Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Mag je zelf rijden of wordt de auto gedemonstreerd door iemand van Tesla ?
Ik verwacht het laatste en heb me daarom niet aangemeld.
Ik wacht wel op een P85D loaner bij het volgende onderhoud.

In de mail stond dat ik twee personen mee mag nemen voor op de achterbank. Ga er van uit dat ik zelf mag rijden, dat lijkt me wel des Tesla's.

- - - Updated - - -

Mijn 100ste post, ik feliciteer mijzelf!

- - - Updated - - -

Oh, toch niet zo te zien.

- - - Updated - - -

Eens een junior, altijd een junior.
 
Aan de berichten te lezen zijn er mensen die met de P85D mogen rijden. Bij mijn laatste accupakket wissel heb ik aangegeven dat ik graag wil rijden zodra dat kan zodat ik mijn maandag morgen model kan inwisselen en ze zouden direct contact opnemen als die mogelijkheid er was. Helaas weer niks mogen horen.

Iemand een idee hoe je kan aanmelden?
 
Daar staat hij nu in Aartselaar met nog 2 km op de teller. Ik zal maar eens claxonneren zeker!
Screenshot_2015-03-03-12-49-07.png
 
Is dit dan de eerste concurrent van de Tesla?
Volledig elektrische Audi R8, met een accu capaciteit van 92 kwh en een range van 450 km:
Dit is de volledig elektrische Audi R8 e-Tron - Autoblog.nl

Natuurlijk een heel ander soort auto (er gaan geen 7 personen in) maar wel de eerste volledig elektrische auto met een grote range.
Hij mag in ieder geval meerijden met de E-rally...

Weet iemand de prijs?
 
Is dit dan de eerste concurrent van de Tesla?
Volledig elektrische Audi R8, met een accu capaciteit van 92 kwh en een range van 450 km:
Dit is de volledig elektrische Audi R8 e-Tron - Autoblog.nl

Natuurlijk een heel ander soort auto (er gaan geen 7 personen in) maar wel de eerste volledig elektrische auto met een grote range.
Hij mag in ieder geval meerijden met de E-rally...

Weet iemand de prijs?

Dat is de enige manier om te concurreren meet Tesla.... een grotere accu aanbieden. Wel denk ik dat de service een issue zal zijn. Tesla biedt een hoog, niet-auto industrie, service en garantie level waar de "gewone" automerken decennia gewend zijn aan een veel lager level. Het lijkt me niet dat ze onderscheid zullen kunnen maken tussen een ICE en EV. Ook zie je o.a. bij Renault dat er maar weinig echte specialisten zijn voor EV in de werkplaats. Bij Tesla is alles op EV gericht. Ik zou maar zo kunnen voorstellen dat de gehele VW groep aparte SeC voor EV op gaan zetten om alle merken te ondersteunen.

Ik meen te hebben gelezen dat de R8 E-Tron in /Genève zal staan op de autosalon.

Maar nog wat anders, 3,9 op de 100 is niet fantastisch als R8 Elektrisch. Zolang de S P85D sneller is, dan zullen er toch meen ik mensen zijn die bedanken voor de R8. Ook zal je zien dat de meeste verkopen gaan naar Audi rijders die niet echht heel veel weten nog van elektrisch rijden en een R8 koop je nou niet even om even met het gezin op vakantie te gaan. De reden dat hij op 210 is begrensd zal met name te maken hebben met het hoge verbruik bij hogere snelheden. Denk toch echt datje net als met de S nieet verder zal komen dan 175=2000 km als je even doorblaast in DE. En ik heb nog nooit een R8 gezien die langzaam rijdt op de Autobahn en daar sta je dan met een lege accu en waar met je laden? Zee hebben dan wel een redelijk netwerk inmiddels met CCS maar dan vaak 1 aansluiting waar wij er vaak 8 totaal hebben.

Maar ik denk dat dit puur is om Audi op de kaart te zetten, net zoals Tesla deed met de Roadster, en nu de S om vervolgens zich te richten op de mindere "beesten" waar de markt uiteindelijk gewonnen dient te worden. Tegen die tijd zal er een goed netwerk van laders beschikbaar zijn en gaat de strijd as echt beginnen.
 
Is dit dan de eerste concurrent van de Tesla?
Volledig elektrische Audi R8, met een accu capaciteit van 92 kwh en een range van 450 km:
Dit is de volledig elektrische Audi R8 e-Tron - Autoblog.nl

Natuurlijk een heel ander soort auto (er gaan geen 7 personen in) maar wel de eerste volledig elektrische auto met een grote range.
Hij mag in ieder geval meerijden met de E-rally...

Weet iemand de prijs?

Prijs zal wel veel duurder zijn dan onze S. Maar als het dak eraf kan heb je toch wel een gave E-auto. Ik kwam er afgelopen week één tegen zo'n R8 cabrio - mooi !
 
Ivm de Tesla Tuesday van morgen in Leuven, is er ergens parkeermogelijkheid in de buurt?
Dat is een vraag die ik mezelf als Leuvenaar ook stel. Je kan er wel op straat parkeren, maar ze zijn daar heel de buurt aan het heraanleggen.
Ik ben vorige week in die buurt nog een weg opgestuurd waar ik het bestaan niet van kende.

Hier staan enkele voorgestelde parkings :

Contact Parking | De Hoorn
 
He Frank, zeg moet jij nu niet aan het strand zitten met een cocktail? We zullen jou vanavond vertegenwoordigen op de First Tuesdays. Drink jij er daar maar eentje extra op onze gezondheid en vergeet niet te genieten van je vakantie! :cool:

Ik zit aan het zwembad met een biertje. 36° in de schaduw:redface:
ja hoor, ze hebben hier ook al WiFi
 

Attachments

  • 20150303_161433.jpg
    20150303_161433.jpg
    1.5 MB · Views: 340
Ik mag zondag om 10.30 uur van 0 naar 100 in 3 seconden. Ben erg benieuwd naar dat gevoel. Zijn er meer forum leden die er ook op zondagochtend zijn?

Ik heb wel de bevestiging per email ontvangen maar ben nog niet gebeld. Mijn voorkeur is vrijdag want dan kan mijn vrouw ook meekomen, gezellig uitje, en hebben we opvang voor de kinderen. Zaterdag zou kunnen maar moeten we om drie uur weer terug zijn.

Ik hoop ook snel gebeld te worden.