Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Niet eerste eigenaar; wel 10 jaar in een Tesla straks op 15 november. 10 jaar Tesla zullen er ook niet heel veel zijn hier denk ik. Nu ff kijken wat ik hierna ga doen... Taycan GT of een Plaid? Elon was ooit een onbekende visionair. De laatste tijd echter teveel rare soms heel enge neigingen...
Hier ook 10 jaar tesla eigenaar, eind november.
 
Deze maand is het 10 jaar geleden dat de eerste S'en werden uitgeleverd. Hoogste tijd om het waarschijnlijk exclusiefste clubje op dit forum te formeren: 10 jaar eerste eigenaar! Wie?
10 jaar geleden november 2013 , 3-SPG-57 geleverd echter na 5 jaar ingeruild voor een nieuwe
De P85+ blijft in mijn beleving een snellere en mooiere dan de D75
 
Niet meer zo actief op het forum, echter lang lang geleden wel 1 van de eerste. Zelfs het pre tesla owners club feestje bij mij op de zaak gehad.

Was een leuke tijd! en toen een uniek concept met een briljante visie en man er achter. Sorry dat ik dit zeg maar 10 jaar later is het gewoon een automerk zoals de rest geworden en staat de technologie en vooruitstrevendheid een beetje stil. Maar ook met die stilstand lopen ze dankzij de visie van 10 jaar geleden nog wel voor op veel van de concurrenten.

na 1 van de eerste s en te hebben ook een vroege x toen een vroege 3 en daarna weer een x nu al geruime tijd een vroege y
 
10 jaar later is het gewoon een automerk zoals de rest geworden en staat de technologie en vooruitstrevendheid een beetje stil.
? Geen OTA updates gehad dan?
Maar even serieus, misschien als je kijkt naar het oorspronkelijke plan in vergelijking met wat er nu gepland is, is het verschil niet groot, maar dat de uitvoering (op de snelheid van ontwikkeling FSD na) zoals dat plan aangaf verloopt had niemand verwacht. En de voorsprong is eerder groter dan kleiner geworden als je naar waarde kijkt. Maar het is niet voor niets dat je telkens de ene voor de andere tesla inruilt! Goed bezig!
Nb verder is nu wel de hele industrie overtuigd van de richting, het feit dat ze een beetje laat zijn ingestapt en dat de wet van de remmende voorsprong verrekte weinig op Tesla van toepassing is.

Maar goed, da’s allemaal voor een ander draadje. Fijn dat je van je laat horen!
 
10 jaar geleden november 2013 , 3-SPG-57 geleverd echter na 5 jaar ingeruild voor een nieuwe
De P85+ blijft in mijn beleving een snellere en mooiere dan de D75
Dat is idd 1 van de redenen om bij mijn P85 te blijven zolang als het kan. Tot nog toe alleen @Maarten als mede eerste eigenaar hier, ik zei al dat het clubje exclusief zou zijn.
 
Dat is idd 1 van de redenen om bij mijn P85 te blijven zolang als het kan. Tot nog toe alleen @Maarten als mede eerste eigenaar hier, ik zei al dat het clubje exclusief zou zijn.

Ik vermoed dat @michelh en @S-19910 ook nog hun P85 hebben, maar die komen hier nog slechts af en toe.
Toch inderdaad wel een draadje waardig over wie hem nog steeds heeft, ook om te melden wat wel en wee is (was), zodat bijv. mensen die een tweedehands willen kopen wat extra houvast hebben.
Draadje is aangemaakt!
 
Niet meer zo actief op het forum, echter lang lang geleden wel 1 van de eerste. Zelfs het pre tesla owners club feestje bij mij op de zaak gehad.

Was een leuke tijd! en toen een uniek concept met een briljante visie en man er achter. Sorry dat ik dit zeg maar 10 jaar later is het gewoon een automerk zoals de rest geworden en staat de technologie en vooruitstrevendheid een beetje stil. Maar ook met die stilstand lopen ze dankzij de visie van 10 jaar geleden nog wel voor op veel van de concurrenten.

na 1 van de eerste s en te hebben ook een vroege x toen een vroege 3 en daarna weer een x nu al geruime tijd een vroege y
Ik kan me dat feestje nog goed herinneren! Dat was een leuke bijeenkomst met een goede vibe van de early adopters, haha! En Maarten Steinbuch die de ene na de andere proefit/proefsprint gaf. Nu idd. min of meer een 'gewoon' automerk geworden, was ook de bedoeling uiteraard. Jammer dat Elon zo'n mafkees is geworden...
 
Sorry dat ik dit zeg maar 10 jaar later is het gewoon een automerk zoals de rest geworden en staat de technologie en vooruitstrevendheid een beetje stil.
Dat lijkt mij wat overdreven gesteld, maar toch. 7 jaar geleden was het waauw effect enorm bij mij. Vooral de AP(1).
Vorig jaar, met de overschakeling naar de MY was de ontgoocheling ook enorm. AP was eerder achteruit dan vooruit gegaan.
Ondertussen is AP door upgrades en gewenning weer op niveau en zelfs verbeterd, maar loste de verwachtingen, die ik van 6 jaar doorontwikkelingen had, niet in.
Er gebeurt ondertussen wel veel onder de motorkap wat niet opgemerkt wordt. AP is veel betrouwbaarder heworden, hoewel er aan de functionaliteit niets bruikbaar veranderd is (NOA beschouw ik als niet bruikbaar).
Er zijn gigantische ontwikkelingen gebeurd op gebied van BMS. Voorverwarmen, conditionering…
Er zijn de nieuwe modellen (in aantocht).
Er is de factory en de plannen voor nieuwe
Er is FSD in de US (waarvoor ik nog sterke twijfels heb ivm de bruikbaarheid, cf NOA).
Er is de uitbouw van het servicenet inclusief de overschakeling naar een volledig nieuwe IT daar, met vallen en opstaan.
Veel waar je als eigenaar niet veel aan hebt, maar waar wel veel energie en tijd in kruipt.
 
Ik kan me dat feestje nog goed herinneren! Dat was een leuke bijeenkomst met een goede vibe van de early adopters, haha! En Maarten Steinbuch die de ene na de andere proefit/proefsprint gaf. Nu idd. min of meer een 'gewoon' automerk geworden, was ook de bedoeling uiteraard. Jammer dat Elon zo'n mafkees is geworden...
Ik heb het boek van Walter Isaacson gelezen, dat geeft toch wat meer context over hoe Musk in elkaar steekt, als je wilt bereiken wat hij doet (en bv Steve Jobs) dan kun je geen doorsnee persoonlijkheid hebben.
 
Ik heb het boek van Walter Isaacson gelezen, dat geeft toch wat meer context over hoe Musk in elkaar steekt, als je wilt bereiken wat hij doet (en bv Steve Jobs) dan kun je geen doorsnee persoonlijkheid hebben.
Zo denk ik er ook over. Tesla en SpaceX gaan niet stilvallen als Elon er niet meer is, maar het zal in ieder geval een stuk minder snel gaan allemaal.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik heb het boek van Walter Isaacson gelezen, dat geeft toch wat meer context over hoe Musk in elkaar steekt, als je wilt bereiken wat hij doet (en bv Steve Jobs) dan kun je geen doorsnee persoonlijkheid hebben.
Geen doorsnee persoonlijkheid is toch nog wel wat anders dan zijn recente uitlatingen en acties. Zonder hem zouden we nu niet staan waar we staan in de elektrische revolutie, maar helaas is hij gaan denken dat hij ook van sociale issues verstand heeft. Gezien de radicaal rechtse geluiden waar hij zich achter schaart kan ik hem op dat vlak slechts verafschuwen.
 
Geen doorsnee persoonlijkheid is toch nog wel wat anders dan zijn recente uitlatingen en acties. Zonder hem zouden we nu niet staan waar we staan in de elektrische revolutie, maar helaas is hij gaan denken dat hij ook van sociale issues verstand heeft. Gezien de radicaal rechtse geluiden waar hij zich achter schaart kan ik hem op dat vlak slechts verafschuwen.
idd. Als mijn volgende auto geen Tesla meer is, dan zal dit een belangrijke rol gespeeld hebben.
 
Maar die man ligt nu toch aan de foute kant van het gras vermoed ik.


De families en bedrijven niet. Bijzonder interessant boek daarover:


En om nou te beweren dat VAG aan de goede kant van de energietransitie staat vind ik helemaal een brug te ver.

Niet alleen werken ze actief de transitie tegen, frauduleuze software is simpelweg vervangen door andere frauduleuze software.


 
Maar die man ligt nu toch aan de foute kant van het gras vermoed ik.
Klopt helemaal, en daar komen we allemaal ooit te liggen.

Maar om dan, zoals PeterSZ, een product al dan niet aan te kopen op basis van wie er in het bestuur zit, vind ik een flauwe reden. Op die manier kan je best terugkeren naar de oudheid en je eigen konijn gaan schieten met je eigen gemaakte pijl en boog.
In elk bedrijf zit er wel iemand met een "eng" kantje...
 
  • Like
Reactions: job-lek
Klopt helemaal, en daar komen we allemaal ooit te liggen.

Maar om dan, zoals PeterSZ, een product al dan niet aan te kopen op basis van wie er in het bestuur zit, vind ik een flauwe reden. Op die manier kan je best terugkeren naar de oudheid en je eigen konijn gaan schieten met je eigen gemaakte pijl en boog.
In elk bedrijf zit er wel iemand met een "eng" kantje...
Op basis van wie NU in het bestuur zit vind ik veel legitiemer dan op basis van een stichter die al 30 jaar dood is.
En ja, elk bedrijf heeft misschien wel een duister kantje, en je kan ook op land kiezen, maar het zal altijd afwegen zijn als je die criteria wil gebruiken.

Ik walg van de laatste streken die Elon uit haalt, en hoe hij extreem rechts de wind in de zeilen geeft, maar ben ook onder de indruk van wat de man gedaan heeft en nog doet om electromobiliteit zowel voor personenwagens als voor trucks.
Als hij effectief 2 mio Cybertrucks verkoopt aan mensen die vroeger met een Dodge Ram of een F350 reden, dan heeft hij meer gedaan voor de carbon emissions van de VS dan een heleboel politici die niet extreem rechts zijn. Ik ben zeker geen voorstander van pick-ups (en al helemaal niet in EU), maar ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat de mensen die een F350 kochten in de toekomst niet met een Model 3 gaan rijden...
 
  • Like
Reactions: job-lek