt.