Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb een aantal malen in Bruekelen geladen (E-rally-meetings:wink:), het was er steeds erg druk; maar ICE-ing van de bestaande laadpalen is niet meteen een probleem.

(Laadpalen worden wel druk gebruikt)

Wat ik me kan voorstellen is dat ze de bestaande (niet EV) bezoekers niet willen irriteren met een aantal, voorlopig nog meestentijds onbezette, laadplaatsen wanneer er topdrukte is. In Zwolle en Urmond is dat geen probleem omdat ze echt helemaal, maar dan ook echt helemaal, op het eind van de parking staan en niemand zich daaraan zal storen. Is er minder plaats dan kan dat anders zijn.
 
Wat ik me kan voorstellen is dat ze de bestaande (niet EV) bezoekers niet willen irriteren met een aantal, voorlopig nog meestentijds onbezette, laadplaatsen wanneer er topdrukte is. In Zwolle en Urmond is dat geen probleem omdat ze echt helemaal, maar dan ook echt helemaal, op het eind van de parking staan en niemand zich daaraan zal storen. Is er minder plaats dan kan dat anders zijn.

Die P in Zwolle is overigens echt heeeel groot!
 
Afgelopen week heb ik al drie keer bij van der Valk geluncht. Dat is vaker dan de 20 jaar ervoor. Bevalt overigens prima!

Geldt ook voor mij. Ben er nu achter dat van der Valk niet meer de van der Valk is van pakweg 20 jaar geleden toen ik begon met "buiten" werken.
Ik heb wat bezoeken in het noorden gehad de afgelopen weken en heerlijk in de lounge gezeten bij van der Valk in Zwolle, tijd om mailtjes bij te werken, bakkie drinken en gewoon zelf ook even op te laden. Gezien de drukte ook een uitstekende zakelijke meetingplace geworden.

Ondertussen is de auto eerder "klaar" dan ik :)
 
Het schijnt dat het daar altijd erg druk is wat de kans op ICE-ing groter maakt. Maar daar zal wel iets op te vinden zijn, lijkt me:)

Het is er inderdaad altijd druk. De huidige 22kW laadpunten staan direct naast de ingang - op een scherp-groen tapijt. In de praktijk blijkt dat voldoende .. zie er niet vaak iemand onterecht staan. Het parkeerterrein is overigens erg groot.. zou jammer zijn als de SuC's helemaal achteraan komen te staan...

- - - Updated - - -

Het is voor de familie van der Valk, die zelf ook Tesla schijnen te rijden, natuurlijk wel heel mooi om een "eigen" SuC te hebben:cool:

Klopt. In ieder geval Freek en Rob Van der Valk van Hotel van der Valk Ridderkerk,hebben beiden een S. En ze promoten het ook.
Overigens viel me in Zwolle op dat je direct gebruikt kunt maken van Wifi zonder moeilijk gedoe met inloggen en zinloze paswoorden zoals je dat doorgaans nog tegenkomt. Werkte zelfs in de auto aan de SuC ! Complimenten voor Van der Valk !
 
Klopt. In ieder geval Freek en Rob Van der Valk van Hotel van der Valk Ridderkerk,hebben beiden een S. En ze promoten het ook.

Nou ja, net even op maps gezet en zou ook een beste lokatie (kunnen) zijn. Wie brengt ze op een idee? Wifi is inderdaad in Zwolle zoals het hoort en ook op > 100 meter van het hotel zelf. Zit er soms een router in het transformatorhuisje?

Wat Van der Valk betreft kunnen we in ieder geval zeggen dat zij het hebben begrepen:)
 
Nou ja, net even op maps gezet en zou ook een beste lokatie (kunnen) zijn. Wie brengt ze op een idee? Wifi is inderdaad in Zwolle zoals het hoort en ook op > 100 meter van het hotel zelf. Zit er soms een router in het transformatorhuisje?

Wat Van der Valk betreft kunnen we in ieder geval zeggen dat zij het hebben begrepen:)
Ben t net iedereen over vd Valk..eten prijs/kwaliteitgoed.
Nette service.

1 uitzondering,vd Valk Nivelles.
Brunch is slecht, en als je even naar de toilet gaat wordt onderweg in de kraag gepakt, omdat je er vandoor zou willen gaan zonder te betalen. Dat je vrouw nog gewoon aan tafel zit maakt niks uit. Immers ik zou ook kunnen vluchten zonder mn meissie.

Nog nooit mee gemaakt, en op mail etc reageren ze niet. Zo....dat lucht op;-)
 
Ben t net iedereen over vd Valk..eten prijs/kwaliteitgoed.
Nette service.

1 uitzondering,vd Valk Nivelles.
Brunch is slecht, en als je even naar de toilet gaat wordt onderweg in de kraag gepakt, omdat je er vandoor zou willen gaan zonder te betalen. Dat je vrouw nog gewoon aan tafel zit maakt niks uit. Immers ik zou ook kunnen vluchten zonder mn meissie.

Nog nooit mee gemaakt, en op mail etc reageren ze niet. Zo....dat lucht op;-)

Dat probleem had ik niet. Na een kwartier wachten vond men het nog steeds niet nodig mij te bedienen.
 
Doe ik mee als tolk/vertaler (en als deelnemer natuurlijk).

Zul je zien dat ze ons bij de grens vragen de battery-pack open te maken om er zeker van de zijn dat we er niets in verstopt hebben :biggrin:.

Voor die tijd hoop ik eigenlijk al een keer de vakantiebestemming in Turkije aan te doen (is verder weg).
 
Daar moeten we het dus niet zoeken. Al plannen voor een tour-de-force begin 2017 naar Moskou? Zou dan moeten kunnen. Rond 2.500 km. Wel paar extra wielen in konvooi meenemen:)

begin 2017 ?? putteke winter ? Hitler en Napoleon hebben zich daar ook al aan mispakt. (alhoewel, Napoleon stond wel in Moskou !)

ik stel toch voor een paar maanden te wachten. Juni 2017 ! én met 19" banden.
 
De ICE industry slaat genadeloos terug naar alle Tesla innovaties:

main-qimg-421fc215b430faa013261f90fdb82601?convert_to_webp=true.png
 
Even een berichtje van de andere zijde van de aardbol.
We hebben in Nederland toch echt niet te klagen over de luchtkwaliteit, ook al rijden er bij ons nog maar zo weinig EV's.
Als ik mij hier in het verkeer meng, heb ik binnen een half uur prikkende ogen van de smog :crying:.

Met als leuke extra event een Gordiaanse knoop in het verkeer als alle auto's van mening zijn dat er gereden kan worden. Met daarna nog scooters die van alle kanten hetzelfde denken, totdat dat ook muurvast staat. Met een over zoveel chaos hoofdschuddende Australier op een scooter naast mij heb ik zitten toekijken hoe dat zich zou gaan oplossen.
Maar: dat gebeurde inderdaad en zonder een onvertogen woord of gebaar. En dat was in Nederland wel wat anders gegaan, daar ben ik wel zeker van, taxi's of geen taxi's. :smile:
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    50 KB · Views: 368