Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bipandgo telepeage in Frankrijk hoe?

This site may earn commission on affiliate links.

NicoV

Active Member
Supporting Member
Jan 10, 2016
2,847
36,298
Belgium
Ik heb gisteren mijn bipandgo telepeage badge / transponder uitgeprobeerd en heb het niet aan de praat gekregen. (Hopelijk voldoende keywords nu om dit later terug te vinden). Toen ik aan de bareel kwam ging die niet automatisch open. Ook geprobeerd de badge door het open dak en linkerruit te steken, zonder resultaat. Ik heb nu deze post (Vakantie - Frankrijk) gevonden dat de badge rechts van de spiegel onder de zwarte bolletjes moet geplaatst worden. Maar op mijn Model S is dit een volledig zwart vlak, is dit nog steeds de juist plaats? Ik heb een autopilot S met oude neus.
In dezelfde thread lees ik ook dat er tot dicht aan de bareel moet gereden worden, klopt dit nog? Ik ben gestopt op de plaats om een ticketje te nemen/betalen, is dat niet dicht genoeg bij de bareel? Of duurt het enige tijd vooral de badge gedecteerd wordt?
Kortom, kan er een ervaringsdeskundige exacte instructies geven om hoe dit te doen werken? Zondag keer ik terug naar huis en dan zou ik het nog eens willen uitproberen.
 
De beste plaats is juist in het zwarte stuk (of zwarte bolletjes bij een classic) omdat daar geen coating op de voorruit zit.
Alleen als je echte doorgangen hebt met het bord van 30km (meestal met openstaande bareel, kan je vrij goed doorrijden en reageert de badge snel.
Aan de meeste opritten of afritten zijn echter geen dedicated tolhuisjes en moet je er dus een nemen wel het het T-logo maar ook met een bareel en soms moet je tot echt vlak voor die bareel rijden (en soms echt stoppen) voordat die opengaat. Je krijgt elke keer wel een piepje te bevestiging
 
IMG_3834.jpg
Werkt bij mij perfect. Alleen moet je tot net voor de slagboom rijden, niet tegen 30km/h bij voorkeur.
Ik heb een AP auto en rechts van de spiegel werkt het nooit.
Ik heb de Bipandgo links van de spiegel gehangen, net onder de dakrand, en nu werkt het dus altijd. Dat heeft wel wat uitzoekwerk gekost, er zijn een aantal Franse chauffeurs die mij nu nog altijd vervloeken denk ik.
 
Mijn spiegelgebied ziet er uit zoals die van HWS. Links van mijn spiegel heb ik niet de zwarte bolletjes van RudiDL. Ik heb daarentegen wel de bipandgo zoals Rudi terwijl HWS toch precies iets anders heeft.
Ik zal dus zondag:
- de bipandgo met houder aan het zwarte gebied rechts van de spiegel houden (ik ga die nog niet vastplakken zolang ik niet weet of het werkt). Ik had gisteren mijn bipandgo niet in de houder.
- tot aan de bareel rijden.

Bedankt iedereen voor al de feedback!
 
En goed op het houdertje steken althans bij mijn badge onderbreekt het contact met de batterij als je hem er uit haalt.
Gaat dit specifiek over de bipandgo? Ik had de mijne niet in het houdertje steken, ik wou nl eerst proberen of het wel werkte. Hoe kan je zien of de batterij in orde is, brandt er dan een ledje of zo?
 
Gaat dit specifiek over de bipandgo? Ik had de mijne niet in het houdertje steken, ik wou nl eerst proberen of het wel werkte. Hoe kan je zien of de batterij in orde is, brandt er dan een ledje of zo?
Nee ik heb dezelfde als HWS. Op dezelfde plek gemonteerd ook. Die moet zeker in het houdertje. Van de Bipandgo weet ik het niet.
 
Heb ook dezelfde als HWS. Echter, het houdertje is afgebroken toen ik hem van de vorige auto af wilde halen.
Werkt ook prima met klitteband weet ik inmiddels uit ervaring.

Wat mij wel opviel: tolpoortjes midden op de snelweg hebben de zender/ontvanger ver vóór de slagboom geplaatst...daar kun je idd met 25-30 km/h passeren. Bij elk tolpoortje die wij bij een op- of afrit hebben gepasseerd, zit de zender/ontvanger veel dichter bij de slagboom...ga daar niet proberen met 25 km/h te passeren!

Je kunt de zender/ontvanger wel duidelijk zien voordat je eronder door rijdt. Als je geen piep hoort bij het onderdoor rijden, heeft ie geen goede reading gehad.
 
Vandaag terug naar huisgekomen. Ik heb de bipandgo op de zwarte zone geplakt en dat werkte probleemloos. Bedankt voor alle feedback.
Ik heb nog niet door waar de ontvangers juist staan, maar in de rijen waar je zowel met de kaart als telepeage kan betalen biepte de bipandgo exact ter hoogte van de visakaartlezer. In een telepeage only rij moest ik toch dichter bij de bareel rijden vooraleer het biepte.