Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even een berichtje van de andere zijde van de aardbol.
We hebben in Nederland toch echt niet te klagen over de luchtkwaliteit, ook al rijden er bij ons nog maar zo weinig EV's.
Als ik mij hier in het verkeer meng, heb ik binnen een half uur prikkende ogen van de smog :crying:.

Met als leuke extra event een Gordiaanse knoop in het verkeer als alle auto's van mening zijn dat er gereden kan worden. Met daarna nog scooters die van alle kanten hetzelfde denken, totdat dat ook muurvast staat. Met een over zoveel chaos hoofdschuddende Australier op een scooter naast mij heb ik zitten toekijken hoe dat zich zou gaan oplossen.
Maar: dat gebeurde inderdaad en zonder een onvertogen woord of gebaar. En dat was in Nederland wel wat anders gegaan, daar ben ik wel zeker van, taxi's of geen taxi's. :smile:
Ha, bali! Herkenbaar :)

Overigens zou op dat eiland EV's perfect werken. Lage snelheden en korte afstanden.

Nu moeten ze alleen het netwerk daar nog op orde krijgen.
 
Op de teslasite staat in configuratie bij P85D staat dat deze enkel met 21 inch banden kan besteld worden.
Een krachtbom in combinatie met relatief dure, vlug slijtende banden. Lijkt me niet echt consumentvriendelijk. Wat kan de reden zijn dat Tesla voor die combo kiest?

Alleen 21 inch banden kunnen het immense vermogen verwerken dat vooral de achterwielen te verduren krijgen.
De hogere wangen van 19 inch banden vervormen dan teveel en kunnen het vermogen niet aan.
Dat is overigens bij de huidige P85 en P85+ ook al goed merkbaar.
 
Op de teslasite staat in configuratie bij P85D staat dat deze enkel met 21 inch banden kan besteld worden.
Een krachtbom in combinatie met relatief dure, vlug slijtende banden. Lijkt me niet echt consumentvriendelijk. Wat kan de reden zijn dat Tesla voor die combo kiest?
Volgens mij omdat deze alleen icm het + pakket/onderstel wordt verkocht.
 
Afgelopen weekeinde naar Berlijn. Via Emsbüren, Hohenwarsleben goed te doen. In Berlijn geladen bij RWE paal naast Sony toren. 22KW alleen de stekker was zeer warm en stonk na het laden. Als Lauenau klaar is, is een range charge niet meer nodig.
Op de heenweg verloor een oplegger uit Litouwen een plastic wiel blokker wig die tussen mijn linker wiel, wielkast en wegdek kwam. Front stond wel scheef maar liep nog wel vrij van de band. Reis vervolgt en ook teruggereisd.
Vandaag naar tesla servicepoint Duiven. Front subframe is scheef, airco radiator lek en wat plastic onderdelen van bodem en wielkast. Mag niet verder rijden nu audi A3 vervangende auto. Hoop dat snel de onderdelen binnen komen en ik de Tesla weer snel terug heb.
 
Begin November kan ik bij een onderhoudsbeurt de stoel laten aanpassen. Het betreft een aanpassing in het verenpakket heb ik hier wel eens gelezen. Heeft iemand dit al laten doen en zoja, ben je er tevreden over?
Of kun je beter wachten tot de verbeterde stoel leverbaar is?
Hoor graag jullie ervaringen.
 
De zitting van de nieuwe tesla stoel vertoont wel wat overeenkomst met onze gemodificeerde zitting.

Afbeelding 466.jpg
Afbeelding 465.jpg
 
Even een berichtje van de andere zijde van de aardbol.
We hebben in Nederland toch echt niet te klagen over de luchtkwaliteit, ook al rijden er bij ons nog maar zo weinig EV's.
Als ik mij hier in het verkeer meng, heb ik binnen een half uur prikkende ogen van de smog :crying:.

Met als leuke extra event een Gordiaanse knoop in het verkeer als alle auto's van mening zijn dat er gereden kan worden. Met daarna nog scooters die van alle kanten hetzelfde denken, totdat dat ook muurvast staat. Met een over zoveel chaos hoofdschuddende Australier op een scooter naast mij heb ik zitten toekijken hoe dat zich zou gaan oplossen.
Maar: dat gebeurde inderdaad en zonder een onvertogen woord of gebaar. En dat was in Nederland wel wat anders gegaan, daar ben ik wel zeker van, taxi's of geen taxi's. :smile:

Ah! mijn geliefde Jalan bypass zo te zien. Ben dol op het rijden in deze chaos. Geen discipline, dus ik pas me wel aan, niet zo moeilijk... Helmplicht wordt alleen gehandhaafd op buitenlanders en alle verkeersovertredingen op te lossen met bankbiljetten.

Huizen worden te koop geboden onder expliciete vermelding van het aantal Ampere en zekeringen. En altijd erg krap bemeten. 1x16A voor een villa kan "makkelijk" Kansloos dus voor de EV...
 
Op de teslasite staat in configuratie bij P85D staat dat deze enkel met 21 inch banden kan besteld worden.
Een krachtbom in combinatie met relatief dure, vlug slijtende banden. Lijkt me niet echt consumentvriendelijk. Wat kan de reden zijn dat Tesla voor die combo kiest?

Gezien de P85D eigenlijk de P85+ vervangt is dit geen verrassing. De krachten die via de banden moeten overgebracht worden op de wegdek zijn enorm. Laagprofielbanden zijn stabieler in dat soort van extreme omstandigheden.
 
Als ik aan hoge snelheid een bocht instuur met een normale wagen ervaar ik toch een verschil qua wegligging tussen een laagprofiel band en een "normaal" profiel band.

Natuurlijk, een hogere wang geeft meer ruimte om te bewegen en daarmee een minder strak voelend weggedrag. Maar dat is iets anders dan de hoeveelheid grip die je tot je beschikking hebt. Sterker nog, op minder vlak wegdek heb je met een hogere wang meer grip omdat het rubber makkelijker het oneffen wegdek kan volgen. En het nadeel van flexibiliteit in de wang bij bochten (voor zover je dat als nadeel wilt zien) werkt juist in je voordeel bij hard optrekken. Zie het hiervoor genoemde voorbeeld van dragsters.