Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bluetooth valt regelmatig uit bij iPhone 6s

This site may earn commission on affiliate links.
ken het probleem - en ook met de P85D bleef het bestaan. Nu weer naar een ICE G klasse en ook daar issues.
denk dat zowel iPhone als BT aan autozijde nog niet geheel perfect met elkaar werken.

had een tijdje geleden een X1 leenauto (SEC Amsterdam) en ook die had kuren met de BT

het lijken wel Tesla's !
 
ken het probleem - en ook met de P85D bleef het bestaan. Nu weer naar een ICE G klasse en ook daar issues.
denk dat zowel iPhone als BT aan autozijde nog niet geheel perfect met elkaar werken.

had een tijdje geleden een X1 leenauto (SEC Amsterdam) en ook die had kuren met de BT

het lijken wel Tesla's !

Als het "probleem" zowel bij een Tesla is, en ook bij andere ICE's, dan zou je toch haast concluderen dat het niet aan de Tesla ligt maar aan de iPhone?

Maar even zonder gekheid, BlueTooth is een standaard en mijn mening is dat met (complexe) standaarden niet altijd even hetzelfde door iedereen geïnterpreteerd wordt, je altijd interpretatieverschillen hebt die dit soort problemen veroorzaakt. En als beide partijen dus eigenwijs blijven en zeggen dat alleen "zij" diegene zijn die de standaard juist interpreteert, dan blijf je dit soort problemen houden. Pas wanneer één van de partijen, bijvoorbeeld Apple, zijn firmware in de iPhone zo "flexibel" maakt dat hij met alle andere hardware kan praten zouden we deze problemen niet hebben. Maar vaak voelen deze partijen zich te groot en blijven wij als consument met dit soort geneuzel zitten. Ik durf te zeggen dat als je een kleiner merk telefoon hebt, je vaak dit soort problemen niet kent en het gewoon werkt. Zijn er mensen die bijvoorbeeld een Huawei, HTC, Samsung of een Windows Phone ook problemen hebben met BlueTooth?
 
iOS 9.2 en iPhone 6. Ik heb zelfde probleem. Welke BT versie ik heb weet ik niet maar irritant is het wel.
Vandaag IOS 9.2.1 (13D14) uitgebracht?
Misschien interessant als iemand in beta van apple gaat?
Ik draai al geruime tijd beta versies zonder zware problemen... enkel die Tesla dan nog.

Indien je uit de buurt bent mag je wel mijn iphone 6s laten testen.
 
Bluetooth: Ik heb een Iphone 6 (Internet zegt versie 4.2)
IOS: 9.2 (er staat een update klaar voor 9.2.1 maar die laat ik denk maar zitten.. :wink:)
MS versie: 7.1(2.9.154)

Bedankt Bas. Nu wordt het helemaal lastig: ik heb exact dezelfde versienrs, maar toch valt hij bij mij wel uit. Gisteren en vandaag samen al 2x. De flight modus aan/uit werkt overigens wel, dus dat scheelt al. Maar optimaal is het nog niet :-(

- - - Updated - - -

iPhone 6S, laatste iOS, maar een enkele keer een probleem vastgesteld met de Bluetooth verbinding. Schakelen van Flightmodus was voldoende om de verbinding te herstellen.

Dank voor de tip, want inderdaad werkt dat. Hopelijk is de volgende stap dat de tip niet meer hoeft te worden gebruikt :)

Peter